مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 ساحل انگلستان برای دیدن حیات وحش

5 ساحل انگلستان برای دیدن حیات وحش

اگر مدتی در کنار آب‌های دریایی انگلستان سر کنید، به قلمرو وحش پا خواهید نهاد، از بچه‌ فک‌های چاق ‌و ‌چله تا دلفین‌های پوزه‌ دراز و پرندگان دریایی بلندپرواز. در ادامه بعضی از بهترین شهرهای ساحلی و سواحل انگلستان را که در آنها طبیعت به بهترین صورت هویدا است معرفی خواهیم کرد.

زدن رد پرندگان ماکارو در یورکشایر

اگر دسته‌ی کبوترها یا جیغ ‌و جیغ کلاغ‌ها فرزندان شما را سر ذوق می‌آورد، باید به سواحل صخره‌ای بمپتون سفر کنید. در این سواحل که یکی از بهترین چشم‌ اندازهای حیات وحش در انگلستان را در خود دارد، می‌توانید هزاران پرنده‌ی دریایی را که برای زاد و ولد به صحره‌های یورکشایر پناه آورده‌اند به چشم ببینید ــ از مرغان ماهیخوار کله‌ زرد تا ماکاروهای نوک ‌رنگی.

کودکان خردسال شما از دیدن پرواز تندوتیز پرندگان بر فراز سرشان و شنیدن صدای آنها، که حقیقتا جلادهنده‌ی حس‌های انسان است، غرق لذت می‌شوند. می‌توانید به مرکز پرندگان دریایی نیز سر بزنید تا درباره‌ی جنبه‌های مختلف حیات وحش در بمپتون آگاهی‌های بیشتری کسب کنید و با هنرها و دست ‌ساخته‌هایی که حول مضامین طبیعی ساخته شده‌اند روبرو شوید.

کارهایی که در آن نزدیکی می‌توانید انجام دهید:

  • ساختن تپه‌های شنی در ساحل بریدلینگتون
  • احساس غول بودن در روستای مینیاتوری بوندویل
  • پیوستن به یک گشت ساحلی در مرکز دریاهای زنده

مواجهه با دلفین‌ها در کورن‌ول

یکی از بهترین سواحلی که در انگلستان می‌توانید با دلفین‌های پوزه ‌دراز وحشی روبرو شوید، کورن‌ول غربی است. ساحل پورت‌گوارا که صخره‌های بلند و سفید رنگ بر آن مشرف‌اند خلیجی است دورافتاده که آبی به زلالی آینه آن را پر کرده است. زیرانداز پیک ‌نیک خود را پهن کنید و از پارو زدن در آب دریا یا جست ‌و خیز در حوضچه‌های صخره‌ای لذت ببرید.

گرچه دیدن این پستانداران دریایی بازیگوش در همه‌ی فصول سال ممکن است، اما در ماه ‌های تابستانی سال احتمال اینکه دسته‌های بزرگ دلفین‌ها را ببینید بیشتر است ــ و چنین منظره‌ی برای همه‌ی اعضای خانواده سرگرم‌ کننده خواهد بود. و اگر بین ماه‌های آوریل و سپتامبر سری به این سواحل بزنید، چه‌ بسا چشمتان به کوسه‌های آسودگر بیفتند، کوسه‌هایی مسحورکننده و کاملا بی‌خطر ــ این کوسه‌ها دومین کوسه‌ی بزرگ دنیا هستند.

کارهایی که در آن نزدیکی می‌توانید انجام دهید:

  • بازدید از حیواناتی که در دامداری گریب جای دارند
  • تلاش برای استخراج طلا از معدن گیورتین
  • دیدن جنوب ‌غربی‌ترین نقطه‌ی جزیره‌ی انگلستان در جایی که به «پایان خشکی» مشهور است
  • گردش در حوالی محل زندگی والاس و گرومیت در آردمن که تجربه‌ای بی‌نظیر برایتان به ارمغان خواهد آورد




نشستن به انتظار دیدن فک‌ها در نورفولک

بزرگترین کولونی فک‌های کله ‌کوچک و فک‌های خاکستری در بریتانیا هر ساله خطوط ساحلی نورفولک شمالی را اشغال می‌کنند و در ساحل بلیکنی‌پوینت آفتاب می‌گیرند، با هزاران بچه فک سفیدرنگ و چاق ‌و چله که همانجا روی ماسه‌ها متولد می‌شوند.

اگر می‌خواهید فک‌ها را از نزدیک ببینید، بهترین فرصت سوار شدن بر یکی از  قایق‌های لنگرگرفته در اسکله‌ی مورستون و رفتن به سوی دریا است. اگر به کودکان کم‌ سن ‌و سالتان دوربین دوچشمی بدهید آنها نیز از اشاره کردن به بچه فک‌هایی که در میان دسته جای گرفته‌اند و همچنین فک‌های سن ‌و سال‌دار و تنومند و چاق که چرت بعدازظهر خود را می‌زنند سرخوش خواهند شد ــ حتی شاید این شانس را داشته باشید که ببینید یکی از فک‌ها سرش را در کنار قایق شما از آب در آورده است!

کارهایی که در آن نزدیکی می‌توانید انجام دهید:

  • تحسین مناظر دریایی از سکوهایی که برای این کار در پارک شرینگم تعبیه شده‌اند
  • رفتن به شکار خرچنگ در کرومر
  • اجاره‌ی قایق در روکسم و زدن به دل پهنه‌های آبی نورفولک

جست ‌و خیز در اطراف حوضچه‌های صخره‌ای در کنت

با خانواده‌ی خود مدتی را در ساحل کنت سپری کنید و به خلیج بوتانی سر بزنید ــ ساحلی که به‌خاطر شگفتیِ صخره‌های سفید و تپه‌های پرکش ‌و قوص گچی‌اش مشهور است. این منطقه افزون بر چشم ‌نواز بودنش، یکی از بهترین مکان‌ها در انگلستان است که می‌توان کودکان را با شنا در حوضچه‌های صخره‌ای آشنا کرد. چند سطل و تور تهیه کنید و در حوضچه‌های گل سفید محوطه‌ی خلیج به جست ‌و جوی جاندران بپردازید ــ این حوضچه‌های پذیرای تعداد زیادی از ستاره‌های دریایی، تخم‌های ماهی مرکب (که تاحدی شبیه دانه‌های بنفش انگورند) و حتی خرچنگ‌اند! مواظب چنگال‌های خرچنگ‌ها باشید.

طرح ساحلی تنت برگزارکننده‌ی گزیده‌ای است از تورهای راک‌داک و گشت‌های ساحلی، به این قصد که به کودکان در مورد حیات دریایی و شیوه‌ی محافظت از آن آموزش دهد.

کارهایی که در آن نزدیکی می‌توانید انجام دهید:

  • لیز خوردن از سرسره‌ی حلقوی در دریم ‌لندِ شهر مارگیت
  • مواجه شدن با دزدان ‌دریایی، دایناسورها و مارها در مجتمع تفریحی رسکل بی ادونچر گولف (خلیج شیادان: گلف ماجراجویانه)
  • پارو زدن در استخر قایق ‌سواری در شهر رمزگیت

یافتن فسیل دایناسورها در جزیره‌ی وایت

گفته می‌شود که جزیره‌ی وایت پایتخت دایناسورها در بریتانیا است. اگر این حرف درست باشد، چرا با خانواده مدتی را در این ناحیه‌ی ساحلی سر نکنید و برای یافتن فسیل دایناسورها در ساحل جنوبی این ناحیه دست به نزنید؟ از بروک چاین تا آدرفیلد کیلومترها پهنه‌ی ساحلی وجود دارد که برای یافتن استخوان‌های پیش ‌از تاریخ عالی‌اند.

نمی‌دانید دنبال چه چیزی باید بگردید؟ پس در یکی از تورهای کاوشِ فسیل دایناسور که سازمان گردش‌های دایناسوری برگزار می‌کند ثبت ‌نام کنید. راهنمایان قادرند به شما و به فرزندان نوجوانتان انواع فسیل‌های دایناسوری‌ای را که می‌توانید بیابید (بعضی از این فسیل‌ها ۱۲۰ میلیون سال سن دارند!) و مکان‌هایی را که باید برای یافتن این فسیل‌ها به سراغشان بروید معرفی کنند. شک نکنید که این کار هیولاهای کوچک شما را چند ساعتی مشغول خواهد کرد!

کارهایی که در آن نزدیکی می‌توانید انجام دهید:

  • سوار شدن بر تله ‌سیژ و نگریستن به منظره‌ی نمادین جزیره‌ی نیدلز
  • قدم نهادن در گردش تفریحی و هیجان‌آورِ ژوراسیک در مرکز جاذبه‌ی طبیعی نیدلز
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: