مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پرستاری در انگلستان 2023

تحصیل پرستاری در انگلستان 2023

کشور انگلستان از جمله کشورهای پیشرو در زمینه آموزش پرستاران ماهر در سطح جهانی است. به‌طوری که اولین دانشکده پرستاری در جهان، در انگلیس تاسیس شده است. سطح بالای آموزش و رتبه عالی دانشگاه‌های این کشور، موجب شده است تا سالانه دانشجویان زیادی تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان را برای تبدیل شدن به یک پرستار ماهر انتخاب کنند. شانس بالای اشتغال پس از تحصیل پرستاری و اخذ اقامت، از دیگر مزایای تحصیل در انگلستان است. به‌علاوه پرستاران در انگلیس از حقوق و مزایای بسیار بالایی برخوردار هستند.

درباره تحصیل ‌پرستاری در انگلستان

اولین دانشکده پرستاری‌ دنیا در انگلستان افتتاح شده‌ است. در سال 1860 اولین دوره آموزش پرستاری توسط فلورانس نایتینگل پایه‌گذاری شد و امروزه بخشی از کالج کینگز لندن است. این بدان معناست که انگلستان طولانی‌ترین سابقه آموزش‌ پزشکی در پرستاری را دارد. انگلیس یکی از برترین کشورهای جهان از نظر ارائه خدمات پزشکی با کیفیت است. با داشتن امکانات پیشرفته پزشکی، دولت انگلیس از مراقبت‌‌های بهداشتی پشتیبانی می‌کند و اهمیت بخصوصی به رشته پرستاری در این کشور داده می‌شود. انگلیس پیشرو در زمینه علوم پزشکی و موضوعات مرتبط با پزشکی است.

بر اساس یک نظرسنجی، 22045 دانشجوی بین‌المللی تحصیل در موضوعات مرتبط با پزشکی در انگلستان را انتخاب کردند. تعداد پرستاران در انگلیس در سال 2020 به 670000 نفر رسیده است که این رقم نسبت به تعداد پرستاران در سال 2010 که 534000 نفر بوده، افزایش یافته است. بنابراین، تعداد دانشجویان پرستاری از آن زمان به تدریج در حال افزایش است. همچنین، تقاضای زیادی برای پرستاران در انگلستان در سال‌های اخیر وجود داشته است.

طبق گزارش‌های رسمی در نوامبر 2019 و پس از شروع همه‌گیری ویروس کرونا، بیش از 44000 موقعیت شغلی خالی برای پرستاران در انگلستان وجود داشته است. بنابراین، اگر علاقه‌مند به تحصیل و کار پرستاری هستید، انگلستان یکی از بهترین مقصدها از نظر شرایط کاری و تحصیلات عالی در این رشته است.

دانشگاه‌های برتر پرستاری در انگلستان


اگرچه برای تحصیل در رشته پرستاری در سراسر انگلستان دانشگاه‌های مطرح زیادی وجود دارد، اما چند دانشگاه از نظر آموزش‌پرستاری، در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. دانشگاه‌های برتر انگلیس در تحصیلات رشته پرستاری از دید نظام «QS» تا سال 2022 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نام دانشگاه مکان رتبه جهانی QS
کالج کینگز لندن «king’s College London» لندن 2
دانشگاه منچستر «The University of Manchester»
منچستر 6
دانشگاه ساوتهمپتون «University of Southampton»
ساوتهمپتون 5
دانشگاه ادینبورگ «University of Edinburgh»
ادینبورگ 34
دانشگاه ناتینگهام «University of Nottingham»
ناتینگهام 25
دانشگاه اولستر «Ulster University»
کلرین 51-100
دانشگاه لیدز «University of Leeds»
لیدز 47


شرایط پذیرش رشته پرستاری در انگلستان

برای تحصیل پرستاری در انگلستان دارا بودن آیلتس حداقل نمره ی 6 الزامی هست. روند اخذ پذیرش و مدارک مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در انگلستان، بسته به دانشگاه و محل تحصیل شما در این کشور متفاوت خواهد بود. برخی از شرایط تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه‌های انگلستان به شرح زیر است:

  • نمره آزمون آیلتس برای ورود به این دانشگاه‌ها نباید از 6 کمتر باشد.
  • نمره زیست‌شناسی، زمین شناسی و شیمی دبیرستان را نباید کمتر از 6 کسب کنید.
  • شرکت در دوره‌های A-Level و Foundation

در جدول زیر، بازه الزامات نمره‌ای از آزمون‌های زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه‌های انگلیس را مشاهده می‌کنید.

آزمون زبان انگلیسی نمره آزمون
IELTS 6 الی 7
TOEFL 79 الی 110
PTE 55 الی 76
CAE/CPE 176
A-LEVEL ABB الی BBC


بورسیه های تحصیلی رشته پرستاری در انگلستان

بورسیه‌های تحصیلی انگلستان در دانشگاه‌های این کشور برای افراد علاقه‌مند و پرتلاش که خواهان تحصیل در رشته پرستاری در این کشور هستند، کمک هزینه‌های زیادی در نظر می‌گیرند. برخی از بورسیه‌های مهم رشته پرستاری در انگلیس به شرح زیر است:

  1. بورسیه بنیاد فلورانس نایتینگل: این بنیاد طیف وسیعی از بورسیه های تحقیقی، سفر و رهبری را ارائه می‌دهد.
  2. بورسیه های تحصیلی مارگارت پارکینسون: حداکثر 2500 پوند سالانه برای فارغ‌التحصیلان مقطع غیرپرستاری که می‌خواهند آموزش خود را برای پرستار شدن شروع‌ کنند، کمک هزینه مالی ارائه می‌دهد. این بورسیه فقط برای دانشجویان مستقر در انگلستان است (برای دانشجویان دارای اقامت دائم انگلیس).
  3. بورس تحصیلی پرستاری بالینی شرکت دِ باربرز «The Barbers’ Company Clinical»: تا 10 هزار پوند به دانشجویی که در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری بالینی، مرتبط در یک بخش دانشگاهی در انگلستان یا در یک بخش دانشگاهی معتبر پرستاری در خارج از کشور کار می‌کند، ارائه می دهد.
  4. بورسیه تحصیلی دانشگاه ساری تد آدامز «University of Surrey Ted Adams»: برای دانشجویان پرستاری بالای 25 سال در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، 3000 پوند سالانه برای حداکثر سه سال اعطا می‌کند.

هزینه تحصیل پرستاری در انگلستان

هزینه ی تحصیل پرستاری در انگلستان در مقطع کارشناسی از سالانه 10 هزار پوند و در مقطع کارشناسی ارشد تا سالانه 40 هزار پوند متفاوت هست. بسته به دانشگاه و شهر محل تحصیل شما در انگلیس هزینه تحصیل می‌تواند متغیر باشد. در ادامه هزینه تحصیل پرستاری در مقاطع کارشناسی در انگلیس، کارشناسی‌ارشد در انگلیس و دکترا در انگلستان را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.


هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

از آنجا که این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار محسوب می‌شود؛ هزینه تحصیل پرستاری در مقطع لیسانس در انگلیس اندکی بالا بوده و از 10 هزار پوند شروع شده و می‌تواند به 38 هزار پوند در سال نیز برسد. به‌طور متوسط هزینه تحصیل پرستاری در انگلستان حدود 22 هزار پوند در سال تخمین‌زده شده که این هزینه در لندن به طور قابل توجهی بیشتر است.

در جدول زیر هزینه تحصیل کارشناسی پرستاری، در دانشگاه‌های برتر پرستاری انگلیس برای دانشجویان بین‌المللی را مشاهده می‌کنید.

 نام دانشگاه شهریه سالانه (پوند)
کالج کینگز لندن «king’s College London» 25500
دانشگاه منچستر «The University of Manchester»
25000
دانشگاه ادینبورگ «University of Edinburgh»
30400
دانشگاه اولستر «Ulster University»
16000
دانشگاه لیدز «University of Leeds»
27500


هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد

کارشناسی‌ارشد پرستاری در انگلستان یک دوره سه ساله است. هزینه‌ تحصیل در این مقطع بستگی به رشته انتخابی تخصص‌شما، نحوه تحصیل و موسسه‌آموزشی دارد. متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد پرستاری در دانشگاه‌های انگلستان حدود 10 هزار تا 40 هزار پوند است.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری

هزینه تحصیل در مقطع دکتری نیز از 15 هزار پوند در سال شروع می‌شود و تا 40 هزار پوند می‌رسد که بسته به عوامل مختلف می‌تواند بیشتر شود. همچنین برای دانشجویان برتر و فعال در این مقطع کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند تا هزینه کامل تحصیل و حتی هزینه‌های زندگی دانشجو را هم پوشش دهد.

هزینه‌های زندگی در انگلستان

شرایط فعلی ویزای دانشجویی ‌انگلستان، ایجاب می‌کند که برای هر ماه که می‌خواهید در انگلستان در هر نقطه خارج از لندن اقامت کنید، باید حداقل 1015 پوند در حساب بانکی خود داشته باشید. این مبلغ سالانه به 12 هزارو 180 پوند می‌رسد. این هزینه در لندن به مراتب بیشتر و به حداقل 1265 پوند در ماه و 15 هزارو 180 پوند در سال می‌رسد.

درآمد پرستاران در انگلستان

برای پرستاران در انگلستان، درآمد و زندگی به سطح و مسئولیت آن‌ها در بیمارستان بستگی دارد. پرستاران در پست‌های ابتدایی و با تجربه پایین (تا 2 سال تجربه)، حدود 32200 پوند در سال درآمد کسب می‌کنند، اما با کسب تجربه (5 تا 10 سال تجربه) و ارتقاء مقام این درآمد می‌تواند تا 56100 پوند در سال افزایش پیدا کند. یک سرپرستار با تجربه (بیش از 20 سال سابقه کار) تا سقف 78100 پوند در سال دستمزد دریافت خواهد کرد. به‌طور میانگین پرستاران در انگلستان 54500 پوند دستمزد می‌گیرند. بیشترین حقوق یک پرستار حدود 83300 پوند و کمترین حقوق یک پرستار 28300 پوند است.


کار پس از تحصیل پرستاری در انگلستان

برای کار در انگلیس و تبدیل شدن به یک پرستار در این کشور، باید مدرک پرستاری خود را از دانشگاه دریافت کنید و در آزمون شورای پرستاری و مامایی انگلستان ثبت نام کنید و ارزیابی خود را انجام دهید. به‌طور میانگین حدود 86.6% از فارغ التحصیلان رشته پرستاری در انگلستان، بلافاصله پس از پایان دوره تحصیلی خود مشغول به کار می‌شوند. اکثر فارغ التحصیلان پرستاری (84%) شاغل در انگلستان به‌عنوان پرستار سلامت و 10% دیگر به‌عنوان پرستار ماما مشغول به کار هستند.

دانشجویان بین‌المللی که مایل به کار در حرفه پرستاری در انگلستان هستند، ملزم به تکمیل فرم پرستاران خارجی (ONP) به عنوان بخشی از مطالعات خود هستند. ONP به دانشجویان بین المللی این امکان را می‌دهد تا در انگلستان به عنوان یک پرستار ثبت نام کنند و مشغول به کار شوند. ONP شامل 400 ساعت تمرینات در رابطه با حرفه پرستاری و تحت نظارت است. به‌علاوه دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های انگلستان تحصیل می‌کنند، اجازه دارند 20 ساعت در هفته در طول مدت ترم و تمام وقت در تعطیلات کار کنند.

اگر می‌خواهید در بخش مراقبت‌های بهداشتی در انگلستان کار کنید، به دست آوردن برخی از تجربه‌های کاری مرتبط با پرستاری در محیط بالینی به شدت توصیه می‌شود. انجام امور داوطلبانه، گذراندن دوره کارآموزی، استفاده از مشاغل پاره وقت و انجام پروژه‌های دانشجویی همگی می‌توانند به بهبود مهارت‌های کلیدی یک دانشجوی پرستار که توسط کارفرمایان مورد درخواست است، کمک کند.

برخی از شرایط برای استخدام رسمی یک پرستار در انگلستان به شرح زیر است:

  • داشتن حداقل یک سال سابقه پرستاری: داشتن حداقل یک سال تجربه پرستاری در یک مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان در انگلیس.
  • دریافت مجوز پرستار ثبت شده در انگلیس: از طریق شرکت در خودارزیابی شورای پرستاری و مامایی انگلستان «NMC» است و به شما این امکان را می‌دهد که به عنوان یک پرستار در انگلیس فعالیت کنید. می‌توانید آن را از طریق مراجعه به سایت nmc.org.uk درخواست دهید.
  • اثبات توانایی و مهارت در زبان انگلیسی: داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 تا 7 
  • شرکت در مصاحبه شغلی: به صورت آنلاین(تماس ویدئویی) یا حضوری توسط مرکزی که می‌خواهید در آن کار کنید، صورت می‌گیرد.
  • گذراندن آزمون مبتنی‌بر رایانه (CBT): شامل 120 سؤال چند گزینه‌ای است که توسط شورای پرستاری و مامایی انگلستان «NMC» در چند مرکز سرتاسر جهان، قابل گذراندن است.
  • ارائه مدارک مورد نیاز به کارفرما: در طول فرآیند استخدام، اسناد مختلفی برای کارفرمای شما باید ارسال شود که این اسناد تضمین می‌کنند شما می‌توانید به طور ایمن و قانونی به عنوان یک پرستار در انگلستان کار کنید.
  • گواهی حمایت (COS): گواهی حمایت (COS) تا مدت سه سال پرستار را از نظر مالی حمایت می‌کند و پس از آن قابلیت تمدید نیز دارد.
  • ارزیابی دانش معاینه بالینی هدفمند (OSCE): «OSCE» دانش بالینی شما را در یک محیط شبیه سازی شده ارزیابی می‌کند و فقط در انگلستان گذرانده می‌شود.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: