مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با ویزاهای هلند

آشنایی با ویزاهای هلند

اگر برای زندگی، تحصیل، کار یا پیوستن به خویشاوند یا شریک خود، می‌خواهید به هلند بیایید، ممکن است نیاز باشد به IND هلند درخواست صدور ویزای هلند را بدهید. این مقاله، شرایط انجام این کار و انواع گوناگون ویزاهای هلند را توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند ویزای مورد نظر خود را براساس شرایط‌‌تان، انتخاب کنید. غالباً، ملیّت شما و دلیل آمدن‌تان به هلند، ویزا یا اجازه‌ی اقامت شما را در هلند مشخص می‌کند.

اطلاعات ارائه شده در این مقاله، فقط برای راهنمایی است و شما باید توصیه‌های لازم را از اداره‌ی مهاجرت و اعطای تابعیت هلند (IND) یا از کارشناسان قانونی مهاجرت همچون  ZTC جویا شوید.  ZTC، گروهی از کارشناسان حقوقی شناخته‌شده در ایران هستند که در تمام شاخه‌‌های حرفه‌ای مهاجرت، خدمات تخصصی ارائه می‌دهند. بررسی کنید و ببینید برای سفر، زندگی، کار یا تحصیل در هلند، به کدام ویزا یا اجازه‌ی اقامت نیاز دارید.

چه کسانی به ویزا یا اجازه‌ی اقامت در هلند نیاز دارند؟

شهروندان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس

هلند یکی از 26 کشور تشکیل‌دهنده‌ی منطقه‌ی 'شنگن' است: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و هلند. همه‌ی این کشورها دارای ویزای یکسان هستند و هیچ کنترل مرزی بین آن‌ها وجود ندارد. پس، شهروندان منطقه‌ی شنگن، می‌توانند آزادانه به هلند سفر کنند.

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا، منطقه‌ی اقتصادی اروپا (کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا به‌همراه ایسلند، لیختن‌اشتاین و نروژ) یا سوئیس هستید، برای سفر، زندگی، کار یا تحصیل در هلند، به ویزا نیاز ندارید- صرف‌نظر از مدت زمان حضورتان در این کشور- مگر اینکه از عضو جدید اتحادیه‌ی اروپا- کرواسی- آمده باشید.

اگر دارای تابعیت (و پاسپورت) دوگانه هستید، نیاز داشتن یا نداشتن به ویزا، به این بستگی دارد که از کدام مدرک سفر، برای رفتن به هلند استفاده می‌کنید (حتی اگر در زمان سفر، در آن کشور زندگی نکنید.)

برای ماندن بیش از چهار ماه، از شهروندان عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس انتظار می‌رود در (Personal Records Database BRP) ثبت‌نام و یک شماره‌ی خدمات شهروندی (burgerservicenummer یا BSN) دریافت کنند که شماره‌ی مالیات و تامین اجتماعی است.

اگر برای کمتر از چهار ماه قصد ماندن دارید، مجبور به ثبت‌نام نیستید، اما همچنان باید یک BSN را برای انجام تمام کارهای رسمی خود بگیرید. در شهرداری محل زندگی خود، به‌دنبال BSN باشید یا می‌توانید با اداره‌ی اطلاعات دولتی با شماره‌ی 1400 (از درون هلند) یا 6767 465 77 31+ (از خارج از هلند) تماس بگیرید.

اولیاء و خویشاوندان نزدیک شهروندان عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس

اگر می‌خواهید به یکی از خویشاوندان نزدیک خود (همسر، شریک، پدربزرگ/مادربزرگ یا بچه‌ای زیر 21 سال) با ملیّت کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس بپیوندید که در هلند زندگی می‌کنند (اما شما خود دارای ملیّتی غیر از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس هستید، بدون نیاز به اجازه‌ی اقامت، شما حق زندگی و کار در هلند را دارا می‌باشید.

با این حال، برای دریافت گواهی سکونت قانونی خود، شما باید درخواست Verification Against EU Law بدهید. Verification Against EU Law، مدرکی است که اثبات می‌کند بدون دریافت ویزای اقامت، شما اجازه‌ی اقامت و کار قانونی در هلند را دارید.

شهروندان غیر سوئیس/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/ اتحادیه‌ی اروپا

اگر شما دارای تابعیت 'Third Party' هستید، یعنی شهروند اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستید و برای پیوستن به خویشاوندی عضو کشورهای اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا یا سوئیس به هلند نیامده‌اید، برای وارد شدن به هلند، به اجازه‌ی اقامت موقت (MVV) و برای ماندن بیش از سه ماه، به اجازه‌ی اقامت نیاز دارید. اطلاعات بیشتر، در ادامه‌ی مطلب ارائه شده است.

به کدام ویزا یا اجازه‌ی اقامت در هلند نیاز دارید؟

ویزاهای کوتاه‌مدت در هلند تا سه ماه

برای آن‌هایی که می‌خواهند برای مدت زمان کوتاهی سر راه خود به‌سمت مقصد دیگری (حتی برای چند ساعت) یا برای سه ماه در هلند بمانند، بسته به ملیّت‌شان، ممکن است نیاز به گرفتن ویزای کوتاه‌مدت داشته باشند.


دو نوع ویزای کوتاه‌مدت وجود دارد:

  •  ویزای سطح A، فقط برای ترانزیت است و مسافرانی از ملیّت‌های مشخص به آن نیاز دارند که در فرودگاهی در هلند، سر راه خود به‌سمت کشور دیگری، خارج از منطقه‌ی شنگن، توقف دارند. این ویزا فقط به شما اجازه‌ی اقامت در ناحیه‌ی بین‌المللی فرودگاهی در هلند را می‌دهد. اگر بخواهید فرودگاه را ترک کنید، حتی برای یک روز، باید ویزای کوتاه‌مدت سطح C دریافت کنید.
  •  ویزای سطح C (که گاهاً 'ویزای توریستی' نیز نامیده می‌شود)، به شما اجازه می‌دهد تا در هلند (یا هر کشور دیگر منطقه‌ی شنگن) تا سه ماه (90 روز) در یک دوره‌ی شش ماهه بمانید. در طول این دوره، شما در صورتی می‌توانید کار کنید که کارفرمای‌تان اجازه‌ی کار به نام شما داشته باشد، اما با این ویزا، نمی‌توانید درخواست اجازه‌ی اقامت دهید. شما باید هلند را ترک کنید و از کشور زادگاه‌تان، درخواست اقامت در هلند را دهید.

ویزاها و اجازه‌ی اقامت طولانی‌مدت در هلند: بیش از سه ماه

اگر می‌خواهید برای بیش از سه ماه در هلند بمانید و اگر تبعه‌ی منطقه‌ی اقتصادی اروپا/اتحادیه‌ی اروپا یا سوئیس نیستید، برای ورود به هلند، ممکن است مجبور شوید ویزای ورود طولانی‌مدت (MVV) و همچنین اجازه‌ی اقامت خود را درخواست دهید- علاوه بر اینکه، ممکن است مجبور شوید در تست یکپارچه‌سازی (Test Integration) نیز شرکت کنید.

همه‌ی افراد به MVV نیاز ندارند. اگر به این ویزا نیاز داشتید، می‌توانید درخواست MVV و اجازه‌ی اقامت‌تان را همزمان در پروسه‌ی واحدی به‌نام پروسه‌ی ورود و اقامت (TEV) ارائه دهید. هر دو درخواست، همزمان بررسی و صادر می‌شوند: MVV اجازه‌ی ورود شما به هلند است و شما مدارک سکونت خود را از میز IND در عرض دو هفته پس از ورودتان، دریافت خواهید کرد.

اگر به MVV نیاز ندارید، می‌توانید از طریق پروسه‌ی TEV از خارج از هلند یا از طریق IND بعد از ورودتان به هلند، درخواست اجازه‌ی اقامت خود را ارائه دهید.

اجازه‌ی اقامت برای اهداف گوناگون اقامتی

بسته به هدف اقامتی خود، باید درخواست اجازه‌ی اقامت خود را ارائه دهید. هر نوع اجازه‌ی اقامت در هلند، دارای شرایط، نیازها، محدودیت‌ها و طول مدت اعتبار مخصوص به خود است.

ویزای بازگشت

اگر در هلند هستید و می‌خواهید موقتاً این کشور را ترک کنید (مثلاً برای جایگزینی یک مدرک اقامتی گمشده یا تغییر هدف اقامت‌تان)، اما اجازه‌ی اقامت فعلی شما، پس از ترک هلند، منقضی می‌شود یا درخواست ویزای‌تان همچنان در حال بررسی است، برای بازگشت به هلند، ممکن است به ویزای بازگشت نیاز داشته باشید. اعتبار این ویزا به شرایط شما وابسته است و می‌تواند از سه ماه تا یک سال متغیّر باشد.

اقامت دائمی

اگر برای 5 سال پشت سر هم در هلند زندگی کرده‌اید، می‌توانید درخواست اقامت دائم دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: