مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سی حقیقت درباره ی هلند-بخش دوم

سی حقیقت درباره ی هلند-بخش دوم

16- دولت هلند برنامه‌ریزی کرده تا فروش ماشین‌های بنزینی و گازوئیلی را در سال 2025 ممنوع کند

برای ارتقای انرژی سبز، این حرکت توسط مجلس شورا تصویب شده اما باید توسط سنا نیز به تصویب برسد. هدف دولت هلند، تولید ماشین‌های برقی است که در آینده، در خیابان‌های هلند جولان دهند.

17- هلند دومین کشور بزرگ صادرکننده‌ی نوشیدنی در جهان است

تولیدکننده‌های نوشیدنی در هلند، 1.6 میلیارد یورو آبجو در سال 2014 صادر کردند که یک سوم آن، به بازارهای آمریکا رفته است. هلند تا سال 2010، بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی نوشیدنی جهان بود تا اینکه در این سال، جای خود را به مکزیک داد.

18- در هلند، مواد مخدر آنطور که فکر می‌کنید، آسان در اختیار همه قرار ندارد

در حالیکه حشیش در هلند جرم‌زدایی شده است، از سال 2012، حمل، کشت و فروش آن به خارجی‌ها- حتی در کافی‌شاپ‌ها- غیرقانونی است. با این حال، این قانون در آمستردام یا روتردام اعمال نمی‌شود. پلیس معمولاً حمل کمتر از 5 گرم یا کشت زیر 5 گیاه حشیش را نادیده می‌گیرد، چون استفاده‌ی شخصی محسوب می‌شود.

19- هلند بیش از جمعیت خود، دوچرخه دارد

حدود 18 میلیون دوچرخه در هلند وجود دارد، از جمله Bakfiets (اگرچه چندان زیبا نیست) که ترکیب دوچرخه و فرغون است. Bakfiets که برای بُردن بچه‌ها به مدرسه مناسب است، حتی گهگاهی برای اسباب‌کشی نیز استفاده می‌شود. هلندی‌ها به طور متوسط هر روز، 2.9 کیلومتر فاصله را با دوچرخه طی می‌کنند و از دوچرخه‌های خود، برای بیش از یک چهارم تمام سفرهای‌شان استفاده می‌کنند، در حالیکه بریتانیایی‌ها فقط 2 درصد از دوچرخه استفاده می‌کنند.

20- دوچرخه‌سواری در هلند، در جهان امن‌ترین است

یک بررسی در دانشگاه روتگر، نشان می‌دهد که هلند دارای پایین‌ترین نرخ جراحت‌های شدید ناشی از دوچرخه‌سواری، در میلیون‌ها کیلومتر مربع طی شده با دوچرخه است. این میزان کم آسیب، در 35000 کیلیومتر خطوط دوچرخه رخ داده است و مردم هلند به دوچرخه‌ها همچون ماشین‌ها احترام می‌گذارند. ایستگاه خرونینگن، دارای فضایی است که 10000 دوچرخه در آن جای می‌گیرد. دوچرخه‌ها باید دارای نور باشند و دوچرخه‌سواری به‌هنگام مستی، غیرقانونی است. اما سرقت دوچرخه در هلند بالاست و سالانه بیش از 100000 دزدی گزارش می‌شود و تخمین زده شده که 300000 سرقت نیز گزارش نمی‌شود.

21- فرودگاه شیفول آمستردام، بیش از هر فرودگاه دیگری در جهان، پروازهای مستقیم دارد

بنا بر گزارش موسسه‌ی اقتصادی هلند، فرودگاه شیفول، 4633 پرواز در هفته دارد. فرودگاه شیفول، 100 درصد دولتی است و حدود 60 میلیون مسافر را در سال جابه‌جا می‌کند.

22- بیش از 60 درصد هلندی‌ها، کشاورزی و باغبانی می‌کنند

هلند، علیرغم اینکه کشور کوچکی است، یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان جهان است و در این زمینه، با چین، ایالات متحده‌ی آمریکا و آلمان رقابت می‌کند. در سال 2016، هلند بعد از ایالات متحده‌ی آمریکا که به رکورد 94 میلیارد یورو صادرات رسید، دومین صادرکننده‌ی محصولات کشاورزی در جهان بوده است. این کشور همچنین یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان دانه‌ها، درختان، گیاهان، پیاز گیاهان، ریشه‌ها و گل است.


23- به زایمان خانگی در هلند، همچنان احترام گذاشته می‌شود

حدود 20 درصد نوزادان در سال 2013 در هلند، در خانه به دنیا آمده‌اند و هلند دارای یکی از بالاترین نرخ‌های زایمان خانگی در میان کشورهای توسعه‌یافته‌ی جهان است. این موضوع تاحدی بدلیل نگرش هلندی‌ها به استفاده نکردن از روش‌های پزشکی برای زایمان، هزینه‌های پایین‌تر در مقایسه با زایمان‌های بیمارستانی و سیستم نظارتی قوی است که باعث می‌شود زنان بتواند بدون مشکل، در خانه زایمان داشته باشند. ماماها یا Verloskundige معمولاً به مادران در طول زایمان خانگی‌شان کمک می‌کنند. در صورت اجتناب از زایمان‌های بیمارستانی بدون ضرورت پزشکی، زایمان‌های خانگی، تحت پوشش بیمه‌ی سلامت قرار می‌گیرند.

24- یک پنجم جمعیت هلند، خارجی هستند

در سال 2016، 22 درصد جمعیت هلند، از خارج از این کشور آمده‌ بودند. ترکیب چند فرهنگی موجود در این کشور، به‌ویژه در آمستردام، احساس می‌شود که میزبان بیش از 150 ملیّت مختلف است. با این حال، خارجی‌هایی که شهروندان هلند نیستند، فقط کمتر از چهار درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و حدود 3.5 میلیون نفر، دارای پدر/مادر یا پدربزرگ/مادربزرگ مهاجر هستند که این نشان می‌دهد خیلی از مهاجران، به‌سرعت در هلند ساکن شده و شهروند هلند می‌شوند.

25- هلندی‌ها بیشترین گیاه شیرین بیان را در جهان مصرف می‌کنند

هر ساله 32 میلیون کیلو، گیاه شیرین‌بیان در هلند مصرف می‌شود

26- هنرمندان هلندی در سطح جهان معروف هستند

این باور وجود دارد که هلند، نقاشی رنگ روغن را به اروپا آورده است و هنرمندان معروفی از Hieronymus Bosch (قرن پانزدهم) گرفته تا هنرمندانی همچون Vermeer، رامبراند و ون‌گوگ و هنرمندان معاصری همچون MC Escher، زاده‌ی این کشور بوده‌اند.

27- هلندی‌ها، هویج‌های نارنجی را به جهان معرفی کرده‌اند

پرورش‌دهندگان هویج هلندی، هویج‌های نارنجی را در قرن شانزدهم ایجاد کردند. در آن زمان، هویج‌ها رنگ‌های متنوعی، از زرد کم‌رنگ تا بنفش داشتند.

28- CDs، DVDs و بلوری‌ها در هلند ایجاد شدند

Philips، یک کمپانی بزرگ هلندی، در یک پروژه‌ی مشترک با شرکت سونی، CDs را در سال 1979، در مقرشان در آیندهون، ابداع کردند. آن‌ها همچنین نوار کاست و خیلی از کالاهای برقی خانگی را در اروپا همچون تلویزیون و مخلوط‌کن‌ها را نیز درست کردند.

29- نخستین کمپانی چندملیّتی و نخستین بازار سهام، متعلق به هلند است

Dutch East India Company، نخستین کُمپانی چندملیّتی و نخستین کمپانی بوده که سهام‌ها را در سال 1602 منتشر کرده است. هلند، بازار سهام آمستردام را در همان سال تاسیس کرد که قدیمی‌ترین بازار سهام در جهان است. با بهره گرفتن از میراث استعماری خود، هلندی‌ها نخستین کسانی بودند که گواهی تجارت عادلانه را ابداع و گواهی Max Havelaar را در سال 1980 منتشر کردند.

30- کشف میکروبیولوژی و ویروس‌شناسی

نخستین میکروسکوپ ترکیبی، در سال 1590 در هلند ایجاد شد. در دهه‌ی 1670، Antoine van Leeuwenhoek که پدر علم میکروبیولوژی نامیده می‌شود، به مشاهده‌ی میکروب‌ها پرداخت و درباره‌ی آن‌ها تحقیق کرد. در سال 1898، Martinus Beijerinck نشان داد که بیماری ممکن است توسط عامل بیماری‌زایی کوچک‌تر از باکتری ایجاد شود که او آن‌ها را ویروس نامید.

حقایق دیگری درباره‌ی هلند

علیرغم اینکه پرچم هلند قرمز، سفید و آبی است، اما نارنجی، رنگ ملی این کشور است، چون پادشاهی هلند ازHouse of Orange  می‌آید. تا زمان پادشاهی، ویلم آلکساندر شاهزاده‌ی هلند بود. در روز تولد پادشاه، 27 آپریل- مردم هلند لباس‌های نارنجی می‌پوشند و با مهمانی‌های خارج از خانه، پیک‌نیک‌ها و راه‌پیمایی‌ها، این روز را در کشور خود جشن می‌گیرند.

هلند عضو موسس اتحادیه‌ی اروپا بوده و از همان روزهای نخست، در مذاکراتی درگیر شده که نهایتاً به تاسیس اتحادیه اروپا منجر شد. این کشور نسبتاً هوادار اروپاست و در سال 2002، یورو جایگزین Guilder، پول ملی هلند در آن زمان شد.

هلندی و Frisian، زبان‌های رسمی هلند هستند، اگرچه اکثر هلندی‌ها انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. تخمین‌ها نشان می‌دهد که کمتر از 400000 نفر، Frisian صحبت می‌کنند، پس هلندی‌های بیشتر، انگلیسی صحبت می‌کنند. Limburgish، Low Saxon هلندی و Gronings نیز به‌عنوان زبان‌های اقلیّت در هلند شناخته می‌شوند.

83 درصد جمعیت هلند در نواحی شهری زندگی می‌کنند. بیشتر آپارتمان‌ها در هلند، 2 تا 6 طبقه هستند و هلند، یکی از بالاترین نرخ‌های مسکن اجتماعی را در اروپا داراست.

هلند یک کشور به‌شدت سکولار است- 40 درصد هلندی‌ها می‌گویند که هیچ مذهبی ندارند، 30 درصد کاتولیک (بزرگ‌ترین گروه مذهبی) و 20 درصد پروتستان هستند.

هلندی‌ها فعال‌ترین کشور اروپا به لحاظ انجام ورزش‌های فیزیکی هستند: 52 درصد جمعیت هلند، هفتگی ورزش می‌کنند که بالاتر از متوسط 38 درصد اتحادیه‌ی اروپاست. برحسب فعالیت‌های فیزیکی غیرورزشی و تفریحی ماهانه، هفتگی و روزانه در سال 2013، هلندی‌ها به‌ترتیب با 89، 83 و 43 درصد، بالاترین رتبه را در میان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا داشته‌اند.

بیش از 40 درصد افراد در هلند، در نواحی روستایی زندگی می‌کنند و یک ابرشهر در بخش مرکزی و غربی این کشور، غالباً از 4 شهر بزرگ آمستردام، روتردام، لاهه و اُترخت تشکیل شده است.

هلند همچنین به کیفیت بالای زندگی شهروندان خود افتخار می‌کند. در سال 2017، بعد از مکزیک، نوجوانان هلندی (15 ساله)، دومین نوجوانان خوشحال جهان بودند که روابط خوبی با اولیا و معلمان خود داشتند و 80 تا 90 درصد آن‌ها می‌گویند که حس جدی گرفته شدن را دارند و اولیای‌شان به زندگی مدرسه‌ای آن‌ها از جمله بچه‌های خارجی علاقه دارند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: