مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با کشور انگلستان (بخش اول)

آشنایی با کشور انگلستان (بخش اول)

مردم غالباً به اشتباه فکر می‌کنند که انگلستان، کل مساحت سرزمینی بریتانیا را تشکیل می‌دهد، اما این باور درست نیست. انگلستان با اسکاتلند از شمال و با ولز از غرب مرز دارد. انگلستان بخش بزرگی از بریتانیاست و بخش‌های مرکزی و جنوبی این جزیره را تشکیل می‌دهد. انگلستان همچنین پُرجمعیت‌ترین کشور در بین تمام کشورهای تشکیل‌دهنده‌ی بریتانیاست و تقریباً 53 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از 80 درصد جمعیت کل بریتانیا را شامل می‌شود. انگلستان چهارمین کشور (بر حسب جمعیت) در اتحادیه‌ی اروپا و 25 کشور پُرجمعیت جهان است. بیشتر جمعیت انگلستان در پایتخت آن، لندن ساکن هستند.

یکی از ویژگی‌های بارز انگلستان، اقلیم آن است. در طول ماه‌های زمستان، هوا به‌سختی، یخبندان می‌شود (سردترین ماه‌های سال، ژانویه و فوریه است) و در طول ماه‌های تابستان نیز هوا به‌سختی به بیش از 32 درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. افرادی که برای مدت زمان طولانی در انگلستان زندگی کرده‌اند، به هوای مرطوب، بارانی و غالباً متغیّر عادت کرده‌اند. اگر فیلم‌هایی را که در انگلستان ساخته شده‌اند، دیده باشید، متوجه خواهید شد که هوا غالباً در آن فیلم‌ها، بارانی است. پس شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید چنین چیزی در واقعیت کاملاً درست است، به‌ویژه اگر نزدیک مرز غربی انگلستان در ناحیه‌ی Lake District زندگی ‌کنید. باران می‌تواند حتی در سردترین ماه‌های زمستان نیز ببارد؛ برف به‌ندرت و گاهاً در بریتانیا می‌بارد.

مردم انگلستان، زیرمجموعه‌ی مردم بریتانیا هستند. آن‌ها در جزیره‌ی بریتانیا زندگی می‌کنند. زبان ملی مردم انگلستان، انگلیسی است. بیشتر انگلیسی‌ها (در برخی ارزیابی‌ها، تا 95%) دارای نژاد آنگلو-ساکسون هستند و برخی از آن‌ها نیز دارای تبار اسکاندیناویایی و آلمانی هستند. اگرچه بیشتر انگلیسی‌ها در انگلستان زندگی می‌کنند، انگلیسی‌هایی نیز هستند که در کشورهایی زندگی می‌کنند که در گذشته مستعمره‌ی بریتانیا بوده‌اند. شما می‌توانید افرادی را با تبار انگلیسی در استرالیا، ایالات متحده‌ی آمریکا، کانادا و برخی کشورهای آمریکای جنوبی، نیوزلند و آفریقای جنوبی پیدا کنید.




خیلی‌ها، بدلیل تاریخ غنی انگلستان، به این کشور سفر می‌کنند. در انگلستان، شما می‌توانید به‌هنگام تحصیل، کارهای زیادی انجام دهید، اما اگر عاشق تاریخ هستید، انگلستان جایی است که باید از آن دیدن کنید. این باور وجود دارد که زندگی مردم بریتانیا، ساده‌تر از زندگی مردمان کشورهای دیگری (همچون ایالات متحده‌ی آمریکاست). اگر خواهان خوردن غذاهای خوبی همچون Bangers و Mash، Hot Buttered Crumpets و Cornish Pasties هستید، انگلستان مکان خوبی برای رفتن است. و چه کسی عاشق چای نیست؟ در کل، مردم از فضای کلی حاکم بر انگلستان لذت می‌برند و به همین دلیل است که دانشجویان بسیاری تصمیم به تحصیل در این کشور می‌گیرند.

توپوگرافی (موضع‌نگاری) انگلستان همچون خیلی از کشورهای اتحادیه‌ی اروپا متنوع نیست. بیشتر زمین‌های این کشور، به‌ویژه اگر به نواحی جنوبی و مرکزی انگلستان بروید، از تپه‌ها و دشت‌های کم‌ارتفاع تشکیل شده است. چند مکان (Lake District و Yorkshire Dales در شمال و برخی از نواحی جنوب غربی) دارای مناطق کوهستانی هستند، اما این نوع سرزمینی، خیلی شایع نیست یا در مقایسه با آنچه در سایر سرزمین‌های اروپا می‌بینید، خیلی مرتفع نیست.

آیا می‌دانستید که پایتخت اصلی انگلستان، لندن نبوده است؟ درست است. پایتخت انگلستان تا سال 1066، وینچستر بوده است. در دوران معاصر، لندن پبشرفت قابل‌توجه و رو به فزونی داشته است و در حال حاضر، بزرگ‌ترین مادر شهر بریتانیا و اتحادیه‌ی اروپاست. خیلی‌ها فقط به خاطر سفر به لندن، به انگلستان می‌آیند. چند دانشگاه معروف نیز وجود دارد که شما می‌توانید برای تحصیل در لندن، به آن‌ها بروید. لندن، محل بسیاری از داستان‌ها و قصه‌هایی درباره‌ی انگلستان بوده و شاید معروف‌ترین منطقه‌ی این کشور باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: