مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام می کنند. اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در هلند هستید. ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمیتوانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید. پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله در خواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم می کنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند. دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند. کشور هلند با داشتن محیطی آرام، شاد و مناسب برای زندگی و پیشرفت یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل به شمار می رود. با دارا بودن شرایط اخذ فاند در هلند می توان با هزینه ای مناسب و مقرون به صرفه جهت تحصیل از سیستم آموزشی پیشرفته این کشور بهره مند شد. بیش از نیمی از دانشگاه های کشور هلند مورد تایید وزارت علوم بوده و همین امر امکان بازگشت به ایران پس از تحصیل در این کشور و اشتغال برای ایرانیان را فراهم آورده است. یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل شهر آمستردام است، مهاجرت تحصیلی به کشور هلند فرصتی مناسب برای کشف کشور و فرهنگ جدید است. بسیاری از دانشجویان با تحصیل در این کشور نه تنها تجارب جدید کسب می کنند بلکه دیدگاهی تازه در مورد زندگی کسب می کنند. هنگامی که فرد دانشگاه های هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد باید تصمیمات لازم را جهت انتخاب شهر و دانشگاه و محل زندگی بگیرید.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد برای تحصیل در هلند

سیستم آموزشی در کشور هلند بر پایه افزایش دانش و مهارت حرفه ای دانشجو طراحی شده است، طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در هلند 2 ساله می باشد. در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد تمرکز دانشگاه های هلند بر مهارت های بالینی، حرفه ای، رهبری و مدیریت می باشد. در بیشتر دانشگاه های هلند دروس تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه باید مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی و ریز نمرات این مقطع وهمچنین مدرک زبان معتبر را به دانشگاه ارسال نمایند.

دانشجویان برای تحصیل کارشناسی ارشد در هلند باید سالیانه حدود  14000$ (دلار) به عنوان شهریه پرداخت نمایند. متقاضیان می توانند برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در هلند مشغول به کار شوند. طبق قوانین موجود دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند به مدت 16 ساعت در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند، شما به ازای هر ساعت کار مبلغی بین 8$ تا 10$ (دلار) دریافت خواهند کرد. در مقطع کارشناسی ارشد امکان تحصیل در رشته های مختلف وجود دارد، اما رشته هایی مانند: فنی و مهندسی، پرستاری، حقوق، فیزیوتراپی، پزشکی، علوم کامپیوتر، هوا و فضا و علوم کاربردی جزء رشته های پر مخاطب در این کشور محسوب می شوند.

زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل در هلند

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در هلند را دارند می توانند به زبان آلمانی و زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلند لازم است فرد مدرک معتبر زبان انگلیسی (IELTS 6.5) ارائه نماید، دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارند می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های مربوطه شرکت نمایند. دقت نمایید که این دوره ها تنها در برخی از دانشگاه های هلند برگزار می شود. دانشجویانی که قصد دارند به زبان آلمانی ادامه تحصیل دهند باید مدرک زبان B2 را ارائه نمایند.




بورسیه کارشناسی ارشد برای تحصیل در هلند

یکی از مقوله های مهم برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس در هلند را دارند، بورسیه تحصیلی می باشد. در دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می شود، علاوه بر دانشگاه های هلند دولت و برخی از موسسات نیز بورس های تحصیلی در اختیار متقاضیان قرار می دهند. بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده برای متقاضیان خارجی به این صورت می باشد که دانشجو در اولین سال تحصیلی مبلغی بالغ بر 5000€ (یورو) به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهد کرد.

دانشگاه های برتر هلند 2021

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوتریخت

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: