مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سی حقیقت درباره ی هلند-بخش اول

سی حقیقت درباره ی هلند-بخش اول

آیا هلند واقعاً سرزمین کفش‌های چوبی، گل لاله و آسیاب است؟ چرا نباید آن را در زبان انگلیسی، Holland بنامید؟ دانش خود از هلند را با این 30 حقیقت امتحان کنید.

مردم هلند را چقدر خوب می‌شناسید؟ این 30 حقیقت درباره‌ی هلند، شما را آماده‌ی دیدن یا زندگی در این کشور شگفت‌انگیز می‌کند. خود را امتحان کنید و ببینید با این 30 حقیقت درباره‌ی هلند، چقدر آشنا هستید و به اطلاعات جدیدی درباره‌ی هلند پی ببرید.

1- تمام مردم هلند، اهل هلند یا اروپا نیستند

هلند ناحیه‌ای در The Netherlands است که امروزه از استان‌های هلند شمالی (Noord-Holland) و هلند جنوبی (Zuid-Holland) تشکیل شده است. به لحاظ تاریخی، هلند ناحیه‌ای بوده که بیشترین کمک را به اقتصاد و ثروت پادشاهی The Netherlands کرده و در نتیجه، به غلط، به نام رایج برای اشاره به این کشور تبدیل شد. علاوه بر این، بدلیل تاریخ استعمارگری آن، سه جزیره‌ی دریای کارائیب همچنان بخشی از هلند هستند: Bonaire، Sint Eustatius و Saba. شهروندان این جزایر هلندی هستند و می‌توانند در انتخابات اتحادیه‌ی اروپا رای دهند.

2- Wilhelmus قدیمی‌ترین سرود ملی جهان است

هم شعر و هم موسیقی این سرود، از قرن 16 می‌آید و در آن، پادشاه هلند، ازDietse Bloed صحبت می‌کند که یک کلمه‌ی قدیمی به‌معنی هلند است.

3- هلند، سالم‌ترین کشور جهان بر حسب تغذیه است

بالاتر از فرانسه و سوئیس، هلند نخستین کشور جهان، به‌خاطر داشتن فراوان‌ترین، مغذی‌ترین سالم‌ترین و ارزان‌ترین غذاها در میان 125 کشور جهان در گزارش آکسفام است.

4- پادشاه ویلم آلکساندر، نخستین پادشاه هلند در 123 سال اخیر است

در آپریل 2013، بعد از آنکه ملکه بئاتریکس در سن 75 سالگی از قدرت کناره‌گیری کرد و به سلطه‌ی زنانه‌ای پایان داد که از سال 1890، به‌مدت سه نسل ادامه داشت، تاج‌گذاری پادشاه ویلم آلکساندر انجام شد و او به‌عنوان رئیس فعلی این کشور، انتخاب شد.

6- مردان هلندی، بلندقدترین مردان جهان هستند

با ارتفاع 182.5 سانتی‌متر، مردان هلندی بلندقدترین مردان جهان هستند، در حالیکه زنان هلندی، با ارتفاع 1.69 سانتی‌متر، در رتبه‌ی دوم بلند قدترین زنان جهان ایستاده‌اند. اگرچه در میانه‌های قرن هجدهم، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به طور متوسط از هلندی‌ها قدبلندتر بودند، در 200 سال اخیر، مردان هلندی20 سانتی‌متر رشد کرده‌اند، در حالیکه آمریکایی‌ها فقط 6 سانتی‌متر رشد داشته‌اند. محققان می‌گویند که این فقط بدلیل DNA هلندی‌ها نیست، بلکه همچنین عوامل محیطی‌ همچون بی‌عدالتی‌های کم اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی بالا و تغذیه‌ی مناسب، به‌ویژه مصرف زیاد محصولات لبنی، نیز نقش داشته است.

7- عرق جو سیاه توسط هلندی‌ها اختراع و به بریتانیایی‌ها داده شد

عرق جو سیاه در قرن شانزدهم اختراع شد و ادعا شده بعد از آنکه پادشاه ویلیام سوم، بریتانیا را اشغال کرد، در بریتانیا محبوب شد. یک داستان جالب برای واژه‌ی 'Dutch Courage' از زمانی گرفته شده که عرق جو سیاه در طول سی سال جنگ، توسط بریتانیایی‌ها و هلندی‌ها استفاده می‌شده است.

8- هلند دارای بالاترین میزان تسلط به زبان انگلیسی در جهان است

بر پایه‌ی فهرست تسلط بر زبان انگلیسی (EPI)، با اختلاف کمی نسبت به دانمارک و سوئد، از هر 10 هلندی، 9 نفر، زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم خود صحبت می‌کنند. مطابق با آخرین گزارش زبانی اتحادیه‌ی اروپا (2012)، بالاتر از متوسط 54 درصدی اتحادیه‌ی اروپا، 94 درصد مردم هلند، می‌توانند به دو زبان صحبت کنند. با در نظر گرفتن اینکه بیش از نیمی از جمعیت هلند، همچنین به زبان آلمانی نیز صحبت می‌کنند، خیلی‌ها در هلند، می‌توانند حداقل به سه زبان صحبت کنند.


9- از سال 1850، بیش از 1000 آسیاب همچنان در هلند باقی مانده است

از آسیاب، به شکل سنتی، برای اهداف گوناگونی استفاده می‌شده است، از آبیاری تا آسیا کردن غلات. امروزه فقط چند تا از آسیاب‌‌ها دارای فعالیت تجاری هستند. ناحیه‌ی Kinderdijk در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و میزبان 19 آسیاب سنتی است.

10- هلند هر ساله، حدود 6 میلیون کفش چوبی سوغاتی تولید می‌کند

منشا دقیق کفش‌های چوبی نامشخص است- تصور نمی‌شود که در هلند باشد- اگرچه قدیمی‌ترین کفش چوبی باقی‌مانده در اروپا، در منطقه‌ی Nieuwendijk، آمستردام یافت شده که به حدود 800 سال پیش بازمی‌گردد و به کفش‌های چوبی هلندی امروز شباهت دارد. کفش‌های چوبی به‌ندرت در هلند پوشیده می‌شوند، اگرچه در فرهنگ هلندی نهادینه شده‌اند. برای مثال، عبارت‌های کنایه‌ای بسیاری در ارتباط با کفش‌های چوبی وجود دارد.

به شکل سنتی، Klompen به‌عنوان کفش محافظتی برای کارگران استفاده می‌شده است، چون محکم و ضد آب هستند و تمیز کردن‌شان راحت است و در نواحی روستایی هلند، همچنان گاهاً دیده شده که روستایی‌ها آن را می‌پوشند.

11- کل یک ایالت هلند، از زمین‌هایی درست شده که از دریا احیاء شده است

Flevoland در سال 1986 تبدیل به ایالتی در هلند شد و عمدتاً از زمین‌های احیاءشده از Zuiderzee در قرن بیستم احیاء شده است.

12- تقریباً 80 درصد پیاز گل جهان از هلند می‌آید

اکثر پیاز گل‌های موجود در هلند، مربوط به گل لاله است و این موضوع، هلند را به بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی گل لاله در جهان تبدیل ساخته است. در سال 2017، برای نخستین بار، 2 میلیون پیاز گل لاله، به گل تبدیل شد که در کنار میلیون‌ها گل دیگر، حدود 90 درصد آن‌ها به صادرات اختصاص یافت. هزاران نفر هر ساله، به هلند می‌آیند تا زمین‌های زیبای پوشیده از گل را ببینند. شهر هارلم در هلند، میزبان پارک Keukenhof است که صدها نوع گل را به نمایش می‌گذارد. تمام انواع گل‌‌های جدید، توسطKoninklijke Algemeene Vereeniging voor Bloembollencultuur (KAVB) ثبت می‌شود که بیش از 8000 نوع گل را در فهرست خود دارند.

13- گل لاله اصالتاً هلندی نیست

گل لاله در قرن 16، از ترکیه وارد هلند شد و با این حال، هنوز نقش مهمی در فرهنگ هلندی‌ها بازی می‌کند. در دهه‌ی 1630، جنون داشتن گل لاله این کشور را فراگرفت، قیمت‌ گل‌های لاله تا جایی افزایش یافت که پیاز گل لاله، به اندازه‌ی داشتن خانه ارزش داشت و خیلی از کشاورزان را بر آن داشت که خانه‌های خود را بفروشند و گل لاله بخرند. وقتی صنعت تجارت گل لاله ناگهان فروپاشید، خیلی‌ها در هلند فقیر شدند. با این حال، در آخرین زمستان جنگ جهانی دوم، هلندی‌هایی که داشتند از گرسنگی می‌مُردند، از پیاز گل لاله به‌عنوان منبع غذایی خود استفاده کردند. الان، سومین شنبه‌ی ماه ژانویه‌ی هر سال، هلندی‌ها روز ملی گل لاله- شروع رسمی فصل گل لاله- را با انتخاب رایگان گل و فستیوال‌های گل جشن می‌گیرند.

14- هلند، کم‌ارتفاع‌ترین کشور اروپاست

هلند، عملاً یک کشور کم‌ارتفاع است. 26 درصد هلند زیر سطح دریا قرار دارد و 60 درصد جمعیت هلند نیز 5 متر زیر سطح دریا زندگی می‌کنند. بالاترین نقطه در هلند، Vaalserberg است که 322 متر بالای سطح دریاست و پایین‌ترین نقطه، نیز Zuidplaspolder است که هفت متر زیر سطح دریا قرار دارد. فرودگاه شیفول آمستردام که بیشتر بازدیدکنندگان به آنجا می‌آیند، سه متر زیر سطح دریاست.

15- هلند دارای بالاترین فشردگی جمعیتی در اروپاست

با عدم در نظر گرفتن کشورهایی فقط با چند کیلومتر وسعت (همچون موناکو)، هلند بالاترین فشردگی جمعیتی را با حدود 17 میلیون نفر در 41500 کلیومتر مربع دارد.

بانک جهانی تخمین زده که فشردگی جمعیتی هلند، حدوداً 500 نفر برای هر کیلومتر مربع است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: