مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
وام های دانشجویی در انگلستان

وام های دانشجویی در انگلستان

احتمالا به فکر هزینه‌های بالای تحصیل در انگلستان در هنگام مهاجرت به این کشور افتاده‌اید. وام‌های دانشجویی انگلستان یکی از روش‌هایی است که به کاهش هزینه‌های تحصیل در انگلستان کمک می‌کند. اما آیا شرایط دریافت وام‌های دانشجویی انگلستان برای تمام دانشجویان یکسان است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که شرایط دریافت وام برای دانشجویان بین‌المللی به‌خصوص ایرانی‌ها سخت است. بسیاری از ایرانی‌ها در زمانی‌که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی نمی‌شوند، به فکر دریافت وام دانشجویی می‌افتند. درحالی‌که متأسفانه سیستم آموزشی انگلستان وام های دانشجویی دولتی به دانشجویان بین‌المللی اختصاص نمی‌دهد. 

تحصیل در انگلستان با وام دانشجویی

تحصیل در انگلستان همواره به‌ عنوان گزینه‌ای با هزینه تحصیل بالا شناخته می‌شود. به‌همین دلیل دانشجویان بین‌المللی به‌ دنبال راه‌های کاهش هزینه تحصیل خود هستند. از جمله روش‌های کاهش هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان از طریق دریافت وام‌های دانشجویی انگلستان است. با نگاهی به هزینه‌های تحصیل در انگلستان می‌توان به این نتیجه رسید که شهریه دانشگاه‌ها برای شهروندان بریتانیا بسیار کمتر از شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر است. اما آیا وام‌های دانشجویی انگلستان نیز شرایط خاصی را برای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان دارد؟

شرایط دریافت وام‌های دانشجویی انگلستان

در صورتی که شما به‌ عنوان یک دانشجوی بین‌المللی قصد تحصیل در انگلستان را داشته باشید، باید گفت که شرایط گرفتن وام برای شما بسیار سخت خواهد بود. زیرا دولت انگلستان دریافت وام‌های دانشجویی را برای آن دسته از دانشجویانی در دسترس قرار داده است که شهروند بریتانیا بوده یا مدت زیادی در این کشور زندگی کرده‌‌اند. افرادی که بیش از 3 سال در انگلستان زندگی کرده، دارای حساب بانکی انگلیسی و ویزای انگلیس هستند،‌ می‌توانند برای دریافت وام های دانشجویی دولتی انگلستان اقدام کنند. اما اگر شما یک دانشجوی تازه‌ وارد هستید، هنوز هم گزینه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تحصیل شما خواهد بود.

انواع وام های دانشجویی در انگلستان

وام‌های دانشجویی انگلستان طبق شرایط دانشجویان در انواع زیر ارائه می‌شوند:

وام‌های حمایتی دولت انگلستان

اگر شما یک دانشجو از کشورهای اتحادیه اروپا باشید که برای تحصیل در انگلستان به این کشور مهاجرت کرده‌اید، واجد شرایط دریافت وام حمایتی دولت انگلستان خواهید بود. این وام هزینه‌های تحصیل در مقاطع کارشناسی در انگلستان و ارشد در انگلستان را پوشش می‌دهد.


وام‌های حمایتی از دولت‌های دیگر

اگر از شهروندان کشور آمریکا باشید که قصد تحصیل در انگلستان را دارند، می‌توانید از کمک‌های دولتی کشور خود استفاده کنید. وام‌های تحصیل در خارج از کشور و وام‌های خارجی از جمله کمک‌هایی هستند که برای شهروندان آمریکایی که در انگلستان تحصیل می‌کنند، در دسترس است.

وام‌های شخصی انگلستان

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از طریق بانک‌هایی که وام دهنده شخصی هستند بین 2 هزار الی 60 هزار پوند درخواست وام دانشجویی دهند. دانشجویان با دریافت این نوع وام‌ها می‌توانند تا 10 سال وام دریافتی خود را بازپرداخت کنند. از جمله وام دهنده‌های شخصی در انگلستان شامل نام‌های (KOYO) و (DRAFTY) می‌شوند.

وام‌های دانشجویی کوتاه مدت

نوعی دیگر از وام‌های دانشجویی انگلستان که در دسترس دانشجویان بین‌المللی نیز می‌تواند باشد، وام‌های کوتاه مدت از شرکت‌های وام دهنده است. این شرکت‌ها با درخواست پرونده مهاجرتی شما وام می‌دهند. البته نرخ بهره این نوع وام‌ها بیشتر از نوع‌های دیگر است. مهلت بازپرداخت وام‌های کوتاه مدت بین یک الی 6 ماه است.

تفاوت فاند و وام‌های دانشجویی انگلستان

فاند و بورسیه‌های تحصیلی انگلستان از جمله کمک‌های مالی هستند که توسط دانشگاه یا یک نهاد دولتی به دانشجوهای واجد شرایط اعطا می‌گردند. بورسیه تحصیلی عموما براساس عملکرد تحصیلی دانشجو مانند معدل و مدرک زبان اعطا می‌شود. در بسیاری از موارد دانشجوهای تمام وقت تنها واجد شرایط دریافت فاند و بورسیه می‌شوند. همچنین بورسیه‌های تحصیلی تماما به خود دانشجو تعلق می‌گیرند و نیازی به بازپرداخت ندارند.

وام دانشجویی نوعی از کمک مالی است که توسط بانک‌های دولتی و خصوصی یا حتی برخی اشخاص وام دهنده به دانشجویان اعطا می‌شود. وام‌ها در شرایط مختلف اعطا می‌شوند و دانشجو موظف است وام دریافت شده را پس از دریافت وام بازپرداخت کند.

مزایای دریافت وام‌های دانشجویی انگلستان

مزایای وام‌های دانشجویی انگلستان شامل موارد زیر می‌شوند:

  • وام‌های دانشجویی معمولا با نرخ بهره کم ارائه می‌شوند که این موضوع یک مزیت به حساب می‌آيد؛
  • دانشجویان بین‌‌المللی از طریق دریافت وام دانشجویی می‌توانند شهریه دانشگاه خود را به کاهش یا صفر برسانند؛
  • دریافت وام‌های دانشجویی کمک می‌کند تا هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان در انگلستان کاهش یابد؛
  • امکان بازپرداخت وام پس از فارغ‌التحصیلی؛


مدارک لازم جهت دریافت وام‌های دانشجویی انگلستان

مدارک لازم برای دریافت وام‌های دانشجویی انگلستان طبق شرایط هر موسسه و بانک وام دهنده متفاوت است. شما باید با اطلاع از مدارک موردنیاز وام دهنده آن‌ها را آماده‌سازی کنید. به‌ طور کلی مدارکی که ملزم به ارائه آن‌ها برای دریافت وام هستید شامل:

  • نامه پذیرش و اپلای انگلستان؛
  • فرم تکمیل شده درخواست وام برای بانک مربوطه؛
  • مدارک مربوط به شهریه دانشگاه و هزینه‌های تحصیل؛
  • مدارک شناسایی؛
  • مجوز اقامت یا گواهی از وضعیت اقامت در انگلستان؛
  • شماره حساب دائمی بانک؛
  • مدارک تحصیلی پیشین و ریزنمرات؛
  • اظهارات بانکی دانشجو و ضامن؛
  • سرمایه و مدارک مالی دانشجو و ضامن؛
  • گواهی منبع درآمد دانشجو و ضامن؛
  • ارائه فیش حقوقی در صورت انجام کار دانشجویی در انگلستان؛
  • مدارک تحصیلی؛
  • نامه بورسیه تحصیلی (در صورت داشتن بورسیه‌ تحصیلی انگلستان)؛

مراحل دریافت وام‌های دانشجویی انگلستان

برای دریافت وام دانشجویی انگلستان باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کنید.
  • از مقدار وامی که مجاز به دریافت آن هستید مطلع شوید.
  • درخواست خود را برای دریافت وام طبق شرایط وام دهنده آماده کنید.
  • درصورتی که حساب بانکی هنوز در انگلستان ندارید، یک حساب بانکی ایجاد کنید.
  • درخواست وام دانشجویی خود به همراه مدارک مورد نیاز ارائه دهید.
  • از اینکه وام دهنده وام شما را پرداخت خواهد کرد اطمینان حاصل کنید.
  • از شرایط وام در حین تحصیل و پس از پایان تحصیل مطلع شوید.
  • بازپرداخت وام خود را انجام دهید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: