مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی مهاجرین در هلند

زندگی مهاجرین در هلند

در این مقاله به سوال هایی پاسخ می دهیم که هر فرد قبل از مهاجرت باید پاسخ آنها را بداند.هزینه های زندگی، شرایط کار و خرید خانه

آیا می‌توانم از پس هزینه‌های زندگی یک مهاجر در هلند بربیایم؟

زندگی در هلند خیلی ارزان نیست، اما بدون سرقت از بانک نیز می‌توانید در هلند زندگی کنید. در حالیکه هزینه‌های زندگی در هلند، 4.25% بالاتر از ایالات متحده‌ی آمریکاست، اجاره‌خانه‌ها 13% کمتر است. متوسط درآمد سرانه در هلند، 25813 یورو و کمتر از متوسط سرانه‌ی درآمد 27410 یورویی OECD است. علیرغم جامعه‌ی برابری‌طلب این کشور، یک شکاف قابل‌توجه بین ثروتمندان و فقرا وجود دارد- درآمد 20 درصد بالای هلندی‌ها، 4 برابر بیشتر از 20 درصد پایینی جامعه است.

در حالیکه اجاره خانه‌ی ماهانه در آمستردام، ممکن است بین 1500 تا 2000 پوند بسته به مکان زندگی‌تان و نزدیکی به مرکز شهر باشد، شهرهای دیگر دور از پایتخت، مسکن را با قیمت پایین‌تر و غالباً با دسترسی بیشتر به فضاهای سبز ارائه می‌دهند.

فهرست سال 2018 هزینه‌های زندگی Mercer که هزینه‌ی بیش از 200 کالا و خدمات را در 200 مقصد محبوب خارجی‌ها در جهان بررسی کرده بود، آمستردام را 50 شهر گران جهان و 35 رتبه بالاتر از سال 2017 قرار داده بود. برای مقایسه، زوریخ رتبه‌ی سوم، لندن رتبه‌ی 19 و فرانکفورت و برلین رتبه‌های 68 و 71 را در این فهرست، به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال، هزینه‌های زندگی در هلند، غالباً ارزان‌تر از کشورهای اروپای غربی است، به‌ویژه بر حسب غذا، خدمات رفاهی و حمل و نقل عمومی- اگرچه شغل‌ها در هلند در مقایسه با فرانسه، بریتانیا، بلژیک و آلمان، پرداختی کمی دارند. یک پاینت آبجو در نواحی توریستی آمستردام، 6.10 دلار هزینه دارد و آن را با 7.20 دلار لندن و 12 دلار دوبی مقایسه کنید.

در بررسی نظام رفاه اجتماعی، باید گفت که مالیات‌ها در هلند بالا هستند- تا 52%- اما مستمری و اعتبارهای مالیاتی به افراد تک‌سرپرست خانواده و کسانی که درآمد پایینی دارند، اختصاص پیدا می‌کند. حتی خارجی‌ها می‌توانند چندین مستمری تامین اجتماعی از مزایای فرزند تا بیمه‌ی بیکاری دریافت کنند. مهاجرانی در هلند که از خارج از کشور استخدام شده‌اند، ممکن است مشمول تخفیف مالیاتی 30% درآمد سالانه‌شان قرار بگیرند.


شرایط کار در هلند چگونه است؟

هلند بهترین تعادل کار – زندگی را در بین 38 کشور فهرست شاخص زندگی خوب OECD داشته است. در مقایسه با متوسط OECD 13% درصد، فقط حدود 0.5 درصد کارمندان هلندی، ساعت‌های طولانی کار می‌کنند.

این به معنی آن است که شما می‌توانید انتظار داشته باشید نزیک به محل کارتان، زندگی کنید یا با دوچرخه یا پیاده سر کار بروید، برای مثال، اگر بیرون پایتخت در منطقه‌ی مالی Zuidas کار می‌کنید.

با داشتن سیستم حمل و نقل قابل‌اعتماد و خوب، خیلی از هلندی‌ها به نواحی اصلی شهری در آمستردام، روتردام، اُترخت و لاهه رفت و آمد می‌کنند. بیش از 60 درصد کارمندان، با یک فاصله‌ی نیم ساعته، به هر شکل که طبیعی به نظر برسد- گاهاً حتی بر روی دوچرخه- به محل کار خود می‌روند.

حقوق‌ها به طور متوسط، در گستره‌ی درآمدی صنعت جهان قرار دارد، اگرچه در مقایسه با بریتانیا یا ایالات متحده‌ی آمریکا کمتر است. Dutch Central Plan Bureau متوسط حقوق کل سالانه را 37000 یورو یا 2855 یورو در ماه تعیین کرده است، اما میزان حقوق، می‌تواند مطابق با صنعت، تجربه، مهارت‌ و صلاحیت‌ها متفاوت باشد. از ژانویه‌ی سال 2019، حداقل حقوق در هلند، 1615.80 یورو تعیین شده است. کار آزاد در هلند آسان است: حدود 1.1 میلیون نفر با گواهی‌های ZZP، دارای کار آزاد هستند.

مالیات‌های بالا در هلند، به‌معنی آن است که مستمری‌بگیران، در پرداخت آن، مشکلات نسبتاً کمتری دارند. هر فردی که در هلند زندگی یا کار کرده است، غالباً مستمری دولتی (Algemene Ouderdomswet AOW) را دریافت می‌کند. سن بازنشستگی در هلند، در حال حاضر 65 سال است.

در حالیکه 8% شغل‌ها در هلند، توسط خارجی‌ها گرفته می‌شود، زبان میانجی در بیشتر شرکت‌های بین‌المللی، انگلیسی است، اما انتظار داشته باشید که مکالمات محاوره‌ای، به زبان هلندی باشد. شرکت‌ها دارای سلسله مراتب نسبتاً مشخصی در ارتباط با برابری‌طلبی اجتماعی این کشور هستند. از مدیران انتظار می‌رود تا تسهیل‌کننده‌ی امور باشند، تا افرادی همه‌چیزدان. در فرهنگ تجاری هلندی‌ها، رسم است که کارآموز، مستقیماً با مدیرعامل صحبت کند.

آیا می‌توانم خانه‌ای در هلند بخرم؟

خارجی‌ها می‌توانند آزادانه خانه‌ای در هلند بخرند و بازار وسیع مسکن در هلند، در سال‌های اخیر به‌شدت گران شده است. آمستردام بیشترین رشد را در قیمت خانه به خود دیده است. Knight Frank تخمین زده که قیمت خانه در 5 سال منتهی به سپتامبر 2018 در آمستردام، 63.3% افزایش پیدا کرده است. پایتخت هلند، در بالای فهرست گران‌ترین شهرهای جهان بر حسب مسکن قرار دارد. درآمدها در همین دوره، فقط 4.4 درصد افزایش یافته است.

مطابق با آمار، در ژانویه‌ی سال 2019، متوسط قیمت خانه به رکورد جدید 302.157 یورو رسیده است. یک خانه در آمستردام، 50% گران‌تر است و به طور متوسط، به قیمت 448000 یورو رسیده است. با این حال، برای خریداران جدید، اُمیدهای زیادی وجود دارد. در حالیکه انتظار می‌رود قیمت‌ها تا سال 2021 افزایش پیدا کند، به باور اقتصاددانان موسسه‌ی ABN Amor، الان نرخ افزایش قیمت مسکن، کُندتر شده است.

با این حال، وام مسکن به‌راحتی در هلند بدست می‌آید و بانک‌ها تمایل دارند 100% ارزش خانه را پرداخت کنند و نرخ‌های بهره برای یک وام 20 ساله، 3.4% است. برای داشتن این وام‌ها، غالباً باید در استخدام دائمی باشید و حداقل 6 ماه در هلند زندگی کرده باشید. خریداران خانه، می‌توانند مشمول چندین معافیت مالیاتی شوند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: