مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای الحاقی برای مهاجرت به هلند

ویزای الحاقی برای مهاجرت به هلند


اگر همسر یا شریک زندگی شما از قبل در هلند زندگی می‌کند یا تبعه‌ی هلند است، می‌توانید تحت شرایط خاصی به او بپیوندید. برای دریافت ویزای همسر (spouse visa) در هلند، باید برای گرفتن اجازه‌ی اقامت مربوطه در اداره‌ی مهاجرت و تابعیت اقدام کنید. تمایز مهمی بین اتباع اتحادیه‌ی اروپا و سایر شهروندان خارجی وجود دارد. شرایط اعمال شده به ملیّت متقاضی بستگی دارد، اما معیارهای خاصی نیز وجود دارد که در همه‌ی موارد اعمال می‌شود. در صورت تمایل به آمدن به‌عنوان همسر یا شریک زندگی به هلند، مشاوران مجموعه زنگنه آماده‌ی کمک به شما هستند.

شرایط اصلی اخذ ویزای همراه در هلند

پیوستن به شریک زندگی یا همسری که قبلاً با اجازه‌ی اقامت در هلند زندگی می‌کند یا تبعه‌ی هلند است، منوط به شرایطی است که صرف‌نظر از تابعیت متقاضی اعمال می‌شود. شرایط زیر برای اخذ ویزای همراه در هلند اعمال می‌شود:

  • رابطه: متقاضی یا شریک زندگی متاهل هستند یا وارد یک شراکت ثبت‌شده شده‌اند یا ازدواج نکرده‌اند، اما یک رابطه‌ی اختصاصی طولانی‌مدت دارند.
  • حداقل سن و محل اقامت: متقاضی و شریک زندگی، هر دو حداقل باید 21 سال سن داشته باشند و قرار باشد با هم زندگی کنند.
  • وضعیت شریک: شریک فرد، متقاضی یا تبعه‌ی هلند است یا دارای اجازه‌ی اقامت معتبر در هلند می‌باشد.
  • آزمون پیوند مدنی: متقاضی باید امتحان آزمون پیوند مدنی را در خارج از هلند بگذراند (توجه داشته باشید که شرکت در این آزمون، فقط در برخی موارد لازم است).
  • درآمد: شریکی که متقاضی در هلند به او می‌پیوندد، باید دارای درآمد مستقل و کافی باشد یا اعلام کند که پشتیبان مالی خواهد داشت.

مراحل درخواست ویزای همراه برای هلند

مراحل اصلی درخواست ویزای همراه در هلند به این بستگی دارد که آیا متقاضی به اجازه‌ی اقامت موقت نیاز دارد یا نه. بسیاری از اتباع خارجی، نیازی به تهیه‌ی این سند ندارند. برای مثال، اتباع کانادا به اجازه‌ی اقامت موقت نیازی ندارند، در حالیکه یک متقاضی از چین، باید برای اخذ آن، اقدام کند.

مراحل درخواست اجازه‌ی اقامت موقت، به این قرار است:

  • آماده شدن برای آزمون پیوند مدنی: این مرحله قبل از درخواست اجازه‌ی اقامت موقت انجام می‌شود و یک شرط مهم برای بدست آوردن این مجوز است.
  • برای اجازه‌ی اقامت موقت اقدام کنید: دو گزینه در دسترس است: شما می‌توانید از طریق نمایندگی هلند در کشور زادگاه خود اقدام کنید یا شریک زندگی‌تان در هلند می‌تواند از طریق اداره‌ی مهاجرت و تابعیت، اقدام کند.
  • گرفتن اجازه‌ی اقامت موقت: اگر با درخواست شما موافقت شد، می‌توانید اجازه‌ی اقامت موقت خود را ظرف 3 ماه پس از گرفتن نامه‌ی تائید، دریافت کنید.
  • سفر به هلند: بعد از این مراحل، می‌توانید پرواز خود را رزرو کرده و به هلند سفر کنید. اجازه‌ی اقامت موقت شما برای 90 روز معتبر خواهد بود.

پس از ورود، می‌توانید مجوز اقامت خود را دریافت کنید، در شهرداری شهر محل اقامت خود ثبت‌نام کنید و بیمه‌ی درمانی بگیرید.




آزمون اجازه ی اقامت برای ویزا همراه هلند

آزمون پیوند مدنی برای آن دسته از اتباع خارجی که براساس اجازه‌ی اقامت موقت وارد هلند می‌شوند لازم است. برخی از مهم‌ترین جزئیات مربوط به این آزمون، از این قرار است:

  • امتجان در سفارت یا کنسولگری هلند در کشور مبدا متقاضی انجام می‌شود.
  • سوالات، دانش فرد را در مورد زبان و جامعه‌ی هلند، مورد آزمایش قرار می‌دهد.
  • نتایج در عرض 8 هفته صادر می‌شود.
  • پس از قبولی در آزمون، می‌توانید درخواست اجازه‌ی اقامت خود را ارسال کنید.
  • افرادی که از قبل مجوز اقامت دارند، می‌توانند علت اقامت خود را تغییر دهند تا دلیل اقامت‌شان، زندگی با همسر یا شریک زندگی‌شان باشد.

هنگام درخواست ویزای همراه در هلند، متقاضی باید مجموعه‌ای از اسناد را به درخواست خود ضمیمه کند و همچنین کلیه‌ی اسناد رسمی را که به زبان هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی نیست، ترجمه کند و قانونی سازد. یکی از وکلای ما می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد اسناد مورد نیاز به شما ارائه دهد تا مطمئن شوید که درخواست ویزای همسر در هلند، مطابق با آن اسناد ارائه می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: