مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
6 فاکتور برای تحصیل ارشد در اروپا

6 فاکتور برای تحصیل ارشد در اروپا

فارغ التحصیلان از سراسر جهان فقط برای کیفیت عالی زندگی، شهرهای تاریخی و غذای عالی به اروپا هجوم نمی آورند (اگرچه این عوامل احتمالاً نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری دارند). بر اساس رتبه بندی Times Higher Education، نزدیک به یک چهارم از 100 دانشگاه برتر جهان در قاره اروپا قرار دارند که این نشان دهنده شهرت جهانی اروپا از نظر علمی و تحقیقاتی است. همراه با هیجان و لذت آشکار تحصیل در اروپا، این تعداد موسسات برتر در سطح جهانی، علت تبدیل شدن اروپا به چنین مقصد محبوبی برای تحصیل در خارج از کشور می باشد.

کمتر هزینه کن!

بسیاری از کشورهای اروپایی تحصیل رایگان (کشورهای نوردیک، آلمان، اتریش) یا هزینه های نسبتاً مقرون به صرفه (هلند و فرانسه) ارائه می دهند. این هزینه های کم (یا رایگان)، گاهی اوقات فقط برای اتباع اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EU/EEA) در دسترس است، اما استثناهایی نیز وجود دارد؛ برای مثال کشور هایی مانند نروژ و آلمان سیاست های سخاوتمندانه ای در قبال اتباع غیر اتحادیه اروپا دارند.

زمان کمتر، مطالب آموزشی بیشتر!

دوره های کارشناسی ارشد در اروپا معمولا طولانی تر از همتایان خود در انگلستان هستند و اغلب دو سال تکمیل آنها طول می کشد (این مدت، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است). آنها معمولاً 120 واحد درسی در سیستم اروپایی (ECTS) دارند، در مقایسه با مدرک کارشناسی ارشد سنتی در انگلستان که شامل 90 واحد ECTS است. این به شما زمان بیشتری می‌دهد تا به درک وسیع‌تری از رشته تحصیلی خود نسبت به آنچه در یک برنامه یک ساله است، برسید و در آن موفق تر شوید. کارآموزی تابستانی نیز بین سال های اول و دوم کارشناسی ارشد 120 واحدی، نسبتاً رایج است و به شما این امکان را می دهد که تجربیات ارزشمندی در حوزه رشته خود کسب کنید. البته، برای یک سال تحصیلی اضافی نیز باید بودجه اختصاص دهید، اما پیدا کردن مشاغل پاره وقت دانشجویی در اکثر شهرها نسبتاً آسان است. اگر تبعه اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، حق کار بدون محدودیت در سرتاسر اتحادیه اروپا را خواهید داشت.

با فرهنگ های مختلف آشنا شو!

با این حال، تحصیل در خارج از کشور فقط صرفه جویی در پول و کسب واحدهای ECTS اضافی نیست. شما از قرار گرفتن در محیطی پر جنب و جوش و چند فرهنگی، و هم چنین یافتن دوستانی از سراسر جهان، سود خواهید برد.


نگران پیدا کردن کار نباش!

گزارش‌های مربوط به تأثیر برنامه اراسموس نشان می‌دهد که دانش‌آموزانی که زمانی را در خارج از کشور سپری می‌کنند، نسبت به همسالانی که در کشور خود می‌مانند، از چشم‌انداز شغلی بهتری برخوردارند. فارغ التحصیلان اراسموس نسبت به دانشجویان 'غیر سیار' بیشتر احتمال دارد که شاغل باشند و سطوح کارآفرینی بالاتری داشته باشند. اگرچه این تحقیق مبتنی بر برنامه اراسموس است، اما این احتمال وجود دارد که نتایج مشابهی در مورد افرادی که در خارج از کشور در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند نیز صادق باشد. به هر حال، شما همان مهارت‌ها و ارزش‌هایی را که اراسموس به دانشجویان می دهد - صبر، کنجکاوی و اعتماد به نفس - در چارچوب یک مدرک تحصیلات تکمیلی در خود ایجاد خواهید کرد. این ویژگی ها برای کارفرمایان بالقوه در داخل و خارج از کشور، بسیار مهم خواهد بود.

زبان های جدید یادبگیر!

مزایای یادگیری یک زبان جدید در حین تحصیل در خارج از کشور به خوبی شناخته شده است، یادگیری زبان جدید می تواند احتمال اشتغال شما را افزایش دهد، به شما کمک کند فرهنگ محلی را بیاموزید و مهارت ذهنی خود را افزایش دهید. تلاش‌های من برای صحبت کردن به هلندی تلفیقی از تلخی ها و شیرینی ها بود؛ به عنوان مثال، به این زودی‌ها در امتحان زبان هلندی قبول نمی شوم، اما خیلی طول نکشید که بتوانم نوشیدنی سفارش دهم یا بلیت سینما بخرم بدون اینکه به انگلیسی مکالمه کنم. حتی یادگیری اصول اولیه مانند درک قسمت هایی از مکالمه در تاکسی یا داشتن اعتماد به نفس برای پرسیدن مسیر از یک محلی، به شما این احساس را می دهد که به یک شهر خارجی تعلق دارید.

همچنین در مورد فضای چند زبانه فضای تحصیل در خارج از کشور چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد؛ با افرادی آشنا خواهید شد که به زبان های مختلف صحبت می کنند و اگر شبیه من هستید، مجذوب شباهت ها و تضادهای بی شمار بین آنها و انگلیسی خواهید شد. احتمالاً گلچینی از کلمات و عبارات خارجی، از سراسر جهان انتخاب خواهید کرد (من اکنون دانش کاری قوی در مورد ناسزاهای ایتالیایی دارم و می‌توانم به تایلندی از یک تا 10 بشمارم) و هرگز نمی‌دانید که چه زمانی به کارتان می‌آید.

در اروپا گشت و گذار کن!

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا، یک شانس فوق العاده برای کشف مکان هایی است که ممکن است در غیر این صورت هیچوقت نمی دیدید (بسته به محدودیت های سفر کشورها). با استفاده از موقعیت مکانی دانشگاه خود به عنوان پایگاه، می توانید به شهرها و شهرهای محلی ای سفر کنید که اگر تمام مسیر را از انگلستان (یا دورتر از آن) پرواز می کردید، لزوماً در رادار شما نبودند و آنها را مشاهده نمی کردید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: