مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 ویزای کاری برای دانشجویان بین المللی

5 ویزای کاری برای دانشجویان بین المللی

از آنجایی که کشورهای سراسر جهان دوباره مرزهای خود را به روی دانشجویان بین المللی باز کرده اند، بهتر است نگاهی به فرصت های ویزای کاری پس از تحصیل بیندازیم. ممکن است قبلاً در مورد طرح تحصیلات تکمیلی انگلستان (Graduate Route) شنیده باشید، اما انگلستان تنها کشوری نیست که ویزای کاری پس از تحصیل می دهد. در حال حاضر، بسیاری از کشورها در سراسر جهان طرح‌های مشابهی را اجرا کرده‌اند. این وبلاگ با بررسی مقاصد تحصیلی محبوب در خارج از کشور، نگاهی دقیق‌تر به فرصت‌های موجود برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد خواهد داشت. لطفاً توجه داشته باشید که اگر تبعه اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EU or EEA) هستید، می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در کشورهای اروپایی موجود در این فهرست زندگی و کار کنید.

ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی در آلمان

هنگامی که از یک برنامه کارشناسی ارشد در آلمان فارغ التحصیل شدید، می توانید برای مجوز اقامت (Residence Permit) درخواست دهید که به شما 18 ماه فرصت می دهد تا به دنبال شغل مناسب بگردید. تنها چیزی که برای درخواست این مجوز نیاز دارید، مدارک زیر است:

  • گذرنامه؛
  • یک مدرک تایید شده از دانشگاه شما که تأیید می کند شما فارغ التحصیل شده اید؛
  • گواهی بیمه سلامت؛
  • مدرکی که نشان می دهد می توانید از نظر مالی از خود حمایت کنید (یا اعلامیه تعهد از طرف یک ضامن)؛

این مجوز به شما این امکان را می دهد که در حالی که شغلی متناسب با صلاحیت و تخصص خود پیدا می کنید، هر نوع شغل با حقوقی را انجام دهید. هنگامی که یک پیشنهاد کاری دریافت کردید که با حرفه و تخصص شما مطابقت دارد، می توانید برای تمدید مجوز اقامت خود اقدام کنید. اگر حقوق 56400 یورو یا بیشتر (یا 43992 یورو در بخش های STEM) به شما پیشنهاد شده است، می توانید برای بلوکارت اروپا (EU Blue Card) درخواست دهید که به شما امکان می دهد در سراسر اتحادیه اروپا کار و زندگی کنید.

از هر مسیری که بروید، معمولاً بعد از دو سال می توانید برای مجوز اقامت دائم درخواست دهید. در مورد درخواست برای مجوز اقامت آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید یا مقاله راهنمای ما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان را بخوانید.

ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی در هلند

در هلند می توانید برای 'Orientation Year' (هلندی ها به آن zoekjaar نیز می گویند) درخواست دهید که به شما امکان می دهد تا یک سال پس از فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد خود از یک دانشگاه هلندی، به دنبال کار بگردید. هزینه درخواست برای Orientation Year مبلغ 207 یورو است. هیچ محدودیتی در مورد نوع شغلی که می توانید در این یک سال داشته باشید وجود ندارد، اما پس از یک سال، برای درخواست 'مجوز اقامت'، باید با وضعیت یک مهاجر با مهارت بالا درخواست دهید. برای واجد شرایط بودن برای این وضعیت، باید حقوق ناخالص (قبل از کسر مالیات) 2543 یورو در ماه دریافت کنید (این مبلغ سال به سال تغییر می کند). همچنین باید برای درخواست مجوز اقامت، هزینه 345 یورو را بپردازید.


ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی در سوئد

اگر کارشناسی ارشد خود را در یکی از دانشگاه های سوئد تحصیل کرده اید، پس از فارغ التحصیلی می توانید برای 'مجوز اقامت' درخواست دهید که به شما امکان می دهد تا حداکثر 12 ماه در این کشور به دنبال کار باشید. شما به یک بیمه نامه جامع مراقبت های بهداشتی، یک پاسپورت معتبر و مدرک تمکن مالی نیاز دارید که نشان دهد شما حداقل 8694 کرون در ماه (825 یورو) برای حمایت مالی از خود در دسترس دارید. در پایان دوره شش ماهه اولیه، اگر پیشنهاد شغلی دائمی دریافت کردید که شرایط زیر را داشته باشد، می توانید برای 'مجوز کار' درخواست دهید:

  • حقوق ناخالص (قبل از کسر مالیات) ماهانه 13000 کرون (1230 یورو)؛
  • شرایط استخدامی که در صنعتی که در آن کار خواهید کرد مرسوم است؛
  • بیمه سلامت و عمر؛
  • مزایای اشتغال و بازنشستگی؛

ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی در کانادا

دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند پس از پایان تحصیلات خود برای 'مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PWGP)' اقدام کنند. طول این مجوز بستگی به مدت زمان تحصیل در کارشناسی ارشد دارد:

  • اگر مدت زمان تحصیل در کارشناسی ارشد بین هشت ماه تا دو سال بود، PGWP به میزان مدت تحصیل شما معتبر خواهد بود.
  • اگر مدت زمان تحصیل در کارشناسی ارشد دو سال یا بیشتر بود، PGWP به مدت سه سال معتبر خواهد بود.

شما باید به صورت تمام وقت در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) تحصیل کرده باشید. هزینه PGWP معادل 255 دلار کانادا (200 دلار آمریکا) است. PGWP به شما امکان هر شکلی از استخدام را می دهد. تجربه ای که به دست می آورید می تواند به شما کمک کند که واجد شرایط CEC شوید که یکی از مسیرهای اقامت دائم در کانادا است.


ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی در استرالیا

Post-Study Work stream در استرالیا، به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد تا سه سال پس از فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه های استرالیا، در این کشور بمانند. اتباع بریتانیا و هنگ کنگ می توانند تا پنج سال اقامت داشته باشند. هزینه این ویزا 1680 دلار استرالیا (1205 دلار آمریکا) است و به شما امکان می دهد در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنید. برای واجد شرایط بودن، باید:

  • زیر 50 سال باشید.
  • الزامات مهارت انگلیسی را برآورده کنید (مگر اینکه پاسپورت انگلستان، ایرلند، ایالات متحده آمریکا، کانادا یا نیوزلند داشته باشید).
  • بیمه درمانی داشته باشید.
  • الزامات بهداشت و سلامت استرالیا را برآورده کنید.
  • بیانیه ارزش های استرالیا (Australian values statement) را امضا کنید.

هنگامی که ویزای شما به پایان رسید، باید برای ویزای کاری دیگری برای تمدید اقامت خود در استرالیا اقدام کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر آمستردام
دانشگاه های برتر آمستردام

دانشگاه های برتر آمستردام و هزینه ی زندگی و تحصیل در پایتخت زیبای هلند ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: