مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هزینه ی تحصیل در انگلستان

الان ما به بخش سخت داستان رسیدیم، یعنی بررسی کنیم و ببینیم آیا قادر به تامین هزینه‌های حضور در دانشگاه هستیم یا نه.

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر.

نکته: آگاه باشید که برای تحصیل در انگلستان، هزینه‌ی آموزش، تمام هزینه‌های شما نیست: شما باید از پس هزینه‌های زندگی هم بربیایید. این مقاله فقط به هزینه‌های آموزش و سایر هزینه‌های مرتبط می‌پردازد.

اگر از کشورهایی چون ایالات متحده‌ی آمریکا، استرالیا یا هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا یا کشورهای عضو منطقه‌ی اقتصادی اروپا (EEA) بیایید، باید انتظار داشته باشید که هزینه‌های زندگی کاملاً مشابه هزینه‌هایی باشد که در حال حاضر در کشور خود پرداخت می‌کنید.

شهریه دانشگاه های انگلستان

خیلی از دانشجویان دوره‌ی کارشناسی در انگلستان، تا 26000 پوند در سال هزینه‌ی آموزش پرداخت می‌کنند (هزینه‌های آموزش توسط دولت مشخص می‌شود). به طور متوسط، این عدد تقریباً 12000 پوند در سال می‌شود. در انگلستان، دولت مسئول تعیین هزینه‌های آموزشی است و دانشگاه‌های انگلستان، مجاز به گرفتن این هزینه‌ها از دانشجویان‌شان هستند. هزینه‌ها شامل کُل هزینه‌ی آموزش علاوه بر تمام خدمات دیگری است که شما ممکن است از دانشگاه خود دریافت کنید، همچون خدمات آموزشی، تکنولوژی اطلاعات و خدمات استفاده از کتابخانه.

اگر شما شهروند بریتانیایی هستید که در انگلستان مشغول تحصیل می‌باشید، احتمالاً پرداختی‌های‌تان کمتر از یک دانشجوی غیر بریتانیایی یا غیر اتحادیه‌ی اروپاست. علاوه بر ملیّت‌تان، نوع و سطح آموزشی دوره‌ی تحصیلی شما، نیز می‌تواند هزینه‌های دانشگاه‌تان را در انگلستان تعیین کند. همانطور که می‌توانید انتظار داشته باشید، هزینه‌های آموزش در رشته‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی در مقایسه با رشته‌‌های علوم طبیعی کمتر است. در رشته‌های مرتبط با علوم طبیعی، جلسات آزمایشگاهی وجود دارد. علاوه بر این، هزینه‌های آموزش در سطوح عالی آموزشی نیز بالاتر است.




هزینه‌های تحصیل دانشجویانی که در حال تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد در انگلستان هستند، معمولاً بیش از هزینه‌های دانشجویان دوره‌ی کارشناسی است. دانشجویانی که در بریتانیا زندگی می‌کنند، هزینه‌های‌شان تقریباً تا 12000 پوند در سال می‌شود. اگر اهل انگلستان نیستید، برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود، ممکن است بالای 20000 پوند در سال پرداخت کنید. این مقدار بر اساس دانشگاه و رشته‌ی تحصیلی‌تان ممکن است متفاوت باشد.

شما ممکن است مجبور به خرید کتاب‌ و وسایل آموزشی برای کلاس‌های خود شوید. اگر چنین است، دانشگاه‌تان به شما در تعیین متوسط هزینه‌ی خرید کتاب‌ها کمک خواهد کرد. شما باید با دانشگاه خود در ارتباط باشید- آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا هزینه‌ی واقعی تحصیل‌تان مشخص شود. اگر این اعداد شما را عصبی می‌کند، یک نکته‌ی مهم وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید. اگر در کل دوره‌ی تحصیل‌‌تان در انگلستان، در یک دانشگاه حضور داشته باشید، دوره‌ی تحصیل‌تان احتمالاً کوتاه‌تر از دوره‌ی تحصیل در کشور مادری‌تان خواهد شد.

به‌عنوان یک دانشجوی کارشناسی، شما فقط به سه سال آموزش (در مقایسه با 4 سال کشورهای دیگر) نیاز دارید و تمام کردن تحصیلات کارشناسی ارشد، فقط یک سال زمان می‌خواهد. پس حتی اگرچه این هزینه‌ها ممکن است بالا به نظر برسد، اما در بلند مدت، همان هزینه یا کمتر را در پی خواهد داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: