مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه ی کار و اقامت در هلند

اجازه ی کار و اقامت در هلند

اجازه‌ی کار در هلند: چه کسانی می‌توانند در هلند کار کنند؟

تمام شهروندان عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس- به استثنای کرواسی- می‌توانند بدون محدودیت در تمام بخش‌ها کار کنند. اگر کارفرما خواستار مدرک اقامت قانونی شما در هلند شد، به آن‌ها مدرک IND را نشان دهید که توضیح می‌دهد شهروندان عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس، دیگر نیازی به ثبت‌نام برای اجازه‌ی اقامت بلندمدت خود در هلند ندارند.

در حال حاضر، محدودیت‌های کاری برای شهروندان کرواسی وجود دارد: شما فقط در صورتی می‌توانید در هلند کار کنید که کارفرمای‌تان، برای 12 ماه نخست، دارای اجازه‌ی کار برای شما باشد. بعد از 12 ماه کار قانونی پیوسته، می‌توانید آزادانه در هلند، بدون اجازه کار کنید. این محدودیت‌ها قرار است در 1 جولای 2018 به پایان برسد.

شهروندان Third Party (یعنی شهروندانی خارج از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس)، معمولاً فقط در صورتی می‌توانند در هلند کار کنند که کارفرما، اجازه‌ی کار را به‌نام آن‌ها کسب کند. IND هلند، الان مدرک واحدی ارائه می‌دهد که به‌عنوان اجازه‌ی ترکیبی اقامت و کار عمل می‌کند و به GVVA معروف است. این مدرک، غالباً برای کسانی صادر می‌شود که برای بیش از سه ماه، به هلند می‌آیند. معمولاً این کارفرماست که درخواست اجازه‌ی کار برای شما می‌دهد و این اجازه برای سه سال صادر می‌شود.

برخی افراد نمی‌توانند برای اجازه‌ی ترکیبی کار و اقامت اقدام کنند و کارفرما باید اجازه‌ی کار جداگانه‌ای (TWV) را درخواست دهد.

استثناها: چه کسانی به اجازه‌ی کار نیاز ندارند؟

اگر با ویزای اقامتی به‌عنوان یک مهاجر متخصص و دارای مهارت‌های بالا به هلند بیایید یا به‌عنوان فارغ‌التحصیلی عمل کنید که یک سال در جستجوی کار بوده است، می‌توانید بدون نیاز به گرفتن اجازه‌ی کار جدا از سوی کارفرمای‌تان، کار کنید. اگر به‌عنوان یک محقق علمی به هلند آمده‌اید، موسسه‌ی تحقیقاتی‌تان نیاز ندارد اجازه‌ی کار برای شما بگیرد. با این حال، اگر همزمان برای کارفرمای دیگری کار کنید، آن کارفرما، باید اجازه‌ی کار دریافت کند.

در برخی موارد، اعضای خانواده، از حقوق یکسانی همچون خویشاوندانی که در هلند زندگی می‌کنند، برخوردار هستند: پس اگر به خویشاوند یا شریک شما قبلاً اجازه‌ی کار داده شده است، آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به اینکه کارفرما اجازه‌ی کاری به نام آن‌ها داشته باشد، کار کنند.

شهروندی هلند

اگر برای 5 سال پشت سر هم (سه سال، اگر با همسر یا شریک هلندی زندگی کرده‌اید) در هلند زندگی کرده باشید، می‌توانید از طریق اعطای تابعیت، به شهروند هلند تبدیل شوید. برای گرفتن شهروندی هلند، باید شرایط خاصی داشته باشید، مثل اینکه اثبات کنید می‌توانید به زبان هلندی بنویسید و صحبت کنید و ملیّت سابق خود را رها کنید (با چند استثنا) و اثبات کنید که هیچ سابقه‌ی محکومیتی در 5 سال گذشته نداشته‌اید.

شما از طریق شهرداری منطقه‌ی زندگی خود، می‌توانید درخواست دهید، اگرچه درخواست شما در IND هلند بررسی می‌شود. فرایند بررسی درخواست، ممکن است تا یک سال طول بکشد.

IND هلند چیست و چرا باید با IND تماس بگیرم؟

IND هلند، تصمیم‌گیر نهایی برای اجازه‌ی اقامت، درخواست‌های اعطای تابعیت و اشخاصی است که در جستجوی پناهندگی هستند. IND آمستردام، IND روتردام، IND آیندهون و IND شهرهای مهم دیگر هلند، می‌توانند به شرایط شما کمک کنند و از طریق روش‌های گوناگون، می‌توان با آن‌ها تماس برقرار کرد.

حامی‌ها

خیلی از افراد، دارای حامی- شخص یا سازمانی- هستند که علاقه‌مند است آن‌ها به هلند بیایند (همچون کارفرما، موسسه‌ی آموزشی یا عضوی از خانواده). حامی می‌تواند از طرف شما عمل کند، درخواست اجازه‌ی اقامت شما را بفرستد و در صورتی‌که درخواست‌تان رد شود، اعتراض کند یا درخواست تجدید نظر دهد.

دو نوع حامی وجود دارد: رسمی و غیررسمی. فقط سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌ها می‌توانند حامیان رسمی باشند: اشخاص نمی‌توانند حامیان رسمی باشند. سازمان‌های خاصی که (رسمی به‌حساب می‌آیند)، باید در IND ثبت‌نام کنند تا بتوانند کارمندان خارجی را استخدام کنند. با این حال، ثبت‌نام برای درخواست‌های اجازه‌ی کار برای مشاغل دارای حقوق، مشاغل فصلی، کارآموزی یا دارندگان کارت آبی اروپا، اختیاری است.

یک حامی رسمی ممکن است:

اجباری باشد- برای اهداف تحصیلی، انتقال دانشجو (از جمله دانشگاه آمریکایی پاریس)، مهاجران متخصص و دارای مهارت‌های بالا و محققان علمی خاص.

حامی رسمی داوطلبانه- کارفرماهایی که دارای کارمندان خارجی در شغل‌هایی با حقوق هستند- برای کارهای فصلی، کارآموزی یا دارندگان کارت آبی اروپا، می‌توانند برای داوطلبانه درخواست بدهند.

برای شهروندان اهل ترکیه‌ای که دارای مهارت‌های بالا و اجازه‌ی مهاجرت هستند، به حامی اجباری، نیاز نیست 

حامیان رسمی، دارای شرایط قانونی خاصی هستند، از جمله وظیفه‌ی مطلع ساختن IND نسبت به هرگونه تغییری (از جمله، تغییر کارفرما)، نگه داشتن سوابق اجرایی فرد و اگر کسی بیش از ویزای خود در هلند باقی ماند، مسئول هزینه‌های بازگرداندن آن فرد به کشور خود هستند.

تجدید یا تغییر اجازه‌ی اقامت خود

اگر دارای اجازه‌ی اقامت باشید، مدت کوتاهی قبل از آنکه اجازه‌ی اقامت‌تان منقضی شود، IND با شما تماس خواهد گرفت و شما فرصت تمدید اجازه‌ی اقامت خود را خواهید داشت (اگرچه تمام اجازه‌های اقامت قابل‌تمدید نیستند). اگر نمی‌توانید اجازه‌ی اقامت خود را تمدید کنید، اما می‌خواهید در هلند باقی بمانید، باید یک اجازه‌ی اقامت جدید را درخواست دهید یا هلند را ترک کنید.

مدارک گمشده یا دزدیده شده

اگر اجازه‌ی اقامت شما گم یا دزدیده شود، می‌توانید المثنی آن را درخواست دهید. شما باید یک کُپی از پاسپورت، گزارش پلیس و عکس پاسپورت خود را به‌همراه مدارک مرتبط دیگر با شرایط خود (مثلاً، مدرک استخدام) را به IND بفرستید. تمام مدارک خارجی باید ترجمه و تائید شده باشد.

بررسی درخواست شما، هزینه دارد- در حال حاضر، 132 یورو برای بزرگسالان و 51 یورو برای بچه‌های کمتر از 18 سال. هشت هفته طول می‌کشد تا IND هلند به درخواست شما پاسخ دهد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: