مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزا استارت آپ هلند 2020

ویزا استارت آپ هلند 2020

هلند برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا (EU) به دنبال راه اندازی کسب و کار هستند، ویزای استارت آپ را صادر می کند. ویزای استارت آپ هلند یک مجوز اقامت است که حداکثر برای یک سال اعتبار دارد.

ویزای استارت آپ هلند

طرح ویزای استارت آپ هلند این امکان را برای کارآفرینان جاه طلب خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس فراهم می کند تا برای مجوز اقامت موقت هلند درخواست کنند، که از این به عنوان ویزای استارت آپ یاد می شود. طرح ویزای start up هلند برای کارآفرینان، این اجازه را می دهد تا حداکثر در مدت یک سال تجارت جدید نوآورانه خود را شروع کنند. دریافت راهنمایی از یک مجری (تسهیلگر) مجرب اجباری است. این پشتیبانی به شما کمک می کند تا از یک کسب و کار نوپا به یک شرکت کاملاً پیشرفته تبدیل شوید. این یک مشارکت برد-برد بین کار آفرین و جامعه هلند است، به نحوی که شما یک تجارت موفق دارید و اقتصاد هلند نیز از سود آن بهره مند می شود.

چگونه برای ویزای استارت آپ هلند اقدام کنیم؟

مجری شما می تواند با استفاده از فرم مناسب درخواست که در وب سایت آن ها قرار داده شده، درخواست ویزای هلند شما را به اداره مهاجرت و تابعیت ارائه دهد. انجام این کار شامل ارائه اطلاعاتی در مورد خود شما، برنامه تجاری و روش عملیاتی پیشنهادی شما است. کارآفرینانی که هنوز در خارج از کشور اقامت دارند، می توانند درخواست خود برای مجوز اقامت به سفارت یا کنسولگری هلند در کشوری که در آن زندگی می کنند را ارائه دهند. این ممکن است شامل درخواست مجوز اقامت موقت (mvv) نیز باشد. یک استثنا برای کارآفرینان با ملیت استرالیایی، کانادایی، ژاپنی، نیوزیلندی، امریکایی و کره جنوبی وجود دارد. این کارآفرینان می توانند با استفاده از فرم مناسب درخواست که مستقیما در وب سایت اداره مهاجرت و تابعیت (IND) قرار داده شده، در خواست مجوز اقامت هلند خود را ثبت کنند. اتباع خارجی که دارای مجوز اقامت معتبر هستند و می خواهند آن را به مجوز اقامت برای کارآفرینان تغییر دهند، می توانند از آن فرم درخواست استفاده کنند. هزینه درخواست باید در هنگام ارسال آن پرداخت شود. اجازه اقامت را می توان از دفاتر IND، یا یکی از مراکز مهاجرت در هلند دریافت کرد.

شرایط ویزای استارت آپ هلند

برای ارزیابی، IND با آژانس موسسات هلند (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland ،RVO)، بخشی از وزارت اقتصاد و سیاست های اقلیمی مشورت می کند. پنج شرط وجود دارد که باید آنها را برآورده کنید:

همکاری با یک مجری متخصص قابل اعتماد

یکی از شرایط لازم برای مجوز اقامت، همکاری مشترک با یک مجری (تسهیلگر) است. این همکاری باید در توافق نامه (امضا شده) بین کارآفرین و مجری تنظیم شود و مجری باید تجربه هدایت استارت آپ ها را داشته باشد. مجری بسته به نیاز های کارآفرین، راهنمایی مورد نیاز را در پکیجی مخصوص ارائه می دهد. به عنوان مثال مجری می تواند به مدیریت عملیاتی، بازاریابی، تحقیق و جستجوی سرمایه گذاران برای راه اندازی این شرکت نوآور کمک کند. تسهیل کننده همچنین باید از نظر مالی توانا باشد. مجری به هیچ وجه نباید ورشکسته و امتیاز منفی داشته باشد و همچنین او نباید از اقوام یا بستگان کارآفرین باشد (تا درجه سه؛ فرزند، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، برادر و یا خواهر والدین یا فرزندان آن ها).

محصول یا خدمت نوآورانه باشد

آژانس موسسات هلند (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland، RVO) بررسی می کند که آیا محصول یا خدمات شما نوآورانه است یا خیر. اگر حداقل یکی از 3 شرط زیر رعایت شود، محصول یا خدمت نوآورانه است:

  • این محصول یا خدمت در هلند جدید باشد.
  • یک فناوری جدید برای تولید، توزیع یا بازاریابی در این امر دخیل باشد.
  • یک رویکرد نوآورانه سازمانی و فرآیندی وجود داشته باشد.


مثال های (غیر قطعی) می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • محصول یا خدمت در هلند جدید باشد.
  • نشان دهنده فناوری جدید باشد.
  • ساختار/ روند سازمانی مبتکرانه داشته باشد.
  • فعالیت هایی که در سیاست های بخش برتر تشویق می شوند.
  • سازمانی با مسئولیت های اجتماعی.
  • رویکردی مبتکرانه صرفه جویی در مصرف انرژی. 
  • سازگاری یا ترکیب هوشمندانه و خلاقانه در خدمت برنامه های میان بخشی.
  • ترکیبات جدید محصول/ بازار عرضه.
  • رویکرد خلاقانه یا نوآورانه بازار.
  • نوآوری اجتماعی.

کارآفرین باید برنامه ای برای پیشبرد ایده به یک کسب و کار داشته باشد

به عنوان یک کارآفرین، برای پیشرفت از یک ایده به یک کسب و کار باید فعالیت های خاصی انجام شود. دولت می خواهد بداند این ها چه فعالیت هایی هستند. کارآفرین این توصیفات را در یک برنامه گام به گام که حاوی اطلاعات مربوط به سازمان است ارائه می دهد. کارآفرین باید نقش فعالی در کسب و کار داشته باشد و این بدان معناست که صرفا نباید فقط سهامدار یا سرمایه گذار باشد. برنامه گام به گام حداقل باید شامل موارد زیر باشد:

  • ساختار سازمان
  • نقش ها و وظایف
  • ماهیت قانونی
  • کارکنان
  • هدف شرکت
  • شرح ایده محصول یا خدمت و دلیل نوآورانه بودن آن 
  • فعالیت ها در سال اول. 
  • شرح برنامه ریزی و فعالیت های تجاری.
  • مراحلی که باید در راه اندازی شرکت طی شود.

کارآفرینان و مجری باید در اتاق بازرگانی ثبت شوند

کارآفرین باید در اتاق بازرگانی ثبت شود. این ثبت باید نشان دهد که کارآفرین در استارت آپ حرفی برای گفتن دارد. این امر در تصمیم گیری برای آینده شرکت بسیار مهم است. اگر به هر دلیلی ثبت نام در اتاق بازرگانی غیرممکن باشد، تسهیل کننده می تواند با صادر کردن اظهارنامه ای، تضمین کند که پس از دریافت ویزای استارت آپ، کار آفرین در اتاق بازرگانی ثبت خواهد شد. مجری نیز باید دارای کد اتاق بازرگانی باشد. تهیه ی خروجی از سازمان ثبت لزومی ندارد و کد اتاق بازرگانی کفایت می کند. آژانس موسسات هلند ثبت در سازمات ثبت تجاری را بررسی می کند.

تمکن مالی برای اقامت و زندگی در هلند وجود داشته باشد

کارآفرین باید درآمد کافی داشته باشد تا بتواند در هلند اقامت، زندگی و استارت آپ خود را راه اندازی کند. کارآفرینان نباید به بودجه عمومی مانند مزایای رفاهی تکیه کنند. این کارآفرینان می تواند به روش های مختلف اثبات کنند که منابع کافی دارند. او می تواند از طریق گردش حساب نشان دهد که پول کافی در حساب خود دارد. مبلغ موجود باید حداقل 70٪ مبلغ استاندارد برای افراد مجرد تحت قانون حداقل دستمزد باشد.  شخص حقوقی مانند مجری نیز ممکن است با تهیه پول، کارآفرین را از لحاظ مالی تأمین کند. مبلغ باید برای کل مدت اقامت کارآفرین، حداکثر 1 سال در دسترس باشد. اگر درخواست ویزای هلند شما تأیید شود، پیامی دریافت می کنید که می توانید مجوز اقامت موقت خود را در کنسولگری یا سفارت هلند تحویل بگیرید. هنگامی که به هلند آمدید، نامه ای دریافت می کنید که ویزای استارت آپ خود را در چه موقع و کجا تحویل بگیرید.

ویژگی های ویزای استارت آپ هلند

ویزای استارت آپ هلند به شما امکان می دهد تا حداکثر یک سال در هلند بمانید و به عنوان کارآفرین کار کنید. در پایان سال اول، شما می توانید برای مجوز کار به صورت خود اشتغالی درخواست کنید. در هلند، اداره مهاجرت و تابعیت IND مسئول صدور مجوزهای اقامت است. به طور کلی، قوانین و مقررات بسته به اینکه شما عضو اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا باشید و همچنین مدت زمان اقامت شما متفاوت است.

اگر ملیت اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس ندارید و برای زندگی و کار به عنوان کارآفرین به هلند می آیید، به اجازه اقامت نیاز دارید. بسته به کشور مبدأ، ممکن است نیاز باشد برای مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اگر به عنوان کارمند به هلند می آیید ممکن است به اجازه اقامت نیاز داشته باشید. کارفرمای شما باید برای دریافت مجوز کار به شعبه آژانس بیمه کارمندان (Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen ،UWV) مراجعه کند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: