مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان خارجی می‌توانند برای طول مدت تحصیل‌شان، درخواست صدور اجازه‌ی اقامت دانشجویی در هلند دهند- به‌همراه یک سال دیگر برای 'ویزای Orientation' فارغ‌التحصیلی برای پیدا کردن کار.

دانشجویان خارجی که در دوره‌های تحصیلات عالی در هلند پذیرفته شده‌اند، واجد شرایط دریافت اقامت در هلند برای طول مدت تحصیل خود هستند. آن‌ها همچنین مجاز به درخواست یک سال اقامت اضافی قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی‌‌شان و یک سال اقامت اضافی بعد از فارغ‌التحصیلی‌شان در هلند برای پیدا کردن کار هستند.

اگر می‌خواهید برای تحصیل بیش از سه ماه به هلند بروید، زمانی‌که موقتاً در دوره‌ای پذیرفته شدید، موسسه‌ی آموزشی‌تان از طرف شما، برای اجازه‌ی اقامت دانشجویی شما در هلند، اقدام خواهد کرد.

ویزای دانشجویی در هلند

بسته به ملیّت‌تان، برای وارد شدن به هلند، شما ممکن است به اجازه‌ی اقامت دانشجویی (MVV) و همچنین برای ماندن در این کشور برای بیش از سه ماه، به یک اجازه‌ی اقامت در هلند نیاز داشته باشید. از سال 2013، موسسه‌ی آموزشی (حامی رسمی شما)، می‌تواند در یک درخواست، هر دو اجازه‌ی اقامت‌تان را از طریق پروسه‌ی ورود و سکونت (TEV) ارائه دهد.

قوانین متفاوتی برای شهروندان عضو اتحادیه‌ی اروپا، منطقه‌ی اقتصادی اروپا (اتحادیه‌ی اروپا به‌همراه ایسلند، لیختن‌اشتاین و نروژ) و سوئیس و همچنین اعضای خانواده‌شان اعمال می‌گردد.


شرایط صدور اجازه‌ی اقامت دانشجویی در هلند

علاوه بر شرایط عمومی برای ارائه‌ی درخواست برای اجازه‌ی اقامت موقتی و MVV، شما باید شرایط خاص دیگری نیز داشته باشید. موسسه‌ی آموزشی‌تان، از طرف شما درخواست خواهد داد، پس آن‌ها نیز ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشند.

دانشجویان باید همچنین ثابت کنند که دارای منابع مالی کافی و طولانی‌مدت برای حمایت از اقامت خود در هلند هستند.

آموزش‌های ثانویه و آموزش‌های شغلی

شما باید دارای مدرک (موقتی) ثبت‌نام در یک دوره‌ی آموزشی تمام‌وقت در یک موسسه‌ی آموزش تحصیلات ثانویه یا آموزش‌های شغلی در هلند باشید و بتوانید ثابت کنید هلند مناسب‌ترین مکان، برای گذراندن دوره‌ی آموزشی مورد نظرتان است (برای مثال، آن دوره در کشور زادگاه‌تان وجود ندارد).

علاوه بر این، شما باید حداقل دو تا از شرایط زیر را داشته باشید:

  •  دارای ارتباطات خانوادگی در هلند باشید
  • بتوانید به زبان هلندی صحبت کنید، بفهمید، بخوانید و بنویسید (مدرسه یا کالج مورد نظرتان، ممکن است از شما بخواهند در امتحان زبان هلندی شرکت کنید یا دوره‌ای را بگذرانید).
  •  تبعه‌ی سورینام، اندونزی یا آفریقای جنوبی باشید و در زمان درخواست، در این کشورها زندگی کنید.

شما همچنین باید ثابت کنید که با گذراندن این دوره‌ی آموزشی، کمک مفیدی به کشور زادگاه خود و بازار کار آن خواهید کرد- مدرسه یا دانشگاه شما، روش خاص خود را برای امتحان این موضوع خواهد داشت.

تحصیلات عالی و دانشگاه

شما باید از قبل به‌عنوان دانشجو در یک دوره‌ی آموزش عالی تمام‌وقت یا در دانشگاهی در هلند، کالج دانشگاهی یا دانشگاه علوم کاربردی پذیرفته شده باشید.

اگر در یک دوره‌ی تحصیلی برای آمادگی برای حضور در موسسات آموزش عالی یا دانشگاه ثبت‌نام کرده باشید، می‌توانید درخواست اجازه‌ی اقامت دانشجویی بدهید. شما مجاز هستید تا قبل از آنکه دوره‌ی آموزش عالی‌تان شروع شود و برای آمادگی برای آن دوره یا امتحان ورودی، یک سال قبل به هلند بیایید.

علاوه بر این، با موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان تماس بگیرید و ببینید آیا آن‌ها شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان خارجی دارا هستند یا خیر. برای مثال، شما ممکن است نیاز داشته باشید دانش زبان هلندی خود را ثابت کنید یا در امتحان انتقالی شرکت کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: