مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
50 کار که باید در هلند انجام دهید-بخش اول

50 کار که باید در هلند انجام دهید-بخش اول

طی یک پروژه‌ی 50 ساله در قرن 17، آمستردام چهار برابر اندازه‌ی قبلی خود رشد کرد و پس از لندن و پاریس، به سومین شهر بزرگ جهان تبدیل شد.

مهم ‌ترین بخش این طرح، Canal Belt بود، شبکه‌ای از کانال‌های متّحد المرکز که در حال حاضر، در فهرست یونسکو قرار دارد.

آمستردام که بر روی زمین احیا ‌شده ساخته شده، شاهکاری از نبوغ است و شاخصه‌ی آن همچنان جاه ‌طلبی، تحمل فرهنگی و مسئولیت ‌پذیری است که عصر طلایی قرن هفدهم را به‌ یاد می‌آورد، دورانی که هلند در تجارت، قدرت دریایی، فرهنگ و قدرت اقتصادی، رهبری جهان را به‌ عهده داشت.

آمستردام شهر رامبراند، آن فرانک، محله‌ی روسپیان، یوهان کرایف و شرکت‌های Dutch East و West India است. جهانی از داستان‌های جذاب، هنر و معماری شگفت ‌انگیز در آمستردام وجود دارد که در طول زمان، در محک آزمایش قرار گرفته و امتحان خود را پس داده است.

1- Museumplein

در این میدان در Museumkwartier، فرهنگ بیش از بخش‌های دیگر شهر خودنمایی می‌کند.

Museumplein در منطقه‌ی مرفه‌ نشین Oud-Zuid آمستردام قرار گرفته که به‌ خاطر ویژگی‌های لوکس، بوتیک‌های گران‌ قیمت (Hoofstraat و Van Baerlestraat) و پارک محبوب Vondelpark آن، معروف است.

بنابراین، نیازی به گفتن نیست، ما به این قسمت از پایتخت، در این مقاله دوباره بازخواهیم گشت.

اما هدف اصلی شما، باید بازدید از این میدان سرسبز و موزه‌های معروف جهانی آن باشد.

موزه‌های بزرگ در این منطقه شامل موزه‌ی ون گوگ، موزه‌ی Rijksmuseum، موزه‌ی Stedelijk و همچنین Concertgebouw، یکی از بهترین مکان‌های جهان برای تماشای کنسرت کلاسیک است.

این منطقه در دهه‌ی 1880 پس از ساخت Rijksmuseum شکل گرفت و این میدان در سال 1999، مجدداً محوطه ‌سازی شد. در تمام طول سال، رویدادها و جشن‌هایی در فضای باز برگزار می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به زمین اسکیت در ماه‌های نوامبر تا فوریه اشاره کرد.

2- موزه‌ی ون‌گوگ

موزه‌ی ون‌گوگ در سال 1973 افتتاح شد و دارای بزرگترین مجموعه‌ی آثار وینسنت ون‌گوگ در جهان است.

این موزه شامل 200 نقاشی، 500 طرح و 750 نامه و همچنین آثاری از هنرمندان معاصر و تاثیرگذاری همچون رودین، مونه، سیگناک، تولوز-لاوتک، مانت و گوگن است.

آثار ون‌گوگ به ‌ترتیب زمانی نصب شده و 5 دوره‌ی مختلف را نشان می‌دهد: آنتورپ/ نینن (86-1880)، پاریس (88-1886)، آرلس (1889-1888)، سنت-رمی (90-1889 و Auvers-sur-Oise (1890. چیزهای زیادی برای لذت بردن در این موزه وجود دارد، اما گل‌های آفتابگردان، شکوفه‌های بادام، اتاق خواب در آرلس و مزرعه‌ی گندم دارای کلاغ، از همه مهم‌تر هستند.

با بیش از 2.1 میلیون بازدیدکننده در سال، موزه‌ی ون‌گوگ، محبوب ‌ترین موزه‌ی هلند است.

3- Rijksmuseum

فرصتی فوق ‌العاده برای نمایش هنر هلند و اشیای تاریخی آن، موزه‌ی Rijksmuseum در یک قصر نئوگوتیک، شما را به 800 سال تاریخ هلند می‌برد.

حدود 8000 اثر هنری در این موزه به نمایش گذاشته شده و برای خیلی از افراد، بهترین بخش این موزه، مجموعه نقاشی‌های عصر طلایی هلند است.

شاهکارهایی مانند The Milkmaid اثر Johannes Vermeer، نگهبان شب اثر رامبراند و پرتره‌ی یک زوج جوان اثر فرانس هالس، در این موزه قرار دارد.

شما می‌توانید از طریق سفال‌ها، منسوجات، شیشه، زره، لباس، مجسمه‌ و خانه‌های عروسکی قرن هفدهم، به کنکاش و ماجراجویی در فرهنگ هلند بپردازید.

دو شی عرضه شده در این موزه که دارای حسی از عصر طلایی هلند هستند، عبارتند از: Hartog Plate، قدیمی‌ترین شی پیدا شده از اکتشاف اروپایی‌ها در استرالیا و بخش انتهایی کشتی HMS Royal Charles که در حمله به Medway در سال 1667 تصرف شده است. همچون موزه‌ی ون‌گوگ، Rijksmuseum تقریباً همیشه شلوغ است.

4- خانه‌ی آن فرانک

در Prinsengracht، خانه‌ی آن فرانک قرار دارد، جایی که خاطره ‌نویس جوان -آن فرانک- از سال 1942، خود را از دست آزار و شکنجه‌ی نازی‌ها پنهان کرد تا اینکه به ‌همراه خانواده و چهار تا از ساکنان دیگر آن خانه، در سال 1944 به اسارت نازی‌ها درآمدند. اتاق‌های این خانه در یک محوطه‌ی محصور پشت خانه‌ی کانال قرن هفدهمی قرار دارد که به‌ عنوان مقر اصلی شرکتی عمل می‌کرد که پدر آن فرانک -اتو- آنجا کار می‌کرد.

اتو تنها بازمانده‌ی خانواده‌ی فرانک پس از هولوکاست بود و خاطرات دختر خود را در سال 1947 منتشر کرد. شما نسخه‌ی اصلی این اثر تاثیرگذار را به‌ همراه عکس‌ها و وسایل متعلق به خانواده‌ی فرانک و چهار ساکن دیگر آن خانه را مشاهده خواهید کرد.

اتاق‌های مخفی این خانه، حس غریزی از آنچه زندگی در خفا و ترس به‌ همراه داشته به شما می‌دهد، در حالی که نمایش آزار و اذیت و فاشیسم در این خانه، باعث ایجاد آگاهی تازه‌ای در شما می‌شود.

5- موزه‌ی Stedelijk

موزه‌ی Stedelijk که در سال 1895 افتتاح شد، سومین موزه از این غول‌های فرهنگی در Museumplein است که به هنر مدرن و معاصر، از وینسنت ون‌گوگ به بعد اختصاص دارد.

همه‌ی جنبش‌های بزرگ هنری در هلند، مانند نئو امپرسیونیسم، De Stijl، Bauhaus، CoBrA و Pop Art، در این موزه نمایش داده می‌شود.

نقاشی، مجسمه‌ سازی، چاپ تصاویر هنری، پوسترها، طراحی گرافیک و کتاب‌های هنرمندان در این موزه خودنمایی می‌کند.

شما می‌توانید آثاری از پیت موندریان، کارل اپل، ویلم د کونینگ، کاندینسکی، سزان، چاگال، ماتیس، اندی وارهول، جکسون پولاک و گیلبرت و جورج را در این موزه مشاهده کنید.

در سال 2012، یک بخش مدرن به بنای اصلی این موزه‌ی اواخر قرن نوزدهمی اضافه شد که 'The Bathtub' نام دارد و به‌عنوان ورودی اصلی موزه عمل می‌کند.


6- دوچرخه کرایه کنید

800000 دوچرخه در مرکز آمستردام وجود دارد که با توجه به زیرساخت‌های خوب آن، احتمالاً مناسب ‌ترین شهر برای دوچرخه ‌سواری در جهان است.

اکثر خیابان‌ها دارای خطوط دوچرخه‌ی جداگانه‌ای هستند. بنابراین، می‌توانید به هر کجا که می‌خواهید، با خیال راحت و سریع بروید. با دوچرخه، شما همچون یک آمستردامی اصیل خواهید شد.

تمام کشتی‌های در IJ، به شما این امکان را می‌دهند تا دوچرخه‌ی خود را رایگان روی عرشه ببرید.

برای دوچرخه‌ سواری، نیازی نیست که به‌ دنبال مرکز اجاره‌ی دوچرخه باشید و MacBike که مراکز آن به ‌راحتی با رنگ و لوگوهای قرمز مشخص شده، در شهر آمستردام گسترده است.

یک قانون که باید در نظر داشته باشید، عبور از مسیرهای تراموا در زاویه‌ای خاص است، چون گرفتار شدن در آن، ساده است.

7- Vondelpark

پارک معروف آمستردام، منطقه‌ی آرامی دارای حوضچه، چمن‌های موجی ‌شکل و درختانی است که از غرب به Museumplein، می‌رسد.

یک نکته‌ی جالب در مورد این پارک که در سال 1865 تاسیس شد، این است که دائماً در حال فرونشست است و برای جلوگیری از غرق شدن کامل در آب، در هر نسل نیاز به نوسازی دارد.

Openluchttheater از ماه ژوئن تا آگوست، یک برنامه‌ی پُر جنب و جوش موسیقی زنده، تئاتر موزیکال و کاباره را در این پارک برگزار می‌کند.

اگرچه برای تماشای اجراها، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست، اما بهتر است صندلی خود را به‌ شکل آنلاین رزرو کنید.

باغ گل سرخ در مرکز Vondelpark در سال 1936 درست شد و بیش از 70 نوع گل سرخ در آن رشد می‌کند، در حالی که این پارک دارای مجسمه‌ای به‌نام ' The Fish ' اثر پابلو پیکاسوست.

مکانی در این پارک که می‌توانید یک ساعت یا بیشتر را در آن بگذرانید،  Vondelparkpaviljoen نئو-رونسانس ساخته شده در سال 1874 است. یک کافه به‌نام Vertigo هم در این پارک وجود دارد که در تراس بیرونی آن، صندلی برای نشستن تعبیه شده است.

8- Herengracht

کانال Herengracht، اولین کانال از چهار کانال اصلی Canal Belt در مرکز شهر آمستردام است.

این آبراه به ‌همراه همسایگانش در قرن 17، به‌عنوان بخشی از یک پروژه گسترش پیدا کرد و تکمیل شد که الان در فهرست یونسکو قرار دارد.

همانطور که از نام آن مشخص است، Herengracht جایی بوده که نخبگان اجتماعی آمستردام، خانه‌های بزرگ و شیروانی‌دار خود را بنا کرده‌اند و این حس منزلت، تا قرن بیست و یکم ادامه داشت.

از زمان خود در این کانال، به‌خوبی استفاده کنید، چون چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد و تقریباً هر ساختمان آن، یک اثر هنری است.

شما از دفتر سابق شرکت West India هلند در Herenmarkt و یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های آمستردام (ساخته شده در سال 1590) در شماره‌ی 81 عبور خواهید کرد. خانه‌ی باشکوه بارتلوتی (1617) در شماره‌ی 172، بهترین خانه‌های بازرگانان عصر طلایی آمستردام را نشان‌تان خواهد داد، در حالی که تراس کلاسیک Cromhouthuizen در 70-364، حتماً ارزش عکس گرفتن را دارد. مطلوب ‌ترین مکان برای دیدن خانه‌ی یک نایب‌ السلطنه یا شهردار در آن دوران، Gouden Bocht (گره طلایی) بعد از کانال Leidsegracht است که پس از سال 1663، توسعه یافت و الان میزبان بانک‌ها و شرکت‌های بیمه است.

9- موزه‌ی Het Rembrandthuis

شگفت ‌انگیز است که این خانه‌ در Jodenbreestraat 4 جایی که رامبراند در آن از 1639 تا 1658 زندگی و کار می‌کرده، به ‌عنوان موزه‌ی یکی از اساتید عصر طلایی هلند، حفظ شده است.

این خانه، برای اولین بار در سال 1606 برپا و در حدود 1627 بازسازی شد. در اوایل قرن بیستم، این ساختمان در وضعیت بدی قرار داشت، اما توسط معمار برجسته، کارل دو بازل بازسازی و در سال 1911، به‌ عنوان موزه افتتاح شد. در دهه‌ی 90 میلادی، بخش جدیدی در کنار آن ساخته شد که این بخش، میزبان مجموعه‌ی عظیمی از نقاشی‌ها و نشان‌های رامبراند است، در حالی که خانه‌ی واقعی رامبراند، فضای زندگی و کاری این هنرمند را بازسازی کرده است.

حتی نمایشگاهی از گلدان‌های شکسته نیز وجود دارد که در طول حفاری‌های باستا‌ن‌شناسی یافت شده و مربوط به دوران رامبراند است.

در سال 2010، این موزه اولین نقاشی رامبراند را با عنوان Tronie of an Old Man with Turban دریافت کرد و در سال 2017، 4 تابلو از مجموعه‌ی The Five Senses به این موزه واگذار شد.

10- منطقه‌ی جوردان (Jordaan)

چه اولین بار حضورتان در آمستردام باشد و چه دهمین بار آن، باید از این شبکه از خیابان‌ها و کانال‌های کوچک هم ‌مرز با Singel عبور کنید.

منطقه‌ی جوردان که در فرایند گسترش بزرگ شهر آمستردام در قرن هفدهم بوجود آمد، ابتدا میزبان طبقه‌ی کارگر و یک گروه بین ‌المللی از مهاجران، مانند اوگنوها از فرانسه و پیوریتن‌ها از انگلستان بود و به داشتن تحمل مذاهب معروف است.

تا قرن بیستم، منطقه‌ی جوردان محله‌ای برای انسان‌های شریف و همچنین چپ رادیکال بود و در نیمه‌ی دوم قرن بیستم، نوسازی شد تا به یک منطقه‌ی خرید و زندگی شبانه تبدیل شود.

از خیابان‌های تنگ و حیاط‌های دنج، یک کافه‌ی تر و تمیز و کوچک و مغازه‌ها و گالری‌های مخصوص بازدید کرده و در روزهای شنبه، به بازار Noordermarkt که بازار کشاورزان اُرگانیک است، مراجعه کنید.

De Negen Straatjes خیابان کوچک، اولین توقفگاه شما برای بوتیک‌ها، فروشگاه‌های طراحی و کافه‌های شیک است.


11- Canal Cruise

Canal Cruise در آمستردام، عملاً یک کلیشه است، اما آب، چنان بخش ذاتی از شهر است که حتماً باید از آن لذت ببرید.

شما در این کانال، بهترین نماها را از خانه‌های بازرگانان و نجیب‌ زاده‌های قرن 17، از پُل‌های بی‌شمار، کلیساهای تاریخی و خانه‌های قایقی زیبا خواهید داشت.

روز یا شب، فرصت دیدار از این منطقه را از دست ندهید. تنها بخش سخت ماجرا، شاید انتخاب بهترین سفر دریایی باشد. GetYourGuide.com با در نظر گرفتن تمام سلیقه‌ها، گزینه‌های متعددی را پیش روی شما می‌گذارد.

اگر بیش از یک سفر شخصی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از یک سفر دریایی یک ساعته به‌همراه راهنما بر روی یک کشتی کوچک یا از تماشای دیدنی‌هایی مانند پُل Skinny و Golden Bend در یک سفر عصرانه‌ی 90 دقیقه‌ای زیر نور، لذت ببرید.

سفر با قایق نیمه ‌باز، سفرهای جزئی و دقیق برای افرادی که مایل به دیدن هر اینچ از این کانال هستند، سفرهای همراه با سرو شام، سفر به‌همراه سرو نامحدود نوشیدنی، سفرهایی با سرو کوکتل و ... نیز به‌عنوان گزینه‌ای پیش رویتان وجود دارد.

12- Begijnhof

Begijnhof که در اوایل قرن 14 تاسیس شده، یک محوطه‌ی محصور است که به ‌عنوان Beguinage ساخته شده، جامعه‌ای برای زنان مذهبی صومعه‌ها (Beguines). با ورود به یک راه ‌پله از Spuiplein، این یک منطقه‌ی آرام است، با یک مربع چوبی سبز که توسط خانه‌های زیبا و دارای شیروانی احاطه شده است.

از آنجایی ‌که ساخت ساختمان‌های چوبی در این منطقه در سال 1521 غیرقانونی اعلام شد، Begijnhof در قرن 17 و 18 با آجر ساخته شد.

با یک استثنا، Het Houten Huis که در بخش جنوب غربی این منطقه قرار گرفته، رسماً قدیمی‌ترین خانه‌ی آمستردام است.

یکی دیگر از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی آمستردام، English Reformed Church، نیز در Begijnhof واقع شده و دارای ریشه‌هایی به‌عنوان یک کلیسای کاتولیک قرن 14 است.

پس از ممنوعیت مذهب کاتولیک در قرن شانزدهم، شما می‌توانید از یک کلیسای پنهان که در پشت یک ردیف خانه ساخته شده، بازدید کنید.

آخرین بگین در سال 1971 درگذشت.

13- Keizergracht

وسیع ‌ترین کانال در میان سه کانال اصلی Canal Belt، Keizergracht بین Herengracht و Prinsengracht قرار دارد و به ‌نام ماکسیمیلیان اول، امپراتور مقدس روم (1519-1459) نام ‌گذاری شده است. اگر این کانال در زمستان منجمد شود، هیچ قایقی مجاز به عبور از این کانال نیست تا یخ برای اسکیت ‌بازها، دست‌نخورده باقی بماند.

در شماره‌ی 44، انبارهای گرینلند (1620) قرار دارند که به‌ راحتی توسط سه سردر دوشیب شناسایی می‌شوند. 50،000 لیتر پیه نهنگ را می‌توان در زیرزمین‌های این ساختمان‌ها ذخیره کرد.

خانه‌ی مشهور سرها (The distinguished House with the Heads) (1622) در شماره‌ی 123 با سر شش خدا و الهه‌ی رومی تزئین شده است، در حالیکه فلیکس مریتس (Felix Meritis) (1788) در شماره‌ی 324 توسط جامعه‌ی روشنفکری به همین نام ساخته شد و میزبان اجراهایی از آثار موتزارت و برامز بود.

14- میدانDam

میدان Dam که میدانی برای یک ملت است، به کاخ سلطنتی، بنای یادبود ملی (یادبود تک‌ستون از سال 1956) و Nieuwe Kerk قرن 15 بازمی‌گردد.

میدان Dam در جایی واقع شده که جلوی رودخانه‌ی آمستل در قرن سیزدهم گرفته شده و صحنه‌ی بازار مرکزی آمستردام در قرون وسطا بوده است.

این میدان دارای یک تاریخچه‌ی مشهور و معروف است و همه‌ی آن، خوش و خرّم نیست.

هر زمان که ناآرامی‌های داخلی رخ داده، چه آناباپیست‌ها در قرن شانزدهم بوده باشد یا دانشجویان معترض به جنگ ویتنام در دهه‌ی 1960 و 70 میلادی، میدان Dam مکانی بوده که اوضاع در آن، به‌ غایت خود رسیده است.

آخرین رویداد خشونت‌ آمیز در این میدان، به تاج گذاری ملکه بئاتریکس در سال 1980 بازمی‌گردد، در حالی که در اواخر جنگ جهانی دوم، قتل‌ عامی در این میدان رخ داد.

در طرف خوب ماجرا، مناسبت‌های ملی مانند روز پادشاه (27 آوریل) و کریسمس در این میدان رخ می‌دهد.

15- Prinsengracht

سومین و بیرونی‌ترین کانال در میان سه کانال اصلی آمستردام، طولانی‌ترین آن نیز هست و به‌ نام ویلیام، شاهزاده‌ی هلند که به‌ خاطر قیام خود علیه اسپانیایی‌ها مشهور شده، نام ‌گذاری شده است.

برخلاف آبراه‌های دیگری که در اطراف این مرکز قدیمی آمستردام قرار دارند، Prinsengracht به ‌دلیل سنتی که در کنار مکان جوردان قرار دارد، کمتر مورد توجه بوده است.

اما هیچ کمبودی در خانه‌های این کانال خیره‌ کننده‌ی عصر طلایی وجود ندارد که به کارگاه‌های کوچک و سکونت‌گاه‌ها و همچنین ردیف‌هایی از خانه‌های قایقی روی آب متصل می‌شود.

ما قبلاً موزه‌ی آن فرانک را نام برديم، اما كليساهای باشكوه قرن هفدهمی همچون Noorderkerk و Westerkerk نیز وجود دارد.

در شماره‌ی 7، یکی دیگر از 14 کلیسای کاتولیک پنهان آمستردام واقع شده است.

همچنین به‌ دنبال خانه‌ی باریکی در شماره‌ی 245 باشید که فقط 1.4 متر عرض دارد (مالیات املاک قرن 17، با توجه به عرض ساختمان، پرداخت می‌شد).

16- کانال Singel

بر خلاف همسایگان خود Herengracht و Keizergracht ،Singel داخلی‌ترین کانالی است که بر روی IJ از شمال باز می‌شود.

در قرون وسطی، این کانال، خندق بیرونی آمستردام بود و فقط برای حمل و نقل کالا استفاده می‌شد.

اما در قرن شانزدهم و هفدهم، این کانال گسترش یافت و وسیع‌تر شد و از عصر طلایی آمستردام، چیزهای زیادی در سواحل پالایش ‌یافته‌ی آن، باقی مانده است.

کانال Singel، یکی از شیک‌ترین بخش‌های شهر با ردیف‌های پیوسته‌ای از خانه‌های دارای شیروانی است.

در شماره‌ی 142-140، به ‌دنبال De Dolphijn باشید که در سال 1600 ساخته شده و زمانی خانه‌ی Frans Banninck Cocq، چهره‌ی اصلی شاهکار رامبراند، نگهبان شب بوده است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: