مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای کار انگلستان و نحوه ی امتیاز دهی

ویزای کار انگلستان و نحوه ی امتیاز دهی

به عنوان یک فرد خارجی ممکن است برای کار در لندن یا هر شهر دیگری در انگلستان نیازمند اخذ مجوز باشید. در این مقاله نحوه اخذ یک ویزای کاری انگلستان را به شما می‌گوییم تا بتوانید با استفاده از آن به صورت قانونی و موفقیت‌ آمیزی در انگلستان کار کنید. شرایط و مزایای کاری شما برای کار در انگلستان به کشوری که از آن سفر می‌کنید و همچنین نوع کاری که می‌خواهید انجام بدهید بستگی دارد.

در حال حاضر انگلستان عضو اتحادیه اروپا است. یعنی شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) آزادانه می‌توانند به انگلستان سفر و در آنجا کار کنند. اما بعد از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا این وضعیت ممکن است تغییر کند. برای اتباع غیر از کشورهای اتحادیه اروپا/ EFTA، انگلستان یک سیستم ارزیابی مهاجرتی امتیاز - مبنا را ایجاد کرد. این کار به عنوان بخشی از فرایند مدیریت مهاجرت، جریان ورود کارگران از این کشورها را کنترل می‌کند. مهاجرت یک بحث داغ است؛ مقامات دولتی اخیرا مقررات سفت و سختی را به اجرا گذاشته ا‌ند، از جمله جریمه کردن کارفرماها و صاحب‌خانه‌هایی که بررسی‌های کافی را انجام نمی‌دهند. افزایش میزان آستانه حقوق و الزامات زبانی و نیز خاتمه دادن به بعضی ویزاهای کاری از جمله تغییرات جدید در ویزای کاری انگلستان بوده‌اند.

آیا میتوانم در انگلستان کار کنم؟

اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا/ EFTA هستید این حق را دارید که بدون ویزای کار در انگلستان زندگی و کار کنید. تمام اتباع کشورهای غیر از اتحادیه اروپا/ EFTA به ویزای کار نیاز دارند. اتباع بعضی کشورها می‌توانند بدون ویزا به انگلستان بروند و تا شش ماه در آنجا بمانند، اما نمی‌توانند کار کنند. در این مقاله می‌توانید ببینید که چه کسانی باید برای ورود به انگلستان ویزا بگیرند.

الزامات اخذ ویزای کار انگلستان

اگر از اتباع کشورهای غیر از اتحادیه اروپا/ EFTA هستید و می‌خواهید در انگلستان کار کنید باید ویزای کار مناسب داشته باشید. بیشتر ویزاهای کار در انگلستان نیازمند حمایت کارفرمای محلی از شما هستند تا قبل از اپلای کردن برای ویزای کار، ‌شغل و حمایت مالی از شما را تضمین کند. در حال حاضر ویزاهای کار به کارکنان موقت و دارای سطح مهارتی پایین داده نمی‌شود. در نتیجه نمی‌توان با نوع دیگری از ویزا وارد انگلستان شد و به کار موقت پرداخت. اطلاعات مربوط به حمایت‌های ویزای کار انگلستان برای ویزاهای تایر ۲ و تایر ۵ را در اینجا می‌توانید بخوانید. همچنین اگر قصد دارید بیشتر از ۶ ماه در انگلستان بمانید باید برای مجوز بیومتریک اقامت اپلای کنید.

افراد زیر از ویزای کار انگلستان معاف هستند:

  • دیپلمات‌هایی که در زمان دریافت پیشنهاد پست خارج از انگلستان بوده‌اند؛
  • کاردارهای دولتی که برای کار رسمی در خارج از انگلستان بوده‌اند؛
  • اعضای نیروهای مسلح کشورهای مشترک ‌المنافع یا قلمروهای خارجی که در حال انجام مأموریت در انگلستان هستند؛
  • مقامات رسمی که در حال کار برای رئیس دولت هستند؛

اگر با ویزای خانواده به انگلستان بروید ممکن است بتوانید در آنجا کار کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای خانواده انگلستان به این قسمت مراجعه کنید.

انتقالی برای کار در لندن یا شهری دیگر

از الزامات اخذ ویزای کار انگلستان داشتن یک پیشنهاد کاری و در بیشتر موارد حمایت مالی است. اگر از یک کشور غیر از اتحادیه اروپا/ EFTA برای کار به انگلستان می‌روید اول باید یک شغل مناسب پیدا کنید. ویزاهای کاری انگلستان به مشاغل با سطح مهارتی پایین تعلق نمی‌گیرند؛ باید کاری داشته باشید که در یکی از دسته‌های ویزاهای «متخصص» یا «کاملا واجد شرایط» قرار داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی اصلی موسسه زنگنه مراجعه کنید تا مشاوران ارشد ما، شما را راهنمایی کنند.

وقتی که کار پیدا کردید باید در یک سرویس اعطای ویزا و مهاجرت برای ویزای کار اپلای کنید. این کار را می‌توانید به صورت آنلاین در وب ‌سایت UK Visas and Immigration یا در یک مرکز درخواست ویزای انگلستان در کشور خود انجام بدهید.




سیستم ارزیابی مهاجرتی امتیاز-مبنا

صلاحیت شما برای اخذ ویزای کار انگلستان توسط تعداد امتیازهایی که در سیستم ارزیابی مهاجرت می‌گیرید بستگی دارد. در این سیستم امتیازها به موارد زیر اعطا می‌شود:

  • صلاحیت‌ها؛
  • درامدهای مورد انتظار شما در آینده؛
  • حمایت مالی؛
  • مهارت‌های شما در زبان انگلیسی؛
  • بودجه‌هایی که خودتان تأمین می‌کنید؛

انواع ویزای کار در انگلستان

در حال حاضر ویزاهای کار زیر موجود هستند:

ویزا تایر ۱: استعداد استثنایی

این ویزا برای افرادی است که در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی، پزشکی، فناوری دیجیتال و هنر سردمدار هستند. این موضوع باید به تأیید وزارت کشور انگلستان برسد، و هر سال فقط ۱۰۰۰ ویزای تایر ۱ ارائه می‌شود. این ویزا برای ۵ سال معتبر است و می‌توان برای ۵ سال دیگر آن را تمدید کرد.

ویزا تایر ۲: عمومی

ویزای عمومی برای افرادی است که یک شغل با مهارت بالا (حقوق سالانه حداقل ۲۵ هزار پوند) به آنها پیشنهاد شده است و یک سازمان معتبر مربوط به شغل آنها حمایت مالی از آنها را تضمین کرده است. این ویزا ۶ سال اعتبار دارد.

ویزا تایر ۲: انتقال درون‌ شرکتی

این ویزا برای افرادی است که کارفرمای آنها در خارج به آنها پیشنهاد انتقال به یک شعبه در انگلستان را با تضمین حمایت مالی داده است. بسته به شغل پیشنهادی، این ویزا بین ۶ ماه تا ۹ سال اعتبار دارد.

ویزا تایر ۲: مبلغان مذهبی

این ویزا برای افرادی است که در چهارچوب اجتماع‌های دینی، با تضمین حمایت مالی، شغلی به آنها پیشنهاد شده است؛ تا ۶ سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

ویزا تایر ۲: ورزشکار

ویزای ورزشکاران حرفه‌ای یا مربیان واجد شرایط که توسط نهاد ورزشی دولتی مربوطه تأیید شده‌اند. این ویزا تا ۳ سال اعتبار دارد و تا ۳ سال دیگر قابل تمدید است.

ویزا تایر ۵: کارگر موقت

این ویزا برای کسانی است که می‌خواهند (بر اساس برنامه تبادل مورد تأیید دولت‌ها یا یک موافقت ‌نامه بین ‌المللی) به صورت موقت در انگلستان فعالیت داشته باشند، از جمله داوطلبان کمک خیریه، ورزشکاران یا کارگران خلاق یا کارگران مذهبی، به شرط تضمین حمایت مالی. ویزای کاری موقت بین ۱ تا ۲ سال معتبر است.

ویزا تایر ۵: طرح جابجایی جوانان

این ویزا برای افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله از استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزیلند، هونگ کونگ، کره جنوبی یا تایوان است که حداقل ۱,۸۹۰ پوند در حساب دارند. این ویزا تا ۲ سال اعتبار دارد.

ویزای کارگران داخلی در خانه خصوصی

این ویزا برای کارگران داخلی است که حداقل ۱ سال برای کارفرماهای خود کار کرده‌اند. این ویزا حداقل برای ۵ ماه اعتبار دارد. 

ویزای کار با حقوق (Permitted Paid Engagement Visa) 

این ویزا برای کار پاره‌ وقت باحقوق در انگلستان بدون شرط حمایت مالی استفاده می‌شود. این ویزا برای ۱ ماه معتبر است.

برای اتباع ترکیه‌ای و شهروندان کشورهای مشترک ‌المنافع که پدربزرگ یا مادربزرگ آنها در انگلستان به دنیا امده است ویزاهای کاری مخصوصی وجود دارد. 

آیا میتوانم در انگلستان پستی داشته باشم که به مهارت چندانی نیاز ندارد؟

در حال حاضر هیچ ویزای کاری برای اتباع کشورهای غیر از اتحادیه اروپا/ EFTA وجود ندارد چون این پست‌ها توسط اتباع کشورهای اتحادیه اروپا/ EFTA پر می‌شوند. این موضوع ممکن است با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و در صورت کمبود نیروی کار تغییر کند. وقتی که سیستم امتیاز-مبنا در سال ۲۰۰۸ شروع شد برنامه‌هایی برای صدور ویزای کار تایر ۳ انگلستان برای کارگران با مهارت پایین وجود داشت ولی هرگز عملی نشد.

آیا میتوانم در انگلستان شغل آزاد داشته باشم یا به عنوان یک فریلنسر کار کنم؟

برای کسانی که می‌خواهند شغل آزاد داشته باشند یا به عنوان فریلنسر کار کنند چند نوع ویزای کار وجود دارد:

ویزای تایر ۱ (کارآفرین)

این ویزا برای افرادی است که می‌خواهند یک کسب و کار را در انگلستان شروع کنند و دارای سرمایه حداقلی ۵۰ هزار پوند هستند. این ویزا ۳ سال اعتبار دارد و می‌توان ۳ سال دیگر آن را تمدید کرد. 

ویزای تایر ۱ (سرمایه‌ گذار فارغ ‌التحصیل)

این ویزا برای افراد فارغ ‌التحصیلی است که یک ایده تجاری دارند و توسط وزارت تجارت بین‌ المللی انگلستان (UK Department for International Trade) یا یک مؤسسه آموزشی معتبر مورد تأیید قرار گرفته‌اند. این ویزا ۱ سال اعتبار دارد و می‌توان ۱ سال دیگر آن را تمدید کرد.

ویزای تایر ۱ (سرمایه ‌گذار)

این ویزا برای افرادی است که می‌خواهند حداقل ۲ میلیون پوند را در انگلستان سرمایه‌ گذاری کنند. این ویزا ۳ سال اعتبار دارد و می‌توان ۲ سال دیگر آن را تمدید کرد.

ویزاهای کاری برای کارآموزی و مشاغل داوطلبانه

اگر از یک کشور غیر از اتحادیه اروپا/ EFTA با هدف کارآموزی یا شغل داوطلبانه به انگلستان می‌روید می‌توانید برای مشاغل داوطلبانه در بخش کمک‌های خیریه یا برنامه‌های کارآموزی مشخصی که مورد توافق بین‌ المللی قرار گرفته‌اند در چهارچوب ویزای کار تایر ۵ (موقت) اپلای کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک ویزای کوتاه‌مدت ۶ ماهه یا ویزای ویزای کار باحقوق (Permitted Paid Engagement Visa) به منظور انجام کارآموزی به انگلستان بروید.




محصلان شاغل در انگلستان

اگر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا/ EFTA هستید و با استفاده از ویزای تحصیلی تایر ۴ در انگلستان تحصیل می‌کنید این اجازه را دارید تا در بیشتر مشاغل کار کنید. شغل‌های خاصی هستند که نمی‌توانید با این ویزا انجام بدهید، مثل ورزش حرفه‌ای یا مربی‌گری. دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال که در یک مدرسه غیرانتفاعی با استفاده از ویزای تحصیلی تایر ۴ (کودک) تحصیل می‌کنند می‌توانند در طول ترم تحصیلی به مدت حداکثر ۱۰ ساعت درهفته و در زمان تعطیلات به صورت تمام‌ وقت کار کنند. افرادی که با استفاده از ویزای تحصیلی کوتاه‌ مدت در دورهای کوتاه‌ مدت شرکت کرده‌اند نمی‌توانند کار کنند.

اپلای کردن برای کار در انگلستان

شما می‌توانید درخواست ویزای خودتان را به مرکز درخواست ویزای انگلستان در کشور خود تحویل بدهید. شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق وب ‌سایت UK Home Office Visas and Immigration Service درخواست بدهید. مدارکی که باید ارائه بدهید بستگی به نوع ویزای انتخابی شما دارد. اگر برای ویزای تایر ۲ (عمومی) اپلای می‌کنید باید مدارک زیر را تحویل بدهید:

  • پاسپورت یا کارت شناسایی سفر معتبر؛
  • مدارکی که نشان بدهد می‌توانید نیازهای مالی خودتان را تأمین کنید (ریز حساب بانکی، تأییدیه کمک مالی از طرف ارگان ارائه ‌دهنده شغل)؛
  • مدارک مهارت زبان انگلیسی؛
  • مدرک پرداخت حق بیمه سلامت؛
  • اگر از یکی از کشورهای این فهرست می‌آیید و می‌خواهید بیش از ۶ ماه در انگلستان بمانید باید نتیجه آزمایش سل خودتان را ارائه بدهید؛
  • بعد از تکمیل فرم باید یک قرار ملاقات را در مرکز درخواست ویزای انگلستان تعیین کنید؛

وب ‌سایت UK Visas and Immigration اطلاعاتی را در خصوص نحوه مدیریت درخواست ویزا در اختیار شما می‌گذارد. این وب‌ سابت حاوی اطلاعاتی در مورد نحوه پس گرفتن مدارک و گزارش دادن تغییرات وضعیت خودتان است. وقتی وارد انگلستان می‌شوید ممکن است لازم باشد این موضوع را به اطلاع پلیس برسانید و ویزای خودتان را در آنجا ثبت کنید. اطلاعات راجع به این موضوع در استیکر ویزای شما یا نامه وزارت کشور برایتان موجود است. لینک ساختن حساب کاربری برای درخواست آنلاین ویزای خود را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. لینک نحوه محاسبه مبلغی که باید برای حق بیمه سلامت پرداخت کنید را هم در اینجا پیدا می‌کنید. طول دوره ویزای کار شما بستگی به طول دوره قرارداد کاری شما دارد. اگر مدت اقامت شما از میزان تعیین ‌شده در نوع ویزای شما فراتر نرود ممکن است بتوانید آن را تمدید کنید. به صورت آنلاین یا در یک مرکز ارائه ویزای انگلستان اپلای کنید.

هزینه اخذ ویزای کار انگلستان چقدر است؟

هزینه‌های ویزای کار به نوع آن و طول دوره اقامت شما بستگی دارد. یک ویزای تایر ۲ (عمومی) که برای ۳ سال اعتبار دارد ۵۷۵ پوند هزینه دارد. می‌توانید هزینه ویزای خود را در وب ‌سایت UK Visas and Immigration بررسی کنید.

اپلای کردن برای مجوز بیومتریک اقامت

شهروندان کشورهای غیر از اتحادیه اروپا/ EFTA که می‌خواهند برای مدتی بیشتر از ۶ ماه در انگلستان بمانند باید برای مجوز بیومتریک اقامت (BRP) اپلای کنند. مدت اعتبار این مجوز معادل مدت اقامت شما در انگلستان است (تا ۱۰ سال). افراد مقیم می‌توانند بعد از ۵ سال اقامت در انگلستان برای مجوز اقامت دائم یا شهروندی کامل انگلستان اپلای کنند. دولت انگلستان در تاریخ ۳ نوامبر اعلام کرد تغییراتی را در قوانین مهاجرتی ایجاد کرده است که درخواست‌های ارائه ‌شده در ۲۴ نوامبر و بعد از آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد، مگر اینکه چیزی غیر این در درخواست اعلام شده باشد. 

تغییرات عمده:

تایر ۲

  • افزایش آستانه حقوق تایر ۲ (عمومی) برای کارگران مجرب به ۲۵ هزار پوند، با چند استثنا؛
  • افزایش آستانه حقوق تایر (انتقال درون ‌شرکتی) برای کارکنان پاره‌ وقت به ۳۰ هزار پوند؛
  • کاهش آستانه حقوق تایر ۲ (انتقال درون‌شرکتی) کارآموز فارغ ‌التحصیل به ۲۳ هزار پوند و افزایش تعداد مکان‌های کارآموزی به ۲۰ محل برای هر شرکت برای هر سال؛
  • لغو تایگر ۲ (انتقال درون ‌شرکتی) انتقال مهارت؛

این تغییرات برای تمام مجوزهای حمایت مالی که توسط حامیان تایگر ۲ در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶ و بعد از آن امضا شده‌اند به اجرا در می‌آیند. تاریخی که از آن به بعد انتقال‌های درون‌ شرکتی مشمول پرداخت حق بیمه سلامت هستند متعاقبا اعلام خواهد شد.

تایر ۴

چند تغییر در این ویزا انجام شده است، از جمله اصلاحات صورت ‌گرفته در قانون پیشرفت تحصیلی، هزینه طرح تمدید دکتری (Doctorate Extension Scheme) و مدارک صلاحیت خارج، صلاحیت انگلستان به عنوان مدرک، و مجموعه‌ای از اصلاحات فنی و جزئی.

الزامات زبان انگلیسی برای درخواست ویزای کار انگلستان

در ژانویه امسال یک الزام جدید برای اخذ مدرک سطح A2 در Common European Framework of Reference for Languages برای شرکا یا والدین اتباع کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا (European Economic Area) اعلام شد. این در مورد افرادی که برای تمدید اقامت خود بعد از ۲.۵ سال اقامت در انگلستان اپلای کرده‌اند و در چهارچوب الحاقیه اعضای خانواده ((Appendix FM (Family Member) به قوانین مهاجرتی می‌خواهند با استفاده از مسیر ۵ ساله اقامت بگیرند اعمال می‌شود. این الزام جدید در مورد والدین و شرکای افرادی که اقامت فعلی آن ها در چهارچوب قوانین مهاجرتی در ۱ مه ۲۰۱۷ یا بعد از آن منقضی می‌شود قابل ‌اعمال است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: