مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی دانشجویی در انگلیس

زندگی دانشجویی در انگلیس

آیا همچنان درباره‌ی رفتن به دانشگاه‌های بریتانیا برای تحصیل مُردد و دودل هستید؟ یا شاید تصمیم گرفته‌اید، اما دقیقاً نمی‌دانید زندگی دانشجویی در بریتانیا چگونه است؟ تحصیل شما در هر دانشگاهی در بریتانیا، سخت خواهد بود، اما در مجموع، شما زمان آزادی برای لذت بردن از زیبایی‌هایی بریتانیا خواهید داشت. این مقاله، به شما می‌گوید که باید انتظار چه چیزهایی را در بریتانیا داشته باشید.

زندگی دانشجویی در لندن

اگر در هر یک از دانشگاه‌های زیر حضور پیدا کنید، زندگی معمولی دانشجویی را در لندن تجربه خواهید کرد:

  • University College London
  • Imperial College London
  • King’s College London
  • London School of Economics
  • Queen Mary
  • University of London
  • SOAS
  • Royal Holloway University of London
  • Brunel University
  • Goldsmiths, University of London
  • City University London

زندگی دانشجویی در لندن به‌ شدت متغیّر است. حتی اگر در لندن نیز تحصیل نکنید، خیلی‌ها توصیه می‌کنند که به‌هنگام تحصیل در بریتانیا، حداقل به‌ مدت یک هفته یا بیشتر از لندن دیدار کنید. لندن 'شهر بزرگی' است، پس همیشه چیزهای زیادی برای دیدن در آن وجود دارد. اگر با هدف توریستی به لندن رفته‌اید، می‌توانید از مکان‌های زیر دیدن کنید:

  • Houses of Parliament
  • Big Ben
  • The London Eye
  • The Horse Guards Parade
  • Buckingham Palace




ده‌ها موزه نیز برای رفتن وجود دارد. اگر عاشق فرهنگ هستید، در طول روز به Tate Modern، انجمن فیلم بریتانیا و تئاتر ملی بروید. حتی اگر دانشجوی خارجی هستید که در لندن زندگی می‌کند، از زمان حضور خود در این شهر، برای لذت بردن از آن استفاده کنید. آیا می‌خواهید همچون خیلی از دانشجوها از زندگی شبانه لذت ببرید؟ اگر چنین است، می‌توانید از 'West End' که به 'Theatreland' معروف است، دیدن کنید. West End مکانی است که شما برخی از بهترین تئاترها را می‌توانید در آنجا ببینید. در شهر چرخی بزنید و از بارها، رستوران‌ها و کلاب‌ها بازدید کنید. زندگی شبانه در لندن، سرزنده و هیجان‌انگیز است، پس آن را از دست ندهید. بارها، محبوب خیلی از لندنی‌هاست و شما می‌توانید با رفتن به یک بار، با خیلی از افراد دوست شوید و آن‌ها را آنجا ملاقات کنید (بارهای لندن همچنین به داشتن غذاهای فوق‌العاده نیز معروف هستند).

اگر خوش‌شانس باشید و در ماه آگوست در لندن باشید، می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین پارتی‌های خیابانی جهان را مشاهده کنید. کارناوال ناتینگ هال لندن، فرهنگ کارائیب را جشن می‌گیرد. موسیقی با صدای بلند پخش می‌شود و پُر از هیجان است، انرژی بالاست و غذاها فوق‌العاده هستند. بیش از یک میلیون نفر هر ساله در این کارناوال حضور پیدا می‌کنند و خیلی از افراد، چند بار در طول زندگی خود از این کارناوال دیدن می‌کنند. قطعاً حداقل یکبار ارزش دارد که در طول حضور خود در بریتانیا، از این کارناوال دیدن کنید.

زندگی دانشجویی در آکسفورد و کمبریج

اگر در کمبریج یا آکسفورد حضور دارید، آیا می‌دانستید در یکی از قدیمی‌ترین (و معروف‌ترین) دانشگاه‌های بریتانیا در حال تحصیل هستید؟ شاید جالب باشد بدانید که آن‌ها دارای یکی از قدیمی‌ترین فعالیت‌های شناخته شده در بریتانیا هستند: بلم‌رانی (Punting).

بلم‌رانی شکلی از قایق‌رانی است. شما از یک قایق با سطح تخت (به‌نام بلم) استفاده می‌کنید که با استفاده از چوب بزرگی به جلو حرکت می‌کند. شما می‌توانید در رودخانه‌های Cherwell، Isis و Cam با استفاده از بلم حرکت کنید. در حین حرکت، می‌توانید چند پُل معروف را ببینید، از طبیعت کنار رودخانه لذت ببرید، به پیک‌نیک بروید یا حتی با یک بلم دیگر، مسابقه دهید. اگر تصمیم به یادگیری بلم گرفتید، بدانید که کلی لذت خواهید بُرد و خیلی از دانشگاه‌های این منطقه، بلم‌ها را به شما کرایه می‌دهند.

آکسفورد و کمبریج، شهرهای تاریخی هستند. اگرچه شواهد کمی برای زندگی شبانه در این شهرها وجود دارد، اما بیشتر آنچه در این دو شهر پیدا خواهید کرد، ماهیتی زیبا و آرام دارد. شما می‌توانید به تئاترهای زنده بروید، مکان‌های زیادی برای خرید وجود دارد و بارهای زیادی هم هست که می‌توانید از نوشیدن آبجو و خوردن یک غذای خوب لذت ببرید. در کل، زندگی دانشجویی در آکسفورد و کمبریج خیلی آرام است که آن را به گزینه‌ی ایده‌آلی برای تحصیل در دانشگاه‌های این منطقه تبدیل کرده است.

همانطور که مشاهده کردید، زندگی دانشجویی در بریتانیا برای یک دانشجو، می‌تواند خیلی متفاوت از زندگی دانشجویی برای دانشجوی دیگر باشد. مشخصاً، این‌ها تنها نواحی موجود در بریتانیا نیستند، بلکه کمک می‌کنند تا با ایده‌ی زندگی دانشجویی در بریتانیا آشنا شوید. تجربه‌ی شما به دانشگاهی که در آن حضور دارید، شهری که در آن ساکن هستید و آنچه می‌خواهید انجام دهید، وابسته است. زندگی دانشجویی می‌تواند حقیقتاً هیجان‌انگیز و آموزنده باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: