مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های برتر برای تحصیل هنر در هلند 2022

دانشگاه های برتر برای تحصیل هنر در هلند 2022

هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش قصدِ اخذِ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دارند. به‌عنوان یک مهاجر جدید در جامعه‌ی هلند، شما ممکن است متوجه شرایط خاص زندگی در این کشور نباشید. در هلند، همه از پس هزینه‌های سفر خود که از هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و همیشه به‌موقع شروع می‌شود، برمی‌آیند. زندگی در هلند تا کوچک‌ترین جزئیات آن، با برنامه پیش می‌رود، چون این کشور کوچک، دارای فشردگی جمعیتی بالایی است- هلند بالای هندوستان قرار می‌گیرد و چون ریشه‌های تمدنی این کشور بر احترام، صداقت، پذیرش، تلاش، کارایی، اعتبار و خویشتن‌داری تاکید دارد، راه‌حل‌ها باید برای همه کارآمد باشد.

اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در هلند هستید. ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمیتوانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید. پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله درخواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند.دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند. کشور هلند با داشتن محیطی آرام، شاد و مناسب برای زندگی و پیشرفت یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل به شمار می رود. با دارا بودن شرایط اخذ فاند در هلند می توان با هزینه ای مناسب و مقرون به صرفه جهت تحصیل از سیستم آموزشی پیشرفته این کشور بهره مند شد. بیش از نیمی از دانشگاه های کشور هلند مورد تایید وزارت علوم بوده و همین امر امکان بازگشت به ایران پس از تحصیل در این کشور و اشتغال برای ایرانیان را فراهم آورده است. یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل شهر آمستردام است، مهاجرت تحصیلی به کشور هلند فرصتی مناسب برای کشف کشور و فرهنگ جدید است. بسیاری از دانشجویان با تحصیل در این کشور نه تنها تجارب جدید کسب می کنند بلکه دیدگاهی تازه در مورد زندگی کسب می کنند. هنگامی که فرد دانشگاه های هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد باید تصمیمات لازم را جهت انتخاب شهر و دانشگاه و محل زندگی بگیرد.

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی از شرایط و قوانین خاص خود پیروی می کند. لیسانس در هلند چهار سال به طول می انجامد. برای ورود به مقطع کارشناسی باید گفت که در طول سال دانشجویان بین المللی در سال 5 نوبت می توانند اقدام به ثبت کنند. دانشجویان برای ثبت نام در مقطع لیسانس باید مدارک و شرایط لازم را داشته باشند. اولین مدارک، مدارک تحصیلی شامل دیپلم 12 ساله و ریز نمرات دانشجو است. مورد بعد را می توان نوع زبان تدریس در دانشگاه نامید. تحصیل در دانشگاه های هلند به زبان انگلیسی است و برای پذیرش باید سطحی از زبان افراد ارائه شود. افراد برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیاز است که مدرک زبان آیلتس با نمره 6 را ارئه بدهند. دانشجویانی که سن آن ها کمتر از 22 سال می باشد، می توانند با ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 نیز اقدام بفرمایند. شرط دیگر معدل دانشجویان می باشد که باید بالای 13 باشد.

مدت زمان تحصیل کارشناسی در هلند برای رشته های علوم کاربردی نظیر فنی مهندسی و کشاورزی حدود 4 سال و برای رشته های پژوهشی نظیر اقتصاد و حقوق حدود 3 سال می باشد. در کنار مدت زمان تحصیل، هزینه های تحصیل و زندگی نیز یکی از فاکتورهای مورد توجه برای فرد متقاضی برای تحصیل در هلند می باشد. هزینه های زندگی در کشور هلند بسته خوراک، اجاره مسکن، حمل و نقل و… حدود 10.500€ (یورو) در سال برآورد می گردد. از سوی دیگر، تحصیل برای دانشجویان خارجی رایگان نبوده و براساس کشور مبدا متفاوت است. به طور کلی هزینه های تحصیل برای دانشجویان خارجی کشورهای غیر اتحادیه اروپا بسته به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه بین 6000 تا 12.000€ (یورو) در سال می باشد. البته برای کاهش هزینه ها می توان به مدت 16 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی به صورت پاره وقت کار کرد. هر چند در تعطیلات تابستان اجازه کار به صورت تمام وقت وجود دارد.

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی
عنوانپذیرش لیسانس در هلند
مدارک جهت پذیرش
مدارک تحصیلی ( دیپلم 12 ساله )+ مدارک زبان
نمره زبانآیلتس 6.0
معدل 
13 به بالا
طول دوره 
4 سال

شرایط تحصیل در هلند و هزینه های تحصیل و زندگی در هلند

تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی با توجه به رشته انتخابی و دانشگاه های مختلف می تواند هزینه های مختلفی را در مقاطع تحصیلی انتخاب شده در بردار داشته باشد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقطع لیسانس می تواند عددی بین 8000 الی 10.000 یورو در سال باشد. همچنین هزینه های تحصیل در رشته های فوق لیسانس 12.000 الی 13.000 یورو می باشد. اما در برخی از رشته های تحصیلی که در زیر شاخه های گروه رشته MBA قرار می گیرد می تواند هزینه ای حدود 13.000 الی 16.000 یورو نیز داشته باشد. همچنین هزینه تحصیل در هلند با دوره های فنی یک ساله که به آن اشاره شد، می تواند مبلغی حدود 12.000 الی 13.000 یورو است. هزینه های زندگی در هلند نیز نسبت به کیفیت و سطح بالای زندگی در این کشور متناسب می باشد. به طور کلی، هزینه های زندگی در هلند 80 درصد گران تر از ایران، همچنین هزینه های اجاره در هلند 145 درصد گران تر از هزینه های اجاره در ایران است. 

شرایط تحصیل در هلند و بررسی ویزای همراه

شرایط تحصیل در هلند برای آن دسته از دانشجویان قصد الحاق همراه به خود را دارند مناسب است و این افراد می توانند از امکان فراهم شده توسط دولت برای الحاق همراه استفاده نمایند. بنابراین آن دسته از دانشجویان بین المللی که شرایط تحصیل در لیسانس و فوق لیسانس در هلند را دارند، می توانند بعد از حدود 1 الی 3 ماه از اقامت خود در هلند و بعد از ثبت نام حضوری در دانشگاه این کشور، به راحتی واجد شرایط درخواست الحاق می باشند. همچنین نیاز است فرد همراه برای طول اقامت خود در خاک هلند مقداری از تمکن مالی در حساب بانکی خود نشان دهد. همچنین شرایط منع کار دانشجویی برای فرد همراه هم قابل اجرا است. در صورتی که فرد همراه بتواند از یک شرکت در هلند پیشنهاد شغلی را دریافت کند مانعی برای کار ندارد. همچنین همراه فرد دانشجو از امکاناتی مانند اجازه تحصیل در خاک هلند را دارد.




شرایط تحصیل در هلند و دانشگاه های برتر هلند

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیتِ بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13 دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن؛
  • دانشگاه آمستردام؛
  • دانشگاه لیدن؛
  • دانشگاه اراسموس روتردام؛
  • دانشگاه اوتریخت؛

شرایط تحصیل در هلند و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی؛
  • تکمیل فرم MVV؛
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه؛
  • پاسپورت؛
  • عکس؛
  • انگیزه نامه و رزومه؛
  • اثبات تمکن مالی؛
  • مدرک زبان؛
  •  مدرک تحصیلی؛
  •  مدارک پزشکی در صورت نیاز؛
  • بیمه؛
  • سوء پیشینه؛
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch؛




دانشگاه های برتر برای تحصیل هنر در هلند 2022

نسبت دانشجویان زن به مرددرصد دانشجویان بین المللیرنکنام دانشگاه
58:4229%65University of Amsterdam
59:4111%69Utrecht University
60:4019%71Leiden University
53:4722%72Erasmus University Rotterdam
31:6931%75Delft University of Technology
52:4827%80University of Groningen
57:4314%115Vrije Universiteit Amsterdam
60:4055%127Maastricht University
56:4415%132Radboud University Nijmegen
n/a22%201-250Eindhoven University of Technology
49:5118%201-250Tilburg University


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: