مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام هلند

تحصیل در هلند در بین دانشجویان خارجی، هر روزه محبوبیت بیشتر و بیشتری پیدا می‌کند. بخشی از این امر بدلیل دانشگاه‌های پیشروی این کشور در جهان است که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در Times Higher Education’s World University 2021،13 دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. بهترین کالج‌ها و موسسات آموزشی هلند در 12 شهر این کشور گسترده شده‌اند. آمستردام دارای دو دانشگاه برتر در این فهرست است. همانطور که دانشجویان خارجی بیشتر و بیشتری تحصیل در یکی از دانشگاه‌های برتر هلند را انتخاب می‌کنند، تعداد دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز افزایش یافته است. همه‌ی دانشگاه‌های هلند در این رتبه‌بندی، بیش از 40 دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند و برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌های آمستردام و لیدن، بیش از 100 دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. کشور هلند با داشتن محیطی آرام، شاد و مناسب برای زندگی و پیشرفت یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل به شمار می رود. با دارا بودن شرایط اخذ فاند در هلند می توان با هزینه ای مناسب و مقرون به صرفه جهت تحصیل از سیستم آموزشی پیشرفته این کشور بهره مند شد. بیش از نیمی از دانشگاه های کشور هلند مورد تایید وزارت علوم بوده و همین امر امکان بازگشت به ایران پس از تحصیل در این کشور و اشتغال برای ایرانیان را فراهم آورده است. یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل شهر آمستردام است، مهاجرت تحصیلی به کشور هلند فرصتی مناسب برای کشف کشور و فرهنگ جدید است. بسیاری از دانشجویان با تحصیل در این کشور نه تنها تجارب جدید کسب می کنند بلکه دیدگاهی تازه در مورد زندگی کسب می کنند. هنگامی که فرد دانشگاه های هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد باید تصمیمات لازم را جهت انتخاب شهر و دانشگاه و محل زندگی را بگیرد.

در دانشگاه آمستردام می توانید از میان بیش از 200 برنامه که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، یکی را برای تحصیل در هلند انتخاب کنید، رتبه ی دانشگاه آمستردام با سیستم رتبه بندی Times Higher Education در سال 2020 برابر با 62 در میان دانشگاه های دنیا بوده است و در سال 2021 رتبه ی 66 را به خود اختصاص داده است، در این دانشگاه حدود 34،000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 7،000 نفر از 100 کشور به جز هلند می آیند و در این دانشگاه تحصیل می کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام (VU) دانشگاهی با رتبه برتر جهانی و در زمره 100 دانشگاه برتر دنیا است که در ارائه برنامه های تحصیلی کیفیت بالا در بین دانشگاهیان معروف است. شما با تحصیل در این دانشگاه می توانید از امتیازاتی همچون دریافت کیفیت آموزشی برتر، هزینه تحصیل مقرون به صرفه، اخذ بورسیه تحصیلی در هلند، کار ضمن تحصیل و … برخوردار شوید. همچنین شما می توانید از زندگی در دوازدهمین شهر با کیفیت زندگی بالا در جهان یعنی شهر آمستردام نیز برخوردار شوید.

متقاضیان می توانند در مقطع تحصیلی لیسانس دانشگاه آمستردام ثبت نام کرده و پس از تحصیل 3 ساله در این مقطع، مدرک دانشگاهی خود را دریافت نمایند. اما دانشگاه آمستردام هلند در مقطع لیسانس طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهد که این برنامه ها شامل علوم زمین کاربردی، مهندسی هوا فضا، معماری، مهندسی عمران، ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، فناوری کیلینیکی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، فناوری و علوم زیست، مهندسی طراحی صنعتی، مدیریت و بازرگانی فناوری های دریایی، مهندسی مکانیک، علوم و فناوری مولکولی، نانوبیولوژی، مهندسی سیستم ها، تحلیلگر سیاسی می باشد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه آمستردام به صورت تمام وقت بوده و دانشجویان می توانند پس از طی مدت 2 سال تحصیل و گذراندن آزمون های پایان سال مدرک خود را اخذ نمایند. داوطلبان دکترا (PhD) دانشگاه برای قبولی در این مقطع علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی بایستی نمرات خوبی را در آزمون های ورودی کسب نمایند تا صلاحیت پذیرش آنها محرز گردد.




مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه آمستردام هلند

به منظور کسب صلاحیت جهت اخذ پذیرش تحصیلی در هلند، شما باید دارای شرایط خاص پذیرش باشید و این شرایط پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. با این توضیح به منظور احراز صلاحیت پذیرش از دانشگاه آمستردام در مقطع لیسانس، شما نیازمند اخذ مدرک دیپلم معادل دیپلم پیش دانشگاهی هلندی VWO می باشید. علاوه بر این، شرط حضور در دانشگاه آمستردام و ادامه تحصیل در این دانشگاه ارائه نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی می باشد. بر اساس تقویم دانشگاه، شما تا 1 ژوئن مهلت دارید تا مدرک زبان خود را به دانشگاه تحویل دهید. دانشگاه آمستردام نتایج آزمون زبان را به صورت زیر از متقاضیان قبول می کند:

  • حداقل نمره آزمون IELTS آکادمیک در حدود 6.5
  • نمره آزمون اینترنتی  تافل: 92
  • نمره آزمون زبان VU TOEFL ITP: 580 ( تنها تست TOEFL ITP test مورد قبول است)
  • تست انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE): گرید A, B یا C با حداقل نمره 176
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی کمبریج (CPE): گرید A,B یا C با حداقل نمره 176

برنامه بورسیه تحصیلی دانشگاه آمستردام

بورس تحصیلی دانشگاه آمستردام هلند با عنوان  Amsterdam Excellence Scholarships (AES) برنامه ای مختص دانشگاه آمستردام می باشد که بورس هایی را به دانشجویان با استعداد از کشورهای غیر اروپایی که در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس هستند، اعطاء می نماید. فقط دانشجویان رشته های رشد و آموزش کودک، ارتباطات، اقتصاد و بازرگانی، علوم انسانی، حقوق، روانشناسی، علوم، جامعه شناسی صلاحیت درخواست این بورسیه را دارند. بورسیه ASE یک بورس کامل با مبلغ کل €25000 (یورو) جهت پوشش مخارج زندگی دانشجویان در کشور هلند به مدت یک سال و با احتمال تمدید سال دوم برای برنامه های فوق لیسانس دو ساله می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: