مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه های هلند در سال 2022

برترین دانشگاه های هلند در سال 2022

تحصیل در هلند بیش از هر زمان دیگری در بین دانشجویان خارجی شایع شده و این مسئله تا حد زیادی به‌دلیل بیشتر شدن دانشگاه‌های هلندی است که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان سال 2022 مجله‌ی تایمز، 13 دانشگاه هلند در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. با توجه به اینکه دانشجویان خارجی بیشتر و بیشتری برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های هلند به این کشور می‌آیند، تعداد دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی افزایش یافته است. همه‌ی دانشگاه‌های هلند در این رتبه‌بندی، بیش از 40 دوره‌ی تحصیلی گوناگون کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند و برخی از آن‌ها همچون دانشگاه آمستردام و دانشگاه لیدن- بیش از 100 دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند.

5 دانشگاه برتر هلند

دانشگاه های برتر هلند 2022 - دانشگاه و تحقیقات واگنینگن (Wageningen University & Research)

دانشگاه و تحقیقات واگنینگن با تمرکز ویژه بر علوم کشاورزی و محیط زیست، یکی از بهترین موسسات علوم زیستی و اجتماعی در جهان به‌شمار می‌آید. نزدیک به 14000 دانشجو در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره‌های حرفه‌ای هستند. اکثر دوره‌های کارشناسی ترکیبی از زبان هلندی و انگلیسی تدریس می‌شود، اما حدود 40 دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد تنها به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. این دانشگاه تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان خارجی را به این دلیل جذب می‌کند- حدود 27 درصد کل دانشجویان، خارجی هستند. در مجموع، این دانشگاه 20 برنامه‌ی تحصیلی گوناگون را در مقطع کارشناسی برگزار می‌کند، از جمله دوره‌های تجارت، توسعه‌ی بین‌الملل و علوم بهداشت و درمان. 37 برنامه‌ی تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد وجود دارد که همه‌ی آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. تکمیل همه‌ی دوره‌ها دو سال طول می‌کشد. شهر واگنینگن در مرکز هلند قرار دارد، اما از آمستردام یا مرز آلمان چندان دور نیست.

دانشگاه های برتر هلند 2022 - دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

دانشگاه آمستردام در سال 1632 تاسیس شد و سومین دانشگاه قدیمی هلند محسوب می‌شود. این دانشگاه حدود 24000 دانشجو دارد که بزرگترین جمعیت دانشجویی در هلند است. دانشگاه آمستردام علاوه بر قرار گرفتن در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان، در رشته‌های هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی از رتبه‌ی بالایی برخوردار است. این دانشگاه حدود 150 دوره‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی برگزار می‌کند و بیش از 3000 دانشجوی خارجی را از بیش از 100 کشور جهان به خود جذب کرده است. پردیس اصلی این دانشگاه در مرکز آمستردام قرار دارد و ساختمان‌های دانشگاه در اطراف این شهر پراکنده شده‌اند و امکان ادغام بین دانشجویان و افراد محلی را فراهم می‌کنند. دانشگاه آمستردام، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپاست و دارای یک کتابخانه‌ی مرکزی با بیش از 4 میلیون کتاب و هزاران نسخه‌ی خطی، نامه، نقشه و آثار کمیاب می‌باشد. این دانشگاه همچنین دارای پنج موزه نیز هست.




دانشگاه های برتر هلند 2022 - دانشگاه اوترخت (Utrecht University)

دانشگاه اوترخت در سال 1636 تاسیس شد و یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در هلند به‌حساب می‌آید. دانشگاه اوترخت بیش از 90 برنامه‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 12 برنامه‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. همه‌ی این برنامه‌ها به‌زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی از جمله علوم طبیعی، حقوق، حکمرانی، علوم زیستی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم زمین را شامل می‌شوند. دانشجویان و کارکنانی از 118 کشور گوناگون جهان در دانشگاه اوترخت تحصیل و مشغول به‌کار هستند. انجمن‌ها و باشگاه‌های دانشجویی گوناگونی در این دانشگاه وجود دارد که در رشته‌های هنرهای نمایشی، ورزش، هنر و بسیاری از رشته‌‌های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

دانشگاه های برتر هلند 2022 - دانشگاه لیدن (Leiden University)

دانشگاه لیدن در سال 1575 تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه هلند محسوب می‌شود و با اعضای خانواده‌ی سلطنتی هلند که غالباً به‌عنوان دانشجو در این دانشگاه شرکت می‌کنند، ارتباط دارد. بسیاری از سیاستمداران هلند در کنار تعدادی از چهره‌های برجسته‌ی فکری و فرهنگی این کشور در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. فیلسوفانی همچون اسپینوزا و دکارت در عصر طلایی هلند در لیدن تحصیل کرده‌اند. از آن زمان، 16 دریافت‌کننده‌ی جایزه‌ی نوبل با این دانشگاه مرتبط بوده‌اند، از جمله آلبرت اینشتین و انریکو فرمی. بیش از 200 دوره به زبان انگلیسی در این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می‌شود. 28000 دانشجو از 100 کشور جهان در حال حاضر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. با وجود سابقه‌ی طولانی، دانشگاه لیدن جزمی‌اندیش نیست. به داشتن نوآوری مشهور است و از شیوه‌ی آموزشی متمایزی استفاده می‌کند که بر یادگیری فردی و کار گروهی متمرکز است.

دانشگاه های برتر هلند 2022 - دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University Rotterdam)

دانشگاه اراسموس روتردام، یک دانشگاه دولتی واقع در شهر روتردام است و نام آن برگرفته از انسان‌شناس و دین‌شناس معروف قرن 15، دسیدریوس اراسموس روتروداموس (Desiderius Erasmus Roterodamus) است. این دانشگاه در سال 1913 به‌عنوان مدرسه‌ی تجارت و بازرگانی هلند تاسیس شد و نام خود را چندین بار تغییر داد تا در نهایت در سال 1973 به دانشگاه اراسموس روتردام تبدیل شد. این دانشگاه دارای هفت دانشکده است که بر چهار شاخه‌‌‌ی زیر تمرکز دارد: سلامت و درمان، ثروت، حکومتداری و فرهنگ. تیم هیات علمی دانشگاه شامل تعدادی از دانشمندان و سیاستمداران برجسته‌ای همچون برنده‌ی جایزه‌ی نوبل یان تینبرگن و نخست‌وزیر سابق هلند یان پیتر بالکِننده هستند.

اسامی دانشگاه های برتر هلند 2022

دانشگاه های برتر هلند 2022
رتبه ی جهانی رتبه در هلند دانشگاه شهر
53
1

Wageningen University & Research

Wageningen
65 2 دانشگاه آمستردام آمستردام
69
3 دانشگاه اوترخت اوتریخت
71 4

دانشگاه لیدن

لیدن
72
5 دانشگاه اراسموس روتردام روتردام
=75 6

دانشگاه تکنولوژی دلفت

دلفت
=80
7

دانشگاه خرونگین

Enschede 
115 8

Vrije Universiteit Amsterdam

آمستردام
=127
9

دانشگاه ماستریخت

ماستریخت
132= 10

دانشگاه رادبوود

Enschede
201-250
11=

دانشگاه آیندهوفن

آیندهوفن
201-250 11=

دانشگاه تیبورگ

 تیبورگ
201-250 11=

University of Twente

Twente


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: