مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آیا میتوانیم در خارج کار پیدا کنیم؟

آیا میتوانیم در خارج کار پیدا کنیم؟

پس از تحصیل و یا حتی قبل از انتخاب رشته ی تحصیلی، سوالی که ذهن افراد را درگیر می کند، این است که آیا بعد از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی می توان به راحتی کار پیدا کرد یا خیر؟ این سوال در میان افرادی که می خواهند از ایران مهاجرت کنند، سوالی است که پاسخ صحیح به آن نقش به سزایی در تصمیم گیری و نحوه ی برخورد و برنامه ریزی افراد دارد. گاهی افراد فکر می کنند برای اینکه بتوان خارج از ایران کار کرد، لازم است سرمایه هنگفتی داشته باشند و یا تنها راه کار در خارج از ایران سرمایه گذاری است، اما شرایط کار و مهاجرت کاری بسیار گسترده است و در بیشتر موارد داشتن رزومه ی قوی بسیار با ارزش تر از داشتن سرمایه است. این نکته را به خاطر بسپارید که شرایط مهاجرت برای همه ی کشورها متفاوت است، به طور مثال در آلمان این امکان به شما داده می شود که با ویزای جاب سیکر برای شش ماه به آلمان رفته و به دنبال کار بگردید. یکی دیگر از ویژگی هایی که برای انتخاب کشور برای کار باید در نظر بگیرید این است که آیا می توان بعد از داشتن ویزای کار، اقامت دائم آن کشور را به دست بیاورید یا خیر؟ در این مقاله این نکات را مورد بررسی قرار می دهیم و سعی می کنیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهید.

شرایط کار در خارج از کشور برای معلم بازنشسته چیست؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم برای معلمین بازنشسته، نحوه ی کاریابی در خارج از کشور را توضیح دهیم.

برای کاریابی در این شرایط، در ابتدا لازم است مشخص کنیم که چه نوع کاری می خواهیم در خارج از کشور انجام دهیم. در صورتی که بخواهیم در مدارس خارج از کشور به شغل شریف معلمی مشغول شویم، لازم است حتماً به زبان رسمی آن کشور تسلط کامل داشته باشیم، مگر اینکه بخواهیم در مدارسی که نیاز به زبان خاصی ندارند، مشغول شویم که آن هم نیاز به معرفی نامه یا رزومه و ویژگی های بسیار خاصی دارد تا منجر به قبول شدن در آن مدارس شود. به عنوان مثال برای کار در مدارس کشور آلمان، زبان آلمانی شما باید بسیار روان و در بهترین سطح باشد، تا بتوانید به راحتی با کودکان آلمانی و تمام کودکان کشور آلمان ارتباط برقرار کنید.

نوع دیگری از کار که می توان برای معلمان عزیز برای کار در خارج از کشور در نظر گرفت، به این صورت است که خود شما ایده ای برای راه اندازی کاری در زمینه آموزش کودکان در خارج از کشور داشته باشید. به عنوان مثال در وین پایتخت اتریش مدرسه فوتبال برای کودکان و نوجوانان کمی سخت تر از باقی کشورها یافت می شود.

بررسی نرخ بیکاری و وضعیت کار در خارج از کشور

یکی از مهمترین مسائل در پاسخ به سوال آیا میتوانیم در خارج کار پیدا کنیم؟ اطلاع از نرخ بیکاری در کشور مدنظر است. در این بخش ما قصد داریم تا نرخ بیکاری را به طور خلاصه در کشورهایی مانند اتریش، آلمان و کانادا را بیان نموده و با کشورهای دیگر مقایسه نماییم تا بتوانیم ارزیابی درستی از شانس کاریابی و تعداد بیکاران در کشور مورد نظرمان را داشته باشیم.

نام کشورنرخ بیکاری
اتریش4.6
آلمان3.1
سوئد6.6
کانادا5.8
آفریقای جنوبی29

انواع ویزای کار

به طور کلی ویزای مهاجرت برای کشورهای اروپایی، کانادا و آفریقای جنوبی به دو دسته تقسیم می شوند. ویزای جاب آفر و ویزای جاب سیکر.

ویزای جاب آفر

ویزای جاب آفر ویزایی است که برای اخذ آن فرد نیاز به داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی در کشور موردنظرش دارد. ارسال پیشنهاد کاری در کشورهای اروپایی و کانادا و آفریقای جنوبی روندی دارد و به این صورت است که فرد ابتدا عنوان شغلی مورد نظر خود را به مدت 3 ماه در کشور خود و اگر موفق به جذب نیرو نشد 3 ماه دیگر در محدوده خود (اتحادیه اروپا، قاره کانادا، قاره آفریقا) آگهی می کند و اگر نیروی کار متقاضی متخصص برای آن پیدا نشد اقدام به جذب نیروی بین المللی می کند و در این مرحله متقاضی می تواند به سایت ها و مراکر کاریابی معتبر در کشور مد نظر خود مراجعه نموده و اقدام به مکاتبه با کارفرما و جلب رضایت وی برای اخذ جاب آفر و در نتیجه ویزای کاری نماید.




ویزای جاب سیکر

نوع دیگری از ویزا، که اخذ آن آسان تر است و شرایط خاصی برای اخذ آن تعریف نشده است، ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار است که در کشورهای معدودی مثل اتریش، آلمان و آفریقای جنوبی قابل اخذ است که از طریق امتیاز بندی به افراد واجد شرایط دارای مشاغل مورد نیاز اعطا می شود که به وسیله آن فرد می تواند از 6 ماه تا 1 سال را در آن کشور حضور پیدا کرده و به کاریابی مشغول شود و به محض پیدا کردن کار و اخذ جاب آفر بتواند ویزای کار اخذ نموده و در آن کشور مشغول به کار و زندگی شود.

در این میان کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و نیوزلند ویزایی به نام ویزای کار نیروی متخصص یا نیروی ماهر دارند که جزو بیشتر در طبقه بندی ویزای جاب آفر قرار می گیرد ولی فرد برای اخذ آن ابتدا می بایست از سیستم امتیازبندی آن امتیازات لازم را اخذ نموده و سپس وارد مرحله بعدی به نام استخر (pool) شود. در این مرحله دولت کشورهای نامبرده شده براساس نیاز بازار کار، هر ساله افراد دارای بالاترین امتیازات را از محیطی مجازی به نام استخر (افراد واجد شرایط اولیه کار) برگزیده و برای کار در استان های خاص آن کشور فرا می خواند.  

مشاغل مورد نیاز در خارج از کشور در سال 2020

یکی از موارد مهم و فاکتورهایی که برای کاریابی در خارج از کشور و پاسخ به این سوال که آیا میتوانیم در خارج کار پیدا کنیم؟ دارای اهمیت است، این موضوع است که حرفه کنونی متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز کشور مد نظرش وجود داشته باشد که این لیست را کشورها هر ساله بر اساس نیاز بازار کاری خود در وبسایت مهاجرت کشور خود قرار می دهند که برای عموم در دسترس خواهد بود. در ادامه برخی از مشاغل مورد نیاز سال 2020 را به شما معرفی می کنیم:

مهندسی مکانیکمهندسی برقمهندسی IT
پرستاریMBAگردشگری
برنامه نویسمدیریت صنایعپزشکی
فریلنسرهتلدارحسابداری

نحوه یافتن کار در خارج از کشور

پس از اینکه کشور خود را برای مهاجرت کاری برگزیدید، می بایست از نحوه کاریابی در خارج از کشور اطلاع داشته باشید. کاریابی در کشورهای خارجی همانند کشور خودمان نیاز به داشتن فاکتورهایی دارد. مهم ترین فاکتور در مبحث کاریابی را می توان داشتن رزومه کاری متناسب با فرهنگ و عرف کشور مورد نظر برای مهاجرت کاری دانست. فرد با ارسال رزومه قوی دارای فاکتورهای جذاب برای فرد خارجی، می تواند نیمی از روند کاریابی در خارج از کشور را طی نماید. افراد می بایست این رزومه را در وبسایت های موسسات کاریابی معتبر در آن کشور و یا روزنامه های کاریابی پیدا نمود. کارفرما پس از مطالعه رزومه شما و در صورتی که آن را بپسندد، با شما مکاتبه نموده و از شما مصاحبه کاری میگیرد و در صورت موافقت نهایی، برای شما جاب آفر یا پیشنهاد کاری ارسال می کند که با داشتن آن می توانید بری اخذ ویزای کاری اقدام نمایید.

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در خارج از کشور

مهم ترین مساله در مبحث این مقاله یعنی آیا میتوانیم در خارج کار پیدا کنیم؟ موضوع امکان اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کشور محل اشتغال است. خوشبختانه این امکان وجود دارد که افرادی که موفق به اخذ ویزای کار شده اند پس از حدود 5 سال کار در آن کشور به همراه پرداخت مالیات در ابتدا اقامت دائم و پس از گذشت 1 تا 3 سال از آن درخواست تابعیت و پاسپورت آن کشور را نمود. از جمله شرایط مورد نیاز برای اخذ تابعیت یک کشور می توان به قبولی در آزمون زبان، آزمون شهروندی، پرداختن مالیات و نداشتن سوء پیشینه اشاره نمود. در پایان به این موضوع اشاره می کنیم که مهاجرت تضمینی و کاریابی تضمینی به هیچ عنوان وجود ندارد و فرد برای مهاجرت علاوه بر مدارک و شرایط می بایست مهر تایید سفارت کشور مورد نظر را هم داشته باشد که این موضوع از حیطه اختیارات افراد و موسسات مهاجرتی خارج است این موسسات تنها نقش کمکی را به عنوان فرد آگاه در زمینه حقوق وقوانین مهاجرتی ایفا می نمایند و لذا افراد فریب عناوینی مانند ویزای تضمینی و صد در صد را نخورند تا منجر به خسران برای آنان نشود. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: