مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
7 دلیل برای تحصیل MBA در آمستردام

7 دلیل برای تحصیل MBA در آمستردام

آیا به دنبال سرعت بخشیدن به حرفه خود هستید؟ یا شاید در فکر یک کار کاملاً جدید هستید؟ اگر بله، پس احتمالاً به فکر بازگشت به دانشگاه و گرفتن MBA هستید. بهترین کشور برای تحصیل MBA کجاست؟ هلند! در حالی که تقریباً هر مدرکی با آن سه حرف بزرگ احتمالاً ارقام خوبی را به دستمزد شما اضافه می کند، شما می خواهید شهری را انتخاب کنید که به رشد حرفه ای و شخصی شما کمک کند. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم در آمستردام درس بخوانید.

با افرادی از از سراسر جهان ارتباط برقرار خواهید کرد

هنگام خروج از کشور برای ادامه تحصیل موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از آنها نحوه بازگشت به کشور خود و دیدار دوستان و خانواده و همچنین هزینه های انجام این کار است. از این نظر، زندگی و تحصیل در آمستردام بسیار آسان است. اگر اهل همین قاره هستید، به راحتی می توانید از فرودگاه اسکیپل سوار هواپیما شوید یابا  قطار خود را به خانه برسانید. در حالی که گذراندن تعطیلات با خانواده همیشه خوب است، اما این مسیرهای پرواز و قطار می توانندتجارب بیشتری نسبت به غذاهای خانگی مادرتان برایتان به ارمغان بیاورند.

شروع دوره MBA در آمستردام به این معنی است که دائماً در معرض دیدگاه های تازه خواهید بود زیرا به ناچار با افرادی از سراسر جهان در تعامل خواهید بود. در نتیجه این فرصت را خواهید داشت که دنیا را از زاویه ای متفاوت ببینید، دیدگاه های خود را به چالش بکشید و به نظرات خود اطمینان بیشتری پیدا کنید! در نهایت، برقراری ارتباط با مردمی از سراسر جهان نه تنها برای زندگی حرفه ای شما فوایدی به همراه خواهد داشت، بلکه زندگی شخصی شما را نیز غنی تر می کند. آیا می خواهید در قلب آمستردام تحصیل کنید؟ ما از دانشگاه کسب و کار Nyenrode بازدید کردیم تا بررسی کنیم تحصیل در یک دانشگاه تجاری مشهور جهان در مرکز آمستردام چگونه است. مکان آنها در Keizersgracht قرار دارد که  بهتر و زیباتر از آن پیدا نمی شود.

در یک مرکز تجاری شلوغ زندگی خواهید کرد

آمستردام برای زندگی یک فرد خارجی شهری بسیار عالی است. زندگی در آن به عنوان یک انگلیسی زبان فوق العاده آسان است، همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد، و دوست یابی نسبتاً آسان است. با این حال، به عنوان یک دانشجوی MBA، آمستردام چیزهای بسیار بیشتری از خاطرات خوب به شما ارائه می دهد. پایتخت هلند زندگی تجاری شلوغی دارد که در ارتفاعات براق در منطقه زیداس متمرکز شده است - 12 دقیقه با مترو تا ایستگاه مرکزی فاصله است. به طور کلی، آمستردام به دلیل محیط پر طرفدار تجاری خود شناخته شده است. بر اساس رتبه بندی رقابت پذیری جهانی IMD در سال 2022، هلند دارای سومین کارایی برتر تجاری در جهان است.

با اینکه رتبه بندی IMD به طور کلی بر تمام کشور متمرکز است، اما پایتخت هلند هم شایسته ذکر است. به عنوان مثال، شهرداری طرح  اقدام کارآفرینی تأثیر گذار دارد. که بر تقویت اکوسیستم برای همه شرکت های تأثیرگذار، از استارتآپها گرفته تا همکاریهای بزرگ تمرکز دارد. از جمله اقدامات آن، ارزش مالی و اجتماعی بهتر و همچنین بین المللی شدن است.

در یک بهشت استارت آپی زندگی خواهید کرد

آیا می دانستید که آمستردام یکی از پایتخت های کار آفرین اروپا است؟ در واقع، هلند در رتبه ششم در شاخص جهانی نوآوری WIPO در سال 2021 قرار گرفت.

به لطف قوانین تجاری سودمند، فضای مالی خوب، و انبوهی از مراکز رشد و فضاهای کار مشترک، تمرکز فوق العاده بالایی بر شرکت های نوپا در پایتخت هلند وجود دارد - که بسیاری از آنها توسط دانشجویان راه اندازی شده اند!


می توانید فرصت های شغلی را در بخش های پر جنب و جوش تامین کنید

بسیاری از دانشجویان خارجی  برای تحصیل به هلند می آیند تا پس از فارغ التحصیلی از این کشور خارج شوند. با این حال، اگر فقط با تعداد انگشت شماری از آن ها صحبت کنید، به سرعت خواهید دید که قسمت آخر آن طرح (ترک مناطق) اغلب برای یک شغل رویایی در خاک هلند کنار گذاشته می شود. که منطقی است! بهعنوان یک خارجی، میتوانید در یکی از چندین شرکت چندملیتی که مقر آنها در هلند هستند شغل پیدا کنید - مانند Asics ،Pepsico ،MSD ،Cisco Systems ،Nike ،Netflix ،Fujitsu، یا SABIC (فقط چند مورد برای اشاره) همانطور که می بینید، فرصت های زیادی برای یافتن شغل برای انگلیسی زبان در آمستردام (و فراتر از آن) وجود دارد. با این وجود، تمرین زبان هلندی هرگز ضرری ندارد.

اگر دارنده خوش شانس پاسپورت اتحادیه اروپا هستید، زندگی و کار در اینجا باید آسان باشد. اگر خارج از اتحادیه اروپا هستید، باید گزینه های ویزای خود را در نظر بگیرید. با این حال، خبرهای خوبی داریم. شما با داشتن مدرک MBA، فردی با تحصیلات عالی در نظر گرفته می شوید و این بدان معناست که می توانید مجوز اقامت مخصوص افراد دارای تحصیلات عالی را دریافت کنید. این مجوز به شما اجازه می دهد تا یک سال بدون هیچ محدودیتی در هلند زندگی و کار کنید. می توانید تا سه سال پس از فارغ التحصیلی برای این مجوز اقدام کنید. سپس، هنگامی که در اینجا شغلی پیدا کردید، می توانید امیدوار باشید  کارفرمایتان بتواند به سازماندهی ویزای طولانی مدت کمک کند.

از بهترین ها درس خواهید گرفت

هلند دارای استاندارد آموزشی بالایی است و دانشگاه های آن همواره در بین 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. بنابراین، فارغ التحصیلی با MBA در آمستردام شما را برای موفقیت در داخل هلند و خارج ازاین  کشور آماده می کند. فارغ از شناخت بین المللی (که اگر از ما بپرسید نقطه شروع بسیار خوبی است) MBA در آمستردام به شما این فرصت را می دهد که از بسیاری از کارآفرینان و مدیران عاملی که قبلاً با موفقیت قله ی زندگی تجاری را فتح کرده اند، بیاموزید.

می توانید از رویکرد عملی هلندی برای آموزش بهره مند شوید

ممکن است بپرسید چه موضوعی در رابطه با  تحصیل در هلند بسیار عالی است؟ خوب، هلندی ها میدانند که در حالی که تئوری ها عالی هستمد، برتری در شغل به تمرین عملی بستگی دارد شما هم به عنوان یک دانشجوی آینده نگر MBA با چند سال تجربه کاری در رزومه تان، احتمالاً با این بحث موافق هستید. به همین دلیل است که وقتی به دنبال پل زدن بین تئوری و عمل هستید آمستردام باید در رادار شما باشد. با وجود تمام استارتاپ ها، شرکت های متوسط و چندملیتی هایی که در شهر حضور دارند، شانس زیادی برای کار با پرونده های واقعی زندگی که متناسب با مسیر شغلی شما هستند دارید.

شما این فرصت را دارید که با همه افراد از مبتکران دانشجو گرفته تا رهبران صنعت تعامل داشته باشید و مهارت هایی را که یاد می گیرید - هم در دوره MBA خود و هم در خارج از آن به کار ببرید.

همانطور که با هلندی ها ارتباط برقرار میکنید، چه قهرمانان استارت آپ و چه مدیران عامل، احتمالاً متوجه این موضوع میشوید که آنها تمایل دارند بسیار رک و صریح  باشند. و اگرچه ممکن است در ابتدا بی ادبانه به نظر برسد، اما نگرش عملی و بدون دروغ  آنها بسیار کارآمد است.

از راحتی زندگی در هلند لذت خواهید برد

ما شش دلیل بسیار کاربردی را به شما ارائه کرده ایم که چرا گرفتن MBA در آمستردام انتخاب خوبی است. و در حالی که افراد حرفه ای زیادی برای تحصیل در پایتخت هلند وجود دارد، دلایل زیادی نیز وجود دارد که چرا برای زندگی شخصی شما عالی است - و این موارد تقریباً در هنگام مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیلتان هم مهم هستند! اول از همه، زندگی در هلند به عنوان یک خارجی آسان است. اساساً همه انگلیسی صحبت می کنند، مردم تمایل دارند در مورد فرهنگ شما کنکاش کنند  و کنجکاو هستند و اگر با صراحت هلندی ها کنار بیایید، کار با آنها بسیار آسان میشود. ثانیاً، آمستردام شهری فوقالعاده پر جنب و جوش با تعداد زیادی کافه، رستوران، کلوپ شبانه و بار است. چه به دنبال گذراندن یک بعدازظهر خنک باشید چه به دنبال رقصیدن در شب، همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد.

در نهایت، اگر به دنبال خروج از این روند همیشگی هستید، دیگر لازم نیست برای یافتن شهرهای زیبا در هلند که جزء آمستردام نیستند، راه دور بروید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: