مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط اخذ Fund در هلند

شرایط اخذ Fund در هلند

تحصیل در هلند، برای دانشجویان خارجی جذاب است، به‌ویژه اگر بتوانید بورسیه یا کمک هزینه ای را برای تامین هزینه‌ی تحصیلات خود در هلند بدست آورید. علاوه بر دوره‌های بین‌المللی، تحصیل در هلند زمانی جذاب می‌شود که بتوانید واجد شرایط دریافت کمک هزینه‌ی تحصیلی یا بورسیه شوید. چگونه رویای شما می‌تواند برای تحصیل در هلند، به حقیقت بپیوندد؟

تحصیلات سطح سوم- که در هلند به این نام شناخته می‌شود- برای استانداردهای بالای آموزشی و فراهم کردن یک محیط آموزشی در سطح و اندازه‌ی بین‌المللی معروف است. بیش از 1500 دوره‌ی بین‌المللی، در حال حاضر در دانشگاه‌های هلند وجود دارد و با اکثریت دوره‌ها که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، هلند مرکز آموزش برتر در اروپا شناخته می‌شود. تحصیلات عالی در هلند در دو سطح شغلی و آکادمیک در موسساتی با بودجه‌ی دولتی یا مورد تائید دولت ارائه می‌شود. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تحصیل در هلند نسبتاً ارزان و برای دانشجویان بومی و بین‌المللی کاملاً قابل‌دسترس است. در هلند، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های زیادی به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که قصد تحصیل در این کشور را دارند. این کار غالباً از طریق دوره‌های تبادل دانشجو یا دوره‌های بورسیه‌ای بین دانشگاه‌های همکار صورت می‌گیرد. یکی از دوره‌های موجود در دانشگاه‌های هلند، Erasmus scholarship programme است که توسط کمیسیون اروپا ایجاد شده است. هدف از برگزاری این دوره، حمایت از دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا در تمام کردن بخشی از تحصیلات‌شان در کشور دیگری عضو این اتحادیه است یا بورسیه های دانشگاهی که به دانشجویان ارشد و دکترا داده می شود.

تحصیل در کشور هلند و هزینه های آن

کشور هلند به دلیل برخورداری از سطح علمی بالا و مراکز آموزی پیشرفته یکی از کشورهای مورد تقاضا در میان دانشجویان بین المللی می باشد. مدرک تحصیلی صادر شده از دانشگاه های این کشور دارای اعتبار در کشورهای اروپایی و هم چنین دارای اعتبار جهانی می باشد. به دلیل رتبه بالای دانشگاه های هلند در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان، متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور متعدد بوده و اخذ اجازه تحصیل در این مراکز نیازمند داشتن شرایطی از جمله رزومه تحصیلی قابل توجه می باشد. علاوه بر بالا بودن سطح علمی مراکز آموزشی هلند، این کشور با فراهم آوردن محیطی آرام و مناسب برای تحصیل یکی از گزینه های ایده آل جهت مهاجرت تحصیلی محسوب می شود.

در این کشور علاوه بر آموزش به زبان هلندی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و این گزینه باعث محبوبیت هر چه بیشتر این کشور شده است. برای موفقیت در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور هلند علاوه بر برخورداری از رزومه تحصیلی قوی، داشتن مدرک زبان هلندی یا انگلیسی نیز از ملزومات به شمار می رود. به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور هلند در مقطع کارشناسی مبلغی حدود 6000€ الی 11000€ (یورو) و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 7000€ الی 15000€ (یورو) تخمین زده شده است.

هزینه اقلام مختلف در کشور هلند

با توجه به هزینه های بالای تحصیل در هلند، دولت این کشور اجازه اشتغال همراه با تحصیل را به دانشجویان داده است و با حداکثر 16 ساعت کار در هفته، بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور از این طریق قابل تامین می باشد. علاوه بر این امکان اخذ Fund برای دانشجویانی با قدرت مالی کم و رزومه تحصیلی قدرتمند وجود دارد که یک امتیاز بزرگ تحصیل در این کشور محسوب می شود.

هزینه اقلام در هلند
پارامتر هزینههزینه زندگی در هلند به طور میانگین (یورو)
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1082€
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر879€
هزینه ماهیانه قبوض (برق، آب و غیره)166€
هزینه ماهیانه اینترنت39€
بلیت یک طرفه درون شهری3.20€
هزینه ماهیانه حمل و نقل85€

شرایط اخذ انواع فاند در کشور هلند

همان طور که ذکر شد، با تحصیل در هلند می توان علاوه بر امتیازات تحصیلی و فرهنگی، می توان از کمک هزینه های متنوع نیز بهره مند شد. تنوع بالایی در میان کمک هزینه های تحصیلی اعطا شده به دانشجویان در کشور هلند وجود دارد؛ به طوری که بیش از 84% دانشجویان این کشور موفق به اخذ کمک هزینه، وام، بورسیه و یا ترکیبی از این سه مورد شده اند. دولت این کشور تصمیم گرفته تا با اعطای کمک هزینه در بخش های مختلفی مثل هزینه های تحصیل، زندگی و یا هزینه های درمانی امکان تحصیل با مبلغ کمتری را برای علاقه مندان فراهم کند. جهت اخذ این دسته از کمک هزینه ها از دولت هلند، رزومه تحصیلی درخشان و سن زیر 30 سال لازم است.




مدارک و شرایط لازم جهت اخذ فاند در هلند

دانشگاه ها و موسسات آموزشی متنوعی وجود دارند که امتیاز اعطای Fund را به متقاضیان ارائه می دهند. مدارک مورد نیاز برای اخذ کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه های کشور هلند عمدتا به صورت زیر است:

  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
  • ثبت نام آنلاین

مدارک مورد نیاز و مبلغ ارائه شده در هر دانشگاه متفاوت می باشد و برای در اختیار داشتن اطلاعات دقیق تر در این زمینه بهتر است با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از این موارد اطمینان حاصل کرد. کشورهلند به دلیل فراهم آوردن استانداردهای سطح بالای زندگی برای شهروندانش همواره یکی از محبوب ترین کشورها نزد مهاجران بوده است.

اخذ فاند برای تحصیل در هلند و دانشگاه های برتر هلند

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیتِ بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13 دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوتریخت

اخذ فاند برای تحصیل در هلند و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: