مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پرستاری در هلند برای دانشجویان بین المللی

تحصیل پرستاری در هلند برای دانشجویان بین المللی

شکی نیست که بیماری کرونا تاثیر شگرفی بر سیستم بهداشت و درمان جهان گذاشته است. هم‌اکنون، بسیاری از کشورهای جهان بدلیل تعداد زیاد بیماران حاضر در مراکز درمانی خود، با کمبود پرستار مواجه شده‌اند. با این وجود، حتی قبل از این بحران جهانی نیز هلند با کمبود پرستار مواجه بود. بنابراین، اگر به فکر شغل پرستاری در هلند هستید، الان بهترین زمان برای آمدن به هلند است. هلند یکی از بهترین مقاصد آموزشی برای تحصیل دانشجویان خارجی در رشته‌ی پرستاری محسوب می‌شود.

جدا از فرصت پیشرفت شغلی، هلند دارای فرهنگ خارق‌ العاده‌ای است. هلند به‌عنوان 'کشور دوچرخه‌ سواری' مشهور است، چون هلندی‌ها دوچرخه را بیش از دیگر وسایل حمل و نقل دوست دارند. اما چگونه می‌توانید در هلند در رشته‌ی پرستاری تحصیل کنید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، این مقاله را مطالعه کنید.

چه دوره‌های تحصیلی برای رشته‌ی پرستاری وجود دارد؟

هلند دارای یک سیستم آموزشی کاملاً پیچیده است. اکثر کشورها دارای دوره‌های مشخص کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. با این حال، در هلند، دو سطح تحصیلی MBO و HBO وجود دارد. MBO یک آموزش کاربردی در سطح متوسط است که از آموزش‌های حرفه‌ای- معادل آموزش گواهی دیپلم تشکیل شده است. از سوی دیگر، HBO معادل آموزش عالی در کشورهای دیگر است.

بنابراین، به‌ عنوان یک دانشجوی خارجی، برای تحصیل در رشته‌ی پرستاری در هلند، چه کاری باید انجام دهید؟ اگر به‌ دنبال مدرک پرستاری هستید، HBO مناسب خواهد بود، چون این سیستم، مشابه سیستم کارشناسی ارشد سایر کشورهاست. هم MBO و هم HBO بیشتر توسط دانشگاه‌های علمی کاربردی ارائه می‌شوند تا دانشکده‌های سنتی پرستاری. برای مثال، دانشگاه علوم کاربردی NCOI، یک دوره‌‌ی پرستاری HBO برگزار می‌کند که در چهار سال تحصیلی اجرا می‌شود. پس از اتمام تحصیل در دوره‌ی پرستاری HBO، می‌توانید به نیروی کار بپیوندید یا تحصیلات خود را ادامه دهید. برای مثال، Hogeschool Utrecht، یک دوره‌ی کارشناسی ارشد برگزار می‌کند که بسته به برنامه‌ی شما، دو یا سه سال طول می‌کشد.

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی پرستاری در هلند

دانشجویان خارجی در دانشکده‌های دولتی پرستاری در هلند، بدون توجه به کشوری که از آن آمده‌اند، یک شهریه پرداخت می‌کنند. با این حال، برخی دانشگاه‌ها ممکن است از دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا، هزینه‌ی کمتری- بین 1000 تا 2083 یورو- دریافت کنند. در مورد دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا، بسته به دانشگاه، دانشجویان ممکن است سالانه 20000 یورو پرداخت کنند. بنابراین، حتماً به وب‌سایت موسسه‌ی انتخابی خود مراجعه کنید.

برای زندگی در یک محل اقامت مناسب، حداقل به 400 یورو در ماه نیاز دارید. به‌ عنوان یک راه جایگزین، می‌توانید در یکی از خانه‌های دانشجویی ارزان‌ قیمت دانشگاهی اقامت گزینید. همچنین برای تامین هزینه‌های دیگری همچون آب و برق، حمل و نقل و غذا، احتمالاً به 500 یورو در ماه نیاز دارید. برای جبران این هزینه‌ها، دانشجویان خارجی مجاز به 16 ساعت کار در هفته و همچنین کار تمام‌ وقت در ماه‌های تابستان (ژوئن تا آگوست) هستند.

شرایط تحصیل در رشته‌ی پرستاری در هلند

یکی از اصلی‌ترین شرایط تحصیل در رشته‌ی پرستاری در هلند، سابقه‌ی تحصیلی پیشین شماست. دانشجویان داخلی یا کسانی که در سیستم تحصیلی هلند آموزش دیده‌اند، به دیپلم MBO سطح 4 نیاز دارند. دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در رشته‌ی پرستاری در هلند هستند، باید دارای مدرک دیپلم معادل باشند. ذکر این نکته ضروری است که اکثر دانشکده‌های پرستاری در هلند همچون دانشگاه علوم کاربردی اینهولند، شرط سنی 21 سال و بالا را برای متقاضیان در نظر گرفته‌اند. دانستن زبان هلندی نیز با توجه به اینکه در بیشتر سخنرانی‌ها استفاده می‌شود، الزامی است. همچنین، آگاهی از زبان هلندی، یک مهارت قابل‌ توجه در مهارت‌های ارتباطی شما در هلند است.

به چه زبان‌هایی در رشته‌ی پرستاری تحصیل خواهید کرد؟

زبان اصلی آموزش که در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود، زبان هلندی است. برای مثال، اکثر دوره‌های تحصیلی دانشگاه علوم کاربردی NCOI، به زبان هلندی تدریس می‌شود. دوره‌های نادری نیز وجود دارد که از زبان انگلیسی برای انتقال اطلاعات یا ارسال پروژه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین، باید چند دوره‌ی کوتاه بگذرانید تا با زبان هلندی آشنا شوید.




بهترین دانشکده‌های پرستاری در هلند

دانشگاه علوم کاربردی NCOI

دوره‌های تحصیلی ارائه شده: HBO Nursing، کارشناسی ارشد

دانشگاه علوم کاربردی NCOI در سال 1996 تاسیس شد و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی در هلند است. این دانشگاه دوره‌‌های آموزشی جامعی را در رشته‌‌های گوناگون از جمله پرستاری و همچنین دوره‌های کوتاهی را در رشته‌هایی همچون IT، منابع انسانی و مدیریت برگزار می‌کند. دانشگاه NCOI دارای بیش از 15000 دانشجوی داخلی و خارجی است که در دوره‌های این دانشگاه ثبت‌ نام کرده‌اند. اگر می‌خواهید در صنعت بهداشت و درمان کار کنید، این موسسه‌ی آموزشی فرصت شروع یا پیشرفت شغلی را به شما می‌دهد. دانشگاه علوم کاربردی NCOI، بهترین دانشکده‌ی پرستاری در هلند شناخته می‌شود.

هدف دوره‌ی پرستاری دانشگاه علوم کاربردی NCOI، پرورش مهارت‌های افراد علاقه‌مند به رشته‌ی پرستاری است. آموزش‌های ارائه شده در این موسسه، شما را آماده می‌کند تا برای فرصت‌های شغلی در آینده آماده شوید. بهترین بخش دانشگاه NCOI، این حقیقت است که به افراد شاغل در این رشته، اجازه می‌دهد مهارت‌های خود را ارتقاء دهند. وب‌سایت این دانشگاه را بررسی کنید تا ببینید آیا به‌ عنوان یک دانشجوی تازه یا یک پرستار فعال، شرایط لازم را برای پذیرش دارید یا نه.

Hogeschool اوترخت

دوره‌های تحصیلی ارائه شده: HBO Nurse، کارشناسی ارشد

Hogeschool Utrecht یکی دیگر از موسسات آموزشی در هلند است که باید در این فهرست نامی از آن بُرد. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های برتر علوم کاربردی در هلند است که در رشته‌های مهندسی، طراحی، علوم محیط‌زیست، مدیریت بازرگانی، فن‌آوری و بهداشت و درمان دوره‌های تحصیلی برگزار می‌کند. در نتیجه، گزینه‌های تحصیلی گوناگونی پیش روی دانشجویان است تا بتوانند دانش و مهارت کافی را برای نیازهای موجود در صنعت بهداشت و درمان کسب کنند.

دوره‌ی HBO Nurse، به‌ گونه‌ای طراحی شده که شما را در تمام مهارت‌های لازم یک پرستار در محیط کار آموزش دهد. برخی از تمرین‌های عملی که در این دوره یاد خواهید گرفت، شامل اندازه‌گیری فشار خون، مراقبت از زخم‌ها و تعامل با بیماران است. در طولانی‌مدت، شما به درک بهتری از این شغل و چالش‌های مرتبط با آن خواهید رسید. پس از پایان دوره‌ی HBO Nurse، می‌توانید در دوره‌ی کارشناسی ارشد ثبت‌نام کنید تا مهارت‌ها و دانش خود را ارتقاء دهید.

دانشگاه اینهولند (Inholland University)

دوره‌های تحصیلی ارائه شده: HBO Nursing، کارشناسی ارشد

دانشگاه اینهولند در سال 2002 تاسیس شد و دارای هشت پردیس در هشت شهر غرب هلند است. این دانشگاه دارای بیش از 37000 دانشجو از 100 کشور جهان است. در نتیجه، شما به جامعه‌ی گسترده‌ای وصل خواهید شد که برای هر دانشجوی خارجی مفید است. این دانشگاه، دوره‌های تحصیلی را در رشته‌‌های گوناگونی از جمله پرستاری برگزار می‌کند.

دوره‌ی آموزشی HBO Nurse در دانشگاه اینهولند نه‌ فقط شما را با چگونگی مراقبت‌های پزشکی از بیمار آشنا می‌کند، بلکه آموزش‌های اجتماعی نیز به شما می‌دهد. در این دانشکده‌ی پرستاری در هلند، شما می‌توانید با جنبه‌های اجتماعی دنیای پرستاری نیز آشنا شوید. طول این دوره چهار سال است و شامل کلاس‌های عملی و نظری است. علاوه بر این دوره‌ی تمام‌ وقت، شما می‌توانید دوره‌‌ی پرستار تخصصی را نیز انتخاب کنید که عمدتاً بر مراقبت‌های ویژه تمرکز دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: