مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چگونه برای اخذ اقامت هلند درخواست دهید

چگونه برای اخذ اقامت هلند درخواست دهید

MVV و اجازه‌ی اقامت ترکیبی

شما می‌توانید درخواست‌تان را خود با استفاده از طرح اقامت و ورود (TEV) از طریق سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود یا کشوری با اقامت دائم (یعنی جایی‌که قانوناً حداقل به طور پیوسته برای 3 ماه در آنجا مانده‌اید)، ارائه دهید. به‌عنوان روشی جایگزین، اگر دارای حامی در هلند هستید، آن حامی می‌تواند از طرف شما و با پُر کردن فرم درخواست، به طرح اقامت و ورود (TEV)، درخواست اقامت شما را ارائه دهد و مدارک مربوطه را از شما بگیرد و به IND بفرستد. در موارد خاص، حامی شما باید از طرف شما به طرح اقامت و ورود (TEV) درخواست دهد. برای مثال، اگر هدف شما از اقامت در هلند، تحصیل یا کار به‌عنوان یک نیروی کار دارای مهارت بالاست.

فقط اجازه‌ی اقامت

شما یا حامی‌تان می‌توانید- در حالیکه خارج از هلند هستید- برای یک اجازه‌ی اقامت موقتی به IND درخواست دهید. در غیر این‌صورت، باید در عرض 90 روز از زمان ورودتان به هلند، درخواست خود را بفرستید. شما باید شخصاً به دفتر IND محلی خود بروید یا از طریق پُست اقدام کنید. برای جزئیات بیشتر، به www.ind.nl for conta مراجعه کنید.

کامل کردن فُرم و مدارک همراه

شما (یا حامی‌تان) باید اطلاعاتی را درباره‌ی هدف اقامت‌تان ارائه دهید و شواهدی را برای پشتیبانی از درخواست خود فراهم کنید. شما یا افراد خاص مرتبط با اقامت‌تان (حامی/کارفرما/حسابدار/پزشک) باید مدارک گوناگونی را در پیوست‌های فُرم درخواست امضاء کنید. اگر مدارکی به زبان خارجی می‌فرستید، این مدارک باید توسط یک نهاد دولتی در کشور زادگاه‌تان، قانونی یا تائید شده باشد. تمام مدارک باید به زبان هلندی، انگلیسی، فرانسه یا آلمانی باشد. اگر چنین نیست، باید توسط مترجمی که در دادگاهی در هلند قسم خورده، ترجمه شود و به‌همراه مدارک اصلی فرستاده شود

هزینه‌ها

شما باید هزینه‌ی بررسی درخواست خود را پرداخت کنید. این هزینه‌ برای خود اجازه‌ی اقامت نیست، پس مهم است آگاه باشید که اگر درخواست شما رد شد، هزینه‌ی شما باز نخواهد گشت. اگر در سفارت یا کنسولگری هلند درخواست می‌دهید، باید با پُست دیپلماتیک روش پرداخت پذیرفته‌شده را تائید کنید. اگر از طریق پُست، به IND درخواست دهید، آن‌ها برای شما دستورالعمل‌های پرداخت را زمانی خواهند فرستاد که درخواست شما دریافت شود. اگر حضوراً در یک میز IND درخواست دهید، باید این هزینه را کامل نقداً یا با کارت اعتباری هلندی خود در وقت قرار ملاقات‌تان، پرداخت کنید.

چهارچوب زمانی

زمان بررسی قانونی IND، 90 روز است اما اگر درخواست شما توسط حامی تائید شده در IND ارائه شود، زمان بررسی می‌تواند تا دو هفته کوتاه شود. برای بررسی پیشرفت درخواست خود در طول این زمان، می‌توانید با مرکز اطلاعات عمومی IND تماس بگیرید (از V-number یا شماره‌ی پرونده‌ی خود، یادداشت‌برداری کنید). برای سوالات عمومی و خاص، می‌توانید از طریق تلفن با IND از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر با شماره‌ی 430 0430 088 از داخل هلند یا با شماره‌ی 430 0430 88 31+ از خارج از هلند تماس بگیرید. اکانت توئیتری IND، @IND_NL همچنین برای سوالات عمومی بین دوشنبه تا جمعه، از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر در اختیار شماست.


در ادامه چه چیزی رخ می‌دهد؟

درخواست‌های پذیرفته‌شده

اگر به شما اجازه‌ی اقامت/MVV داده شد، شما (یا حامی‌تان) یک برگه‌ی تائید نوشتاری دریافت خواهید کرد که درخواست شما موفقیت‌آمیز بوده است. شما باید MVV خود را در عرض سه ماه بعد از دریافت این برگه‌ی تائید، در سفارت یا کنسولگری هلند دریافت کنید. برچسب MVV بر روی پاسپورت شما نقش خواهد بست (مطمئن شوید که پاسپورت شما برای حداقل سه ماه بیش از زمان MVV معتبر است). وقتی MVV را گرفتید، سه ماه از تاریخ شروع حک شده بر روی برچسب پاسپورت‌تان، زمان برای سفر به هلند دارید. اگر به شما اجازه‌ی اقامت در هلند داده شد، شما باید آن را از اداره‌ی IND در هلند دریافت کنید. اجازه‌ی اقامت، دارای اطلاعات شخصی شما، V-number، نوع اقامت‌تان، تاریخ انتهای اقامت‌تان و وضعیت کاری‌تان می‌باشد (آیا مجاز به کار کردن هستید و چگونه).

رد درخواست اقامت

اگر درخواست شما رد شد و شما مجاز به ثبت اعتراض خود شدید، در نامه‌ای که حاوی تصمیم رد درخواست شماست، گام‌های بعدی ثبت اعتراض‌تان، بیان شده است. شما معمولاً 4 هفته برای نوشتن اعتراض خود به اداره‌ی مهاجرت و اعطای تابعیت و بیان دلایل خود که چرا با تصمیم آن‌ها مخالف هستید، وقت دارید. شما می‌توانید خود اعتراض‌تان را ثبت کنید یا از یک نماینده‌ی حقوقی/مجاز یا وکیل خود بخواهید این کار را از طرف شما انجام دهد. در صورت لزوم، می‌توانید درخواست کمک حقوقی کنید. زمان بررسی حقوقی IND برای اعتراض‌ها، 19 هفته است. اگر IND اعتراض شما را رد کند، شما می‌توانید پرونده‌ی خود را برای تجدیدنظرخواهی، به دادگاهی در هلند بفرستید.

وقتی اجازه‌ی اقامت شما آماده نیست

اگر فقط درخواست اجازه‌ی اقامت در هلند را داده‌اید و درخواست‌تان هنوز آماده نیست، شما برچسب تائید اقامت‌تان را در پاسپورت خود از IND خواهید گرفت. این برچسب، به شما اجازه خواهد داد که در هلند بمانید، در حالیکه منتظر نتیجه‌ی درخواست خود هستید. این برچسب به شما خواهد گفت که آیا مجاز به کار کردن در طول بررسی فرایند درخواست خود هستید یا نه.

وقتی اجازه‌ی اقامت به شما داده می‌شود

وقتی وارد هلند شدید و اجازه‌ی اقامت خود را دریافت کردید، تمام شهروندان غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس باید در دفتر اجرایی شهری (BRP) ناحیه‌ی محل زندگی خود، در عرض 5 روز کاری ثبت‌نام کنند.

کار

شما می‌توانید کار خود را فقط زمانی شروع کنید که اجازه‌ی اقامت‌تان را با اجازه‌ی کار دریافت کرده باشید یا دارای برچسب 'تائید اقامت' در پاسپورت خود باشید که بیان می‌دارد که شما مجاز به کار کردن هستید. تمام اجازه‌های اقامت، به طور خودکار در خود اجازه‌ی کار ندارند. کار کردن یا نکردن شما، به شرایط فردی‌تان بستگی دارد. در موارد مشخص، کارفرمای شما باید دارای اجازه‌ی کاری به نام شما باشد. کار در هلند بدون اجازه‌ی کار، می‌تواند به جریمه‌های سنگینی منجر شود.

اجازه‌ی اقامت شما چقدر معتبر است؟

وقتی MVV خود را گرفتید، برای حداکثر 90 روز در یک دوره‌ی زمانی 180 روزه، می‌توانید وارد هلند شوید یا این کشور (و سایر کشورهای منطقه‌ی شینگن) را ترک کنید. کارت اقامت شما در هلند، باید در طول این زمان، آماده شود و وقتی آن را دریافت کردید، جایگزین MVV خواهد شد. بسته به شرایط فرد، اجازه‌ی اقامت ممکن است به‌مدت 5 سال داده شود. تمدید کردن اجازه‌ی اقامت شما ممکن است، اما در برخی موارد، نمی‌توانید این کار را انجام دهید. برای مثال، اگر هدف شما از اقامت، کار در منزل یک خانواده‌ی هلندی، کار فصلی، یا بدست آوردن تجربه‌ی کاری بعد از فارغ‌التحصیلی باشد. اگر نتوانید اجازه‌ی اقامت فعلی خود را تمدید کنید و می‌خواهید در هلند بمانید، باید برای اجازه‌ی اقامت جدیدی با هدف اقامتی متفاوتی، درخواست دهید.

اگر شرایط شما تغییر کرد

تغییرات خاص- برای مثال، تغییر شغل یا دانشگاه‌تان- شما (یا حامی‌تان) را ملزم می‌کند تا IND را مطلع کنید، اما شما را ملزم نمی‌کند تا اجازه‌ی اقامت‌تان را تغییر دهید. تغییرات قابل‌توجه دیگر، برای مثال، تغییر در شرایط خانوادگی/ازدواج شما یا تغییر در هدف اقامتی‌تان، برای مثال، از حالت استخدام به حالت تحصیلی- ممکن است شما را ملزم کند تا اجازه‌ی اقامت جدیدی را درخواست دهید. IND درخواست شما را ارزیابی خواهد کرد تا مشخص کند آیا شرایط اقامتی جدید را دارید یا نه. اجازه‌ی اقامت برای افراد و اهداف گوناگون اقامتی، هر کدام دارای شرایط، محدودیت‌ها و مدت زمان اعتبار خاص خود است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: