مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد

تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد

وقتی می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهید، اما نه در رشته‌ای که لیسانس خود را در آن خوانده اید، چه اتفاقی می‌افتد؟ خوب، این واقعاً به شما بستگی دارد. احساس عدم ارتباط با مدرک کارشناسی یا حرفه فعلی خود و تصمیم به دنبال کردن یک رشته جدید یا نامرتبط در مقطع کارشناسی ارشد، هیچ مشکلی ندارد (و در واقع بسیار رایج است!). دلایل شما برای تغییر اوضاع هر چه که باشد - چه در آرزوی شغلی خاص هستید یا صرفاً متوجه شده اید که علایق تحصیلی شما در جای دیگری نهفته است - تصمیم با شماست.

به اندازه ی کافی تحقیق کنید

قبل از اینکه حتی در مورد درخواست فکر کنید، گزینه های خود را به دقت بررسی کنید. احساس نکنید که مجبور به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید تا مدارک تحصیلی خود را با علایق یا تجربیات خود مطابقت دهید و قابلیت استخدام خود را افزایش دهید. اگرچه کارفرمایان بیشتر مدارک تحصیلات تکمیلی را به رسمیت می شناسند، اما معمولا به اشتیاق و دانش این رشته بیشتر اهمیت میدهند. سپس، یک تحقیق کامل انجام دهید. ممکن است متوجه شوید که یک دوره تبدیل مانند لیسانس حقوق (GDL) برای شما مناسب تر از یک دوره کارشناسی ارشد در حقوق بین الملل است.

ثانیاً، به دوره های مختلف ارائه شده در چندین مؤسسه نگاه کنید و نوع محتوایی را که پوشش می‌دهند قضاوت کنید. روند انتخاب رشته 'درست' که با علایق و آینده شغلی شما همسو باشد می تواند خسته کننده باشد، اما در آینده مفید خواهد بود.

پذیرش برای کارشناسی ارشد

درخواست برای مدرک فوق لیسانس می تواند گیج کننده باشد. این فرآیند ممکن است بسته به موسسه و از دوره ای به دوره دیگر متفاوت باشد. علاوه بر جزئیات سوابق تحصیلی و کاری، درخواست های تحصیلات تکمیلی معمولاً نیاز به نوشتن یک بیانیه شخصی دارند. نوشتن این بیانیه فرصتی است که در مورد هر مطالعه یا سابقه کاری مرتبط توضیح دهید و در مورد نقاط قوتی که در این دوره به ارمغان می آورید بحث کنید. نوشتن یک بیانیه شخصی موثر به ویژه در صورتی که قصد دارید رشته ی کارشناسی ارشد خود را تغییر دهید بسیار مهم است زیرا در اینجاست که می توانید تا حد ممکن شواهدی مبنی بر اینکه شما یک کاندیدای ایده آل برای داشتن  یک صندلی در این  دوره هستید را ارائه دهید. هوشمندانه ترین راه برای انجام این کار این است که مدارک خود را با مدرک و موسسه خاصی که برای آن درخواست می کنید هماهنگ کنید. این تعهد شما را نشان می دهد و به تیم پذیرش می گوید که تغییر رشته مانع از موفقیت شما  در این دوره نمی شود.


شروع دوره کارشناسی ارشد

ناگفته نماند که دوره تحصیلات تکمیلی با دوره کارشناسی متفاوت است.

تنوع گسترده دوره های موجود به این معنی است که فرصت های بیشتری برای تحصیل رشته های تخصصی یا خاص نسبت به سطح کارشناسی یا معادل آن وجود دارد. اگر می‌خواهید آماده شوید ، شاید لازم باشد قبل از شروع، کارهای مازاد تر انجام دهید. ورود به یک دوره تحصیلات تکمیلی با مدرک لیسانس در یک رشته متفاوت می تواند کمی دردسرساز باشد، اما منابع زیادی برای حمایت از شما وجود دارد - از جمله راهنمای ما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد!

ممکن است متوجه شوید که داشتن پیشینه در زمینه ای متفاوت واقعاً به کیفیت کار شما کمک می کند. تجارب و مهارت‌های به‌دست‌آمده از دوره یا کار قبلی‌تان می‌تواند بینش خلاقانه‌ای به شما بدهد که روشی خوب برای رسیدن به مطالب دوره کارشناسی ارشد شماست.

پایان نامه کارشناسی ارشد

پایان نامه های کارشناسی ارشد سرگرم کننده هستند (واقعا!). شما باید نشان دهید که در این دوره واقعا چیزهایی یاد گرفته‌اید، اما این هم فرصتی برای کشف موضوعیست که به آن علاقه دارید. ناظران و ممتحنین پایان نامه مطالب آکادمیک زیادی را می خوانند که بخش زیادی از آنها زمینه های بسیار مشابهی را پوشش می دهند. استفاده از از دانش خودتان از دوره کارشناسی یا سابقه کاری تان برای ایجاد یک پروژه تحقیقاتی مبتکرانه و اصیل، کار شما را برجسته می کند. به یاد داشته باشید که کارکنان و خدمات دانشگاه برای کمک به شما آنجا هستند تا شما  بهترین استفاده را از تحصیل خود ببرید. بسیاری از دانشگاهیان احتمالاً در موقعیت‌های مشابهی بوده‌اند، بنابراین در صورت نیاز به کمک بیشتر از مراجعه به آنها برای مشاوره یا راهنمایی نترسید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: