مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ثبت شرکت در انگلستان

ثبت شرکت در انگلستان

به دنبال پایان صدور ویزای Tier 1 Entrepreneur در 29 مارس 2019، حالا ویزای Innovator در بریتانیا برای متقاضیان فراهم شده است. با وجود این، استقبال عمومی از این ویزا کم بوده است، که علت عمده آن چالش‌های متعددی است که این تغییرات برای سرمایه‌ گذاران خواهان ایجاد کسب و کار در بریتانیا به وجود آورده است. در مقام نظر، ویزای Innovator باید نسبت به ویزای Tier 1 Entrepreneur برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب‌تر باشد، چرا که حداقل سرمایه لازم از به میزان چشمگیری از 200 هزار پوند به 50 هزار پوند کاهش پیدا کرده است. با وجود این برآورده کردن ملاک‌ها برای ویزای Innovator بسیار دشوار است، چرا که تست «سرمایه‌ گذار واقعی» (genuine entrepreneur) که توسط یک Entry Clearance Officer انجام می‌شد اکنون با لزوم اخذ تأییدیه یک دفتر مرکزی مجاز هیئت تأیید صلاحیت جایگزین شده است.  

هیئت‌های تأیید صلاحیت (Endorsing Bodies) یک اصطلاح پوششی برای سازمان‌هایی است که دارای تخصص در شناسایی، سرمایه ‌گذاری و توسعه کسب و کارها در بخش‌های مربوط به خود هستند. آن ها شامل مراکز رشد (incubators)، شتاب ‌دهنده‌ها (accelerators) و سازمان‌های توسعه ‌دهنده و همچنین مؤسسات دولتی می‌باشند. فهرست هیئت‌های تأیید صلاحیت به موازات تکامل مسیرهای ویزا دائماً در حال تغییر هستند، و نهادهایی کنار می‌کشند و نهادهای جدیدی مجاز دانسته می‌شوند. در اینجا فهرستی به‌ روز ارائه شده است، و در عین حال بر روی بلاگ خود مقاله‌ای در مورد آنچه که تاکنون در مورد هر هیئت تأیید صلاحیت یاد گرفته‌ایم را قرار داده‌ایم که مرتباً به‌ روز رسانی می شود. متقاضیان باید یک ایده تجاری داشته باشند که توسط دفتر مرکزی مجاز هیئت تأیید صلاحیت ویزای Innovator به عنوان یک ایده تجاری نوآورانه، قابل ‌اجرا و مقیاس ‌پذیر مورد تأیید قرا بگیرد. جزئیات بیشتر در مورد این ملاک‌ها در بخش W5.2 قوانین مهاجرت (Immigration Rules) ارائه شده است:

  • نوآوری (innovation) – آیا متقاضی یک طرح تجاری واقعی و بدیع دارد که نیازهای جدید یا موجود در بازار را برآورده می‌کند و یک مزیت رقابتی تولید می‌کند؟
  • قابلیت اجرا (viability) – آیا متقاضی دارای، یا به طور فعالی در حال پرورش، مهارت‌‌ها، دانش و تجربه لازم و آگاهی از بازار برای اجرای موفقیت کسب و کار است؟
  • مقیاس‌ پذیری (scalability) – آیا شواهدی از برنامه‌ریزی ساختارمند و پتانسیل ایجاد کار و رشد در بازارهای ملی وجود دارد؟

مهم ترین مزایای ثبت شرکت در انگلستان

انگلستان یکی از کشورهای جذاب برای افتتاح یک شرکت بین المللی است و مهم ترین مزایایی که این امر ایجاد می کند عبارتند از:

  • امکان ثبت برند بین المللی؛
  • افزایش اعتبار شرکت از پیش ثبت شده در سطح بین الملل؛
  • امکان ثبت شرکت تنها در 10 روز کاری؛
  • امکان اخذ نمایندگی برندهای معتبر در ایران؛
  • امکان انجام معاملات تجاری؛
  • امکان معرفی اعضای خانواده بعنوان سهامدار؛
  • امکان استعلام شرکت ثبت شده از انگلستان؛
  • ارسال مدارک شرکت ثبتی به درب منزل در ایران؛
  • امکان ایجاد سایت با پسوند “UK.”؛
  • عدم نیاز به استخدام نیروی کار و پرداخت بیمه؛
  • هزینه سالانه کمتر از 300£ (پوند)؛
  • امکان استعلام شرکت در انگلستان؛

علاوه بر آنچه در بالا گفته شد، یکی از مهمترین مزایای ثبت شرکت در کشور انگلستان، شانس افتتاح حساب بین المللی است. این یک فرصت فوق العاده است چراکه فرد می تواند اطمینان حاصل کند که شرکت او صاحب اصلی این حساب است و امکان مسدود شدن آن صرفا به دلیل تحریم های جهانی وجود ندارد.

امتیازات عالی، انگیزه قوی برای ثبت شرکت در انگلستان

شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که چه دلیلی برای انتقال سرمایه به انگلستان و راه اندازی بیزینس در این کشور وجود دارد. در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که اولا انگلستان مرکز بزرگ تجاری و مالی اروپا شناخته شده و اغلب شرکت ها و موسسات بین المللی و کارتل های چند ملیتی در این کشور مستقر بوده و یا حداقل نمایندگی دارند. ثانیا بازدهی سرمایه در انگلستان با یک اقتصاد روبه رشد مخصوصا پس از جدایی آن از اتحادیه اروپا (EU) بسیار بالا است. ثالثا هزینه ثبت شرکت در انگلستان بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است.

انواع ساختار شرکت جهت ثبت در انگلستان کدامند؟

انگلستان کشوری با یک بازار تجاری بین المللی جذاب است که پایتخت آن یعنی شهر لندن به عنوان مرکز مالی جهانی با هزاران هزار شرکت بزرگ و کوچک شناخته می شود. در واقع، یکی از راه های ورود به این بازار بزرگ تجاری در اروپا از طریق سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت می باشد. اما قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت در انگلستان، شناسایی ساختارهای مختلف شرکت ها در این کشور امر مهمی است. درحال حاضر، انواع ساختار شرکت (بیزینس) در انگلستان در سال 2021 از این قرار است:

شرکت با مسئولیت محدود یا LLC در انگلستان

معمولا کارشناسان به متقاضیانی که مایل به راه اندازی کسب و کار کوچک یا متوسط با سرمایه پایین در انگلستان هستند، راه اندازی شرکت با مسئولیت محدود را توصیه می کنند. راه اندازی این شرکت مستلزم یک مدیر، یک سهامدار و حداقل سرمایه پرداختی 1£ (پوند) است. جالب است بدانید که ثبت این نوع شرکت در انگلستان با نرخ مالیاتی 19% نهایتا یک هفته ای طول می کشد.

شرکت سهامی عام یا PLC در انگلستان

این نوع شرکت شرایط خاص خود را داشته و مخصوص پروژه های بزرگ با فاندهای عمومی است و ثبت و تشکیل آن در انگلستان مستلزم داشتن حداقل سرمایه 50000£ (پوندی)، وجود 2 سهامدار و 2 مدیر (که می تواند خارج از انگلستان زندگی بکنند) و یک منشی شرکت ماهر می باشد. لازم به ذکر است که کلیه شرکت های سهامی عام یا PLC ها قبل از شروع به کار در کشور انگلستان بایستی اولا در اداره ثبت شرکت های این کشور ثبت شده و گواهینامه تجاری خود را اخذ بکنند. نکته مهم اینکه PLC تنها نوع شرکت انگلیسی است که حق ورود به بازار سهام را دارد.

شرکت تضامنی انگلستان

در چنین شرکتی، تعهدات اعضاء محدود به میزان مشارکت هر عضو در دارایی شرکت می باشد. همچنین لازم است بدانید در شرکت تضامنی هیچ گونه سرمایه سهامی وجود ندارد. در این شرکت وجود حداقل یک عضو و یک مدیر الزامی است. نکته مهم در اینباره اینکه در هنگام تشکیل این شرکت ارائه ضمانت نامه مبین توزیع دارایی شرکت در بین اعضاء امری ضروری است. بهترین کاربرد شرکت تضامنی برای اهداف غیرانتفاعی از جمله خیریه ها است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا LLP در انگلستان

به این گونه شرکت ها در انگلستان پارتنرشیپ Partnership هم گفته می شود و تشکیل و راه اندازی آنها مستلزم وجود حداقل دو عضو و یک مدیر می باشد. کلیه اعضای LLP بریتانیایی در قبال دیون و زیان های شراکت مسئولیت محدودی دارند. در طی فرآیند ثبت این دست از شرکت ها، اعضای LLP بایستی در موارد توزیع سودها، مسئولیت تصمیم سازی، مسئولیت های اعضاء و غیره به یک توافق جامع دست یابند. برای تشکیل این نوع شرکت در بریتانیا هم ارائه گزارش خود اظهاری مالیات بر سود به اداره دارایی (HMRC) ضروری است.

دفاتر شعبه در انگلستان

افتتاح شعب یا دفاتر شعبه بریتانیایی مستلزم وجود یک مدیر مقیم و یک آدرس ثبت شده محلی است. لازم به ذکر است که دولت انگلستان برای اینگونه شرکت ها در انگلستان شرط حداقل سرمایه پرداختی را مشخص نکرده است. برای راه اندازی شعب، شرکت های مادر موظف هستند تا موارد زیر را به اداره ثبت شرکت های انگلستان تحویل دهند:

  • کپی برابر اصل اساسنامه شرکت؛
  • کپی از آخرین مجموعه از حساب ها؛

نکته بعدی اینکه بهترین کاربرد شعب برای کار بانک های خارجی و سایر ارائه کنندگان خدمات مالی است که مایل به انجام فعالیتشان در کشور انگلستان هستند.




نمایندگی یا RO در انگلستان

راه اندازی نمایندگی یا Representative Office در انگلستان هم نیازمند ثبت هم در اداره ثبت شرکت ها و هم اداره دارایی انگلستان می باشد. نکته مهم درباره تشکیل و راه اندازی نمایندگی اینکه وجود نماینده مقیم برای ثبت این ساختار شرکتی در بریتانیا امری الزام آور است. RO بهترین گزینه و راه حل ممکن برای کسانی است که خواستار ارزیابی بازار بریتانیا قبل از انجام سرمایه گذاری کلان در این کشور هستند. نکته مهم دیگر اینکه نمایندگی حق فروش محصول در انگلستان را نخواهد داشت.

ثبت شرکت در انگلستان توسط خارجی ها

مطابق قوانین ثبت شرکت انگلستان هیچ محدودیت قانونی برای خارجی ها در خصوص ثبت شرکت یا خرید سهام در انگلستان وجود ندارد. حتی برخلاف نیوزلند که برای کارآفرینان داشتن اقامت نیوزلند را پیش از اقدام به ثبت شرکت یا خرید شرکت از پیش تاسیس شده ضروری می داند، انگلیس به خارجی هایی که اقامت این کشور را ندارند نیز اجازه می دهد شرکت ثبت یا خریداری نمایند. هرچند شرکت مورد نظر باید در UK یعنی انگلیس، اسکاتلند، ولز و یا ایرلند شمالی، با توجه به شهری که اقامتگاه شخص حقوقی است، به ثبت برسد. لازم به ذکر است فرآیند ثبت شرکت در انگلیس بسیار سریع می باشد و تنها 24 ساعت زمان می برد. بهترین و سودآورترین تجارت ها در انگلستان در سال 2021 عبارت هستند از:

  • مشاوره و آموزش آنلاین؛
  • خدمات آرایشی ابرو و مژه؛
  • برنامه های سلامت شخصی؛
  • مراقبت از حیوانات خانگی؛

بسیاری از افراد نگران این مسئله هستند که ممکن است افتتاح شرکت آن ها در انگلستان از ایران صرفا غیر قانونی باشد اما باید در نظر گرفت که پس از ثبت شرکت، امکان استعلام شرکت در انگلستان وجود دارد. مقصود از استعلام شرکت در انگلستان آن است که فرد می تواند با مراجعه به سایت های رسمی در انگلستان مشخصات مخصوص به شرکت ثبت شده خود را به صورت آنلاین مشاهده کند. استعلام شرکت در انگلستان به فرد اطمینان خواهد داد که شرکت او به صورت قانونی و رسمی در این کشور ثبت شده است.

ثبت برند در انگلستان

یکی دیگر از امکانات موجود برای افتتاح شرکت در کشور انگلستان ثبت برند در این کشور است. افرادی که برند آن ها در ایران ثبت شده است، می توانند با آگاهی کامل از شرایط و توسعه برند خود، ثبت برند در انگلستان را تجربه کنند. این فرصت اگرچه اجازه اقامت در انگلستان را به فرد نمی دهد اما بدون تردید موجب توسعه تجارت فرد شود. از طرف دیگر مسیر مهاجرت متقاضیان، از طریق ثبت برند در انگلستان به این کشور هموارتر خواهد شد چرا که فرد نشان می دهد که پیش تر عملی قانونی را در این کشور پیگیری کرده است.

شرایط ثبت شرکت در انگلستان

فرآیند ثبت شرکت در کشور انگلستان را می توان به 3 مرحله تقسیم کرد. این مراحل شامل مراحل پیش تشکیل، مراحل تشکیل و مراحل پسا تشکیل شرکت می باشد. در مرحله پیش تشکیل و جهت آمادگی برای راه اندازی کسب و کار مورد نظر در انگلستان، ابتداء متقاضی با کسب مشاوره های لازم از وکیل متخصص در زمینه اقامت سرمایه گذاری بایستی نوع شرکت خود را مشخص کند. سپس وی باید به فکر نگارش یک بیزینس پلن منسجمی باشد. سپس وی نیازمند افتتاح حساب شخصی در یکی از بانک های انگلستان می باشد. توجه کنید که در مرحله تشکیل شرکت 3 اقدام زیر عملیاتی می گردد:

  • تکمیل فرم های ثبت شرکت (IN01) با امضای متقاضی؛
  • ارائه درخواست تکمیلی به اداره ثبت شرکت ها و اخذ شماره مالیاتی از اداره مالیات انگلستان (HMRC)؛
  • صدور گواهی تشکیل شرکت یا certificate of incorporation توسط اداره ثبت شرکت ها؛

پس از اتمام ثبت شرکت، شرکت می تواند متقاضی افتتاح حساب بانکی شرکت در یک بانک محلی باشد. همچنین در مرحله پسا تشکیل، کارهایی مثل جذب نیروهای کار و کسب مجوزهای تجاری انجام می شود. اما مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشور انگلستان شامل نام، آدرس و فعالیت شرکت، مشخصات مدیر و منشی، جزئیات سرمایه سهام و مشخصات سهامداران، مشخصات اشخاص ذی نفع، دسته بندی استاندارد صنایع (کد SIC) می باشد.

نحوه اخذ ویزای استارت آپ انگلستان

اما متقاضیان ثبت شرکت در انگلستان جهت اقامت خود و اعضای خانواده همراهشان در انگلستان می توانند ویزای استارت آپ انگلستان را درخواست دهند. لازم است بدانید که مطابق قانون مهاجرتی انگلستان 2020، ویزای استارت آپ جدیدا جایگزین ویزای سرمایه گذاری انگلستان Tier1 شده است. این ویزا مختص سرمایه گذاران و کارآفرینانی است که قصد ثبت شرکت در بریتانیا را دارند. زمان درخواست این ویزا حدود 3 ماه قبل از مسافرت به انگلستان بوده و مهلت رسیدگی به درخواست شما نیز نهایتا 3 هفته طول می کشد. اما شرایط اخذ این ویزا از این قرار است:

  • حداقل سن متقاضی 18 سال تمام؛
  • ارزیابی ایده بیزینسی شما توسط هیئت مورد تایید؛
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح B2؛
  • داشتن تمکن مالی کافی حداقل 945£ (پوند) در حساب شخصی برای مدت 90 روز متوالی؛
  • ارائه گزارش آزمایش سل؛
  • ارائه پاسپورت معتبر؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: