مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
گرفتن اقامت انگلیس

گرفتن اقامت انگلیس

اگر فکر می‌کنید بعد از پایان دوره‌ی تحصیلی‌تان و گرفتن مدرک خود، می‌خواهید برای دوره‌ی مشخصی در انگلستان بمانید، گزینه‌های متفاوتی برای شما وجود دارد. تا زمانی‌که ویزای دانشجویی‌تان معتبر است، شما اجازه دارید یک شغل تمام‌وقت پیدا و در انگلستان کار کنید. بعد از تمام شدن مهلت ویزای‌تان، اگر می‌خواهید اعتبار آن را تمدید کنید، باید به وزارت کشور انگلستان (Home Office) مراجعه کنید. با این حال، محدودیت‌هایی وجود دارد که شما باید از آن‌ها آگاه باشید. این محدودیت‌ها، شغل‌هایی هستند که شما اجازه‌ی کار در آن‌ها را ندارید:

  •  یک شغل تمام‌وقت دائمی
  •  شغل‌های آزاد
  •  دکتر در حال آموزش، تدریس کردن، ورزشکار یا هنرمند بودن (به جز دوره‌ی پایه‌ای)

در ادامه، چند روش بیان می‌شود که شما می‌توانید طول مدت دوره‌ی اقامت‌تان در انگلستان را با دریافت یک ویزای مناسب، تمدید کنید.

  •  Scheme Extension دکتری نوع 4: دانشجویانی که در مرحله‌ی نهایی تمام کردن دوره‌ی PhDشان در انگلستان هستند و قصد دارند شغلی پیدا کرده یا کسب و کاری راه‌اندازی کنند، می‌توانند تمدید ویزای‌شان را تا 12 ماه درخواست کنند. برای گرفتن این ویزا، به پشتیبانی دانشگاه محل تحصیل‌تان نیاز دارید.
  •  ویزای نوع 2 (عمومی)- شایع‌ترین مسیر برای مهاجرت و کار در انگلستان، گرفتن یک ویزای (عمومی) نوع 2 است. شما می‌توانید این ویزا را در صورتی بدست آورید که یک کارفرمای دارای مجوز نوع 2 وجود داشته باشد که به شما شغلی پیشنهاد دهد. این نوع ویزا به‌مدت 5 سال معتبر است.
  • ویزای Graduate Entrepreneur نوع 1: اگر ایده‌ی راه‌اندازی یک کسب و کار در انگلستان را در سر دارید، می‌توانید ویزای نوع 1 را دریافت کنید. برای این ویزا، به پشتیبانی نیاز ندارید، اما به تائید دانشگاه یا UK Trade and Investment نیاز دارید. اعتبار این ویزا به‌مدت 12 ماه است و بعد از این مدت، می‌توانید 12 ماه دیگر درخواست تمدید دهید.
  •  ویزای Ancestry انگلستان: اگر پدربزرگ/مادربزرگ شما در انگلستان متولد شده باشد و شما بخواهید در انگلستان کار کنید، می‌توانید این ویزا را درخواست دهید. اعتبار این ویزا، 5 سال است.

راه های اقامت در انگلیس از طریق کار

یکی از راه های اقامت در انگلستان ورود به بازار کار این کشور می باشد. متقاضیانی که درخواست ورود به بازار کار این کشور را دارند می توانند با توجه به شرایط خود درخواست ویزای کاری جهت ورود به بازار کار این کشور را داشته باشند. همان طور که برای شما عزیزان شرح داده شد، یکی از راه های اقامت در انگلستان اخذ ویزا های کار این کشور می باشد. کشور انگلستان به متقاضیانی که درخواست ورود به این کشور را دارند انواع متفاوتی از ویزا های کاری را ارائه می دهد. قابل توجه است افرادی که در این کشور به عنوان دانشجو مشغول تحصیل می باشند به راحتی می توانند وارد بازار کار این کشور شوند و درخواست اقامت دائم داشته باشند، ما در ادامه به انواع ویزا های کاری در کشور انگلستان پرداخته ایم.

انواع ویزاهای کاری انگلستان

انواع ویزا های کاری انگلستان:

  • Tier2 : این نوع ویزا برای اشخاصی است که پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور دارند و یا اینکه شخصی اسپانسر آن ها می شود.
  • Tier5 : ویزای جستجوی کار انگلستان می باشد.
  • ویزای کاری Tier2 یا ویزای جاب آفر (داشتن پیشنهاد شغلی)

معرفی ویزای کاری Tier2 یا ویزای جاب آفر

یکی از راه های اقامت انگلستان دریافت ویزا های TIER2 می باشد. در این نوع ویزا کاری باید کارفرمای مورد نظر برای شما دعوت نامه ای صادر نماید که در این دعوت نامه یک کد به شما داده می شود. شما می توانید با ارائه این کد به سفارت درخواست ویزا کاری این کشور را داشته باشید. کارفرمایانی که درخواست جذب نیروی کاری از خارج از انگلستان را دارند و قصد اسپانسر شدن را دارند باید حداقل 10 درصد و یا 159.600 پوند از سهام شرکت خود را در گواهی اسپانسری خود بلوکه کنند. افرادی که این دعوت نامه را دریافت می نمایند باید در مدت 3 ماه جهت دریافت ویزا اقدام نمایند. حداقل حقوق تعیین شده در این ویزا کاری باید 30.000 پوند برای نیروی مورد نظر باشد. این ویزا های کاری به مدت 5 ماه و 14 روز صادر می شود اما باید توجه داشت شما می توانید این ویزا را به مدت 5 سال دیگر تمدید نمایید و بعد از 10 سال درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشید. مدت زمان صدور این ویزای کاری حدودا 3 هفته می باشد.




ویزای کاری Tier5 یا جست و جوی کار

یکی از راه های اقامت در انگلستان در یافت ویزا های جست و جوی کار و یا ویزای Tier5 می باشد. متقاضیان می توانند با دریافت این ویزای کاری به مدت 6 ماه وارد کشور انگلستان شوند و به جست و جوی کار بپردازند. ویزا جست و جوی کار کار قابل تمدید نمی باشد و شما تنها مدت 6 ماه جهت ورود به بازار کاری این کشور را دارید. ویزا جست و جوی کار از راه های اقامت در انگلستان می باشد و یکی از روش های پر طرفدار مهاجرت به این کشور است اما باید ذکر کرد این ویزا برای ایرانیان صادر نمی شود. متقاضیانی که درخواست اخذ ویزا های جست و جوی کار دارند دارند می توانند از ویزا های جست و جوی کار در کشور های مانند آلمان و اتریش اقدام به این امر نمایند. دریافت ویزاهای جست و جوی شامل شرایطی می باشد که دولت آن را تایید کرده و متقاضیان باید از آن بهره مند باشند. بد نیست بدانید که کشورهای آلمان و اتریش با ویزاهای جست و جوی کار شرایط بهتر و آسان تری را برای کار در مقایسه با انگلستان دارند.

راه های اقامت در انگستان از طریق تحصیل

یکی از راه های اقامت در انگلستان تحصیل در این کشور می باشد. اداره مهاجرت انگلستان به متقاضیان دریافت این اقامت ویزای تحصیلی Tier4 ارائه می دهد. افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند به 2 دسته تقسیم می شوند، دانش آموزان زیر 17 سال و دانشجویان بالای 17 سال که صلاحیت دریافت این ویزا را دارند. کشور انگلستان از دسته کشور هایی می باشد که تحصیل در مدارس آن بسیار معروف است و سالانه افراد زیادی جهت تحصیل اقدام می نمایند. شما برای تحصیل در این مدارس نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارید. هزینه های تحصیل در مدارس انگلستان از 20 هزار پوند در سال شروع می شود. این مبلغ شامل هزینه های تحصیل، خورد و خوراک و لوازم تحصیل از قبیل کتاب های درسی و نوشت ابزارها می باشد. دانش آموزانی که در این مدارس اقدام به تحصیل می نمایند باید یا در مدارس شبانه روزی پذیرش شوند و یا فردی را در این کشور به عنوان قیم خود تعیین نمایند.

متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که در این نوع روش تحصیلی در سنین زیر 17 سال اجازه درخواست ویزا همراه را ندارند. اما یکی از راه های اقامت در انگلستان که افراد بالای 17 سال به دنبال آن می باشند ورود به دانشگاه های انگلستان می باشد. متقاضیان می توانند جهت تحصیل در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز اقدام نمایند. اما باید بدانید کشور انگلستان از دسته کشور های می باشد که روی گپ تحصیل شما حساسیت های ویژه ای دارد و اگر زمانی طولانی بین تحصیل شما باشد امکان رد درخواست ویزای تحصیل شما وجود دارد. شما برای ورود به مقاطع مختلف باید مدارک زبان مورد نیاز را ارائه دهید. شما باید در مقطع کارشناسی مدرک ایلتس 6، مقطع کارشناسی ارشد مدرک ایلتس 6.5 نیم و در مقطع دکتری مدرک ایلتس 7 داشته باشید. همان طور که می دانید یکی از راه های اقامت در انگلستان دریافت ویزای تحصیلی می باشد تا شما را به دریافت اقامت دائم این کشور نزدیک کند.

دانشجویان می توانند بعد از تحصیل وارد بازار کار این کشور شوند. هزینه های تحصیل در انگلستان بستگی به رشته تحصیل شما و دانشگاه مورد نظر شما دارد اما متقاضیان باید هزینه ای حدودا 15 الی 30 هزار پوند در سال را برای تحصیل خود در نظر داشته باشند.




راه های اقامت در انگلستان از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های اقامت در انگلستان سرمایه گذاری در این کشور می باشد. کشور انگلستان از دسته کشورهایی می باشد که اقدام به جذب سرمایه گذاران در این کشور کرده است. کشور انگلستان برای متقاضیان در ابعاد متفاوتی شرایط سرمایه گذاری ارائه می دهد. ویزاهای سرمایه گذاری در انگلستان با پشتوانه های مالی متفاوت امکان پذیر می باشد که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم. متقاضیانی که درخواست سرمایه گذاری در این کشور را دارند باید به مواردی همچون میزان تولید ناخالص داخلی کشور انگلستان توجه داشته باشند. میزان نرخ رشد اقتصادی در انگلستان 35.000 به ازای هر فرد می باشد که این نشان دهند سود آور بودن سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

انواع شیوه های سرمایه گذاری در انگلستان

  • مبلغ سرمایه گذاری در انگلستان 50.000 پوندی (Tier4)
  • مبلغ سرمایه گذاری در انگلستان 200.000 پوندی (Tier1)
  • مبلغ سرمایه گذاری در انگلستان 2.000.000 پوندی (Tier1)

سرمایه گذاری در انگلستان 50.000 پوندی (Tier4)

یکی از راه های اقامت در انگلستان  سرمایه گذاری 50،000 پوندی می باشد. افرادی که درخواست این نوع سرمایه گذاری را دارند باید در این کشور تحصیل کرده باشند و مدرک فوق لیسانس خود را در این کشور دریافت نمایند. یا در صورتی که فردی طرح نوآورانه ای داشته باشد و با ارائه بیزنس پلن ثابت نماید که برای اقتصاد انگلستان سود آور است می تواند از این روش اقدام نماید. متقاضیانی که درخواست این ویزای سرمایه گذاری را دارند، باید حتما حداقل مبلغ 50،000 پوند در انگلستان سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری در انگلستان 200.000 پوندی  (Tier1)

روش سرمایه گذاری 200 هزار پوندی در انگلستان از 29 مارچ 2019 بسته شده است و امکان اقدام از این روش دیگر وجود ندارد. در ادامه شرایطی که پیش تر برای این روش وجود داشته را ملاحضه می نمایید.

یکی از راه های اقامت در انگلستان سرمایه گذاری 200.000 پوندی انگلستان می باشد. افرادی که تقاضای سرمایه گذاری 200 هزار پوندی را دارند باید یک بیزنس پلن به دولت این کشور اراده دهید و نشان دهید این مبلغ را در چه طرح تجاری سرمایه گذاری خواهید کرد. حداقل سن جهت این سرمایه گذاری 18 سال می باشد. متقاضیانی که درخواست این ویزای سرمایه گذاری را دارند باید درخواست خود را به سفارت ارائه دهند. ویزای صادر شده از سوی سفارت برای 3 سال و چهار ماه می باشد که شما می توانید بعد از پایان آن را تمدید نمایید. متقاضیانی که این ویزای سرمایه گذاری را درخواست می نمایند باید بعد از صدور ویزا به مدت 3 هفته وارد این کشور شوند. سرمایه گذارانی که درخواست ویزای Tier1 را دارند باید سرمایه خود را وارد این کشور نموده و مشغول به کار شوند. شما برای درخواست این ویزای سرمایه گذاری باید هزینه ای به میزان 1.623 پوند به سفارت این کشور پرداخت نمایید. توجه داشته باشید در حال حاضر این روش سرمایه گذاری انگلستان متوقف شده و متقاضیان باید از روش های دیگر درخواست نمایند.




سرمایه گذاری در انگلستان 2.000.000 پوندی  (Tier1)

یکی از راه های اقامت در انگلستان و اخذ تابعیت این کشور سرمایه گذاری با مبلغ 2.000.000 پوندی می باشد. افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می نمایند باید سرمایه خود را به صورت اوراق قرضه وارد کشور انگلستان نمایید و در شرکت های مشغول کار سرمایه گذاری کنند. البته قابل ذکر است شما می توانید با داشتن یک ایده تجاری جدید، سرمایه گذاری خود را شروع نمایید. تنها افرادی توانایی درخواست این سرمایه گذاری را دارند که 18 سال به بالا باشند. این ویزا به مدت 3 سال صادر می شود و نیز قابل تمدید هم می باشد. افرادی که این ویزا را درخواست می نمایند می توانند با 3 سال اقامت در این کشور درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشند. متقاضیانی که درخواست اقامت دائم این کشور را دارند باید حداقل یک میلیون یورو و یا 750.000پوند در دولت اوراق قرضه و یا سهام خریداری نمایید. هزینه درخواست این ویزا 1.623 پوند می باشد و متقاضیان که درخواست تمدید آن را دارند باید دوباره این هزینه را پرداخت نمایند.

راه های اخذ اقامت دائم و تابعیت انگلیس

راه های اقامت در انگلستان و روش های دریافت اقامت و تابعیت در این مقاله برای شما عزیزان مورد بررسی قرار گرفته است. همانگونه که در مقاله فوق به طور تخصصی به بررسی راه های دریافت اقامت انگلستان و شرایط مربوط به آن پرداختیم، متقاضیان می توانند از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و … اقامت کشور انگلستان را به صورت موقت و یا دائم، درخواست نمایند. به طور مثال در شرایطی اقامت تحصیلی انگلستان منجر به دریافت اقامت و تابعیت انگلستان می شود که متقاضی بتواند پس از اتمام تحصیل وارد بازار کا شود. در صورت تولد طفل تازه متولد شده اگر از پدر یا مادر انگلیسی متولد شده باشد، منجر به اخذ تابعیت طفل می شود. به طور کلی اگر فردی در انگلستان اقامت دائم این کشور را به دریافت کند، در صورتی که در طی سال های اقامت خود جرمی مرتکب نشود و به خوبی توانسته باشد حقوق شهروندی را رعایت نماید، توانایی درخواست پاسپورت و تابعیت انگلستان را دارد. عموما اشخاص می توانند پس از 8 الی 10 سال اقامت دائم انگلستان را دریافت نماید و همچنین پس از 2 سال برای دریافت پاسپورت اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت انگلستان

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت انگلستان به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم ویزا مورد نیاز
  • ترجمه مدارک هویتی
  • عکس به اندازه پاسپورت
  • بیمه مسافرتی
  • مدرک زبان
  • در صورت نیاز و با توجه به روش انتخابی
  • اثبات تمکن مالی
  • پذیرش تحصیلی
  • در صورت اقدام از طریق تحصیل
  • نشان دادن مدارکی مبنی بر محل اقامت شما در انگلیس
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: