مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای خوداشتغالی هلند و استارت آپ

ویزای خوداشتغالی هلند و استارت آپ

اگر در صدد افتتاح کمپانی هستید یا می خواهید به عنوان فریلنسر در هلند کار کنید، باید برای ویزای خود اشتغالی هلند اقدام کنید. در برخی موارد، مقامات هلندی به برخی از کارآفرینان اجاره یک سال اقامت برای اغاز مقدمات شرکت خود می دهند. این عمل از طریق ویزای start up هلند انجام می شود.

ویزای خود اشتغالی هلند چیست؟

ویزای خود اشتغالی هلند، مجوز اقامت در هلند است که به دارنده آن اجازه می دهد در کشور بماند و به طور مستقل کار کند. شرایط استاندارد خاصی وجود دارد که متقاضیان ویزای کار هلند باید رعایت کنند و بعد از آن شرایط اضافی برای هر نوع ویزای کار وجود دارد. الزامات و شرایط ویزای خوداشتغالی سختگیرانه تر از همه آنهاست.

شرایط ویزای خود اشتغالی هلند چیست؟

قبل از هر چیز دیگر، شما باید بتوانید ثابت کنید که خدمات یا محصولات شما نوآورانه هستند و سرویسی اساسی برای اقتصاد هلند محسوب می شوند. این از طریق سیستم مبتنی بر امتیاز RVO (آژانس موسسات هلند) بررسی می شود. نکات مورد بررسی این سیستم:

  • تجربیات شخصی شما (تحصیلات، سابقه کار، کارآفرینی)
  • طرح تجاری شما (خدمات/ محصولات، بازاریابی، تأمین بودجه، تشکیلات، بها)
  • سود آوری برای کشور هلند (فرصت های شغلی، سرمایه گذاری، نوآوری)

حداکثر تعداد امتیازات 300 عدد است. حداقل 30 امتیاز برای هر گروه لازم است، به این معنی که شما در کل به حداقل 90 امتیاز نیاز دارید. این سیستم امتیاز دهی برای آن دسته از افرادی که دارای ملیت ترکیه ای یا اقامت طولانی مدت در اتحادیه اروپا و یا کشور های دیگر اتحادیه را دارند، اعمال نمی شود. سایر شرایط اخذ ویزای خود اشتغالی هلند، شامل موارد زیر است:

  • شما باید در اتاق بازرگانی (KVK) ثبت شوید.
  • اگر شما تمام مجوزهای لازم برای انجام تجارت یا حرفه خود را داشته باشید
  • می توانید از فعالیت های خود درآمد کافی کسب کنید.
  • برای یک فریلنسر: باید حداقل یک کمیسیون در استانی از هلند که قرار است در آن جا کار کنید داشته باشید.
  • برای یک شرکت مراقبت های بهداشت فردی: شما باید در سامانه BIG ثبت بشوید (سامانه مشاغل بهداشت فردی)
  • بر اساس پیمان دوستی، امریکا-هلند و پیمان تجاری ژاپن-هلند: شما باید تابعیت آمریکایی یا ژاپنی داشته باشید و باید بیزینس خود را بین هلند و امریکا/ ژاپن عملیاتی کنید.

چگونه می توان برای ویزای خود اشتغالی هلند اقدام کرد؟

نحوه درخواست برای ویزای خود اشتغالی هلند به ملیت شما بستگی دارد. برخی از ملیت ها قبل از درخواست برای مجوز اقامت هلند برای اهداف خوداشتغالی، به MVV (مجوز اقامت موقت) نیاز دارند. اگر شما به MVV نیاز دارید، باید برای تهیه ی آن در هلند درخواست بدید. با این حال، مقامات هلندی آگاه هستند که در بسیاری از موارد، شرکت های جدید نمی توانند به اندازه کافی معیارهای تعیین شده برای ویزای خود اشتغالی را برآورده کنند. به همین دلیل است که آنها گزینه ای برای اجازه اقامت یک ساله مقدماتی در هلند در خصوص راه اندازی شرکت خود ارائه داده اند. در این حالت متقاضی باید برای ویزای start up هلند اقدام کند.


ویزای start up هلند چیست؟

ویزای start up (استارت آپ) هلند پروسه راه اندازی شرکت در هلند را برای کارآفرینان جدید آسان تر می کند. این یک مجوز اقامت یک ساله در هلند است که به دارنده اجازه می دهد تا با یک facilitator همکاری کند تا زمانی که شرکت معیار های مورد نظر برای اخذ ویزای خود اشتغالی هلند را بدست اورد. یک کارآفرین استارت آپ باید نقش فعالی در شرکت داشته باشد، به این معنی که آنها نباید صرفاً یک سرمایه گذار یا سهامدار باشند.

مجری (facilitator) کیست؟

مجری، مشاور تجاری است که کارآفرین خارجی با آن همکاری خواهد کرد. مجری بر اساس نیازهای ویژه ی استارت آپ، کار افرین را پشتیبانی می کند. این پشتیبانی می تواند با کمک در حوزه بازاریابی، مدیریت عملیاتی، تحقیقات و غیره باشد.

شرایط خاصی برای مجری وجود دارد:

  • تجربه راهنمایی استارتاپ های نوآور.
  • از نظر مالی پایدار باشند.
  • مجری نباید سهم اعظمی از شرکت را داشته باشد.
  • مجری نباید از اعضای خانواده کار افرین باشد. (این قانون تا درجه سوم اعمال می شود: فرزند، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، برادر/خواهر والدین)
  • مجری می بایست در اتاق تجارت ثبت شده باشد.

آژانس موسسات هلند (RVO) تصمیم می گیرد که کسی معیارهای لازم برای مجری گری ویزای استارت آپ را دارد یا خیر. آنها همچنین لیستی از مجریان بررسی شده دارند. پس از پایان ویزای یک ساله استارت آپ، مجری می تواند برای کار افرین توصیه نامه ای را در خصوص خدمات مهاجرت فراهم کند که در گرفتن ویزای خود اشتغالی هلند بسیار موثر است.

پلن تجاری ویزای استارت آپ هلند

کارآفرین برای حرکت از ایده به سوی کسب و کار، می بایست برنامه ای گام به گام را ارائه دهد. این کار همچنین برای ارائه اطلاعات به مقامات در مورد آنچه شرکت پیش از صدور ویزای استارت آپ هلند در بر دارد، انجام می شود. مراحل قدم به قدم برای اخذ ویزای استارت آپ هلند شامل موارد زیر است:

  • اطلاعات مربوط به سازمان. (این اطلاعات شامل: ساختار سازمان، اهداف شرکت، نقش ها و وظایف، ماهیت قانونی شرکت، کارمندان است)
  • شرح نحوه برنامه ها و فعالیت هایی که برای راه اندازی شرکت متعهد می شوید.
  • شرح کالای نوآورانه یا خدماتی که ارائه خواهید داد.

چه خصوصیاتی یک محصول را نوآورانه می کند؟

برای اینکه کالایی یا خدماتی برای هلند ارزش داشته باشد و مورد توجه آن قرار گیرد، باید نوآورانه باشد. یک محصول یا خدمات نوآورانه است اگر:

  • برای هلند نوین باشد.
  • شامل یک روش و رویه سازمانی نوآورانه باشد.
  • شامل فناوری های نوین برای تولید، توزیع یا بازاریابی باشد.

چگونه برای ویزای استارت آپ هلند اقدام کرد؟

اگر تبعه کشوری هستید که برای ورود به هلند به MVV نیازی ندارید، می توانید برای ویزای استارت آپ هلند در IND (خدمات مهاجرات و تابعیت) اقدام کنید. حتی در این صورت، اگر از قبل برای راه اندازی شغل با ویزای اقامت موقت در هلند حضور دارید، ممکن است نیازی به MVV نباشد، حتی اگر کشور شما به طور معمول به آن نیاز داشته باشد. اگر تمام معیارهای دیگر را داشته باشید، می توانید درخواست ویزای استارت آپ خود را مستقیماً به IND ارسال کنید. با این حال، اگر در خارج از کشور هستید و کشور شما به MVV نیاز دارد، می توانید همزمان برای MVV و مجوز اقامت اقدام کنید. این کار را می توانید در سفارت هلند در کشور خود انجام دهید. اگر به MVV نیاز دارید، مجری شما نمی تواند از طرف شما برای ویزای استارت آپ درخواست کند. هنگام درخواست، باید فرم درخواست تکمیل شده و همچنین مدارک مورد نیاز و کپی های هر یک از آنها را داشته باشید. تمام اسناد شما باید به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، هلندی یا آلمانی باشد. اگر به این صورت نیست، باید آنها را توسط یك مترجم مجاز هلندی ترجمه کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: