مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل داروسازی در هلند2020

تحصیل داروسازی در هلند2020

هلند کشوری است که 95% از ساکنین آن می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، تحصیل پزشکی در هلند به زبان انگلیسی و هلندی آموزش داده می شود، تحصیل به عنوان یک پزشک عمومی در هلند سه مرحله دارد: تحصیل در مقطع کارشناسی (bachelor-BSc) به مدت سه سال، تحصیل در مقطع ارشد (MSc-Master of Science) به مدت سه سال و دوره ی آموزش عملی به مدت یک سال. در دو دانشگاه (خرونگین و ماستریخت)، دوره ی سه ی ساله ی اول به زبان انگلیسی ارائه داده می شود، اما دانشجویان باید در حین تحصیل زبان Dutch را نیز بیاموزند، زیرا این زبان بخشی از زبان دوره ی تحصیل پزشکی در هلند است و باید در آزمون نهایی بعد از فارغ التحصیلی در رشته ی پزشکی هلند شرکت کنید که به زبان Dutch است. دانستن زبان Dutch نه تنها برای ارتباط با بیماران لازم است، بلکه بدون آن نمی توانید فاز دوم تحصیل خود را تکمیل نمایید و در فاز آموزشی تحصیل پزشکی در هلند، دکترهای آینده در بیمارستان های هلند مشغول به کار می شوند ک دانستن زبان هلندی بسیار واجب و حیاتی است. یکی دیگر از چالش های پیش روی دانشجویان خارج از اتحادیه ی اروپا برای تحصیل پزشکی در هلند، هزینه ی تحصیل پزشکی در هلند است، هزینه ی تحصیل پزشکی در هلند برای سال 2021/22 به صورت میانگین برای یکسال 32،000 یورو می باشد و این هزینه مشابه با تحصیل پزشکی در انگلستان است با این تفاوت که تحصیل پزشکی در هلند برای دانشجویان بین المللی و ایرانی در هلند آسان تر است. مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در هلند بسیار سخت گیرانه هستند و دانشگاه ها تلاشی برای جذب دانشجو نمی کنند و به علاوه محدودیتی به نام Numerus Fixus نیز تعریف شده است و در یک زمان فقط می توانید برای یک دانشگاه اپلای کنید. برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در هلند، این خبر خوب را به شما می دهیم که ویزای تحصیلی هلند تضمینی است و می توانید تا 16 ساعت در هفته، همزمان با تحصیل کار کنید. اگر می خواهید بدانید تحصیل داروسازی در هلند مناسب شما است یا خیر؟ این موارد را در نظر بگیرید، برای تحصیل در این رشته باید به دروس ریاضی، شیمی و فیزیک علاقه داشته باشید و در این دروس نمره ی بالایی نیز کسب کرده باشید و علاقه مند به مقابله با چالش های جدید در علوم پزشکی باشید. 

شباهت ها و تفاوت های تحصیل داروسازی در هلند و انگلیس


شرایط پذیرش در دوره داروسازی هلند


شباهت ها و تفاوت های تحصیل داروسازی در هلند و انگلیس

یکی از اصلی ترین تفاوت های تحصیل داروسازی در هلند و انگلیس مدت زمان دوره ی تحصیل است. دوره تحصیل داروسازی در هلند شش سال و در انگلستان پنج سال است. تفاوت دیگر در دوره های پیش نیاز داروسازی است، در هلند دوره ی پیش نیاز برای ورود به دوره داروسازی ارائه نمی شود درحالی که این دوره در کشور انگلستان به دانشجویان بین المللی ارائه می شود، البته در هلند ۶ ماه دوره کارآموزی برای داروسازی وجود دارد.

دوره ی تحصیل داروسازی در هلند به دو بخش تقسیم می شود. دوره ی اول شامل علوم پایه و علوم دارویی است که در طی این دوره، مهارت های عملی آموزش داده می شود و پس از چهار سال اول داشجویان می توانند برای مقطع کارشناسی ارشد دوره ی دو ساله بگذرانند، البته دانشجویان می توانند پس از چهار سال دوره ی آموزش را متوقف کنند و به پژوهش بپردازند. بنابراین ماکسیسم طول دوره ی تحصیل داروسازی شش سال است.

کشور هلند بخشی از اروپاست و جزء کشورهای اتحادیه شینگن است. این کشور با آلمان و بلژیک هم مرز است همچنین اولین کشور غیر انگلیسی زبانی بود که دوره های آموزشی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه داد.

 طول دوره های تحصیلی در هلند

کارشناسی: 3 تا 4 سال (BEng، BSc، BA) 

کارشناسی ارشد: ۱ تا ۲ سال

دکترا: ۴ سال

جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند باید مدارک زیر را ارائه دهید

  • گذرنامه معتبر
  • نامه پذیرش از یک مؤسسه آموزش عالی در هلند
  • دارایی کافی برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی در هلند

هزینه زندگی یک دانشجو در هلند ماهیانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است. هزینه های حمل و نقل برای دانشجویان با اخذ یک کارت تخفیف کاهش می یابد و به طور کلی نسبت هزینه های هر بخش را به این شکل می توان برنامه ریزی نمود: یک سوم هزینه مسکن، یک سوم هزینه حمل و نقل و لوازم تحصیل، یک سوم هزینه خوراک


شرایط پذیرش در دوره داروسازی هلند

اولین شرط پذیرش داشتن دیپلم ۱۲ ساله دوره ی متوسطه است. همچنین متقاضیان می بایست در دروس شیمی، زیست، ریاضیات، فیزیک و زبان انگلیسی نمره لازم را کسب نمایند. جهت ورود به دوره داروسازی آزمونی برای متقاضیان در نظر گرفته می شود که نیاز به اخذ نمره خاصی در این آزمون نیست. البته این مورد در رابطه با رشته های پزشکی و دندانپزشکی متفاوت است. تعداد دانشجویان رشته داروسازی در هلند در حال حاضر حدود ۱۹۰۰ نفر است که این تعداد در مقایسه با ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است. رشته داروسازی به دلیل حقوق و مزایای بالا جزء مشاغل حرفه ای محبوب است. تعداد دانشجویان خانم بیشتر از دانشجویان آقا است (۵۵ درصد از کل جمعیت دانشجویی رشته داروسازی). 

دانشگاه  Utrecht

این دانشگاه سه برنامه برای داروسازی ارائه می دهد: کارشناسی داروسازی، کارشناسی ارشد داروسازی و کارشناسی ارشد نوآوری مواد دارویی.

برنامه ی کارشناسی داروسازی: دانشجویان در زمینه ی علوم دارویی و علوم طبیعی آموزش می بینند و در پایان این دوره به عنوان یک داروساز یا پژوهشگر دارویی شناخته می شوند.

برنامه کارشناسی ارشد داروسازی: برنامه آموزشی در زمینه مراقبت های بهداشتی، صنعتی و تحقیقاتی، سیاست دارویی، تهیه، مدیریت و تحویل دارو است.

کالج علوم دارویی: یک برنامه آموزشی تخصصی بین المللی BSC-Bachelor of Science  است، که دانشجویان در رابطه با توسعه داروهای ابتکاری مخصوصأ بیماری های سیستم عصبی مرکزی و سیستم ایمنی آموزش می بینند.

کارشناسی ارشد نوآوری مواد دارویی: این دوره به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان در بخش های بیومدیک و بیوشیمیایی آموزش می بینند. در این رشته تحقیقات در چند رشته انجام می شود لذا پروژه های پژوهشی در زمینه پزشکی، زیست شناسی، شیمی و فارماکولوژی انجام می شود.

هزینه ی تحصیل در رشته داروسازی در هلند برای دانشجویان اروپایی ۱۷۰۰۰ یورو و برای دانشجویان غیر اروپایی ۲۰۰۰۰ یورو می باشد.

کارشناسی ارشد: این دوره به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. این دوره شامل دوره اصلی (EC 20)، دوره تخصصی (EC14) و پروژه تحقیقاتی (Ec 56) می شوند.

دانشگاه  Groningen

کارشناسی ارشد علوم دارویی

کارشناسی ارشد نوآوری دارو و داروسازی


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: