مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حقایقی خنده دار درباره ی هلند-بخش دوم

حقایقی خنده دار درباره ی هلند-بخش دوم

در ادامه ی حقایقی خنده دار درباره ی هلند 

پُل‌ها

آمستردام بیش از 1280 پُل دارد. این به معنی آن است که اگر قرار باشد هر روز فقط از یک پُل عبور کنیم، عبور از تمام پُل‌ها، 3.5 سال طول می‌کشد. خوشبختانه، هیچ محدودیتی برای عبور از فقط یک پل در یک روز وجود ندارد.

کیک صبحانه

همچون خیلی از فرهنگ‌ها، هلندی‌ها دارای گزینه‌های متفاوت بسیاری برای صبحانه هستند، از جمله کورن‌فلکس یا نان با غذای سرد، پنیر یا مخلفات شیرین (همچون مربا، خامه‌ی شکلاتی یا hagelslag). اما هلندی‌ها غالباًontbijtkoek  (کیک صبحانه) می‌خورند که به peperkoek (کیک فلفل) یا kruidkoek (کیک ادویه) نیزمعروف است.

این کیک بیشتر همچون یک نان چسبناک و فشرده است. مزه‌ی آن شیرین اما تند است و شامل ادویه‌هایی همچون دارچین، زنجبیل، میخک و جوز هندی است. یک نوع محلی از این کیک که در شمال هلند درست می‌شود، با بادیان طعم‌دار می‌شود و oudewijvenkoek نامیده می‌شود.

Ontbijtkoek یک درمان خانگی سنتی برای مشکلات شکم است و گزارش شده که دارای ویژگی‌های مُسهل است، پس خیلی مواظب باشید.

در حالیکه کیک صبحانه را می‌توان به‌تنهایی مصرف کرد، غالباً در کره یا ساندویچ بین دو قطعه نان نیز سرو می‌شود! بله، واقعاً یک ساندویچ کیک است.

هویج

هویج‌های نارنجی در قرن هفدهم در هلند ظاهر شدند. ادعا شده که این هویج‌ها، برای House of Orange کاشته می‌شدند که شورش هلند را در مقابل اسپانیا رهبری می‌کردند و بعدها به خانواده‌ی سلطنتی هلند تبدیل شدند.

نارنجی همچنان رنگ رسمی هلند است.

قهوه

بعد از کشورهای اسکاندیناوی، هلندی‌ها بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان قهوه در جهان هستند. در 1600 و 1700، هلندی‌ها نخستین کسانی بودند که قهوه را در حجم بالا به اروپا آوردند و در سال 1988، نخستین کسانی بودند که قهوه را به جنبش تجارت منصفانه با برند Max Havelaar اضافه کردند.

مکتب یوهان کرایوف

یوهان کرایوف فقط برای فوتبالش معروف نبود، بلکه برای تک‌گویی‌های غیرمتعارفش نیز شهره بود که ترکیبی از افکار درخشان و بیان واضحات است. حتی متنفرترین فرد از فوتبال، حداقل با این گفته‌های کرایوف آشناست که به مکتب یوهان کرایوف معروف است.

تک‌گویی خیلی معروف او، De bal is rond (توپ گرد است)، به‌معنای آن است که پیامد چیزی، غیرقابل‌پیش‌بینی است.

تک‌گویی‌های دیگری که از او بسیار نقل‌قول می‌شود، از این قرار است:

  •  هر حُسنی، دارای معایب خود نیز هست.
  •  بدون توپ، نمی‌توانید برنده شوید.
  •  همیشه مطمئن شوید که یک گل بیشتر از حریف می‌زنید.
  •  ببینید، باید حداقل توپ را بین دو تیرک بزنید.


لبنیات

هلندی‌ها در مقایسه با کشورهای دیگر، دارای پایین‌ترین موارد عدم‌تحمل به لاکتوز هستند- فقط 1 درصد، چرا؟ چون محصولات درست شده از شیر، بخش بزرگی از رژیم غذایی اصلی هلندی‌ها را تشکیل می‌دهند- حتی برای بزرگسالان.

اسم مصغّر

هلندی‌ها اسم‌های مصغّرشان را دوست دارند. اگر ما یک سگ را 'سگی' یا یک گربه‌ی بامزه را پیشی می‌نامیم، هلندی‌ها اسم مصغّر 'je' را به انتهای اسم اضافه می‌کنند. برای مثال، یک سگ- hond- یا گربه- kat- به hondje یا katje تبدیل می‌شود. اما این فقط به چیزهای بامزه منتهی نمی‌شود. حتی یک میز- tafel- یا یک شیشه آبجو- bier- می‌تواند tafeltge یا biertge شود. این تا آنجا پیش می‌رود که برخی کلمات را دیگر نمی‌توان از اسم مصغّرشان جدا کرد.

برخی اسم‌های مصغّر، حتی معنایی کاملاً جدا و متفاوت از کلمه‌ی ریشه‌شان به خود می‌گیرند، همچون brood و broodje- یک قطعه نان و یک رول نان- یا stuk و stukje- یک زن زیبا و یک قطعه از چیزی.

چند کلمه، معمولاً اسم‌های جمع یا غیرقابل‌شمارش، هیچ‌گاه اسم مصغّر نمی‌شوند، برای مثال، دولت- regering هیچ‌گاه regerinkje و الکتریسیته هیچ‌گاه electriciteit نمی‌شود. رویدادهای جدی هیچ‌گاه با اسم مصغّر نامیده نمی‌شوند- برای مثال، تولد، ازدواج یا تشییع جنازه، هیچ‌گاه geboortetje، huwelijkje یا begrafenisje نخواهد شد.

آب‌نبات

هلندی‌ها عاشق آب‌نبات هستند. برای اینکه به شما ایده‌ی از این موضوع بدهیم که چه‌مقدار آن‌ها آب‌نبات‌های شیرین یا نمکین را دوست دارند، باید بگوییم هر هلندی در سال به طور متوسط، 2 کیلوگرم آب‌نبات مصرف می‌کند. اگرچه بیش از 80 نوع آب‌نبات در هلند وجود دارد و بیشتر فروشگاه‌های خواربار فروشی، تقریباً همان فضایی را که به شکلات اختصاص داده‌اند، به همان اندازه آب‌نبات می‌فروشند، چند نکته‌ی مهم وجود دارد که هر عاشق آب‌نبات، باید از آن آگاه باشد.

مزه‌های همیشگی آب‌نبات

  •  آب‌نباتengelse – این آب‌نبات‌ها، اشکال ترکیبی هستند و بیشترشان دارای یک لایه نارگیل یا شکر هستند.
  •  آب‌نباتzoute - 'آب‌نبات نمکین': این آب‌نبات‌‌ها، از salmiak (کلرید آمونیوم) درست شده‌اند تا مزه‌ی نمکین بدهند.
  • آب‌نباتdubbelzoute - آب‌نبات نمکین دوبله: فقط کمی دارای نمک اضافی است.
  •  آب‌نباتzoete - آب‌نبات شیرین.
  •  آب‌نباتlaurier - آب‌نبات برگ بو.
  •  آب‌نباتsalmiak - آب‌نبات salmiak: کمی متفاوت از آب‌نباتzoute  است و معمولاً آب‌نبات‌های سختی با طعم salmiak نمکین کُلرید آمونیوم می‌باشد.
  •  آب‌نبات عسلی- آب‌نبات عسلی.
  •  mintdropjes- آب‌نبات با مزه‌ی نعناع.

شکل‌های همیشگی آب‌نبات:

  •  boerderijdrop- دارای شکلی همچون یک boerderij، خانه‌ی سر مزرعه است.
  •  muntdrop- دارای شکلی همچون munt، سکه است.
  •  katjesdrop- دارای شکلی همچون katten، بچه گربه است.
  • dropveters- دارای شکلی همچون veters، تور است.
  •  griotten- مکعب‌های قهوه‌ای روشن و نرم که با شکر پوشانده شده است.
  •  kokindjes- مشابه اما سیاه و فاقد پوشش شکر.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: