مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
امپریال کالج لندن Imperial College London

امپریال کالج لندن Imperial College London

دانشگاه امپریال کالج لندن واقع در کشور انگلستان، یکی از دانشگاه‌های برتر دنیا محسوب می‌شود. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های برتر انگلستان، رتبه سوم و در میان دانشگاه‌های جهان، رتبه هفتم را طبق سیستم رتبه‌ بندی QS، به خود اختصاص داده است. تحصیل در این دانشگاه، موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بسیاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. 

معرفی دانشگاه امپریال کالج لندن

دانشگاه امپریال کالج لندن (Imperial College London)، یک موسسه آموزشی بین‌المللی و سلطنتی است که در سال 1907 تاسیس شد. امپریال کالج  لندن خود را به ‌عنوان تنها دانشگاه بریتانیا که صرفاً بر علوم پایه، علوم پزشکی، مهندسی و کسب‌وکار (تجارت) متمرکز شده‌است توصیف می‌کند. این دانشگاه در قلب لندن متمرکز شده و موسسه‌ای برای آموزش، تحقیق، پژوهش، انتقال و بهره‌برداری از علوم و نوآوری برای رویارویی با چالش‌های جهانی است. این دانشگاه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل در انگلستان است.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل باعث شده است تا دانشجویان بین‌المللی از بیش از 125 کشور دنیا در دانشگاه امپریال کالج در حال تحصیل باشند. این دانشگاه چهار دانشکده تجارت، پزشکی، علوم طبیعی و مهندسی را در خود جای داده و در دوره‌های کارشناسی در انگلستان، کارشناسی ارشد در انگلستان و دکتری در انگلستان فعالیت می‌کند. از جمله دستاوردهای دانشگاه امپریال کالج لندن می‌توان به 14 برندهٔ جایزهٔ نوبل از جمله سر الکساندر فلمینگ مخترع واکسن پنیسیلین که دانش‌آموخته این دانشگاه بوده، اشاره کرد.

پردیس اصلی دانشگاه امپریال کالج لندن در جنوب کنسینکتون (Kensington) قرار دارد. سایر پردیس ها در هامرسمیت، سیلوود پارک، رویال بروپتون، نورثویک پارک، چارینگ کراس، سینت ماریس، چلسی و وست مینستر قرار دارند.

شرایط تحصیل در دانشگاه امپریال کالج لندن

شرایط درخواست پذیرش از دانشگاه امپریال کالج لندن برای دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا در مقاطع مختلف متفاوت است. دانشجویان دوره کارشناسی می‌توانند از طریق سیستم UCAS برای اخذ پذیرش از دانشگاه امپریال لندن اقدام کنند.

شرط اخذ پذیرش از دانشگاه امپریال کالج لندن، یکسان بودن شرایط متقاضی با الزامات دانشگاه است. انتخاب دوره مناسب و موجود در دانشگاه امپریال توسط دانشجو و برخورداری از مهارت زبان انگلیسی که نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی خواهد بود، از الزامات این دانشگاه است.


مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه امپریال کالج لندن

برای اخذ پذیرش از دانشگاه امپریال کالج لندن ارائه مدارک زیر ضروری خواهد بود:

  • پاسپورت (کپی از صفحه مشخصات و تصویر متقاضی)
  • مدارک تحصیلی پیشین و ریزنمرات (ترجمه شده)
  • مدرک زبان انگلیسی به‌همراه ترجمه آن: مدرک آیلتس (کسب حداقل نمره 6.5 در هر بخش)، تافل (کسب حداقل نمره 92)، PTE (کسب نمره حداقل 62) یا مدرک آزمون دولینگو (کسب نمره کل حداقل 115 با نمره حداقل 105 در هر بخش)
  • مدرک ATAS (برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی)
  • مدارک بانکی (برای اثبات وضعیت مالی دانشجو، ترجمه شده)
  • نامه دریافت بورسیه تحصیلی (در صورت وجود)
  • نتایج آزمایش سل
  • برای متقاضیان ایرانی در مقطع کارشناسی ارشد، باید 4 سال کامل دوره کارشناسی توسط دانشجویان گذرانده شده و میانگین معدل حداقل 14 شود. دانشجویانی که معدل بالای 16 در تحصیلات کارشناسی خود دریافت می‌کنند، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش از این دانشگاه خواهند داشت.
  • برای اخذ پذیرش در دوره‌های تحقیقاتی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه امپریال کالج لندن، متقاضیان ایرانی بایستی حداقل معدل 14 را دریافت کرده باشند، اگرچه دانشگاه به‌دنبال جذب دانشجویانی با معدل بالاتر خواهد بود.
  • رنکینگ دانشگاه امپریال کالج لندن

دانشگاه‌ امپریال کالج لندن سومین دانشگاه برتر در انگلستان است. در جدول زیر رتبه این دانشگاه را در سیستم‌های مختلف رتبه‌بندی جهانی آورده‌ایم:

رتبه در انگلستان رتبه در سیستم QS رتبه در سیستم تایمز رتبه در سیستم شانگهای
3 6 12 25


دپارتمان‌ها و دانشکده‌های دانشگاه امپریال کالج لندن

دانشگاه امپریال کالج لندن از پردیس‌ها، دانشکده‌ها و دپارتمان‌های بسیاری تشکیل شده‌است. دانشکده‌ها و پارتمان‌های دانشگاه امپریال کالج لندن در جدول زیر آورده شده‌اند:

دانشکده تجارت دانشکده علوم طبیعی دانشکده پزشکی دانشکده مهندسی
امور مالی شیمی علوم مغز هوانوردی
مدیریت و کارآفرینی ریاضیات ایمن شناسی و التهاب مهندسی زیست شناسی
اقتصاد و سیاست های عمومی فیزیک بیماری های عفونی مهندسی شیمی
بازاریابی عاوم زیستی موسسه علوم بالینی مهندسی محیط زیست
تجزیه و تحلیل عملیات مرکز سیاست محیط زیستی متابولیسم، گوارش و تکثیر رایانش
- - موسسه ملی قلب و ریه مدرسه مهندسی طراحی دایسن
- - مدرسه سلامت عمومی علوم و مهندسی زمین
- - جراحی و سرطان مهندسی برق و الکترونیک
- - - مواد
- - - مهندسی مکانیک


هزینه تحصیل در دانشگاه امپریال کالج لندن

هزینه تحصیل در دانشگاه امپریال کالج لندن در شرایط مختلف،‌ متفاوت است. منظور از شرایط، ملیت و دوره تحصیلی هر دانشجو است. برای مثال، شهریه دانشگاه امپریال کالج لندن برای دانشجویان بریتانیا و حوزه اتحادیه اروپا با دیگر دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا متفاوت است. این موضوع در دوره انتخاب شده توسط دانشجو نیز اهمین دارد. میزان شهریه برای دانشجویان کارشناسی با دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختلاف دارد. در جدول زیر با میزان شهریه دانشگاه امپریال کالج لندن با در نظر گرفتن دوره تحصیلی و ملیت، آورده شده است.

عنوان شهریه سالانه بر حسب پوند
شهریه دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی 9250
شهریه دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی 30500 الی 34500
شهریه رشته‌های پزشکی برای دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی 9250
شهریه رشته‌های پزشکی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی 45300
شهریه دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا در مقطع تحصیلات تکمیلی 14650
شهریه دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در مقطع تحصیلات تکمیلی 25000 الی 38750
شهریه رشته‌های پزشکی برای دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا در مقطع تحصیلات تکمیلی 17100
شهریه رشته‌های پزشکی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در مقطع تحصیلات تکمیلی 36650


امکانات دانشگاه امپریال کالج لندن

با توجه به شهرت جهانی دانشگاه امپریال کالج لندن، باید انتظار داشت که این دانشگاه امکانات و دستاوردهای بسیاری را در خود جای داده باشد. از جمله امکانات این دانشگاه، کتابخانه آن است. این کتابخانه، امکانات پیشرفته الکترونیکی از جمله پرینتر‌ها، لپ تاپ‌ها و آیپدها را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. اتاق‌های مطالعه، اتاق‌های کنفرانس، رستوران و سالن مطالعه از جمله فضاهای تشکیل دهنده کتابخانه دانشگاه امپریال کالج لندن هستند. از جمله امکانات دیگر که در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار می‌گیرند، شامل مشاوره‌های شغلی، خدمات بهداشتی که مرکز خدمات درمانی (NHS) و مرکز دندان‌پزشکی را شامل می‌شود، مرکز حمایت از کم‌توان‌ها (DAS) که از دانشجویان و متقاضیان کم‌توان حمایت می‌کند و سایر خدمات است.


دستاوردهای دانشگاه امپریال کالج لندن

از جمله دستاوردهای دانشگاه امپریال کالج لندن میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رتبه ششم در اروپا و بیست و پنجم در دنیا (بر اساس رتبه بندی 500 دانشگاه برتر دنیا در سال 2020)
  • رتبه چهارم در اروپا و بیستم در دنیا (بر اساس برترین دانشگاه های جهان از نظر US News)
  • رتبه دوم در انگلستان و هفتم در بریتانیا (بر اساس اعلام برنامه گاردین در سال 2022)
  • رتبه ششم در بریتانیا و چهل و چهارم در دنیا (براساس موضوع در سیستم MBA فایننشال تایمز)
  • امپریال کالج لندن برنده جایزه Silver Athena Swan است. این جایزه مربوط به پیشرفت مشاغل زنان در حوزه علوم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات و پزشکی در محیط دانشگاهی است.
  • اعضای برجسته کالج شامل 14 برنده جایزه نوبل و 3 برنده مدال فیلدز می شود.

خوابگاه و محل اقامت دانشجویان دانشگاه امپریال کالج لندن

خوابگاه و خدمات مربوط به آن هم درون فضای دانشگاه خوابگاه هست و هم بیرون از محوطه دانشگاه و دانشجویان اکثرا ترجیح میدهند که در خوابگاه‌های داخل محوطه سکونت کنند. به‌ دلیل اینکه هم امکانات بیشتری دارند و هم بسیار به دانشگاه نزدیک هستند. در محوطه‌های اقامتی، اتاق‌های یک نفره و دو نفره برای 2500 دانشجو تدارک دیده شده است.

تمامی دانشجویان سال اول که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه امپریال کالج لندن می‌شوند، می‌توانند در محوطه و خوابگاه‌های این دانشگاه اقامت داشته باشند. هزینه اقامت خوابگاه‌های به‌صورت دوره‌ای پرداخت می‌شود و شامل هزینه‌هایی چون قبوض برق و آب، هزینه دسترسی به اینترنت، بیمه، نظافت عمومی و … هستند. همچنین هزینه هر اتاق بسته به نوع اتاق و محل قرارگیری آن در دانشگاه متفاوت است. هزینه مربوط به غذای دانشجویان نیز در خوابگاه‌ها به‌صورت هفته‌ای پرداخت می‌شود.

هزینه زندگی در خارج از محوطه دانشگاه و اجاره خانه برای دانشجویان بالا است، به‌همین دلیل بسیاری از دانشجویان خوابگاه‌های دانشگاهی در محوطه دانشگاه را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند.

بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی دانشگاه امپریال کالج لندن

دانشگاه امپریال کالج لندن برای کاهش هزینه‌های تحصیل دانشجویان برتر، بورسیه‌های تحصیلی اعطا می‌کند. یکی از این بورسیه‌های دانشگاه امپریال کالج لندن، بورسیه تحصیلی رییس جمهور برای دانشجویان مقطع کارشناسی است. دانشجویان با عملکرد عالی و نمرات خوب در مقطع کارشناسی می‌توانند واجد شرایط دریافت بورسیه دانشگاه امپریال کالج لندن شوند. میزان فاند اعطا شده توسط این بورسیه به مقدار هزار پوند در هر سال تحصیلی (به‌ مدت 4 سال) است.

متقاضیان برای دریافت بورسیه دانشگاه امپریال کالج لندن می‌توانند از طریق سیستم UCAS اقدام به درخواست کنند. کمک‌های مالی و وام‌های دانشجویی نیز توسط این دانشگاه به دانشجویان اعطا می‌شود. اما تنها دانشجویان بریتانیایی و اتحادیه اروپا می‌توانند واجد شرایط دریافت وام‌های دانشجویی و کمک‌مالی از دانشگاه امپریال کالج لندن شوند.

مهلت درخواست برای دانشگاه امپریال کالج لندن

برای اطلاع از مهلت ثبت‌نام در دانشگاه امپریال کالج لندن به جدول زیر مراجعه کنید:

عنوان دوره مهلت ثبت نام
دوره های کارشناسی (غیر از رشته های پزشکی) درخواست از طریق سیستم UCAS 5 سپتامبر 2022
دوره های پزشکی در مقطع کارشناسی 15 اکتبر 2022
تمامی دوره های ورودی در سال 2022 26 ژانویه 2022

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: