مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه دانشجویان بین المللی در هلند باید بدانند

هرآنچه دانشجویان بین المللی در هلند باید بدانند

مدارک خود را چک کرده اید، بند کفش هایتان وچمدان های خود را بسته اید و به هلند سفر کرده اید تا تحصیل خود را در یک دانشگاه رویایی در خارج از کشور آغاز کنید! اگر چه به عنوان یک دانشجو، که برای اولین بار پا به مناطق پست می گذارد، سزاوار یک نفس عمیق هستید، اما هنوز باید چند تصمیم بگیرید. اما نگران نباشید! در مورد برخی از تصمیم های مهم که اکثر دانشجویان ورودی خارجی با آنها روبرو هستند. صحبت می کنیم نام من Anwesh است، دانشجوی هندی که در حال حاضر دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم کامپیوتر در TU Delft به پایان می رساند. از آنجایی که از نظر اقامت در هلند به عنوان یک دانشجوی خارجی خود را یک کهنه سرباز می دانم، به اندازه کافی اطلاعات دارم که برخی ازدیدگاه هایی را که از زمانی که در اوت 2019 در سرزمین های هموار فرود آمدم به خوبی جمع آوری کرده باشم.

مسکن خود را هوشمندانه انتخاب کنید

در هلند، که دارای شهرهای دانشگاهی مانند آمستردام، آیندهوون، اوترخت یا حتی دلفت است معمولاً با این معضل مواجه می شوید که در محوطه دانشگاه (یا در اطراف آن) اقامت کنید یا در نزدیکی مرکز شهر زندگی کنید. با این حال، با توجه به وضعیت عجیب مسکن در این کشور، به احتمال زیاد این یک تصمیم فوری است تا یک انتخاب. زندگی در مرکز شهر به دلایل واضح می تواند عالی باشد. شما به بسیاری از کافه های خوب و مکان هایی برای نوشیدن نزدیکتر هستید، علاوه بر اینکه پیاده روی کوتاه تری به فروشگاه مواد غذایی و به طور کلی بازار دارید. از سوی دیگر، زندگی در اطراف پردیس مزایای خاص خود را دارد که  شخصاً آن ها را تأیید می کنم.

اولاً، مزیت اولیه مستقیماً این است که وقتی در محوطه دانشگاه زندگی می کنید باید بسیار تنبل باشید تا کلاس های صبح زود خود را از دست بدهید، زیرا بیشتر ساختمان های دانشگاهی قابل پیاده روی هستند. ثانیاً، با انبوهی از رویدادهایی که در سرتاسر دانشگاه رخ میدهد، تقریباً بهانه هایی مانند 'خیلی دور است،  نمیتوانم آن را انجام دهم!'کاربردی ندارد.


در فعالیت های جدید شرکت کنید

با نگاهی به دوران حضورم در دلفت، اگر به تنبلی ادامه می دادم  و خودم را از رویدادهای دانشگاه دور می کردم هرگز متوجه نمیشدم در صخره نوردی مهارت دارم یا هر شکلی از رقص لاتین را دوست دارم، همچنین کاملاً از این واقعیت غافل می شدم که دانشجویان هر ماه می توانند به صورت مبتکرانه غذا درسست کنند و با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارند تا ازایجاد ضایعات غذا خودداری کنند که این کار در سالن ورزشی TU DELFT انجام میشد (که فوق العاده سرگرم کننده بود). اما باید صادق باشم، این مشاهدات نتیجه مستقیم رفتن من به رویدادهایی است که در وهله اول به شرکت در آنها شک داشتم. بنابراین، یک توصیه سخاوتمندانه به همه شمایی که این مطلب را می خوانید این است که فعالیت های مختلفی که جزو برنامه ثابت دانشگاه و اطراف آن هستند را امتحان کنید.

از آنجایی که هرگز نمی دانید ذات غیر متعارف خود را کجا پیدا کنید، ضرری ندارد که از منطقه امن  خود خارج شوید و از مجموعه فعالیت های موجود در اختیارتان استقبال کنید. پلتفرم هایی مانند فیس بوک و میت آپ از نظر پیگیری همه این رویدادها و فعالیت ها مفید هستند زیرا اکثر سازمان دهندگان دوست دارند این خبر را از طریق رسانه های اجتماعی منتشر کنند.

به صورت گروهی مطالعه کنید تا نیروی جدید خود را پیدا کنید

رویدادهای دانشگاه علاوه بر تلاش برای انجام کارهای جدید و داشتن تجربیات غنی، به شما امکان می دهد ارتباطات خود را هم برای اهداف اجتماعی و هم برای اهداف تحصیلی/آکادمیک توسعه دهید. مورد دیگری که می توانید از آن استفاده کنید امکان مطالعه گروهی است که در اینجا کاملاً معمول است (بر خلاف هند که معمولاً خودمان مطالعه می کردیم). برای من شخصاً، این یک راه عالی برای به پایان رساندن تکالیف یا حتی آماده شدن برای امتحانات بود، در حالی که با افراد جدید و عالی آشنا میشدم و البته در شبهای اجتماعی بعد از کار شرکت میکردم که هلندی ها آن را gedem مینامند). زمان بدهید، این پدیده روی شما رشد خواهد کرد.

مطالعه به صورت گروهی به ویژه زمانی که برای مثال در تلاش برای یافتن راه حل یکی از تکلیف های در خانه هستید یا در آن گیر کرده اید، کمک کننده است، به خصوص در روزهای ابتدایی (که بیشتر از آنچه که من حاضر به پذیرش آن هستم  اتفاق افتاد) مطالعه با همکلاسی های جدید (و دوستان جدید) واقعاً کار آکادمیک شما را سرعت میبخشد، زیرا شما همه با هم به مشکلات زندگی دانشجویی پی میبرید.

مسلماً سلام کردن به همه، حتی افرادی که به طور تصادفی از کنار آنها در خیابان های هلند عبور می کنید، چیزی بود که در ابتدا مرا غافلگیر کرد. شما در اینجا تعجب خواهید کرد که یک مکالمه معمولی با یک غریبه چقدر آسان شروع می شود. باور کنید، عمل ساده رد و بدل کردن احوالپرسی با مردم، آب و هوای وحشتناک هلند را آفتابی و زیبا می کند. در بازگشت به اهمیت شبکه سازی به عنوان یک دانشجو، همیشه انجام حتی تصادفی ترین مکالمات با افراد کمک می کند، خواه شامل به اشتراک گذاشتن دغدغه های تحصیلی/زندگی مشابه، انجام کاری یا جستجوی فرصتی برای کار باشد، این فهرست بی پایان است.

یک بار یکی از آشنایانم که به من انگیزه داد تا با استخدام کنندگان در لینکدین تماس بگیرم من یادم می آید که بعد از آن در حال مصاحبه برای یک شغل پاره وقت بودم. در واقع، من دوستان و همکاران زیادی را می شناسم که از این راه به اهداف خود رسیده اند! اتفاقاً همه چیز درست میشود، اما شاید بدون شبکه سازی یا انگیزه گرفتن از مقالاتی مانند این مقاله و در نهایت، با غوطه ور شدن بی هراس در مجموعه ای از فعالیت های متنوع در دانشگاه، امکان پذیر نباشد. امیدوارم که با خواندن این نکات، بتوانید حداقل روزهای اول ورود را به خوبی بگذرانید و خود را آماده کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: