مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
محل اقامت در هلند

محل اقامت در هلند

دانشجویان سراسر جهان برای تحصیل به هلند می‌آیند. در عرصه‌ی بین‌الملل، دانشگاه‌های هلند، رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. رتبه‌ی بالای دانشگاه‌های هلند اصلاً جای شگفتی ندارد، چون خیلی از دانشگاه‌ها، دوره‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

متاسفانه، چون تقاضای بالایی برای مسکن دانشجویی در هلند وجود دارد، پیدا کردن یک مکان مناسب برای زندگی در این کشور، یک چالش به‌حساب می‌آید.

انواع مسکن دانشجویی در هلند

دانشجویان می‌توانند در شکل‌های گوناگون مسکن اقامت داشته باشند. آن‌ها می‌توانند در یک خانه یا آپارتمان دانشجویی زندگی کنند که در بین دانشجویان هلندی، بسیار شایع است. با این حال، دانشجویان در هلند غالباً در ساختمان‌های دانشگاه‌شان زندگی نمی‌کنند.

مسکن دانشجویی

اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان در هلند، اتاق‌هایی را در خانه‌های دانشجویی کرایه می‌کنند که خانه‌هایی با مالکیت خصوصی هستند و برای میزبانی از 3 تا 6 نفر درست شده‌اند. زندگی با غریبه‌ها و پیروی از قوانین خانگی، ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما با گذشت زمان، همه در آن ماهر می‌شوند.

آپارتمان دانشجویی

به‌عنوان یک قانون، آپارتمان‌های دانشجویی، دارای اتاق‌های خواب خصوصی و امکانات مشترک (سالن پذیرایی، آشپزخانه، دستشویی و غیره) هستند. این آپارتمان‌ها کمی ارزان‌تر از خانه‌های دانشجویی هستند، اما معمولاً میزبان 8 تا 12 مستاجر می‌باشند.

از طریق اداره‌های اجاره‌ی مسکن یا سازمان‌های مسکن دیگر، بیشتر دانشگاه‌های هلند، دارای آپارتمان یا خانه‌های دانشجویی هستند. اگرچه هم قیمت و هم امکانات، کم و بیش مشابه خانه‌هایی با مالکیت خصوصی هستند، مسکن دانشگاهی به دانشجویان، فرصت ملاقات با دانشجویان خارجی دیگر و در نتیجه، گسترش سریع محافل اجتماعی‌شان را می‌دهد.


چگونه مسکن دانشجویی در هلند پیدا کنیم

بدلیل فقدان قابل‌توجه مسکن دانشجویی در هلند، دانشجویان خارجی باید خیلی زود، برای کرایه‌ی یک خانه یا اتاق ثبت‌نام کنند. چند نکته برای پیدا کردن مسکن دانشجویی در هلند، از این قرار است:

مسکن دانشگاهی

بیشتر دانشگاه‌های هلند دارای خوابگاه نیستند. در عوض، آن‌ها مسکن دانشجویی را از طریق سازمان‌های مسکن گوناگون در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. شما باید خیلی زود، برای کرایه‌ی یک اتاق ثبت‌نام کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید. قیمت‌ها ممکن است بسته به مکان زندگی‌تان و نوع اتاقی که می‌خواهید کرایه کنید، متغیّر باشد.

لطفاً دقت داشته باشید که برخی دانشگاه‌ها، مسکن دانشجویی در اختیار دانشجویان خود قرار نمی‌دهند که در این‌صورت، شما باید خود مکانی برای زندگی پیدا کنید.

شرکت‌های مسکن دانشجویی

چندین شرکت مسکن دانشجویی در هلند وجود دارد که به دانشجویان، خدمات ارائه می‌دهند. وقتی در یکی از این شرکت‌ها ثبت‌نام می‌کنید، معمولاً باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

همچنین، از آنجایی‌که مسکن محدودی در هلند برای دانشجویان وجود دارد، شما باید در لیست انتظار قرار بگیرید. افرادی که زودتر از دیگران ثبت‌نام کرده‌اند، برای بازدید از ملک مسکن کرایه‌ای‌شان، دعوت خواهند شد. بنابراین، شما باید خیلی زود ثبت‌نام کنید. اتاق‌ها را نمی‌توان از قبل کرایه کرد و برای بازدید از خانه‌ها، حتماً باید در هلند حضور داشته باشید.

بزرگ‌ترین شرکت‌های مسکن دانشجویی در هلند، از این قرار است:

  • مسکن دانشجویی SSH
  • DUWO

آژانس‌های مسکن کرایه‌ای

گزینه‌ی دیگر، استفاده از آژانس مسکن کرایه‌ای است، چون خیلی‌ از این خانه‌ها دارای ویژگی‌هایی برای دانشجویان است. با این حال، وقتی با آژانس‌های مسکن کرایه‌ای در هلند کار می‌کنید، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

اینترنت و رسانه‌های اجتماعی

اینترنت می‌تواند کمک بزرگی به شما در پیدا کردن خانه یا اتاق کند. فراموش نکنید که برای پیدا کردن مسکن دانشجویی، رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید، چون ممکن است کسی در شبکه‌ی اجتماعی شما باشد که به‌دنبال یک هم‌اتاقی می‌گردد.

زندگی در ساختمان‌های خالی

در حالیکه در هلند، ساکن شدن در ملک دیگران غیرقانونی است، زندگی در ساختمان‌های خالی مجاز است. افرادی که به‌عنوان سرپرست، در ساختمان‌های خالی زندگی می‌کنند، از این ساختمان‌‌ها در برابر خرابکاری‌ها محافظت می‌کنند. این روش ارزان زندگی کردن است، اما به کمی انعطاف‌پذیری از طرف شما نیاز دارد.

مسکن دانشجویی کوتاه‌مدت

اگر قرار است برای مدت زمان کوتاهی در هلند تحصیل کنید، می‌توانید از مسکن کوتاه‌مدت استفاده کنید. هتل‌های اقامت کوتاه‌مدت دارای اتاق‌های کاملاً مبله‌شده هستند و غالباً دارای اتاق‌های مشترک، Wi-Fi رایگان و سایر امکانات مختص دانشجویان هستند.

انجمن‌ها و جوامع دانشجویی

برخی از انجمن‌ها و جوامع دانشجویی (studentenvereniging) دارای مسکن‌های دانشجویی خاص خود هستند. شما باید عضوی از این انجمن‌ها باشید تا بتوانید در یکی از این مسکن‌ها زندگی کنید.

علاوه بر مسکن، امتیازات دیگری نیز در پیوستن به یک انجمن دانشجویی در هلند وجود دارد. برای مثال، وقتی به studentenvereniging پیوستید، سریع‌تر با دانشجویان خارجی دیگر ملاقات خواهید کرد.

نکاتی برای دانشجویان خارجی

چند نکته‌ی پایانی

  • اگر به بازدید از ملک می‌روید، سعی کنید دوستی را با خود ببرید. نه‌فقط به‌خاطر امنیت، بلکه چون دو جفت چشم بهتر از یک جفت است.
  • هرگز قرارداد کرایه را بدون خواندن آن، امضاء نکنید
  • تا زمان امضای قرارداد، پولی پرداخت نکنید. کلاهبرداران زیادی در هلند هستند و آن‌ها غالباً دانشجویان خارجی را هدف می‌گیرند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: