مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سفری به هلند-بخش دوم

سفری به هلند-بخش دوم

در ادامه ی سفری به هلند با خانواده ی سلطنتی هلند و دیگر ویژگی های این کشور آشنا می شویم.

خانواده‌ی سلطنتی هلند

در سال 2013 و بعد از 33 سال حکمرانی به‌عنوان ملکه‌ی هلند، ملکه بئاتریکس از قدرت کناره‌گیری کرد. جشن ملی هلندی‌ها در روز تاج‌گذاری ملکه (Koninginnedag) انجام می‌شد و با تاج‌گذاری نخستین پادشاه هلند در 123 سال اخیر، تغییر یافت. به‌عنوان جوان‌ترین پادشاه اروپا، پادشاه ویلم آلکساندر، قول به مدرنیته کردن تصویر سلطنتی داده است و حتی قول داده در صورتی‌که مردم بخواهند، از عبارت 'اعلیحضرت' چشم‌پوشی کند.

الان بزرگ‌ترین جشن ملی هلند، در 27 آپریل (روز تولد پادشاه) انجام می‌گیرد که مراسم سنتی 30 آپریل را که مربوط به تولد ملکه جولیانای قبلی در سال 1949 بود، تغییر داده است. صرف‌نظر از این، رنگ نارنجی همچنان بر هلند حکم‌فرمایی می‌کند و مردم پیراهن‌ها، کلاه‌ها، لباس‌ها و کلاه‌گیس‌های نارنجی را برای جشن گرفتن می‌پوشند.

هلند: حقایق و اعداد

حقایق بیشتری درباره‌ی هلند:

 جمعیت: 17,28 میلیون (2019)

 فشردگی جمعیتی: بالاترین فشردگی جمعیتی در اتحادیه‌ی اروپا 

 امور اجرایی: قانون اساسی هلند به سال 1848 بازمی‌گردد و اصلاحاتی نیز در سال 1983 انجام شده است. پارلمان از مجلس سنا (Eerste Kamer) با 75 عضو انتخابی توسط شوراهای ایالتی و مجلس عوام (Tweede Kamer) با 150 عضو انتخابی هر 4 سال یکبار با تقسیم کرسی‌ها تشکیل شده است. کابینه نهاد اجرایی هلند است و اعضای کابینه و پارلمان، همزمان نمی‌توانند کار کنند.

 پادشاهی هلند: The House of Oranje-Nassau از سال 1815 بر هلند حکم‌فرمایی کرده است. پادشاه ویلهم-آلکساندر که در سال 1967 متولد شده است، در سال 2013 تاج‌گذاری کرد و همسر آرژانتینی او، به‌عنوان زوج ملکه عمل می‌کند.

 چشم‌انداز: یک پنجم هلند از دریا احیاء شده و حدود یک چهارم این کشور، زیر سطح دریا قرار دارد. 20 پارک ملی در هلند وجود دارد و بالاترین نقطه‌ی این کشور، به 322 متر در لیمبورگ می‌رسد.

 حقایق کشاورزی: هلند کوچک، دومین صادرکننده‌ی بزرگ جهان برحسب محصولات کشاورزی است و بیش از 20 درصد صادرات گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی جهان، مربوط به این کشور است. گاوهای هلندی روزانه، 35 لیتر شیر می‌دهند.

 رسانه‌ها و فرهنگ: هلند دارای بالاترین فشردگی موزه‌ها با تقریباً 1000 موزه در جهان است. برنامه‌ی تلویزیونی Big Brother اختراع هلندی‌هاست و پل ورهوفن در سطح بین‌الملل، برای کارگردانی دو فیلم معروف 'روبوکاپ' و 'یادآوری کامل' معروف است.

طراحی: نشانه‌های طراحی هلند، در آکادمی‌های معروف طراحی آیندهون و آکادمی Rietveld در آمستردام خودنمایی می‌کند که دانشجویان خارجی زیادی را غالباً به خود جذب می‌کند. طراحی هلندی به‌خاطر ویژگی‌های مینیمالیستی، عجیب و غالباً بامزه‌ی آن تحسین می‌شود.

 قهوه: هلندی‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری تاریخ قهوه در اروپا دارند. در اوایل قرن هفدهم، هلندی‌ها، مزایده‌ی آوردن نخستین گیاه قهوه‌ی زنده از یمن به اروپا را بُردند و بعد از کاشت موفقیت‌آمیز آن‌ در آمستردام، کاشت آن را در کولونی‌های هلند در خارج از کشور شروع کردند. در عرض چند سال، کولونی‌های هلندی Java و Suriname، به مهم‌ترین توزیع‌‌کنندگان قهوه به اروپا تبدیل شدند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: