مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط ویژه مهاجرت پرستاران

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران

برای آنکه شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان بهتر درک کنیم لازم است از بازار کار رشته پرستاری در انگلستان اطلاعاتی داشته باشیم. کمبود کادر پرستاری در انگلستان عامل زنگ خطر است. فقط اخیرا، شورای پرستاری و مامایی (NMC) گزارش داده است که تعداد پرستاران اتحادیه اروپا و انگلیس که از NHS خارج شده اند، از تعداد پرستاران تازه ثبت شده بیشتر است (اکتبر 2016 سپتامبر 2017). تقاضای پرستار در انگلستان بین سال های 2016 و 2017 بیش از 17% افزایش یافته است. سایر کشورهای اروپایی نیز با این افزایش تقاضا روبرو هستند. آلمان افزایش 26 درصدی را نشان می دهد و به دنبال آن بلژیک با 18 درصد است. هنگام مقایسه تقاضا برای پرستاران به ازای هر ساکن، انگلیس هم کمترین تعداد پرستار و هم بالاترین تعداد جای خالی را دارد. در انگلستان 790 پرستار و 520 نفر جای خالی وجود دارد. در مقایسه، آلمان 1330 پرستار و 286 جای خالی به ازاری هر 100،000 نفر جمعیت دارد. این داده زیربنای نگرانی های NHS است. با افزایش جمعیت و سالخوردگی، این روند می تواند عواقب جدی برای تأمین سیستم مراقبت های بهداشتی مناسب برای انگلیس داشته باشد.

کار کردن در خدمات بهداشت ملی محبوب انگلستان (NHS) به عنوان پرستار خارجی مزایای بسیاری دارد. شما نه تنها در یکی از سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی پیشرو جهان کار خواهید کرد، بلکه مراقبت‌های کیفیت بالایی نیز ارائه خواهید داد که به راحتی در دسترس همگان در بریتانیا قرار دارد. اما کار کردن در NHS بعنوان یک پرستار خارجی تنها در مورد پرستیژ نیست. به عنوان یک پرستار خارجی در انگلستان، شما احترام ملت و نیز حقوق و مزایای بیمه سلامتی خواهید داشت. در اینجا چند دلیل برتر برای کار در NHS و دلایل شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان ذکر شده است.

قرارداد طولانی مدت به عنوان پرستار بین المللی در انگلستان

 یک قرارداد سه ‌ساله اولیه به شما خواهد داد. این به شما امنیت مالی طولانی ‌مدت را می‌دهد که به آن جا بروید و در انگلستان زندگی کنید. همچنین، این قراردادها اغلب تجدید می‌شوند.

ساعات کاری

 ساعات کاری هر پرستار خارجی که در خدمات بهداشت و سلامت ملی کار می‌کند، در یک هفته کاری استاندارد 37.5 ساعت خواهد داشت که یک تعادل زندگی سالم برای شما فراهم می‌کند. با این حال، اگر می‌خواهید ساعات بیشتری کار کنید، به شما پاداش داده خواهد شد که هر ساعتی از وقت اضافه دست‌مزد خود را افزایش دهید. اگر یک پرستار بخواهد در تعطیلات یکشنبه کار کند، 60 درصد بیشتر پرداخت خواهد شد و به آن‌هایی که شب‌ها و شنبه ها کار می‌کنند 30 درصد بیشتر پرداخت خواهد شد.

حقوق قابل توجه

به عنوان یک پرستار NHS، به شما حقوق پرستار گروه 5 تعلق می گیرد. ارائه حقوق و دستمزد در محدوده 22.128 پوند تا 28.746 پوند وابسته به جایی که در انگلستان زندگی و کار می کنید، خواهد بود.

مرخصی استحقاقی

NHS یکی از بهترین تعطیلات پردرآمد در هر حرفه ای در انگلستان را ارائه می دهد. به عنوان پرستار، هر سال 27 روز حقوق دریافت می کنید تا استراحت کنید و دیدنی های جدید را ببینید. علاوه بر این، در هر سال شما 8 روز تعطیلات رسمی به همراه حقوق خواهید داشت.

 بیشترین اوقات، پرستاران ثبت ‌نام‌ شده (RN) برای بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های پزشکی کار می‌کنند. آن‌ها همچنین ممکن است برای سازمان‌های دیگر مانند مراکز سرپایی، مراکز توان ‌بخشی، یا مراکز ارشد کار کنند. وظیفه اصلی آن‌ها ترویج سلامتی است. برای تبدیل شدن به RNs، آن‌ها باید مدرک کاردانی در پرستاری (ADN) یا مدرک کارشناسی در پرستاری داشته باشند (BSN). برخی از کارفرمایان به کاندیداهایی نیاز دارند که تجربه قبلی را به عنوان RN داشته باشند. آن‌ها باید از board nursing مجوز داشته باشند. در برخی از ایالت‌ها برای تجویز داروها نیاز به گذراندن امتحان دارند. آن‌ها باید از استانداردهای مراقبت و عملکرد پیروی کنند. همچنین باید قادر به استفاده از ابزارهای پزشکی مختلف باشند. ممکن است از آنها خواسته شود تا به ملاقات بیماران در خانه های آنها بروند. آنها باید بتوانند در یک محیط تیمی کار کنند. باید مهارت های عالی بین فردی و ارتباطی داشته باشند و دستورالعمل پزشکان را رعایت کنند. ممکن است از آنها خواسته شود تا در کارگاه ها، کلاس ها یا کنفرانس های مختلف شرکت کنند تا مهارت های خود را به عنوان RN ارتقا دهند. آنها باید مجلات حرفه ای بخوانند تا خود را با یافته ها و فن آوری های پزشکی فعلی به روز نگه دارند. ممکن است مجبور باشند مجوزهای پرستاری خود را به طور مرتب تجدید کنند، بسته به ایالت هایی که به عنوان RN استفاده می کنند. ممکن است لازم باشد که مربیان یا پرستاران جدید یا بیشتری را آموزش دهند.

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان و معادل سازی مدرک پرستاری

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان این است که، هر کسی که تمایل دارد در انگلستان به عنوان پرستار کار کند، باید در شورای پرستاری و مامایی (NMC) ثبت نام کند. شرایط ثبت نام برای پرستارانی که در انگلستان و اتحادیه اروپا آموزش دیده اند با کسانی که در خارج از انگلستان و اتحادیه اروپا آموزش دیده اند متفاوت است. آنها می توانند در NMC، مشروط بر اینکه استانداردهای آن را رعایت کنند، ثبت نام کنند. سازمان NMC وظیفه دارد تا سطح آموزش پرستاری در کشور شما را با آنچه در انگلیس مورد نیاز است مقایسه کند. توجه داشته باشید که ثبت نام در NMC حق کار در انگلستان را فراهم نمی کند و در واقع شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان محسوب نمی شود. فرآیند و شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان که خارج از اتحادیه اروپا آموزش دیده اند به شرح زیر می باشد.

از اکتبر سال 2014، تنها مسیر ثبت نام برای کلیه پرستاران آموزش داده شده در خارج از انگلستان و اتحادیه اروپا با ثبت نام در NMC، طی یک پروسه درخواست دو بخشی است.

  • قسمت اول امتحان چند گزینه ای کامپیوتری است که در بسیاری از کشورهای جهان برای دسترسی متقاضیان در کشور خود امکان پذیر خواهد بود.
  • بخش دوم معاینه بالینی ساختاری هدفمند عملی (OSCE) است که همیشه در انگلیس برگزار می شود.

متقاضیان برای تکمیل دوره در این روند نیازی به تمرین تحت نظارت ندارند. اما باید دانش زبان انگلیسی خود را با آزمون های شناخته شده اثبات نمایند.

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان و آزمون ورودی پرستاری

حال در این بخش شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان و آزمون ورودی آن را بررسی می نماییم. دانشجویان بین المللی که مایل به ثبت نام و کار در حرفه پرستاری در انگلستان هستند موظفند دوره پرستاری خارج از کشور (ONP) را به عنوان بخشی از مطالعات خود پشت سر بگذارند. ONP دانشجویان بین المللی را قادر می سازد که در رشته پرستاری انگلستان ثبت نام کنند تا در NHS یا بخش خصوصی مشغول به کار شوند. Onp ممکن است به عنوان بخشی از (BSc (Hons و کارشناسی‌ارشد در مطالعات بین‌المللی پرستاری ادغام شوند و بنابراین دانشجویان می‌توانند مدرک کارشناسی/ کارشناسی ‌ارشد را در مطالعات بین ‌المللی پرستاری بگیرند و ثبت ‌نام را در انجمن پرستاری و مامایی (NMC) برای کار در بریتانیا کسب کنند. هر یک از این دوره‌ها به مدت یک سال کامل هستند که در طی آن دانشجویان به این گزینه دست یافته‌اند تا onp را که شامل 400 ساعت تمرین تحت نظارت است داشته باشند. در طی این مطالعه، دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های انگلستان تحصیل می‌کنند اجازه دارند 20 ساعت در هفته کار کنند و در طول تعطیلات به صورت تمام‌ وقت این اجازه را خواهند داشت.




اکثر دوره های پرستاری برای چهار سال به طول می‌انجامد و به دانشجویان طیف وسیعی از جنبه‌های مختلف پرستاری را در طی این زمان آموزش خواهند داد. دوره‌های اجباری در علوم زندگی برگزار می شود در حالی که قرار دادن در مراکز مختلف جامعه و پزشکی دانش آموزان را قادر می سازد تجربیات حرفه ای خود را بدست آورند. سخنرانی ها، آموزش ها، جلسات عملی و کار گروهی هر یک از جنبه های پرستاری را هنگام مطالعه پوشش می دهد. فارغ التحصیلان پرستاری می‌توانند بر روی چهار حوزه جداگانه در طول مطالعه یعنی بزرگ‌سال، کودکان، ناتوان یادگیری و سلامت ذهنی تمرکز کنند که شغل آینده شما را شکل می‌دهد. دو روز برای یک پرستار کاملا ً واجد شرایط یکسان نیست، و انتخاب اینکه چه چیزی را در ابتدای کار خود شروع کنید به این معنا نیست که شما برای همیشه در آن محیط خاص قرار خواهید داشت. پرستاری یک حوزه بسیار رقابتی برای مطالعه است و مهم است که نه تنها برتری آکادمیک را در هنگام درخواست دادن نشان دهید بلکه شخصیت درست را نیز در نظر بگیرید که چنین نقشی را می‌طلبد. دانش آموزان باید مهارت‌های شنیداری و سواد خوب داشته باشند، توانایی‌های ارتباطی خوبی داشته باشند و بتوانند به عنوان بخشی از یک تیم در موقعیت‌های با فشار بالا کار کنند.

الزامات ورود برای دوره های پرستاری متفاوت است اما معمولا 2 یا 3 سطح از A-level یا معادل سطح 3 بعلاوه دوره معادل GCSE که شامل دروس اساسی ریاضیات، انگلیسی و زیست شناسی باشد، مورد نیاز است. برای این دوره ها یک سطح و معمولا سطح بالاتری یا معادل آن را مشخص می کنند مانند زیست شناسی و یا روان شناسی. برخی از دانشگاه ها یک سال پایه را برای کسانی که فاقد شرایط ورود ضروری هستند، ارائه می کنند.

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان و قوانین اخذ تابعیت

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان این سوال را برای شما ایجاد می کند که آیا می توان تابعیت این کشور قدرتمند را اخذ نمود؟ در جواب این سوال باید گفت بله ولی بخاطر داشته باشید روند طولانی در پیش خواهید داشت. اگر شما شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به انگلستان را از طریق تحصیل پیگیری می نمایید، مستقیم نمی توانید به اقامت دائم و پاسپورت آن برسید بلکه باید بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوید و در صورتی که 5 سال مالیات بپردازید این اجازه را دارید تا درخواست اقامت دائم انگلیس نمایید و بعد از دریافت اقامت دائم نیز عموما 10 سال طول می کشد تا شما در صورت واجد شرایط بودن پاسپورت انگلیسی دریافت کنید. اگر هم مستقیم با دعوت نامه کاری و یا اسپانسر وارد انگلیس شدید باز هم یک بازه 5 تا 10 ساله را در پیش خواهید داشت.

هرکسی که می خواهد به عنوان پرستار در انگلستان کار کند باید در شورای پرستاری و مامایی (NMC) ثبت نام کند.

پرستاران آموزش دیده خارج از انگلستان و منطقه اقتصادی اروپا

این افراد می توانند متقاضی ثبت نام در NMC باشند، به شرطی که مطابق با استانداردهای آن باشند. NMC آموزش در کشور شما را با آموزش مورد نیاز در انگلستان مقایسه می کند. توجه داشته باشید ثبت نام در NMC حق کار در انگلیس را فراهم نمی کند.

شرایط ثبت نام برای پرستارانی که در انگلیس و منطقه اقتصادی اروپا آموزش دیده اند با کسانی که خارج از انگلستان و منطقه اقتصادی اروپا آموزش می بینند متفاوت است. 

پرستاران تحصیل کرده خارج از منطقه اقتصادی اروپا

اتباع منطقه اقتصادی اروپا که در خارج از منطقه آموزش دیده اند، به دلیل اینکه در یک کشور عضو اتحادیه اروپا آموزش ندیده اند، به طور خودکار صلاحیت خود را بر اساس بخشنامه های اتحادیه اروپا نخواهند داشت. اطلاعات بیشتر در وب سایت NMC در دسترس است.

پرستاران آموزش دیده در خارج از انگلستان نیز باید از استانداردهای زبان انگلیسی تعیین شده توسط NMC برخوردار باشند: که این کار با اتمام موفقیت آمیز آزمون زبان معتبر مانند (IELTS) یا (OET) حاصل می شود.

آیلتس یک آزمون جهانی بین المللی برای تسلط به زبان انگلیسی است و توانایی زبانی افرادی را که مایل به تحصیل و یا کار در جایی هستند که انگلیسی زبان اصلی ارتباطی است، اندازه گیری می کند. کسانی که آیلتس می گیرند باید حداقل سطح کلی 7 را بدست آورند (از 5 دسامبر 2018، اگرچه حداقل سطح کلی 7 لازم است، سطح 6.5 کتبی همراه با سطح 7 در خواندن، گوش دادن و صحبت کردن پذیرفته می شود).

OET یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که به طور خاص برای بخش مراقبت های بهداشتی طراحی شده است و در انگلستان گزینه ای برای پزشکان، پرستاران و ماماها است.

این آزمون مهارت های ارتباطی زبان متخصصان مراقبت های بهداشتی را که می خواهند در یک محیط انگلیسی زبان ثبت نام و تمرین کنند ارزیابی می کند. پرستارانی که از OET استفاده می کنند نیاز به دستیابی به حداقل سطح B دارند که از طریق ارائه ی شواهدی عملی می شود که نشان دهد دوره های پیش پرستاری آنها به زبان انگلیسی اجرا شده و مورد بررسی قرار گرفته و حداقل 50 درصد دوره های دیگر، شامل تعامل بالینی با استفاده از انگلیسی برگزار شده اند.

پرستاران آموزش دیده خارج از کشورهای EC Treaty Rights که صلاحیت خود را در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دست آورده اند و به مدت سه سال در اتحادیه اروپا/ EEA فعالیت مرتبط کرده اند، همچنان از طریق اتحادیه اروپا مورد پردازش قرار می گیرند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: