مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ده جای دیدنی در هلند-بخش اول

ده جای دیدنی در هلند-بخش اول

از کافه های زیرزمینی متفاوت و آسیاب‌های تاریخی تا زمین‌های پوشیده از گل لاله و هنری در سطح و کلاس جهانی، چیزهای زیادی برای لذت بردن در هلند وجود دارد.

به غیر از پایتخت جهانی و آرام آن- آمستردام- چیزهای بیشتری برای دیدن و لذت بردن در هلند وجود دارد. هلند ممکن است کشور کوچکی باشد، اما آکنده از تاریخ و دارای طبیعت زیبایی است که با حیات وحش و گیاهان منحصربه‌فرد، خودنمایی می‌کند و موزه‌هایی در سطح و کلاس جهانی دارد. به‌غیر از آمستردام، مکان‌های جذاب دیگری نیز در هلند هست که ارزش دیدن دارد.

1-.روتردام


علاقه‌مندان به فرهنگ، باید به روتردام بیایند. روتردام دارای مجموعه‌های شگفت‌انگیز هنری و تاریخی دوران معاصر است، میزبان فستیوال جاز دریای شمالی و فستیوال بین‌المللی فیلم است، از باشگاه‌ها و بارهای پُرنشاط و سرزنده‌ای برخوردار است و به معماری نوآورانه‌ی خود افتخار می‌کند. به باور نیویورک‌تایمز، معماری برای روتردام، همان نقش مُد را برای پاریس یا سرگرمی را برای لس‌آنجلس دارد. بیشتر بخش‌های این شهر در جریان جنگ جهانی دوم تخریب شد و این راه را برای انتخاب معماری جسورانه‌ی معاصری همچون Cube Houses در دهه‌ی 80 میلادی، پل Erasmus (با نام 'قو')، موزه‌ی Kunsthal و از سال 2014، (arket Hall Markthal)، بازاری به‌شدت زیبا با سقف‌هایی نقاشی‌شده به مساحت 11000 مترمربع با ترکیبی از مغازه‌های خواربارفروشی، رستوران‌ها و بارها باز کرد.

برای مشاهده‌ی فضاهای تاریخی‌تر، به ساختمان‌های بلند، اما کوچک کنار بندر Delfshaven بروید.

2.هارلم: عصر طلایی هلند


فقط با فاصله‌ی کوتاهی از آمستردام، شهر زیبای هارلم- در میانه‌ی منطقه‌ی پرورش‌دهنده‌ی گل لاله در هلند- قرار دارد. وقتی در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌ی هارلم قدم می‌زنید و به معماری پرزرق و برق قرن هفدهم این شهر نگاه می‌کنید یا قهوه‌ای را در میدان Grote Markt در میان ساختمان‌های بلند و تاریخی این شهر می‌نوشید، تصور این شهر در دوران اوج شکوفایی خود در عصر طلایی هلند در قرن هفدهم، ساده می‌شود. هارلم مکان بزرگی است: یک مرکز تجاری شکوفا، الهام‌بخش هنرمندان، پایتخت گل لاله و تولیدکننده‌ی مقادیر زیادی نوشیدنی.

برای بررسی وضعیت شهروندان هارلم، مجبور نیستید به قوه‌ی تجسم خود پناه ببرید- فقط پُرتره‌های سرزنده‌ی اُستاد هلندی، Frans Hals و دیگران را در موزه‌ی St Bavo Church یا مجموعه‌ی التقاطی را در موزه‌ی Tevlers مشاهده کنید. نوانخانه‌ها‌ی این شهر نیز ارزش دیدن دارد.

3-آسیاب‌های Kinderdijk

وقتی به هلند فکر می‌کنید، احتمالاً تصاویر آسیاب در ذهن‌تان تداعی می‌شود. به لحاظ تاریخی، آسیاب‌ها، بخش ضروری سیستم مدیریت آب هستند که برای اجتناب از وقوع سیل، در سرزمین‌های کم‌ارتفاع و پست طراحی شده‌اند. به روستای Kinderdijk (که به‌معنی 'نهر بچه‌هاست) بیایید که چندان از روتردام دور نیست و چشم‌انداز زیبایی از 19 آسیاب را پیش چشم شما می‌گذارد. این آسیاب‌ها در حدود سال 1740 ساخته و در سال 1997، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شدند.

امروزه، شما می‌توانید فعالیت این آسیاب‌ها را در طول ماه‌های تابستان مشاهده کنید. اگر در فصل زمستان از این آسیاب‌ها دیدن کنید، اسکیت‌های یخی‌تان را به‌همراه خود بیاورید و بر روی کانال‌های یخی، به سایر اسکیت‌ران‌ها بپیوندید.

4- Utrecht فرهنگی


این شهر که زمانی سنگربندی شده بود، آکنده از ساختمان‌هایی است که از اوایل قرون وسطی باقی مانده و حتی خرابه‌ای از خندق‌ها، همچنان اطراف آن وجود دارد. اُترخت که توسط رومی‌ها در سال 48 AD تاسیس شد، از قرن هشتم، مرکز مذهبی هلند بوده و جای دیدنی اصلی آن- Gothic Dom Tower 700 ساله- ظاهری مدرن دارد. در Oudegracht (کانال قدیمی) منحنی آن، قدم بزنید و در کافه‌ی زیرزمینی تغییریافته‌ی آن، نوشیدنی بنوشید. از Rietveld Schröder House که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و نماد جنبش هنری De Stijl در دهه‌ی 20 میلادی است، دیدن کنید.

برای زنده کردن دوباره‌ی کودکی خود، به موزه‌ی Miffy (که در فوریه‌ی سال 2016 باز شد) یا Dick Bruna House که به خالق Miffy تقدیم شده، بروید.

5-بازگشت به طبیعت در پارک ملی De Hoge Veluwe

بر روی یکی از 1700 دوچرخه‌ی سفید رایگانی سوار شوید که برای لذت بردن از 41 کیلومتر (25 مایل) مسیر (حدوداً 5400 هکتار) پوشیده شده از توده‌های شن، جنگل، خلنگزار، باتلاق‌های تورب و ناحیه‌ی مجسمه‌سازی فرسکو در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این پارک که میزبان گونه‌های نادری همچون پرنده‌ی چک‌چک، دارکوبان راه راه و قورباغه‌ی Moor است، شما می‌توانید همچنین گراز وحشی، گوزن قرمز و تقریباً 500 گونه‌ی متفاوت گیاهی را نیز مشاهده کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: