مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در هلند و سیستم درمانی این کشور

زندگی در هلند و سیستم درمانی این کشور

آیا برای نخستین بار، در جشن روز پادشاهی هلند شرکت کرده‌‌اید و الان نمی‌دانید شرایط خارجی‌ها در هلند چگونه است؟ این راهنما، پاسخ‌های مورد نیاز شما را دارد.

یک دموکراسی اهل مُدارا و لیبرال با یک سیاست آسان‌گیر نسبت به مواد مخدر، بیش از 100 برند نوشیدنی مختلف، موزه‌هایی در سطح و کلاس جهانی، بهترین تعادل برای کار-زندگی ... آیا این‌ها دلایل کافی برای رفتن به هلند نیستند؟ برای شروع، حتماً از قبل می‌دانید که این کشور The Netherland نامیده می‌شود، نه Holland و در حالیکه برخی هلندی‌ها می‌توانند درباره‌ی این خطای نه‌چندان جزئی حساس شوند، برخی دیگر به‌سرعت شما را به خنده می‌اندازند. الان می‌خواهیم ببینیم زندگی خارجی‌ها در هلند چگونه است.

مطابق با آمار، در سال 2017، خارجی‌ها بیش از 838000 شغل در هلند داشته‌اند. این عدد، زیر 5% جمعیت یا 8.2% از 10.2 میلیون شغل در هلند در آن سال بوده است.

هلند کشور کوچکی است- فقط حدود 45000 کیلومتر مربع مساحت و بازار داخلی محدودی دارد. به‌عنوان ششمین اقتصاد بزرگ اتحادیه‌ی ‌اروپا و هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان و داشتن جمعیت 17 میلیون نفری، هلند با فقدان شدید نیروی کار نیز مواجه است. مطابق با گزارش سال 2018 آژانس UWV، بیش از یک پنجم کارفرمایان هلندی، نمی‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را پیدا کنند. بیشتر شغل‌های بدون نیروی کار، در بخش‌‌هایی همچون ساختمان، صنعت و فن‌آوری هستند، اما کارفرمایان در بخش‌‌های ICT، مراقبت‌های بهداشتی، پشتیبانی، آموزش و پرورش، کشاورزی و شغل‌های خدماتی همچون نظافت و تهیه‌ی غذا نیز به نیروی کار نیاز دارند.

اگر متخصص با مهارتی هستید که به زندگی در هلند فکر می‌کنید، این راهنما به مهم‌ترین سوالات شما درباره‌ی این کشور جواب می‌دهد.

 زندگی در هلند چگونه است؟

به‌عنوان یک مهاجر جدید در جامعه‌ی هلند، شما ممکن است متوجه شرایط خاص زندگی در این کشور نباشید. در هلند، همه از پس هزینه‌های سفر خود که از هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و همیشه به‌موقع شروع می‌شود، برمی‌آیند. زندگی در هلند تا کوچک‌ترین جزئیات آن، با برنامه پیش می‌رود، چون این کشور کوچک، دارای فشردگی جمعیتی بالایی است- با 506 نفر در هر متر مربع، هلند بالای هندوستان قرار می‌گیرد و چون ریشه‌های تمدنی این کشور بر احترام، صداقت، پذیرش، تلاش، کارایی، اعتبار و خویشتن‌داری تاکید دارد. راه‌حل‌ها باید برای همه کارآمد باشد.

هلند کشوری باز و آسان‌گیر است و با این حال، به شکل عجیبی مطابق هنجارها عمل می‌کند. برای مثال، مواد مخدر سبک، رایگان در اختیار همه قرار دارد، اما فقط در کافی‌شاپ‌های مجاز و قانونی و فقط با ارائه‌ی کارت شناسایی. دوباره می‌گوییم، اما برای روشن کردن یک سیگار، ممکن است جریمه شوید. تمام این اتفاق‌‌ها، برای هلندی‌های نُرمال و طبیعی است، اما برای خارجی‌ها، ممکن است گیج‌کننده باشد.

روی‌هم رفته، هلندی‌ها مهربان هستند و همیشه آماده‌ی گفتگو- حتی با نظافتچی‌ها، اما آن‌ها در خوشامدگویی به شما و دعوت به خانه‌‌شان، چندان اصراری ندارند. با این حال، وقتی شما را به خانه‌شان دعوت می‌کنند، با شما به‌عنوان عضوی از خانواده‌ی خود رفتار خواهند کرد. صرفه‌جویی و عادی بودن، در سبک زندگی هلندی‌‌ها، یک اصل است- نخست‌وزیر برای رفتن به سر کار، از دوچرخه استفاده می‌کند و وقتی قهوه‌اش روی زمین می‌ریزد، آن را در یکی از امن‌ترین کشورهای اروپا تمیز می‌کند- با این حال، فردگرایی در این کشور، مورد احترام است- دوباره می‌گوییم، هلندی‌ها ملتی هستند که بر اساس اجماع‌نظر عمل می‌کنند. برای مثال، جلسات ممکن است ساعت‌ها طول بکشد، چون همه فرصت صحبت کردن دارند.

معروف است که هلندی‌ها، افرادی خودرای هستند و صراحت لهجه‌شان نیز مشهور است، اما اظهارات غالباً رُک و راست آن‌ها، معمولاً به‌عنوان انتقادات سازنده‌شان ارزیابی می‌شود. این به معنی آن است که شما می‌توانید افکارتان را بازگو کنید، اما قضاوت سطحی ممکن است مورد پذیرش قرار نگیرد.

شما همچنین پی خواهید برد که زندگی در هلند، ساده است و هلندی‌ها به شکل عجیبی، خارجی‌ها را می‌پذیرند، به‌ویژه در شهرهای بزرگ. افرادی که در حومه‌ی شهرها زندگی می‌کنند، ممکن است با کوته‌نظری‌های مرتبط با تفکرات ضد مهاجرت در سال‌های اخیر روبرو شوند. با این حال، تقریباً 12% جمعیت هلند، مهاجران نسل نخست هستند.

در مورد زبان، شما خواهید فهمید که می‌توانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید و حتی بدون صحبت به زبان هلندی، رشد کنید. در واقع، خیلی از خارجی‌ها در هلند، بر این باور هستند که هیچ اجباری برای یادگیری زبان هلندی وجود ندارد، چون زبان انگلیسی به شکل گسترده‌ای در این کشور صحبت می‌شود، حتی توسط کارمندان دولت- اما همچون هر فرهنگی، اگر زبان هلندی یاد بگیرید، می‌توانید دوستان بیشتری پیدا کنید. با این حال، اگر اُمید به سکونت دائمی در هلند دارید و می‌خواهید پاسپورت هلندی داشته باشید، باید مهارت‌های پایه‌ای در زبان هلندی داشته باشید. شما باید در هلند برای حداقل 5 سال کار کرده و قبل از درخواست اقامت خود، امتحان یکپارچه‌سازی را گذرانده باشید.

مفهوم دیگری که باید از آن سردر بیاورید،Gezelligheid  است، یکی از آن کلمات غیرقابل‌ترجمه- و غیرقابل‌تلفظی- که غالباً سرگرمی، شادی، راحتی، معاشرت یا یک حس صمیمانه ترجمه می‌شود که ارتباطات انسانی را بوجود می‌آورد. هر چیزی از بیرون رفتن عصرگاهی به یک سوپرمارکت، حتی با این مفهوم مرتبط خواهد شد و شما این کلمه را در هلند زیاد خواهید شنید. این مفهوم انتزاعی، زیربنای جامعه‌ی مدرن هلند را شکل می‌دهد و می‌توان آن را بزرگ‌ترین هدف در نظر گرفت.

 شرایط بهداشت و درمان در هلند، چگونه است؟

با هر مهاجر صحبت کنید تا بارانی از شکایت‌ها را درباره‌ی سیستم بهداشت و درمان در هلند بشنوید، کشوری که در فهرست 35 کشور Euro Health Consumer Index در سال 2016، در صدر قرار داشته است. این به آن خاطر است که وضعیت بهداشت و درمان در هلند، غالباً ذاتاً مداخله‌جو نیست و پزشکان به‌راحتی دارو تجویز نمی‌کنند. با این حال، هلند تقریباً 10% GDP خود را در بخش سلامت- حدود 4000 یورو برای هر نفر- خرج می‌کند.

پزشک عمومی (huisarts) مسئول جمع کردن تمام سوابق پزشکی شماست و برای تمام انواع دیگر درمان‌های پزشکی، حکم دروازه‌بان را دارد، پس نخستین نقطه‌ی تماس شما وقتی به مشکل سلامتی دچار شدید، پزشک عمومی‌تان خواهد بود (مگر اینکه وضعیت اورژانسی داشته باشید) آن‌ها می‌توانند به بررسی مشکلات روتین سلامتی‌تان بپردازند، بررسی‌های مرتبط با پزشکی اطفال و پزشکی زنان را انجام دهند و شما را به خدمات دیگری از جمله بیمارستان‌ها، متخصصان، زایمان‌های خانگی و فیزیوتراپی ارجاع دهند. ویزیت این پزشکان، غالباً کوتاه است و به طور متوسط، 15 دقیقه یا کمتر طول می‌کشد.

با پرداخت حداقل 385 یورو در سال، بیمه‌ی سلامت پایه‌ای برای تمام افراد ضروری است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: