مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
7 جای دیدنی در شمال یورک شایر انگلستان

7 جای دیدنی در شمال یورک شایر انگلستان

چشمانتان را در ضیافت مناظر پراحساس ساحلی، در اسقف ‌نشین‌های تاریخی و در روستاهای دور ازنظری که در طول سده‌ها به نویسندگان و کارگردانان بسیاری الهام بخشیده‌اند، مهمان کنید. اینجا ساحل یورکشایر است، و در ادامه به هشت دلیل اشاره خواهیم کرد برای آنکه یورکشایر را به‌عنوان مقصد تعطیلات بسیارکوتاه ‌مدت خود انتخاب کنید.

قدم زدن در خلیج رابین‌هود

خلیج رابین‌هود بندر ماهیگریِ چشم ‌نوازی است جای‌گرفته میان ویتبی و استز، که بیش از دیگر بخش‌های ساحل یورکشایر بازدیدکنندگان به آن سر می‌زنند. ماشینتان را بالای تپه پارک کنید و خودتان از خیابان‌های پیچ‌ در پیچ سنگ ‌فرش و از کنار کلبه‌های صورتی که در جای‌ جای خلیج پخش‌اند به پایین بیایید. با پای پیاده می‌توان به همه جای این منطقه رفت؛ منطقه‌ای که در هر گوشه‌ی آن تاریخی نهفته است و پر است از مناظر ساحلی چشم‌ نواز؛ با این اوصاف عجیب نیست اگر همه این منطقه را در فهرست جاهایی که باید به آن سر بزنند قرار می‌دهند.

دیدار از خرابه‌های ویتبی

ویتبی، که افسون ذاتی‌اش همه را به خود جذب می‌کند، صرفا یک شهر ماهیگیریِ خاموش و ساکت نیست. به تماشای وال‌ها بروید، در خرابه‌های پرابهت ــ که الهام ‌بخش دراکولا اثر برام ‌استوکر بوده‌اند ــ کندوکار کنید، و فیش ‌اند‌ چیپسی که احتمالا بهترین در این ناحیه است را در کافه مگ ‌پای بخورید. در طول شب خرابه‌های گوتیکِ اسقف ‌نشینِ جای‌ گرفته برفراز صخره‌ها ــ که به قرن هفتم میلادی باز می‌گردد ــ پرنور اما دهشت ‌آفرین برجای ایستاده‌اند و در طول روز چشم ‌اندازی عالی را به آبی بزرگِ دریا نصیبتان می‌کنند.

گریز به ساحل بریتانیا در استز

استز با کلبه‌های زیبا و خیابان‌های پرپیچ ‌و خمش روستایی ماهیگیری است که در دورترین بخش شمالی یورکشایر جای گرفته، و تا کنون توانسته است جذابیت پر رمز و راز خود را حفظ کند. این شهر که روزگاری بزرگترین بند ماهیگری در سواحل شمال شرق بوده است اینک پایگاهی است محبوب برای پیاده ‌روی بر فراز صخره‌ها، جست ‌و خیز در میان حوضچه‌های صخره‌ای و کندوکاو سنگواره‌ها.




موج ‌سواری در اسکاربورو

از استراحت دل بکنید و دل به امواج بسپارید، چون یورکشایر بعضی از بهترین مکان‌ها را برای موج‌ سواری در خود دارد. خلیج‌های شمالی و جنوبی اسکاربورو برای تازه ‌کاران به ‌اندازه‌ی کافی آرام‌اند. بهترین زمان برای موج‌ سواران تازه‌ کار و کم‌ سابقه تابستان و پاییز است، آن هنگامی که امواج آرام ‌ترند و آب دمایی معتدل ‌تر دارد. دنبال یک فعالیت پرچالش می‌گردید؟ اگر موج ‌سواری ب اتجربه هستید شاید ماه‌های زمستانی را ترجیح بدهید، زیرا در این فصل امواج معمولا بیشترین اندازه‌ی خود را دارند.

به تماشای وال‌ها نشستن در ویتبی

خیلی‌ها نمی‌دانند که می‌توان در ویتبی به تماشای وال‌ها نشست. برای آنانی که می‌دانند این کار فعالیتی ارزنده در این بخش از کشور به حساب می‌آید. برای آنکه شانس دیدن این پستانداران شکوهمند را پیدا کنید، بهترین زمان بی ‌اما و اگر ماه سپتامبر است. آیا این همان کاری است که همیشه در آرزوی انجام دادنش بوده‌اید؟ پس برای کشف بزرگترین راز ساحل یورکشایر قدم در راه بگذارید.

اردو زدن در هامبل بی به همراه امکانات

اگر می‌خواهید بدون از دست دادن راحتی‌های خانه‌تان در طبیعت بکر یورکشای  بگردید، اردوگاه سرخ ‌پوستی هامبل ‌بی دقیقا همان چیزی است که باید به سراغش بروید. گستره‌ی انتخابتان در این اردوگاه وسیع است: از چادرهای ساده تا چادرهای سرخ ‌پوستی مجهز که گرم، بزرگ و مبله هستند؛ و به این ترتیب می‌توانید صبح را در فضایی روستایی اما در عین حال در جایی گرم‌ و‌ نرم و با روحیه‌ای شاداب آغاز کنید. جنگل دالبی که برای رسیدن به آن باید با ماشین 30 دقیقه را به سمت شمال طی کنید، برای رصد ستارگان مکانی فوق‌العاده است.

قدم زدن در مسیر کلیولند

این کوره‌ راه ملی، که 100 مایل طول دارد، دو چشم ‌انداز زیبا را در پیش چشم شما می‌آورد. از هلمزلی تا سالتبورن پارک ملی نورس یورک مورز قرار دارد و از سالتبورن تا فایلی ساحل در کنار شما است و استز، ویتبی و خلیج رابین‌هود نیز در مسیر شما قرار دارند. پیاده ‌روی در این بخش یورکشایر با قلعه‌ها، صلیب‌های سنگی باستانی و روستاهای ماهیگیری که در خلیج‌های کوچک به ‌فشردگی جای گرفته‌اند، چیزهای بسیاری برای عرضه به شما دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: