مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
10 دانشگاه برتر انگلیس برای تحصیل روانشناسی

10 دانشگاه برتر انگلیس برای تحصیل روانشناسی

چه بخواهید رفتار انسان ها را مطالعه کنید یا یک درمانگر شوید، روانشناسی یک موضوع جذاب برای انتخاب رشته تحصیلی است. مدرک روانشناسی همچنین طیف گسترده ای از تخصص ها - از آموزش تا روانشناسی جنایی- را در اختیار شما قرار می دهد. در انگلستان، چندین دانشگاه وجود دارد که سطح بالایی از آموزش روانشناسی را ارائه داده و تحقیقات پیشرفته ای انجام می دهند. یک نکته: به یاد داشته باشید که مدرک روانشناسی یک مدرک علمی است، پس انتظار داشته باشید که علم آمار، بخشی از دوره باشد!

تحصیل در رشته روانشناسی در انگلستان

رتبه‌بندی می‌تواند ابزار مهمی در انتخاب دانشگاه باشد، اما باید در نظر داشته باشید که هیچ نظام رتبه بندی وجود ندارد که بتواند تک تک ویژگی‌هایی را که شما برایش ارزش قائل هستید یا اهدافی را که برای تحصیلتان در نظر گرفته‌اید، در خود بگنجاند. رتبه بندی های مختلف از روش های مختلفی برای جمع آوری و ارزیابی داده های خود استفاده می کنند. در حالی که برخی از دانشگاه‌ها در همه رتبه‌بندی‌ها امتیاز بالایی کسب می‌کنند، برخی دیگر فقط در تعدادی از آن‌ها در رده های بالا جای می گیرند. به همین دلیل است که هنگام تصمیم گیری برای گام بعدی در تحصیل، بهتر است که با نظام های رتبه بندی های مختلف آشنا شوید و آنها را در نظر بگیرید.


بهترین دانشگاه های انگلستان برای روانشناسی 2023 (The Guardian)

بیایید ابتدا یک رتبه بندی محلی را بررسی کنیم که توسط روزنامه بریتانیایی گاردین انجام شده است. ارزیابی این رتبه بندی، بر اساس رضایت دانشجویان از دانشگاه خود می باشد و این معیار با نظرسنجی از دانشجویان ملی اندازه گیری می شود.

به گزارش گاردین، اینها 10 دانشگاه برتری هستند که می توانید در آنها، در انگلستان و در رشته روان شناسی تحصیل کنید:

  • University of Cambridge
  • University of Bath
  • University of Oxford
  • University of St Andrews
  • University College London
  • King’s College London
  • Cardiff University
  • University of York
  • University of Edinburgh
  • University of Warwick

بهترین دانشگاه های انگلستان برای روانشناسی 2023 (رتبه بندی جهانی)

حالا بیایید به رتبه بندی جهانی نگاهی بیندازیم. یافتن یک رتبه بندی جامع که در برگیرنده همه چیزهایی باشد که یک دانش آموز به دنبال آن می گردد، دشوار است. عوامل زیادی در موقعیت یک دانشگاه در یک نظام رتبه بندی نقش دارند؛ به عنوان مثال تعداد ارجاعات (citation) و تاثیر تحقیقات منتشر شده، نرخ اشتغال فارغ التحصیلان، نسبت دانشجو به معلم، رضایت دانشجو و غیره. همیشه خوب است که رتبه‌بندی‌های مختلف را برای به دست آوردن یک تصویر خوب و کلی از یک دانشگاه خاص، در نظر داشته باشید.

سایر نظام های رتبه‌بندی‌های معتبر برای روانشناسی عبارتند از: 

  • Shanghai Rankings
  • QS World University Rankings
  • Times Higher Education World University Rankings
  • U.S. News
رتبه بندی دانشگاه های انگلستان
ردیف Shanghai THE QS
1
University College London
University of Cambridge University of Oxford
2 University of Oxford University College London University of Cambridge
3
King's College London King's College London University College London
4 University of Cambridge University of Edinburgh King's College London
5
Cardiff University London School of Economics and Political Science London School of Economics and Political Science
6 University of Edinburgh University of Kent University of Edinburgh
7 University of Warwick Cardiff University University of Manchester
8 Exeter University University of St Andrews Cardiff University
9 University of Sussex University of Warwick University of Warwick
10 University of York University of Glasgow University of Bristol

REF (Research Excellence Framework)

اگر کنجکاو هستید که یک دانشگاه در زمینه تحقیقاتی خود چقدر قوی است، انگلستان منبع دیگری را ارائه می دهد که برای انتخاب دانشگاه آینده شما مفید می باشد. Research Excellence Framework (REF)، ارزیابی‌ای است که توسط نهادهای تأمین مالی آموزش عالی، در مورد خروجی و بازده تحقیقاتی دپارتمان‌های جداگانه در دانشگاه‌های بریتانیا انجام می‌شود. REF، سه حوزه را بررسی می کند:

  • کیفیت خروجی
  • تاثیر آن بر فراتر از دانشگاه 
  • و محیطی که از تحقیق حمایت می کند.

با نگاهی به جدیدترین نتایج REF، برخی از دانشگاه ها، که نامشان در بین 10 دانشگاه برتر در رتبه‌بندی‌های دیگر دیده نمی‌شوند، ظاهر می‌شوند.

در میان دانشگاه هایی که رتبه و سهم بالایی از تحقیقات در این نظام دارند، می توان به Birkbeck College (University of London)، Imperial College، Royal Holloway و Bedford New College اشاره کرد.


همیشه فقط 'روانشناسی' نامیده نمی شود

اگر تصمیم گرفتید که می خواهید در رشته روانشناسی ادامه تحصیل دهید، توجه داشته باشید که روانشناسی تخصص های گوناگونی دارد که با نام های گوناگونی شناخته می شوند.

  • علوم رفتاری (Behavioural Science)
  • روانشناسی کسب و کار (Business Psychology)
  • مشاوره (Counselling)
  • کار درمانی (Occupational Therapy)
  • روانشناسی سازمانی (Organisational Psychology)
  • روانشناسی و عصب شناسی (Psychology and Neuroscience)
  • روانشناسی آموزشی (Educational Psychology)
  • علوم شناختی (Cognitive Science)

گاهی اوقات می توانید یکی از تخصصهای بالا را از سطح لیسانس دنبال کنید، یا می توانید ابتدا یک لیسانس روانشناسی عمومی تر بگیرید و سپس با مدرک کارشناسی ارشد خود، تخصص پیدا کنید.

با این حال، اگر چشم‌تان به حرفه خاصی مانند روان‌شناس یا روان‌درمانگر است، شناخت لزوماتی که برای کسب اعتبار حرفه‌ای باید برآورده کنید، امری مهم و ضروری خواهد بود. این الزامات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است! اگر قصد دارید پس از دریافت مدرک روانشناسی در انگلستان به خانه بازگردید، یا به کشور دیگری نقل مکان کنید، باید اطمینان حاصل کنید که مدرک شما در کشور مقصد به رسمیت شناخته می شود.

در انگلستان، برای تبدیل شدن به یک روان درمانگر که توسط شورای روان درمانی انگلستان به رسمیت شناخته شود، باید لزومات زیر را برآورده کنید:

  • تکمیل مدرک روانشناسی یا یک رشته مرتبط
  • تکمیل یک مدرک تحصیلات تکمیلی معتبر
  • گذراندن 450 ساعت تمرین 

شما باید دوره ای را انتخاب کنید که توسط شورای روان درمانی انگلستان (UK Council for Psychotherapy)، شورای روانکاوی بریتانیا (British Psychoanalytic Council) یا انجمن روان درمانگران کودکان (Association of Child Psychotherapists)، معتبر باشد. برای تبدیل شدن به یک روانشناس رسمی، باید دوره ای را که توسط انجمن روانشناسی بریتانیا (British Psychological Society) تایید شده باشد، بگذرانید.

شهریه روانشناسی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی

دوره کارشناسی معمولاً سه سال تمام وقت طول می کشد، در حالی که دوره کارشناسی ارشد یک سال به درازا می¬انجامد. برای دانشجویان بین المللی، هزینه ها در موسسات برتر، بسیار بالا خواهد بود.

برای لیسانس روانشناسی، هزینه ها برای اکثر دانشگاه ها حدود 18000 پوند تا 26000 پوند در سال خواهد بود، اما هزینه ها می تواند تا حدود 35000 پوند برای دانشگاه های پیشرو مانند کینگز کالج، آکسفورد و کمبریج افزایش یابد.

در همین حال، معمولاً هزینه مدرک کارشناسی ارشد بین 20000 تا 35000 پوند است.

الزامات زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های روانشناسی در انگلستان

الزامات زبان انگلیسی بسته به دانشگاه و دوره متفاوت است، اما از آنجایی که فارغ التحصیلان رشته روانشناسی باید بیماران صحبت کنند، سطح مورد نیاز زبان انگلیسی نیز اغلب بالاتر است. به احتمال زیاد برای ثبت نام در رشته روانشناسی در انگلستان به نمره آیلتس بین 6.5 تا 7.5 نیاز خواهید داشت.

چندین دانشگاه در بیش از یکی از این نظام های رتبه بندی، رتبه بالایی دارند. ما فقط در مورد آکسفورد و کمبریج صحبت نمی کنیم؛ University College London (UCL)، King’s College (KCL)، Edinburgh ، Cardiff  و Warwick نیز امتیاز بالایی دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: