مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اپلای برای یافتن شغل در انگلستان و نوشتن CV

اپلای برای یافتن شغل در انگلستان و نوشتن CV

اگر می‌خواهید در انگلستان کار کنید این راهنما به شما می‌گوید که باید چطور یک رزومه و نامه پوششی بنویسید، همچنین در آن اطلاعات و نکاتی در مورد مصاحبه‌های شغلی در بریتانیا در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای افزایش دادن شانس پیدا کردن کار در انگلستان، رزومه و سبک مصاحبه خود را با انتظارات کارفرماهای بریتانیا تطبیق بدهید. برای این کار باید نحوه تکمیل فرم درخواست کار در انگلستان، تهیه رزومه به سبک انگلیسی و نوشتن نامه پوششی همراه را بلد باشید. همچنین باید بدانید که در یک مصاحبه شغلی چه چیزی در انتظار شما است تا گرفتار اشتباهات فرهنگی نشوید.

درخواست کار در انگلستان

وقتی که برای کار در انگلستان اپلای می‌کنید ممکن است از شما خواسته شود تا یک نامه پوششی کوتاه بنویسید. این نامه به همراه فرم درخواست یا رزومه ارسال می‌شود. در هر حال درخواست شما باید واضح، ساختارمند و کوتاه و بدون اشتباهات املایی و گرامری باشد. در صورت لزوم از یک دوست انگلیسی ‌زبان بخواهید تا درخواست شما را بخواند و اشتباهات احتمالی را اصلاح کند.

اگر از شما خواسته شده است که یک فرم درخواست را پر کنید، رزومه خود را به جای آن نفرستید؛ احتمالا رزومه شما دور انداخته می‌شود و فرصت درخواست را از می‌دهید. فقط در صورت نیاز یک عکس را به درخواست خود الحاق کنید یا کپی مدارک تحصیلی خود را ارسال کنید. ارسال هیچ کدام آنها در انگلستان مرسوم نیست. شما باید به زبان انگلیسی درخواست بدهید، مگر اینکه از شما خواسته شود تا به زبان دیگری درخواست بدهید.

توصیف شغل و خصوصیات شغل برای درخواست کار در انگلستان

کارفرمایان انگلیسی معمولا خصوصیات و مقتضیات شغلی، وظایف مشخص و مسئولیت‌ها را برایی متقاضی شرح می‌دهند. آن ها گاهی چارتی را ارائه می‌کنند که در آن نحوه ارتباط نقش با کل سازمان، از جمله مدیریت، نشان داده شده است. همچنین ممکن است خصوصیات فرد مد نظر، از جمله مهارت‌ها و تجربیات لازم برای نامزد کسب شغل، برای فرد متقاضی ارسال شود. در زمان درست کردن رزومه یا فرم درخواست و نامه پوششی این اطلاعات را مد نظر داشته باشید. این به کارفرما نشان می‌دهد که مهارت‌ها، تجربه و خصوصیات شما با الزامات آن شغل مطابقت دارد یا نه.

فرم های درخواست کار در انگلستان

فرم را با دقت بخوانید و مطمئن شوید آن را به صورت کامل، درست و بدون اشتباه یا قلم ‌خوردگی پر می‌کنید. اول جواب‌ها را به صورت ناقص یا با مداد بنویسید. معمولا در صورت لزوم می‌توانید از یک برگه جدا استفاده کنید. بیشتر در مورد ویژگی‌ها و تجارب شما از شما سؤال می‌شود، ولی گاهی ممکن است لازم باشد تا در مورد چیزهایی که شما به شغل اضافه می‌کنید، نقاظ قوت و ضعف خود و اینکه چرا این کار را می‌خواهید از شما سؤال شود.




نحوه تهیه رزومه برای مهاجرت کاری به انگلستان

رزومه شما باید حداکثر یک برگ ۴A پشت و رو باشد. نحوه ارائه آن بسیار مهم است. از یک کاغذ باکیفیت استفاده کنید و اطلاعات را با وضوح هر چه تمام‌تر پر کنید. قسمت your name – CV را در بالای صفحه اول به صورت تیتر قرار بدهید. برای بعضی مشاغل در حوزه بازاریابی و رسانه‌ها، پروفایل شخصی شما نباید بیشتر از ۴ خط باشد و باید آن را در ابتدای رزومه خود قرار بدهید؛ یک معرفی گیرا و خلاصه در مورد مهارت‌ها و اهداف شما. وقتی رزومه خودتان را آماده می‌کنید اطلاعات مربوط به ویژگی‌ها و تجارب کاری خودتان را به ترتیب زمانی برعکس قرار بدهید، یعنی اطلاعات اخیر باید در اول رزومه قرار بگیرند. مهارت‌ها و تجربیات خود را به دقت بیان کنید، آنها را به شغل مد نظر پیوند بدهید و از کلیشه‌ها و جملات کلی خودداری کنید.

ترتیب قراردادن اطلاعات در رزومه باید به این شکل باشد:

  • اطلاعات فردی: اسم، تاریخ تولد، آدرس، ایمیل و شماره تلفن. نیازی به عنوان کردن وضعیت تعهل یا اینکه فرزند دارید یا نه نیست. اگر یک سال یا بیشتر مشغول به کار بوده‌اید، سابقه استخدام خود، به همراه اسم کارفرما، نوع شرکت و آدرس آن، سمت و تاریخ آن و فهرست مسئولیت‌ها و/یا دستاوردهای خود در آن را قید کنید.
  • تحصیلات، به همراه اسم دانشگاه، جزئیات، تاریخ، عنوان دوره‌هایی که گذرانده‌اید، و نمره‌هایی که گرفته‌اید. هر مقام یا فعالیت ویژه‌ای که به شغل مربوط می‌شود را عنوان کنید. بعد از ان باید تحصیلات متوسطه را عنوان کنید: اسم و آدرس مدرسه، تاریخ و نمره‌ها (نمره‌های ضعیف را عنوان نکنید). اگر این اولین کار شما است، اول تحصیلات را بگذارید بعد تجربه کاری.
  • مهارت‌ها: مهارت‌های رایانه، قید کردن سیستم مک یا پی‌سی و فهرست نرم‌افزارها/ برنامه‌ها، سطح دانش، زبان‌ها (میزان تسلط) و اینکه آیا گواهینامه معتبر در انگلستان دارید یا نه (در صرت ارتباط با شغل).
  • علایق و دستاوردها: فقط در صورتی که به شغل مربوط می‌شوند. این بخش باید کوتاه باشد.
  • درآخر اسم و جزئیات تماس دو معرف که قبول کرده‌اند از شما حمایت کنند را عنوان کنید (اول از آنها اجازه بگیرید.)

نوشتن نامه پوششی

نامه پوششی در انگلستان معمولا یک نامه دیجیتال یک صفحه‌ای، و اغلب رسمی و کوتاه است. نامه را برای فرد مسئول بفرستید. باید در این نامه شغلی که برای آن اپلای می‌کنید و نحوه آشنایی با آگهی (در صورت لزوم) را عنوان کنید و به طور خلاصه دلیل علاقه خود به این شغل و اینکه چه چیزی باعث می‌شود این شرکت برای شما جذاب باشد را توضیح بدهید. سپس توضیح بدهید که چرا مهارت‌ها و تجربه شما باعث می‌شود گزینه درستی برای این کار باشید و می‌توانید چه چیزی را در اختیار شرکت قرار بدهید. نامه را با Yours sincerely تمام کنید و در اخر امضا و اسم خود را ثبت کنید.

مصاحبه شغلی و روند گزینش در انگلستان

بعد از اینکه درخواست خود را ارسال می‌کنید ممکن است فقط در صورت تعیین مصاحبه به شما اطلاع ‌رسانی شود. بعضی کارفرماها درخواست‌های بسیار زیادی را برای یک شغل دریافت می‌کنند و نمی‌توانند درخواست‌های ناموفق را اطلاع ‌رسانی کنند. اگر بعد از یک هفته از زمان مشخص‌ شده تماسی با شما گرفته نشد می‌توانید با کارفرما تماس بگیرید. در صورت پذیرش ممکن است از شما خواسته شود در مصاحبه تلفنی یا از طریق ایمیل شرکت کنید.

فرایند مصاحبه در انگلستان

بسته به شغل ممکن است یک، دو یا چند مصاحبه داشته باشید. این مصاحبه‌ها ممکن است یک به یک یا دو به یک با مدیریت یا فردی از طرف منابع انسانی/ بخش پرسنل، یا با یک هیئت مصاحبه ‌کننده (تا ۶ نفر) باشد. بعضی مصاحبه‌ها ساختارمند یا مبتی بر صلاحیت هستند و در آنها مجموعه‌ای از سؤالات در مورد ویژگی‌های فردی مورد نیاز برای شغل از شما پرسیده می‌شود و از شکا خواسته می‌شود تا مثال‌هایی از موقعیت‌هایی که این ویژگی‌ها را به کار گرفته‌اید عنوان کنید (مثلا «موقعیتی را توصیف کنید که در آن بر یک مانع سخت غلبه کرده‌اید»). بعضی مصاحبه‌ها هم مثل مکالمه هستند و حول محور رزومه شما می‌چرخند. همچنین ممکن است از شما خواسته شود تا در آزمون‌های روان‌ سنجی یا آزمون‌هایی دیگر به عنوان بخشی از فریند مصاحبه در انگلستان شرکت کنید. ممکن است یک یا چند روز یا چند هفته بعد از مصاحبه با شما تماس گرفته شود اما معمولا هر چه که این زمان طولانی‌تر باشد شانس شما برای پذیرش در آن شغل کمتر است. اگر پذیرش نشوید می‌توانید با تلفن یا ایمیل به صورتی مؤدبانه در مورد مصاحبه خود اطلاعات بخواهید. 

نکاتی در مورد مصاحبه کاری انگلستان

از قبل خودتان را برای مصاحبه آماده کنید: در مورد کارفرما و کل شرکت تحقیق کنید؛ فرم درخواست/ رزومه خودتان را با دقت بخوانید تا در مورد سؤالاتی که پرسیده می‌شود آمادگی داشته باشید. بعضی سؤالات جالب را آماده کنید تا از کارفرما بپرسید (و سؤالات شما نباید فقط در مورد حقوق و تعطیلات باشد). یک دفترچه یادداشت همراه داشته باشید تا چیزهایی که لازم می‌دانید را یادداشت کنید. هوشمندانه لباس بپوشید - تأثیری که در نگاه اول می‌گذارید خیلی مهم است؛ مثلا خیلی از کارفرماها میانه خوبی با تاتو ندارند، پس بهتر است آنها را بپوشانید.سر وقت حاضر بشوید. با مصاحبه ‌گر دست بدهید و تا از شما خواسته نشده است ننشینید. ممکن است قبل از شروع مصاحبه با شما حرف‌های عادی زده شود که هدف آن آرام کردن شما است. دوستانه رفتار کنید ولی به یاد داشته باشید که بر روی تصور و برداشت اولیه از شما تأثیر می‌گذارد. لبخند بزنید و ارتباط چشمی برقرار کنید. اگر بیش از یک مصاحبه‌ گر حضور دارد به فردی نگاه کنید که سؤال را پرسیده است. اگر سؤالی را متوجه نشدید بدون هیچ ترسی بخواهید تا در مورد آن توضیح داده شود. از بله و خیر و جواب‌های خیلی کوتاه استفاده نکنید، ولی زیاد هم حرف نزنید.

بدون هیچ ترسی وارد بحث بشوید؛ مصاحبه‌ گر ممکن است عمدا حرف‌های شما را به چالش بکشد تا شما را وادار به بحث کند - اما مؤدب باشید و آرامش خودتان را حفظ کنید. در مورد دستاوردهای خودتان اغراق و خودستایی نکنید چون ممکن است مغرور به نظر برسید. سؤالات معمول در یک مصاحبه انگلیسی «نقاط ضعف و قوت شما چیست؟» و در پنج سال آینده موقعیت خودتان را چگونه می‌دانید؟» هستند، پس از قبل در مورد این سؤالات فکر کنید. از نقد کردن کارفرماهای قبلی خود دوری کنید. در پایان مصاحبه‌ها در انگلستان تقریبا همیشه به شما فرصت داده می‌شود تا سؤالات خود را مطرح کنید - از این فرصت استفاده کنید. در پایان مصاحبه هم از مصاحبه ‌گر تشکر کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: