مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پارک های حیات وحش در هلند-بخش اول

پارک های حیات وحش در هلند-بخش اول

زیباترین پارک های ملی هلند

هلند در یک فضای کاملاً کوچک، دارای تنوع طبیعی بسیاری است و پارک‌های ملی از دهه‌ی 1930 میلادی، در سراسر این کشور قد علم کرده‌اند. در لیمبورگ، می‌توانید تپه‌های جنگلی را ببینید، در حالی که در برابانت شمالی، ممکن است تعجب کنید که خود را در یک بیابان صحرا مانند می‌بینید.

تپه‌هایی در هلند هست که توسط یخچال‌های طبیعی‌ای بوجود آمده که از منطقه‌ی اسکاندیناوی می‌آید و همچنین جهانی از زمین‌های باتلاقی و کانال‌ها در Weerribben-Weden وجود دارد که بر اثر قرن‌ها کشت زغال‌ سنگ نارس بوجود آمده است.

در دریای Wadden که جزو میراث جهانی است، می‌توانید در یک شرایط متفاوت آب و هوایی قرار بگیرید، به نظاره‌ی فُک‌ها و خوک‌های دریایی بنشینید و به اُفق وسیع سواحل شنی خیره شوید.

همه‌ی این پارک‌ها دارای مراکزی برای راهنمای بازدیدکنندگان هستند که توسط سازمان‌های حفاظت از محیط زیست یا دولت هلند (Staatsbosbeheer) اداره می‌شوند. این پارک‌ها می‌توانند نخستین گام شما برای لذت بردن از پیاده ‌روی، دوچرخه ‌سواری و سفرهای دریایی باشد.

1- پارک ملی Hoge Veluwe

لذت‌های طبیعی و فرهنگی در این منطقه‌ی 5400 هکتاری شامل جنگل، تپه‌های شنی و بوته‌زارها در استان گلدرلند، انتظار شما را می‌کشد.

این پارک که حدود 5٪ از Veluwe را تشکیل می‌دهد، بزرگترین منطقه‌ی طبیعی دارای زمین‌های پست در شمال غربی اروپا را دارا می‌باشد.

این پارک، رویای هر دوچرخه ‌سواری است، زیرا ایستگاه‌های دوچرخه ‌سواری در تمام پارک و همچنین در ورودی‌های Otterlo، Schaarsbergen و Hoenderloo وجود دارد.

در این پارک، می‌توانید دوچرخه‌ی سفیدی را رایگان قرض بگیرید و در بیش از 40 کیلومتر مسیر، دوچرخه‌سواری کنید.

برای اینکه از همه‌ی بخش‌های این پارک بازدید کنید، مرکز راهنمای بازدیدکنندگان، هر ماه کاروان‌ها و همچنین سفرهای شبانه‌ای را با امکان خواب زیر نور ستارگان، برای شما تدارک می‌بیند.

از همه بهتر، موزه‌ی کنار دریاچه‌ی Kröller-Müller است که دارای بزرگترین مجموعه‌ی خصوصی از آثار ون ‌گوگ در جهان و همچنین آثاری از نقاشانی همچون Seatat، Signac و Henri Edmund-Cross و یک پارک مجسمه‌ سازی رویایی است.

2- پارک ملی De Alde Feanen

پارک ملی Alde Feanen که یک منطقه‌ی باتلاقی خارق ‌العاده در Friesland است، از 4000 هکتار دریاچه، زمین‌های باتلاقی و چمن‌زار بین Leeuwarden و Heerenveen تشکیل شده است.

با بیش از 500 گونه‌ی گیاهی از جمله اُرکیده‌های متعدد و همچنین بیش از 100 گونه‌ی پرندگان، برای دوست‌ داران حیات‌ وحش، یک امتیاز ویژه وجود دارد.

اوایل بهار یک منظره‌ی تماشایی در زمین‌های باتلاقی شکل می‌گیرد، جایی که هزاران پرنده‌ی آبچر همچون گادویت‌ها، طوقی‌ها و مرغ‌های باران از آنجا عبور می‌کنند.

تابستان فصل لک‌ لک‌هاست و تیرک‌هایی نصب شده‌اند تا این پرنده، بتواند لانه‌ سازی کند.

در چمن ‌زارها، زمین‌های مخصوص اسب با تاتوی شتلند وجود دارد که بعضی از آن‌ها را می‌توانید نوازش کنید. همچنین فرصت دیدن پارک آبی را از دست ندهید. شما می‌توانید از قایق موتوری، بلم، قایق بادی یا قایق پارویی استفاده کنید یا بگذارید شخص دیگری شما را به مهمانی یک کروز دریایی ببرد.

3- پارک ملی Meinweg

در جنوب لیمبورگ، پارک ملی Meinweg، بخشی از پارک طبیعی بزرگ ‌تر Maas-Schwalm-Nette است که در مرز با آلمان قرار دارد.

این چشم ‌انداز زیبا در Meinweg که در هلند نادر است، از سه فلات تشکیل شده که مرتفع ‌ترین آن، 80 متر بالاتر از سطح دریاست.

این مناطق از رسوبات رودخانه‌های راین و میوز و زلزله‌هایی در طول قرن‌ها تشکیل شده است. این پارک، دارای سه مسیر پیاده ‌روی است که با سه رنگ آبی، سفید و قرمز متمایز شده و شما می‌توانید هر کدام از مسیرها را در طول سه ساعت یا بیشتر، طی کنید.

این مسیرها شما را به جنگل، بوته ‌زارها و کنار حوضچه‌ها و نهرها می‌برد.

مرکز راهنمای بازدیدکنندگان Staatsbosbeheer، در تمام طول سال باز است و پیاده ‌روی‌های با راهنما را برای دیدن گل‌های گیاه خلنگ جارو در تابستان و قارچ‌های غیرمعمولی در پاییز را ترتیب می‌دهد.

4- پارک ملی Lauwersmeer

Lauwersmeer دریاچه‌ی ساخته شده بدست انسان است که در سال 1969 با احداث یک سد بین خلیج Lauwerszee و دریای Wadden در استان‌های Friesland و خرونینگن بوجود آمد.

علاقمندان به پیاده‌روی و دوچرخه ‌سواری می‌توانند از کنار نیزارها عبور کرده و از مرغزارهای آکنده از گل‌های اُرکیده دیدن کنند، جایی که اسب‌های نیمه ‌وحشی و گاوهای کوهستانی در آن پرسه می‌زنند.

اما این پرندگان هستند که بخش اصلی پارک ملی Lauwersmeer را تشکیل می‌دهند.

در پاییز و بهار، مکان بهتری در هلند به‌ جز این پارک برای دیدن حیوانات پرنده وجود ندارد، جایی که هزاران هزار غاز در آسمان پرواز می‌کنند.

نوک ‌خنجری‌های ابلق و کفچه‌ نوک‌ها نیز در راه مهاجرت خود، از این پارک عبور می‌کنند.

اما پارک Lauwersmeer، همچنین یک مزرعه‌ی پرورش حیوانات نیز هست، خانه‌ای برای پرنده‌های گلوآبی، منقارطوطی‌های ریشو، سنقرهای گندم‌ زار و شناگرهای گردن قرمز.

کلبه‌های ویژه‌ای در این پارک ساخته شده تا به شما در مشاهده‌ی بدون مزاحمت این پرندگان، کمک کند.

Lauwersmeer همچنین یک پارک آسمان تاریک (Dark Sky Park) است که در آن، عدم وجود آلودگی نوری، باعث دیدن مناسب ستاره‌ها می‌شود.

5- پارک ملی Weerribben-Wieden

در Overijssel، شما می‌توانید از بزرگترین زمین باتلاقی شمال غرب اروپا دیدن کنید.

مناظر این پارک، زیبا و جذاب است، زیرا محصول صدها سال تعامل انسان با طبیعت است.

از 1300 تا جنگ جهانی دوم، از این منطقه برای برش زغال ‌سنگ نارس، عقب نگه داشتن کانال‌ها و استخرها و نوارهای طولانی زمین‌ها استفاده می‌شده است.

راه استفاده‌ی بهتر از زمین باتلاقی Ramsar، کرایه‌ی یک بلم، قایق پارویی یا یک قایق برقی است که این کار را می‌توان از طریق Giethoorn انجام داد.

در سفر خود، شما شاهد کلبه‌های روستایی کارگران زغال‌ سنگ نارس در روستای جذاب Dwarsgracht و همچنین چمن ‌زارهای آکنده از گل‌های وحشی خواهید بود.


6- پارک ملی Schiermonnikoog

این پارک که تمام جزیره‌ی Wadden از Schiermonnikoog را اشغال کرده، جریانی از هوای دریای شمال است.

این جزیره دارای مسیرهایی است که به جنگل می‌رسد و شما را از سواحل و نهرها به تپه‌های شنی می‌رساند.

در Schiermonnikoog، حس بکر بودن به شما دست می‌دهد، چون فقط 200 نفر از ساکنان این جزیره، صاحب ماشین هستند و تمام ساختمان‌ها در سواحل غربی قرار دارند.

در ماجراجویی خود در این پارک، تعجب خواهید کرد که چقدر سریع مناظر بین پولدر (زمین بازیافته)، باتلاق نمکی، جنگل و تپه تغییر می‌کند.

در زمستان، هزاران غاز در Schiermonnikoog خواب زمستانی خود را آغاز می‌کنند، در حالی که پرندگان چمن زاری مانند خروس کولی، آبچلیک معمولی و پرنده‌ی صدف‌خوار در تابستان، در این جزیره دیده می‌شوند.

در 365 روز سال با طی 45 دقیقه، از سرزمین اصلی و Wagenborg با قایق به این جزیره خواهید رسید.

7- پارک ملی Drentsche Aa

با عبور از استان‌های شمالی خرونینگن و Drenthe، Drentsche Aa تنها رودخانه‌ی بزرگ در هلند است که در کنار نهرها یا کانال‌ها، بدون تغییر باقی مانده است.

در این پارک، رودخانه از میان دره‌ای می‌گذرد که دارای بوته‌زار، جنگل، تپه‌های شنی و مزارع یونجه است.

این پارک با بسیاری از پارک‌های موجود در این مقاله متفاوت است، چون قسمت اعظم زمین‌های آن، زمین‌‌های زیرکشتی است که در دهکده‌های کوچک خودنمایی می‌کند و توسط حصارها از هم جدا می‌شود.

علاقمندان به مناظر طبیعی قرن نوزدهمی، از حضور در این پارک، حس در خانه بودن را دارند، چون اصلاحات کشاورزی هلند در قرن بیستم، به این منطقه نرسید.

8- پارک ملی De LoonseenDrunenseDuinen

این پارک که در شمال برابانت قرار دارد، حدود 30 کیلومتر مربع کپه‌ی شن است که به 'صحرای برابانت' معروف است. درجه‌ی حرارت در تپه‌های شنی این پارک که یک صحرای واقعی است، می‌تواند از گرمای داغ در یک روز تابستانی تا تقریباً یخبندان در شب، نوسان داشته باشد.

به‌ دنبال گستره‌های شگفت ‌انگیز شن در این پارک، جنگل‌های مخروطی وجود دارد که دارای مجموعه‌ی غیرمنتظره‌ای از حیات وحش است.

شوکاها (نوعی گوزن) در مناطق جنگلی سکونت دارند و در بالای سر خود، شما پرندگان شکاری را مشاهده خواهید کرد.

مسیرهای پیاده‌ روی، دوچرخه ‌سواری در کوهستان و اسب سواری نیز در این پارک وجود دارد و خودنمایی می‌کند. با دوچرخه، می‌توانید از شهر Den Bosch عازم این پارک شوید و در کنار کانال زیبای Drongelens که مرزهای شمالی LoonseenDrunenseDuinen را دنبال می‌کند، دوچرخه ‌سواری کنید.

9- پارک ملی Oosterschelde

بزرگترین پارک ملی هلند، مرطوب ‌ترین آن نیز هست.

Oosterschelde یک منطقه‌ی جزر و مدی  همواره در حال تغییر است که در گذشته به‌ عنوان دهانه‌ی رودخانه‌ی Scheldt بوده است.

بخش‌های بزرگی از این منطقه، کاملاً در جزر و مد بالا غوطه‌ ور شده و فقط در صورت رفتن جزر و مد، خشک می‌شود.

آمدن به Oosterschelde به ‌معنای پوشیدن یک جفت چکمه‌ی ولینگتون و مشاهده‌ی حیوانات وحشی در گل و لای‌ها و در زمین‌های باتلاقی است. نقاط مشخصی وجود دارد که می‌توانید به آنجا بروید و گل‌های پروانش، صدف‌ها و صدف‌های سیاه را برای خود جمع کنید (فقط تا 10 کیلوگرم). تمام این جانوران صدف ‌دار، نشان‌دهنده‌ی زندگی حیوانی غنی هستند و فُک‌ها و خوک‌های دریایی، خانه‌های خود را در Oosterschelde می‌سازند.

در روزهای آفتابی تابستان، می‌توانید به ‌سمت بخش‌های شنی و ماسه‌ای بروید و یا در یکی از چندین ساحل موجود در این پارک، در آب فرو بروید.

10- پارک ملی Drents-Friese Wold

این سرزمین بوته ‌زار بی‌حد و مرز، دارای مناطق شنی و جنگل‌هایی است که بیش از 6000 هکتار را دربرمی‌گیرد.

بخش‌های بزرگی از پارک، با مسیرهای آسفالت پوشیده شده است، بنابراین دوچرخه ‌سواری راهی آسان برای گشت و گذار در این پارک است.

در Doldersummerveld، بوته ‌زارهای بی‌پایانی وجود دارد که گاوهای کوهستانی، در آن پرسه می‌زنند.

هر دو منطقه، دارای برج‌های دید بلندی برای بررسی منطقه هستند.

مرکز بازدیدکنندگان مدرن این پارک را می‌توان در Appelscha یافت که به‌عنوان راس مسیر برای مسیرهای پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری عمل می‌کند و جزئیاتی درباره‌ی حیوانات و گیاهان ساکن در جنگل و بوته‌ زارهای شنی در اختیار شما قرار می‌دهد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: