مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 دانشگاه برتر علوم کامپیوتر در هلند

5 دانشگاه برتر علوم کامپیوتر در هلند

زندگی مجموعه‌ای از انتخاب‌هاست. از لحظه‌ی تولد تا زمانی‌ که آخرین نفس‌ها را می‌کشیم، پشت سر هم انتخاب می‌کنیم. انتخاب دانشگاهی مناسب، یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید در زندگی خود بگیریم، چون مسیر زندگی شغلی ما را تعیین می‌کند. این کار به بررسی و ارزیابی انتقادی ما نیاز دارد.

آیا ما دوست داریم نزدیک به خانه تحصیل کنیم یا جرات این را داریم که از راحتی و آرامش خود دست بکشیم و در فرهنگ کشور دیگری زندگی کنیم؟ چند کشور در جهان هستند که آموزش باکیفیتی ارائه می‌دهند و هلند یکی از آن‌هاست.

چرا تحصیل در هلند؟ موضوع ارتباط با دیگران در این کشور برای‌تان چالش نخواهد بود، چون بیشتر هلندی‌‌ها با زبان انگلیسی آشنا هستند. در مقایسه با کشورهای دیگر، تحصیل در هلند نسبتاً ارزان‌ قیمت است. معروف است که هلندی‌ها ذهن بسیار بازی دارند و از دانشجویان خارجی نیز استقبال می‌کنند. دانشگاه‌ها نیز از تعاملات و روابط سالم بین دانشجو و استاد استقبال می‌کنند و در نتیجه، یک فضای یادگیری مناسب ایجاد می‌شود. هلند در قاره‌ی اروپا واقع شده و معمولاً از این کشور به‌عنوان 'دروازه‌ی ورود به اتحادیه‌ی اروپا' نام برده می‌شود، چون از این کشور دسترسی به تقریباً همه‌ی شهرهای بزرگ اروپا ساده است.

برای دانشجویان علاقه‌مند به حل معادلات ریاضی یا برنامه‌های کامپیوتری، دوره‌های تحصیلی زیادی در هلند وجود دارد. در عصر دیجیتال، علم کامپیوتر نقش مهمی در ارتقای تکنولوژی ایفا می‌کند. کامپیوتر تکنولوژی است که ما روزانه در زندگی شخصی و تجاری خود زیاد از آن استفاده می‌کنیم. در این مقاله، بهترین دانشگاه‌های هلند را که رشته‌ی کامپیوتر ارائه می‌دهند، بررسی خواهیم کرد.

آیا هلند مکان خوبی برای تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر است؟

بیشتر دانشگاه‌های هلند با شرکت‌های مهم داخلی و بین‌المللی همکاری می‌کنند و دانشگاه‌ها در هلند عموماً اهمیت زیادی به رشته‌ی کامپیوتر می‌دهند. دانشجویان نه‌ فقط در رشته‌ی کامپیوتر اطلاعات کسب می‌کنند، بلکه در جهان حقیقی نیز مهارت‌ پیدا می‌کنند.

دانشگاه‌های هلند بر روی رشته‌های گوناگون علوم کامپیوتر تمرکز دارند و دانشجویان می‌توانند خود انتخاب کنند که می‌خواهند در رشته‌ی هوش مصنوعی تحصیل کنند یا معماری بازی‌ها یا تحلیلگر سیستم. برخی از دانشگاه‌هایی که رشته‌های کامپیوتر برگزار می‌کنند، همچون دانشگاه تکنولوژی دلفت، دانشگاه آمستردام و دانشگاه تکنولوژی آیندهوون، در رتبه‌ بندی‌های معروف دانشگاهی در جهان همچون رتبه‌ بندیQS World University Rankings 2020، در رتبه‌های بالایی قرار دارند.

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر در هلند

در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی‌ زبان، هزینه‌ی زندگی و تحصیل در هلند نسبتاً پایین است. چندین دانشگاه در این کشور، بورسیه و کمک هزینه‌ی تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهند.




دوره‌های ارائه شده در رشته‌ی کامپیوتر در هلند

هلند دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌ی کامپیوتر برگزار می‌کند. برخی از دوره‌های کارشناسی شامل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات، کارشناسی طراحی بازی، کارشناسی معماری و طراحی بازی‌های بین‌ المللی است. برای مقطع کارشناسی ارشد، دوره‌های کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد فن‌آوری بازی، کارشناسی ارشد سیستم‌های کامپیوتری، کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی و کارشناسی ارشد فن‌آوری اطلاعات تجاری ارائه می‌شود.

دانشگاه‌های هلند که رشته‌ی کامپیوتر ارائه می‌دهند

دانشگاه تکنولوژی دلفت (Delft University of Technology)

دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی علوم و مهندسی کامپیوتر، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

زبان آموزش: انگلیسی

دانشگاه تکنولوژی دلفت که به‌ عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های تکنولوژی در هلند شناخته می‌شود، پیوسته به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها در رشته‌ی کامپیوتر شناخته می‌شود. ماموریت این دانشگاه، 'تاثیرگذاری برای ایجاد یک جامعه‌ی بهتر' است. آن‌ها هم‌ اکنون 16 دوره‌‌ی کارشناسی و بیش از 30 دوره‌‌ی کارشناسی ارشد برگزار می‌کنند.

دانشجویان رشته‌‌ی کامپیوتر، تئوری‌های توسعه‌ی نرم‌ افزار و پردازش داده‌ها را برای سیستم‌های هوشمند یاد خواهند گرفت. این دوره ترکیبی از خودآموزی، برنامه‌های عملی و سخنرانی است. طبق اعلام سایت این دانشگاه، 87٪ از فارغ‌ التحصیلان مقطع کارشناسی، به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌دهند.

ساختمان اصلی این دانشگاه بیش از 161 هکتار وسعت دارد که این دانشگاه را به یکی از بزرگترین دانشگاه‌های جهان تبدیل ساخته است. فضای وسیع و سبز و کیفیت عالی آموزش از عواملی است که این دانشگاه را به مکان مناسبی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی تبدیل ساخته است.

دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

زبان آموزش: انگلیسی

دانشگاه آمستردام دارای انتخاب‌های وسیعی برای دوره‌های تحصیلی است. این دانشگاه هم‌اکنون میزبان 30000 دانشجو و 6000 نیروی آموزشی است و جزو بهترین دانشگاه‌های اروپا و به‌ عنوان بزرگترین موسسه‌ی آموزشی در هلند شناخته می‌شود. این دانشگاه به‌ ویژه در بخش تحقیقات نظری و تجربی، سابقه‌ی طولانی دارد.

رشته‌‌ی کامپیوتر یک دوره‌ی تحصیلی مشترک در دانشگاه آمستردام و دانشگاه Vrije آمستردام است. این دوره بیشتر در دانشگاه Vrije آمستردام تدریس می‌شود و از آنجایی‌که یک دوره‌ی مشترک است، دانشجویان دانش و تخصص را همزمان کسب می‌کنند. با وجود اساتید عالی، دانشگاه آمستردام به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ها در رشته‌ی کامپیوتر در هلند شناخته می‌شود.

دانشگاه آمستردام دارای چهار پردیس در آمستردام است: University Quarter، Roeterseiland Campus، Amsterdam Science Park و Amsterdam UMC.

این پردیس‌ها ترکیبی از ساختمان‌های تاریخی و امکانات مدرن است.

دانشگاه تکنولوژی آیندهوون (Eindhoven University of Technology)

دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی علوم و مهندسی کامپیوتر، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر

زبان آموزش: انگلیسی

دانشگاه تکنولوژی آیندهوون که در Brainport آیندهوون واقع شده جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برجسته در حوزه‌‌ی تحقیقات به‌ ویژه در رشته‌های مرتبط با فن‌آوری و علوم مهندسی است.

دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر و مهندسی با اصول توسعه‌ی خدمات وب و سیستم‌های نرم‌افزاری آشنا خواهند شد.




دانشگاه Vrije Universiteit Amsterdam

دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی کامپیوتر، کارشناسی ارشد کامپیوتر

زبان آموزش: انگلیسی

دانشگاه Vrije Universiteit Amsterdam، یکی از بهترین دانشگاه‌های هلند برای تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر است که جزو 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه هم‌اکنون 25 دوره‌‌ی کارشناسی و 150 دوره‌‌ی کارشناسی ارشد برگزار می‌کند. شعار رسمی این دانشگاه 'مریم مقدس در باغ' است که به اصلاحات پروتستان در هلند طی قرن‌های 16 و 17 بازمی‌گردد.

با کمک و همراهی متخصصان صنعتی، رشته‌ی کامپیوتر در این دانشگاه، زبان کامپیوتر را به دانشجویان آموزش می‌دهد. دانشجویان با چگونگی اشتراک امن اطلاعات و زبان‌های گوناگون برنامه‌ نویسی کامپیوتر آشنا می‌شوند.

رشته‌ی کامپیوتر در دانشگاه لیدن

دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد

دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی و کارشناسی ارشد کامپیوتر

زبان آموزش: کارشناسی کامپیوتر (هلندی)، کارشناسی ارشد کامپیوتر (انگلیسی)

ما این فهرست را با دانشگاه لیدن به‌ پایان می‌رسانیم. این دانشگاه دولتی در اصل به‌ عنوان پاداش شهر لیدن برای دفاع موفق در مقابل نفوذ اسپانیا تاسیس شد و جزو 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

رشته‌ی کامپیوتر در دانشگاه لیدن از ترکیبی از رویکردهای تجربی، کاربردی و نظری استفاده می‌کند. دوره‌ی کارشناسی ارشد دو ساله‌ی این دانشگاه، هفت تخصص از جمله هوش مصنوعی، مبانی کامپیوتر، بیوانفورماتیک و محاسبات پیشرفته و سیستم‌ها را برگزار می‌کند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: