مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون LNAT

آزمون LNAT

برای تحصیل رشته حقوق در انگلستان شرکت در آزمون LNAT الزامی است. زمان شرکت در این آزمون از اوایل سپتامبر شروع می‌شود. مراکز مختلفی برای شرکت در آزمون LNAT در سراسر دنیا وجود دارد. هزینه شرکت در این آزمون در کشور انگلستان 75 پوند است. برای پرداخت این مبلغ می‌توانید از کارت اعتباری خود استفاده کنید. اگر به هر دلیلی در سال تحصیلی جاری از مدرک LNAT خود استفاده نکنید، نمی‌توانید برای سال بعد از آن استفاده کنید. زمان ثبت‌ نام تاریخ برگزاری آزمون LNAT در هر دانشگاه متفاوت است.

آزمون LNAT چیست؟

آزمون ملی ورود به رشته حقوق در انگلستان (Law National Admission Test) است. آزمون LNAT، آزمونی برای سنجش دانش تئوری شما در رشته حقوق نیست، بلکه هدف آن سنجش مهارت‌ها و نحوه عملکرد ذهن شماست. این آزمون توانایی شما در استدلال، تفکر انتقادی، تحلیل و توضیح را ارزیابی می‌کند. آزمون LNAT مهارت‌های شما را در استدلال کلامی، پردازش اطلاعات و استدلال قیاسی بررسی می‌کند. این مهارت‌ها در هفت دسته موضوع مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرند که این موضوعات عبارتند از:

  • اخلاق؛
  • تحصیلات؛
  • رسانه‌ها؛
  • فلسفه؛
  • علوم پایه؛
  • سیاست و قانون؛

برای شرکت در آزمون LNAT، نیازی به مطالعه از قبل ندارید. اما داشتن درک کلی از موضوع‌ها و رویدادهای اجتماعی به شما کمک می‌کند.

ساختار آزمون LNAT انگلستان

آزمون LNAT به دانشگاه‌های انگلستان کمک می‌کند تا استعداد و مهارت‌های شما را برای ورود به رشته حقوق بسنجند. آزمون LNAT در کل دو ساعت و ربع طول می‌کشد. این آزمون به دو بخش سوالات چند گزینه‌ای و بخش نگارش مقاله تقسیم می‌شود. در بخش اول شما پس از مطالعه متن‌های ارائه شده باید به صورت آنلاین به سوالات چند گزینه‌ای پاسخ دهید. نمرات این بخش از 42 محاسبه می‌شوند. در بخش دوم یک لیست با سه موضوع مقاله به شما داده می‌شود. از شما خواسته می‌شود یک موضوع را انتخاب کرده و برای آن مقاله‌ای بنویسید. هدف بخش دوم آزمون ایجاد استدلال قانع‌کننده و رسیدن به یک نتیجه است. آزمون LNAT مهارت درک مطلب، تفسیر و تحلیل شما را می‌سنجد. نحوه نمره‌دهی در هر دانشگاه متفاوت است.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون LNAT

در روز برگزاری آزمون همراه داشتن پرینت ایمیل تاییدشده از Pearson VUE (شرکت ارائه‌ دهنده تست‌های مبتنی بر کامپیوتر) و یک قطعه عکس در ابعاد پاسپورتی الزامی است. درصورتی‌که مدارک شناسایی خود را به همراه نداشته باشید، مجاز به شرکت در آزمون نخواهید بود و باید روز دیگری را برای آزمون انتخاب کنید و هزینه آن را مجدد بپردازید. نام و تاریخ تولد مدرک شناسایی شما دقیقا باید مطابق با نام و تاریخ تولدی باشد که هنگام ثبت نام نوشته‌اید. کارکنان مرکز آزمون در برابر اشتباه احتمالی شما مسئولیتی ندارند. اگر شرایط دریافت هر یک از مدارک فوق را نداشته باشید و در یکی از مراکز انگلستان، استرالیا و نیوزلند در آزمون شرکت می‌کنید، می‌توانید از یک فرم جایگزین استفاده کنید. اگر در کشوری غیر از انگلستان یا استرالیا هستید و یکی از مدارک شناسایی فوق را ندارید یا نمی‌توانید در مراکز برگزاری آزمون LNAT حضور داشته باشید، راه دیگری برای شرکت در این آزمون وجود ندارد.


دانشگاه های متقاضی آزمون LNAT در انگلستان

برخی از دانشگاه‌های انگلستان از شما می‌خواهند که در آزمون LNAT شرکت کنید. هر دانشگاه نمرات و شرایط ویژه‌ای برای آزمون LNAT در نظر دارد. شما می‌توانید قبل از شرکت در آزمون از شرایط دانشگاه اطلاع کسب کنید و یا پس از شرکت در آزمون، با بررسی پاسخنامه حدود نمره‌های خود را حدس بزنید. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه بریستول؛
  • دانشگاه آکسفورد؛
  • دانشگاه دورهام؛
  • دانشگاه لندن UCL؛
  • دانشگاه ناتینگهام؛
  • دانشگاه گلاسکو؛
  • کینگز کالج لندن؛

بیش از 500 مرکز برگزاری آزمون LNAT در جهان وجود دارد که 150 مرکز در انگلستان قرار دارد. اگر مرکزی بنا به دلایل مختلف بسته باشد، شما نمی‌توانید آن مرکز را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید. هنگامی که از عدم وجود مرکز آزمون مطمئن شدید و شرایط سفر به کشورهای برگزارکننده را نداشته باشید، باید برای دانشگاه محل تحصیل خود، درخواست معافیت از آزمون ارسال کنید.

نزدیکترین مرکز برگزاری آزمون LNAT در ایران

مرکز برگزاری آزمون LNAT در ایران وجود ندارد. اما می‌توانید در مراکزی که در کشورهای نزدیک قرار دارند، در آزمون شرکت کنید. این مراکز عبارتند از:

  • کویت: روبروی دانشگاه آمریکایی کویت؛
  • عربستان سعودی: دمام (سه مرکز)؛
  • ترکمنستان: عشق‌آباد؛
  • بحرین: سیف؛
  • امارات متحده عربی: دبی؛
  • قطر: دوهه؛

هزینه شرکت در آزمون LNAT

هزینه آزمون LNAT به کشوری که در آن آزمون می‌دهید بستگی دارد.این هزینه در مراکز برگزاری آزمون خارج از انگلستان و اتحادیه اروپا 120 پوند و در کشور انگلستان و اتحادیه اروپا 75 پوند است. اگر برای پرداخت هزینه مشکل دارید، می‌توانید از بورسیه استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای دریافت بورسیه قبل از ثبت نام در آزمون اقدام کنید. اگر به کارت اعتباری یا کارت‌های نقدی دسترسی ندارید، می‌توانید برای دریافت بُن LNAT درخواست دهید. برای پرداخت هزینه شما می‌توانید چک یا حواله‌های بانکی بفرستید یا از بُن استفاده کنید. هنگام ثبت نام هزینه آزمون از بُن شما کسر می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: