مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با کشور هلند

آشنایی با کشور هلند

هلند تا سال 1648 مستعمره هایسبورگ می بود که در طول جنگ خونین هشتاد ساله از این استعمار خارج شد و یک کشور مستقل را تاسیس کردد. بعد از اتمام جنگ موج آرامش روانه کشور هلند شد و پیشرفت های اقتصادی و سیاسی شروع شد. هلند در عرض جغرافیایی 50 درجه و 54 درجه شمالی و طول جغرافیایی هلند بین 8 درجه شرقی واقع شده است. کشور هلند از سمت شرق در همسایگی آلمان، از جنوب همسایه بلژیک و از غرب در همسایگی بریتانیا می باشد. این کشور زیبا به مساحت 40000 کیلومتر مربع بوده که کشوری کم ارتفاع می باشد و جمعیتی حدود 16،570،000 نفر را در خود جای داده است و حدود 25 درصد از جمعیت هلند در ارتفاعات زیر سطح آب زندگی می کنند.

3 رودخانه بزرگ در این کشور وجود دارد که به نام های راین، رود موز و رود اسخلده هستند. شهر آمستردام، بزرگ ترین شهر هلند بوده که علاوه بر این پایتخت این کشور هم می باشد. بعد از آمستردام، بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است اما از نظر شهرت شهر لاهه در رتبه اول قرار دارد چون مراکز سیاسی، وزارتخانه و سفارتخانه ها در این شهر قرار دارند.


دانستنی های فرهنگ و زبان مردم هلند

زبان رسمی کشور هلند، هلندی است. زبان هلندی تلفیقی از زبان آلمانی و فرانسوی می باشد در واقع در زبان هلندی شما بعضی از کلمات فرانسوی و آلمانی را خواهید شنید که در حین صحبت کردن متوجه می شوید. با وجود اینکه زبان هلندی زبان سختی است اما بسیاری از مردم شهرهای هلند به این زبان صحبت می کنند.

مردم هلند یادگیری زبان های خارجی را خیلی دوست دارند و بیشتر مردم علاوه بر زبان انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی هم بلدند و با این زبان ها هم صحبت می کنند. مردم کشور هلند با توجه به همسایگی شان با کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک و انگلیس آداب و رسوم  و فرهنگ مشابه آنها را دارند.

از رسومات مشترک آن ها می توان به دست دادن در ابتدا و انتهای هر ملاقات، سوال نپرسیدن از وضعیت تاهل و سن و میزان در آمد، اهمیت دادن به تعیین وقت ملاقات اشاره کرد.

هلند مهد پرورش نقاشان بزرگی مانند رامبرانت، یوهانس ورمر و جان استین بوده و هنر نقاشی در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. مذهب اکثر مردم هلند مسیحی پروتستان بوده و حدود یک میلیون نفر هم مسلمان دارند. شاید جالب باشد که بدانید مردم هلند قد بلند ترین مردمان دنیا هستند و میانگین قد مردان در این کشور 184 سانتی متر می باشد.

وضعیت اقتصادی سیاسی کشور هلند

واحد پول کشور هلند یورو است. اقتصاد کشور هلند در وضعیت خوبی به سر می برد و اکثر درآمد اش از راه تولید ناخالص ملی می باشد. پرورش گل، دامداری و به خصوص گاوداری راه های اصلی کسب در آمد کشور هلند معرفی شده است. هلند کشوری است که بزرگ ترین و معروف ترین دادگاه های جهان را دارد، این دادگاه ها کمک های بسیار زیادی به اقتصاد کشور هلند می کنند.

از مشهورترین این دادگاه ها، دادگاه های لاهه می باشند. هلند از نظر صادرات در رتبه ششم کشورهای صادرکننده و از لحاظ واردات در رتبه هشتم جهانی قرار گرفته است. هلند از لحاظ  شاخصه های اقتصاد رقابتی در رتبه دهم و از لحاظ جهانی سازی اقتصاد در در جایگاه هشتم جهانی می باشد. این کشور بعد از آمریکا رتبه دوم صادرات محصولات کشاورزی را از آن خود کرده است.

حکومت مشروطه در هلند حاکم است، به این معنی که پادشاه و ملکه نقش بسیار مهمی در حکومت و حکمرانی از قبیل تصمیمات سیاسی دارند. کشور هلند دارای دو مجلس از نمایندگان مردم می باشد که در امور سیاسی و اقتصادی تاثیر زیادی دارند. در این کشور برای انتخاب نخست وزیر از انتخابات پارلمانی استفاده می شود، هر کسی که بیشترین رای را دریافت کند می تواند به عنوان نخست وزیر فعالیت داشته باشد.

آب و هوای کشور هلند

موقعیت جغرافیایی هلند به گونه ای است که آب و هوای معتدل و بارانی حاکم باشد. هلند یکی از کشورهای پر باران اروپایی است. اگر علاقه به باران ندارید در ماه های کم باران سفر کنید که ماه آوریل و ماه می از این ماه ها می باشد.

در این کشور بارش باران به اندازه ای است که یک روز آفتابی برای مردم یک سورپرایز بزرگ محسوب می شود. کشور هلند زمستان هایی سرد و تابستان هایی گرم و مرطوبی دارد و به هیچ وجه گرما شما را اذیت نمی کند.

بهترین زمان سفر به هلند

فصل بهار و تابستان در هلند، فصل گل های رنگارنگ و زیبایی است و بسیار سرسبز می باشد. در این زمان سراسر هلند جشنواره های گل برگزار می شود و زمان خوبی برای بازدید از زیبایی های هلند است.

با این حال فراموش نکنید که تابستان و بهار در هلند فصل توریستی محسوب می شود و قیمت هتل ها و هزینه خورد و خوراک نسبت به دیگر زمان ها بالاتر می رود. البته فصل زمستان و پاییز هم این کشور زیبایی خود را دارد به خصوص پیاده روی زیر باران های عاشقانه هلند.


جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور هلند

به دلیل وجود مکان های تفریحی و گردشگری مانند دریاچه ها و جنگل های عظیم در هلند، این کشور را به یکی از کشورهای توریستی اروپایی تبدیل کرده است. در این بخش به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری هلند می پردازیم:

پارک ملی هوخه

این پارک زیبا بدون دخالت انسان به وجود آمده است. در این پارک ملی شما شاهد انواع پوشش گیاهی و حیواناتی از جمله گوزن ها و گرازهای وحشی خواهید بود. در ابتدای ورودی پارک هوخه به هریک از بازدید کنندگان یک دوچرخه داده می شود به راحتی از تمام بخش های پارک دیدن کنند.

اوترکت یا اوترخت

شهر اوترکت یکی از شهرهای قدیمی هلند می باشد که هرسال گردشگران از آن دیدن می کنند. کلیسای دومتورن به‌ عنوان بلندترین کلیسای گوتیک معرفی شده است در این شهر تاریخی قرار دارد.

شهر لیدن

این شهر در 25 کیلومتری آمستردام واقع شده است. معماری کهن، موزه ها و بناهای تاریخی که در لیدن وجود دارد، این شهر را به یکی از جاذبه های توریستی هلند تبدیل کرده است. در شهر لیدن به دلیل وجود قدیمی ترین دانشگاه ها بیشتر جوانان و دانشجویان در این شهر ساکن هستند.

روستای کیدردیک

این روستا در شانزده کیلومتری بندر رتردام واقع شده است. آسیاب های بادی فراوانی در این دهکده وجود دارد، این آسیاب های بادی به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

میدان تاریخی رامبراند

در شهر آمستردام مجسمه نقاش معروفی به نام رامبراند در وسط میدان قرار گرفته است ک هیکی از دیدنی های این شهر می باشد. در آمستردام پلی ساخته شده است که به پل لاغر معروف است، این پل جزء جدیدترین پل های شهر آمستردام می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پارک های حیات وحش در هلند-بخش اول
پارک های حیات وحش در هلند-بخش اول

هلند در یک فضای کاملاً کوچک، دارای تنوع طبیعی بسیاری است و پارک‌های ملی از دهه‌ی 1930 میلادی، در سراسر این کشور قد علم کرده‌اند. در لیمبورگ، می‌توانید تپه‌های جنگلی را ببینید، در حالی که در برابانت شمالی، ممکن است تعجب کنید که خود را در یک بیابان صحرا مانن ...

بیشتر بخوانید
پارک های حیات وحش در هلند-بخش دوم
پارک های حیات وحش در هلند-بخش دوم

این منطقه‌ی 3700 هکتاری که از بوته ‌زارها، زمین‌های شنی، جنگل و بیش از 40 زمین باتلاقی درست شده، از مداخلات انسانی جلوگیری کرده است. ...

بیشتر بخوانید
50 کار که باید در هلند انجام دهید-بخش اول
50 کار که باید در هلند انجام دهید-بخش اول

آمستردام که بر روی زمین احیا ‌شده ساخته شده، شاهکاری از نبوغ است و شاخصه‌ی آن همچنان جاه ‌طلبی، تحمل فرهنگی و مسئولیت ‌پذیری است که عصر طلایی قرن هفدهم را به‌ یاد می‌آورد، دورانی که هلند در تجارت، قدرت دریایی، فرهنگ و قدرت اقتصادی، رهبری جهان را به‌ عهده د ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: