مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین راه مهاجرت برای پزشکان به انگلستان

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان به انگلستان

به طور کلی، در سال 2021 شغل پزشکی، یکی از پردرآمد ترین مشاغل در نقاط مختلف دنیا می باشد. متقاضیان و مهاجران می توانند با کسب ویزای کاری به کشور انگلستان مهاجرت کنند و با مطلع شدن از شرایط کار پزشکان در انگلیس، در زمینه مورد علاقه خود مشغول به کار شوند. مشغول به کار شدن در کشور انگلستان به عنوان یک پزشک در چندین زمینه امکان پذیر می باشد. متقاضیان این رشته می توانند در بخش های مختلفی فعالیت کنند. این بخش ها عبارتند از:

  • Occupational Therapists;
  • Nurses;
  • Nurse Anesthetists;
  • Podiatrists;
  • Physiotherapists;
  • Speech and Language Therapists;
  • Biomedical Scientists;
  • Diagnostic Radiographers;

مشاغل موجود و شرایط کار پزشکان در انگلیس

پزشکانی که در بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه های دولتی و همچنین خصوصی انگلستان مشغول به کار هستند می توانند بیمارانی که به این مراکز مراجعه می کنند معاینه، درمان و معالجه کنند. پزشکان جهت مشغول به کار شدن در بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه های دولتی و همچنین خصوصی کشور انگلستان نیاز به داشتن دانش و مهارت های پزشکی مورد نیاز می باشند تا بتوانند بیماری های مختلف را تشخیص دهند و یا آن ها را درمان و پیشگیری کنند. از رایج ترین فعالیت های پزشکان در مراکز درمانی می توان به بیهوشی، تزریق داروهای مختلف، جراحی، روانپزشکی، ارتوپدی، زنان و زایمان و سایر موارد اشاره کرد. وظایف پزشکان به زمینه کاری آن ها بستگی دارد؛ برای مثال، فعالیت پزشک جراح با یک پزشک عمومی و یا دندانپزشک متفاوت می باشد. بدون در نظر گرفتن تخصص یک پزشک، داشتن مهارت های زیر الزامی میباشد:

  • مراقبت عمومی از بیماران؛
  • معاینه بیمار و تشخیص بیماری؛
  • یادداشت و تهیه مستندات به عنوان سابقه قانونی؛
  • همکاری با سایر پزشک ها و کارکنان؛
  • ارتقا آموزش بهداشت؛
  • بر عهده گرفتن مسئولیت هایی چون برنامه ریزی؛
  • نظارت پزشک های تازه کار و جوان تر؛

افرادی که قصد دارند به عنوان پزشک در انگلستان مشغول به کار شوند، باید یک دوره آموزشی 2 ساله عمومی سپری کنند و از سازمان GMC مجوز کسب کنند. همچنین این افراد باید انتخاب کنند که در چه زمینه ای قصد فعالیت دارند. آموزش متقاضیان معمولا در زمینه های مراقبت های خاص، دارو، متخصص اطفال، روانپزشکی و عمل جراحی ارائه میشود.

ساعات کاری پزشکان در کشور انگلیس

ساعت کاری پزشکان در کشور انگلستان از 8 صبح الی 6:30 بعد از ظهر می باشد؛ اما به طور کلی ساعات کاری به زمینه کاری پزشکان و فعالیت آن ها بستگی دارد و متغیر می باشد. برای مثال، ممکن است جراحان در روزهای تعطیل و آخر هفته نیز مشغول به کار باشند. اکثر پزشکانی که در کشور انگلستان کار می کنند به صورت پارت تایم مشغول به کار می شوند تا بتوانند از تمام مهارت ها و دانش خود بهره مند شوند. پزشکان زمینه های مختلف در کشور انگلستان می توانند در روزهای تعطیل نیز کار کنند و درآمد داشته باشند.

افرادی که قصد دارند به عنوان پزشک در کشور انگلیس مشغول به کار شوند، علاوه بر کسب اطلاعات درباره شرایط کار پزشکان در انگلیس، باید انگیزه و پشتکار کافی جهت کار داشته باشند. داشتن توانایی کار در بخش های مراقبت از بیماری، معالجه و تشخیص بیماری بیماران بسیار مهم می باشد و پزشکان می بایست روحیه عالی برای انجام این امور داشته باشند.

حقوق پزشکان در کشور انگلیس

حقوق پزشکان در کشور انگلیس در زمینه های مختلف متفاوت می باشد. درآمد افرادی که به عنوان پزشک در کشور انگلستان مشغول به کار می شوند به سابقه و تجربه کاری، مدرک تحصیلی و زمینه فعالیت بستگی دارد. پایین ترین میزان درآمد پزشکان در کشور پیشرفته انگلستان 56.789£ (پوند) در سال می باشد. این مبلغ با بالا رفتن میزان سابقه کاری و همچنین ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکترا افزایش می یابد. لازم به ذکر است که پزشکان با کار کردن در بیمارستان ها، درمانگاه ها و کلینیک های درمانی خصوصی و دولتی در کشور انگلستان می توانند تا 200.000£ (پوند) درآمد داشته باشند. به یاد داشته باشید که درآمد افرادی که در مراکز دولتی کار می کنند از سایر افراد بیشتر می باشد.

همه پزشکان برای فعالیت قانونی باید یک پروانه قانونی برای پزشکی و یا فعالیت هایی که تنها پزشکان مجاز به انجام آن هستند مانند نوشتن نسخه و یا امضا کردن گواهی فوت، داشته باشند.

پروانه پزشکی تنها از سوی شورای پزشکی عمومی (GMC) صادر می شود و تمام پزشکان در انگلستان بدون درنظر گرفتن اینکه در خدمت سازمان سلامت انگلستان و یا اینکه در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند و یا اینکه به صورت دائم، نیمه وقت، و یا هر صورت دیگر مشغول به فعالیت پزشکی باشند موظف به داشتن این پروانه هستند. این ثبت نام در تمامی سطوح اعم از موقت، کامل یا ثبت نام متخصص یا پزشک عمومی (GP) الزامی است. 

ثبت نام پزشکان در GMC

تمام پزشكانی كه قصد دارند در انگلستان به پزشكی بپردازند، لازم است كه در GMC ثبت نام كنند، از رهنمودهای پزشكی GMC پیروی كنند و تابع شرایط و دستورات GMC Fitness to Practice باشند. پزشکانی که ثبت نام می کنند اما پروانه پزشکی ندارند می توانند به عنوان یک دانشگاهی یا در خارج از انگلستان کار کنند. ولی آنها نمی توانند هیچ یک از فعالیت های پزشکی - کارهای بالینی - را انجام دهند، که برای آنها قانون انگلستان پروانه پزشکی را الزامی قرار داده است. پزشكانی كه در شورای پزشکی عمومی (GMC) ثبت نام نكرده اند باید برای ثبت نام و همچنین پروانه پزشکی اقدام کنند. آنها قادر به ثبت نام بدون داشتن یک پروانه پزشکی نخواهند بود.

شرایط ثبت نام در انگلیس به عوامل مختلفی بستگی دارد:

ابتدا باید بررسی کنید که آیا از صلاحیت پزشکی اولیه برای درخواست ثبت نام برخوردار هستید یا خیر. اگر شک دارید باید وضعیت صلاحیت خود را با GMC بررسی کنید.

  • ملیت شما؛
  • کشوری که در آن صلاحیت پزشکی اولیه خود را کسب کرده اید؛
  • نوع کاری که می خواهید انجام دهید؛
  • آیا شما یک دوره آموزش تحصیلات تکمیلی یا دوره کارآموزی را گذرانده اید یا نه؛
  • علاوه بر این، فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی (IMG) ملزم به نشان دادن دانش و مهارت پزشکی خود خواهند بود و همه متقاضیان باید قبل از ثبت نام، نشان دهند که در استفاده از زبان انگلیسی مهارت دارند. NHS Employers یک راهنمای مفید برای فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی (IMG) در وب سایت خود منتشر کرده است؛

به خاطر داشته باشید که ثبت نام در GMC تضمین نمی کند که در انگلیس استخدام شوید. 




اگر شهروند یکی از مناطق اقتصادی غیراروپایی هستید:

اگر شما شهروند انگلستان یا منطقه اقتصادی اروپا نیستید، برای به دست آوردن حق ورود و کار در انگلستان باید شرایط مقررات ویزا و مهاجرت UK را داشته باشید.

کلیه فارغ التحصیلان پزشکی در انگلیس بلافاصله پس از فارغ التحصیلی ملزم به انجام برنامه بنیادی به مدت دو سال هستند. برنامه بنیاد پل ارتباطی بین دانشکده پزشکی و آموزش تخصصی و عمومی است. کارآموزان این فرصت را خواهند داشت که در مجموعه ای از مکان ها در انواع تخصص ها و مراقبت های بهداشتی تجربه کسب کنند. هنگامی که پزشکان برنامه بنیاد را به پایان رساندند، می توانند برای حضور در یک برنامه آموزش تخصصی یا عمومی اقدام کنند. اگر شما به عنوان بخشی از مدرک خود یک دوره  یک ساله ی کارآموزی را گذرانده اید و در شورای پزشکی عمومی (GMC) ثبت نام کامل کرده اید، پس باید درباره ورود به برنامه بنیاد از طریق مراکز پستی اقدام کنید

انواع ثبت نام در برنامه ی بنیاد پزشکان انگلستان

ثبت نام موقت:

ثبت نام موقت (در کنار پروانه پزشکی) تنها به پزشکانی که به تازگی واجد شرایط شده اند، اجازه می دهد تا در جایگاه سال اول بنیاد قرار گرفته و به فعالیت بپردازند. به طور کلی قانون به پزشکانی که ثبت نام موقت کرده اند، اجازه نمی دهد در هیچ جایگاه دیگری (غیر از جایگاه سال اول بنیاد) به کار مشغول شوند. بعد از اتمام این دوره یک ساله، شما می توانید برای ثبت نام کامل در شورای پزشکی عمومی (GMC) اقدام کنید. 

ثبت نام موقت برای پزشکانی که تابعیت، حقوق و صلاحیت های زیر در دسترس است:

  • آن دسته از فارغ التحصیلان پزشکی در انگلستان که مدرک پزشکی خود را در یکی از دانشگاه های انگلستان (براساس قانون پزشکی سال 1983 به رسمیت شناخته شده باشد) کامل کرده باشند. 
  • فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی که دارای صلاحیت های پزشکی مقدماتی قابل قبول هستند و آزمون PLAB را گذرانده اند اما دوره کارآموزی را نگذرانده اند.
  • اتباع منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس، و سایر کشورهای عضو EC که خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس واجد شرایط شدند.
  • اتباع منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و پزشکان دارای حقوق EC که در منطقه اقتصادی اروپا یا مدارس پزشکی سوئیس واجد شرایط هستند.
  • پزشکانی که در یکی از کشورهای عضو EEA احراز صلاحیت شده اند، می توانند برای گذراندن دوره های آموزش عملی (کارآموزی) خود در انگلستان اقدام کنند، در صورتی که آموزش عملی به یک مدرک پزشکی مربوط می شود که این امر برای انطباق با دستورالعمل 2005/36 / EC لازم است.

ثبت نام کامل:

ثبت نام کامل به پزشکان این امکام را می دهد تا هر نوع فعالیت حرفه ای پزشکی در انگلستان را انجام دهند، البته به شرط داشتن پروانه فعالیت. با این حال پزشکان باید برای گرفتن پست مشاور باید به عنوان یک متخصص ثبت نام کرده باشند. و کسانی که می خواهند به عنوان پزشک عمومی کار کنند باید به عنوان پزشک عمومی ثبت نام کرده باشند. پزشکانی که در خارج از انگلستان واجد شرایط می شوند می توانند برای ثبت نام کامل اقدام کنند، البته به شرطی که آنها دارای مدرک پزشکی مقدماتی قابل قبولی باشند و یک دوره تجربه بالینی دوره تحصیلات تکمیلی را گذرانده باشند.

برای این درخواست، پزشکان می بایست مدارک مستند ارائه دهند. تنها مدارک اصلی پذیرفته می شوند. برای تکمیل این مراحل، همه پزشکان باید شخصاً به شورای پزشکی عمومی (GMC) مراجعه کنند تا پروسه بررسی هویت را بگذرانند. از پزشک عکس گرفته می شود و این عکس در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد تا بتوانند از هویت پزشک اطمینان حاصل کنند.  

فارغ التحصیلان انگلستان و فارغ التحصیلان کشورهای دیگر که به تازگی ثبت نام کامل کرده اند و شغل جدیدی را به خود اختصاص داده اند، و یا اینکه نام خود را پس از مدت ها غیبت (در فعالیت پزشکی) دوباره به ثبت می رسانند، ملزم به کار در یک برنامه ی تنظیم عملی (APS) هستند که توسط شورای پزشکی عمومی (GMC) ارزیابی شده است. شورای پزشکی عمومی (GMC) پیشنهاد می دهد که فارغ التحصیلان منطقه اقتصادی اروپا، بعد از ثبت نام کامل و اشتغال به عنوان پزشک باید از اینکه ابتدا در یک برنامه APS شرکت کرده باشند اطمینان حاصل کنند. اکثر کارفرمایان سازمان بهداشت انگلستان تاییدیه فعالیت پزشکی خواهند داشت. هدف از سیستم APS تأمین امنیت عمومی با الزام پزشکان جدید با انجام ثبت نام کامل در انگلستان است. از این طریق، پزشکان در یک سیستم با نظارت و ارزیابی مناسب محک زده می شوند.

ثبت نام تخصصی:

تمام مشاوران باید در ثبت نام متخصصان شورای پزشکی عمومی (GMC) شرکت کرده باشند. برای واجد شرایط بودن در برنامه ی ثبت نام متخصص در GMC، پزشکان باید با موفقیت یک برنامه آموزشی مورد تأیید GMC را گذرانده باشند و یکی از گواهینامه های زیر را دریافت کرده باشند:

  • گواهی پایان دوره آموزش (CCT)؛
  • گواهی تأیید صلاحیت برای ثبت نام متخصص (CESR)؛

پزشكانی كه برنامه كامل آموزشی مورد تأیید GMC را به پایان نرسانده اند و مایلند آموزش، صلاحیت و تجربه خود را برای صلاحیت ورود به ثبت نام متخصص ارزیابی كنند، باید تحت دستورالعملهای برنامه ی پزشكی عمومی و تخصصی برای CESR درخواست دهند. بدون داشتن ثبت نام کامل امکان ثبت نام تخصصی وجود ندارد.

ثبت نام پزشک عمومی:

از اول آوریل 2006، تمام پزشكانی كه به طور كلی در سازمان بهداشت انگلستان (NHS) مشغول به كار هستند (غیر از پزشكانی كه به عنوان پزشکان عمومی در حال گذراندن دوره های تمرینی است) باید در ثبت نام پزشك عمومی شرکت کنند. این نیاز برای جایگزین ها (locums) نیز الزامی است. اگر گواهینامه تکمیل دوره آموزش پزشکی عمومی انگلستان را تکمیل نکرده اید، باید برای یک گواهی واجد شرایط بودن برای ثبت نام در پزشکی عمومی (CEGPR) درخواست دهید، پس از این ثبت نام، شما می توانید در GP ثبت نام کنید.

مهارت های زبانی لازم برای اخذ پروانه ی پزشکی پزشکان بین المللی

پزشکان خارج از کشور که متقاضی ثبت نام هستند باید به شورای پزشکی عمومی (GMC) این اطمینان را بدهند که دانش کافی نسبت به زبان انگلیسی دارند. این امر ممکن است با شرکت در سیستم بین المللی آزمون زبان (IELTS) یا آزمون انگلیسی شغلی (OET) نشان داده شود.

آیلتس:

برای آیلتس، داوطلبان باید اثبات کنند که شرایط شورای پزشکی عمومی (GMC) را در نسخه آکادمیک آزمون آیلتس که دارای چهار حوزه است، برآورده می کنند: 

  • Speaking;
  • Listening;
  • Reading;
  • Writing;

داوطلبانی که تمایل دارند در شورای پزشکی عمومی (GMC) ثبت نام کنند، در صورت حضور در برنامه ی آیلتس نمره 7.5 یا بالاتر از آن را کسب کنند.

OET:

OET جایگزینی برای IELTS است و در 8 فوریه 2018 معرفی شد. جزئیات بیشتر در مورد OET در وب سایت شورای پزشکی عمومی (GMC) موجود است.  

OET یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که به طور خاص برای بخش مراقبت های بهداشتی طراحی شده است. این آزمون مهارتهای ارتباطی زبانی متخصصان مراقبت های بهداشتی را که می خواهند در یک محیط انگلیسی زبان ثبت نام و فعالیت کنند، ارزیابی می کنند. این آزمون به طور خاص برای مشاغل مراقبت های بهداشتی طراحی شده است و در انگلستان گزینه ای برای پزشکان، پرستاران و ماماها است. لیست کاملی از نهادهای نظارتی حرفه ای که این آزمون را قبول می کنند در وب سایت OET یافت می شود.

برای OET، داوطلبان برای دستیابی به شرایط شورای پزشکی عمومی (GMC) باید در هر مهارت (شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) به سطح B برسند. این تست برای متخصصان مراقبت های بهداشتی و با تأکید بر موقعیت های واقعی، برای کارکنان پزشکی طراحی شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
زندگی دانشجویی در انگلیس
زندگی دانشجویی در انگلیس

آیا همچنان درباره‌ی رفتن به دانشگاه‌های بریتانیا برای تحصیل مُردد و دودل هستید؟ یا شاید تصمیم گرفته‌اید، اما دقیقاً نمی‌دانید زندگی دانشجویی در بریتانیا چگونه است؟ تحصیل شما در هر دانشگاهی در بریتانیا، سخت خواهد بود، اما در مجموع، شما زمان آزادی برای لذت ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: