مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام می کنند. اگر شهروند یک کشورغیر اتحادیه اروپا یا سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه ی اقامت برای تحصیل در هلند هستید. ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمیتوانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید .پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله در خواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم می کنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند. دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند. کشور هلند با داشتن محیطی آرام، شاد و مناسب برای زندگی و پیشرفت یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل به شمار می رود. با دارا بودن شرایط اخذ فاند در هلند می توان با هزینه ای مناسب و مقرون به صرفه جهت تحصیل از سیستم آموزشی پیشرفته این کشور بهره مند شد. بیش از نیمی از دانشگاه های کشور هلند مورد تایید وزارت علوم بوده و همین امر امکان بازگشت به ایران پس از تحصیل در این کشور و اشتغال برای ایرانیان را فراهم آورده است. یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل شهر آمستردام است، مهاجرت تحصیلی به کشور هلند فرصتی مناسب برای کشف کشور و فرهنگ جدید است. بسیاری از دانشجویان با تحصیل در این کشور نه تنها تجارب جدید کسب می کنند بلکه دیدگاهی تازه در مورد زندگی کسب می کنند. هنگامی که فرد دانشگاه های هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد باید تصمیمات لازم را جهت انتخاب شهر و دانشگاه بگیرد.

درباره بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

هلند کشوری کوچک در شمال غربی قاره اروپا است، پایتخت این کشور شهر آمستردام است اما سفارتخانه و وزارتخانه ها در شهر لاهه قرار گرفته اند. تقسیمات کشوری هلند به این صورت است که این کشور دارای 12 استان می باشد، شهر آمستردام دارای بیشترین جمعیت و شهر ایلدورن دارای کمترین جمعیت در این کشورهستند. هلند یکی از پیشرفته ترین و ثروتمند ترین کشورها در دنیا است که دارای جمعیتی عمدتا شهری می باشد. این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان سراسر دنیا محسوب می شود، کیفیت زندگی در شهرهای هلند در سطح بالایی قرار دارد و این کشور به دلیل داشتن جوامع متنوع و فرهنگی شناخته می شود. برخی از شهرهای این کشور کوچک محیط بسیار خوبی برای دانشجویان محسوب می شوند که عبارتند از:

  • شهر آمستردام
  • شهر لیدن
  • شهر اوترخت
  • شهر گرونینگن
  • شهر روتردام
  • شهر ماستریخت

آمستردام یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

در بین 100 شهر دانشجویی برتر دنیا در رده بندی QS نام شهر آمستردام دیده می شود، این شهر به خاطر کافه ها، نگرش های لیبرال، تعداد زیادی از دوچرخه سواران، کانال های زیبا، معماری تاریخی و زندگی شبانه مشهور است. در شهر آمستردام مجموعه بزرگی از موزه ها (از جمله موزه ونگوگ) و گالری های مشهور جهان وجود دارد که به همین خاطر آمستردام را به شهری توریستی تبدیل کرده است. دانشگاه آمستردام و دانشگاه VU آمستردام از دانشگاه های معتبر کشور هلند هستند که در این شهر جای گرفته اند.

لایدن یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

لایدن شهری دانشگاهی در استان هلند جنوبی و در نزدیکی شهر لاهه است، لایدن پنجمین شهر بزرگ هلند جنوبی می باشد و با شهر فورسخوتن و شهر اوخست خیست لیدردورپ مجموعه بهم پیوسته ای را تشکیل می دهند. از دیدنی های این شهر می توان به کانال های آب، بناهای قدیمی، صحن های مسکونی، باغ گیاه شناسی هورتوس، رصد خانه دانشگاهی و کتابخانه دانشگاه لایدن اشاره کرد. لازم به ذکر است که این شهر بسیار کوچک تر از آمستردام است و محور جامعه دانشجویی آن باعث شده تعداد قابل توجهی از جمعیت در این شهر ساکن باشند. دانشگاه لایدن که قدیمی ترین دانشگاه هلند است در شهر لیدن قرار دارد.

شهر اوترخت یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

از این شهر تا آمستردام تنها نیم ساعت فاصله دارید، اوترخت چهارمین شهر بزرگ در کشور هلند محسوب می شود که از قرن ها قبل مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هلند بوده است و امروزه با ساختمان های تاریخی و زیبا گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. تماشایی ترین قسمت شهر اوترخت الد تاون است که با ساختمان هایی از قرون وسطی بسیار دیدنی و جذاب می باشد. 

گرونیگن یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

با سفر به شمال هلند به شهر گرونیگن که بزرگترین شهر این منطقه است، می رسید، هر چند که در مقایسه با شهر آمستردام و شهر اوترخت این شهر کوچک تر می باشد. شهر گرونینگن از دیرباز به عنوان شهر دانشجویی محسوب می شد در حال حاضر هم بیشتر جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می دهند. دانشگاه گرونیگن از دانشگاه های معتبر هلند در این شهر قرار دارد.




روتردام یکی از شهرهای دانشجویی کشور هلند

بزرگترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ دنیا بعد از بندر شانگهای روتردام است، این شهر در استان هلند جنوبی قرار دارد و پس از شهر آمستردام دومین شهر بزرگ در کشور هلند است. بیش از نیمی از جمعیت شهر روتردام افراد خارجی هستند، صحنه های پرشور اجتماعی، نواختن موسیقی در خیابان ها، جامعه چند فرهنگی و زندگی شبانه توجه مهاجران را برای زندگی در این شهر جلب می کند. دانشگاه اراسموس روتردام در این شهر است، با فاصله کمتر از 10 مایل از شهر روتردام به شهر زیبا دلفت می رسید که در این شهر دانشگاه صنعتی دلفت قرار دارد.

ماستریخت از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

این شهر در جنوب هلند نزدیک به مرزهای بلژیک و آلمان قرار دارد، این شهر از یک روستا رومی در دوران باستان به مرکز مذهبی قرون وسطا تبدیل شد در سده 16 از مرکزی مذهبی به شهری نظامی تبدیل شد و در نهایت در سده 19 به شهری صنعتی تبدیل شد. دانشگاه ماستریخت خود را از بین المللی ترین دانشگاه های کشور هلند می داند زیرا 49% از دانشجویان این کشور دانشجویان خارجی و بین المللی با بیش از 100 ملیت مختلف هستند.

دانشگاه های برتر هلند

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیتی بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوتریخت

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: