مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حقوق دریافتی مشاغل مختلف در انگلستان

حقوق دریافتی مشاغل مختلف در انگلستان

در اینجا اطلاعاتی را در مورد قوانین حقوق و نحوه تضمین دریافت حقوق مناسب به عنوان کارگر خارجی ارائه می‌کنیم. دستمزد حداقلی ملی در انگلستان بر مبنای دستمزد ساعتی است و در تمام مشاغل این کشور اعمال می‌شود. دولت انگلستان هر سال در ماه آوریل و پس از مشورت با نهادی مستقل به نام Low Pay Commission، دستمزدها را مورد بازنگری قرار می‌دهد. 

تمام کارفرماها باید دستمزد حداقل ملی (national minimum wage (NMW)) را به تمام کارگران 25 ساله و پایین‌تر پرداخت کنند. برای کارگران 25 سال به بالا دستمزد معیشتی ملی (national UK living wage (NLW اعمال می‌شود، که حدود 50 پنی بیشتر از مورد قبل است. میزان دستمزد حداقل که کارگران دریافت می‌کنند بستگی به گروه سنی آنها دارد. برای اینکه دستمزد حداقل به شما تعلق بگیرد باید حداقل 16سال داشته باشید.

در این راهنما تمام چیزهایی که یک فرد خارجی باید در مورد تفاوت‌های بین دستمزد حداقل و دستمزد معیشتی و نرخ دستمزد در سال 2020 بداند را ارائه می‌کنیم. همچنین اقداماتی که فرد در صورت دریافت دستمزد کم باید انجام بدهد را ارائه می‌کنیم.

دستمزد حداقل و دستمزد معیشت ۲۰۲۰-۲۰۱۹

دستمزد حداقل ملی انگلستان هر سال بازنگری می‌شود و بر اساس سن کارگر متغیر است. در حال حاضر دستمزد کارگران 25 سال و بالا هر ساعت 7.83 پوند است. این مبلغ در آوریل 2021 به 8.21 پوند افزایش پیدا می کند.

سن حداقل دستمزد انگلستان در هر ساعت حداقل دستمزد از آوریل 2021
25 سال و بالاتر 7.83 پوند 8.21 پوند
21-24 سال  7.38 پوند 7.70 پوند
18-21 سال 5.90 پوند 6.15 پوند
زیر 18 سال 4.20 پوند 4.35 پوند
کارآموز 3.70 پوند 3.90 پوند


حداقل دستمزد در انگلستان

در سال‌های اخیر دستمزد حداقل در انگلستان به طور مستمر افزایش داشته است، از سال 2009 هر سال بین 30-20 پنی در هر ساعت. این دستمزد به صورت ساعتی محاسبه می‌شود ولی در تمام انواع کارها در انگلستان اعمال می‌شود، حتی اگر کارگر به صورت ساعتی دستمزد نمی‌گیرد (مثل کارهای پروژه‌ای).

بر اساس داده‌های Eurostat در سال 2020، دستمزد حداقل ساعتی در انگلستان دارای وضعیت مطلوب‌تری نسبت به تقریبا تمام همسایه‌های آن در اروپا بود (رده هفتم در بین 22 کشور حاضر در مطالعه). اما همچنان پایین‌تر از لوکزامبورگ، هلند، بلژیک، آلمان، فرانسه و ایرلند قرار دارد.

علاوه بر کارگران تمام ‌وقت، دستمزد حداقل به کارگران دسته‌های زیر پرداخت می‌شود:

  • پاره‌وقت
  • موقت
  • نمایندگی (agency)
  • کارآموزی (سنین مختلف)
  • کارورزی
  • کشاورزی
  • دریانوردی
  • کار در دریا
  • معلول

در صورتی که کارآموزها زیر 19 هستند و در سال اول کارآموزی خود قرار دارند واجد شرایط دریافت بهای کارآموزی هستند. اگر فرد بالای 19 سال است یا از سال اول کارآموزی خود فراتر رفته است باید دستمزد حدقل کامل را بر اساس گروه سنی خود دریافت کند. دستمزد حداقل برای کارآموزها 3.70 پوند در هر ساعت است، که از آوریل 2020 به 3.90 پوند می‌رسد. کارگران آزاد، مدیران شرکتی و داوطلبان ملزم به دریافت دستمزد حداقل نیستند.


دستمزد معیشتی لندن در برابر دستمزد حداقل

دستمزد حداقلی لندن معادل میانگین دستمزد ملی است، علیرغم اینکه هزینه زندگی در لندن بسیار بالاتر از دیگر شهرها و بخش‌های انگلستان است. همین موضوع باعث انتقاداتی شده است، به خصوص اینکه این دستمزد برای کارگران در لندن و جنوب شرقی انگلستان چندان کافی نیست. بنیاد دستمزد حدقل (Living Wage Foundation) هزینه واقعی زندگی را در هر سال برآورد می‌کند. همچنین این بنیاد با گروه‌های تجاری شراکت دارد که دستمزد واقعی معیشت (Real Living Wage) انگلستان و لندن را پرداخت می‌کنند. این سازمان‌ها مدعی هستند که دستمزد معیشتی اجباری باید 9 پوند در هر ساعت در تمام انگلستان و 10.55 پوند در هر ساعت در لندن باشد. این جنبش در انگلستان بسیار محبوب است و تقریبا 4.900 کارفرما به صورت اختیاری « دستمزد واقعی معیشت» را پرداخت می‌کند. می‌توانید از کارفرمای خود بپرسید که چه استاندارد دستمزد حداقلی در محل کار شما اجرا می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: